Guest Pernille2604

Jeg er ikke medlem af folkekirken... Hvad så?

12 posts in this topic

Hej zillaer

Som overskriften lyder, så er jeg ikke medlem af folkekirken, og ikke døbt - faktisk tror jeg at jeg kun har været i kirke ca. 7 gange i mit liv. Dog æææælsker jeg kirkebryllup. Det er smukke sange og hele overraskelses momentet når bruden kommer ind... wow... Det går lige i tårekanalen :loveshower:

Men hvad gør vi så? Kan vi stadig blive gift i kirke? "Manden" er medlem af folkekirken

Hilsen Pernille, som er kørt hjem fra arbejde pga afhængighed til bryllupsklar - ej, det passer ikke.

0

Annonce ♥

haha jo det passer ;)

I kan godt blive gift så når en er medlem. her var kæresten ikke medlem. enkelte præster vil dog ikke vie hvis ikke begge er medlemmer, men for det meste er der ingen problemer. tag kontakt til kirken og informer dem om det og hør hvad de siger :)

0

I kan vist godt blive viet i kirken hvis en af jer er medlem. Så hvis du, på trods af du ikke er kristen, vil vies i kirken burde det ikke være et problem (takket være din mand)

0

det ville jeg heller ikke mene var noget problem :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Undersøgte det på et tidspunkt og burde ikke være et problem når den ene part er medlem af folkekirken.

Jeg er ikke medlem af folkekirken og ikke været siden jeg var 15-16 år, men det er kæresten og derfor kan vi godt blive gift i kirke, og vil han meget gerne så bliver det:) (Betyder ikke så meget for mig, men er heller ikke konfirmeret)

0

Som de andre så fint har sagt, så kan man godt blive viet, hvis den ene part er medlem...

Dog er det min personlige mening, at hvis man ønsker folkekirkens ydelser, bør man også betale til dem. Men det er jo en helt anden snak. :rolleyes:

0

Jeg synes den er lidt svær. Altså i sidste ende skal du/I gøre lige det I vil og har det godt med. Men hvis du ikke tror på gud, er det måske ikke det fedeste for dig at blive gift i guds hus, høre om jesus, få kirkens velsignelse osv.

Jeg tænker at man sagtens kan få wow-effekten på andre måder. Evt. lave det lidt amerikansk havebryllupagtigt? (uden at det bliver for meget).

Men igen - det er dit valg, men det skal i hvert fald også være noget, du føler du kan stå inde for, så du får dit drømmebryllup :)

0

Jeg er heller ikke medlem af folkekirken, men er derimod opvokset i (og medlem af) en frikirke. Kæresten er medlem af folkekirken, og da det betyder meget for ham at blive gift i den kirke hvor han også blev konfirmeret, så det er det vi gør.:)

Edited by CharlottevM
0

Annonce ♥

Jeg synes, man skal tænke over, hvad det egentlig er, man siger ja til, når man bliver gift i kirken. Javist, er det storslået, men i mine øjne er det hykleri at stå og sige ja til det kristne indhold i den kirkelige vielse, og få en teologs velsignelse, hvis man ikke er troende - medlem eller ej.

0

Jeg er helt enig i at det er lidt tarveligt at modtage ydelser jeg ikke betaler for eller tror på. Men faktisk er kirken først lige kommet på. Vi havde troet at det blev borgerligt uden for rådhuset. Men min kæreste blev konfirmeret af en præst som han virkelig godt kunne lide. Han vil gerne have at det er hende der vier os.

Men tak for svar. det er rart at få alles mening :thumbsupsmileyanim:

0

Som de andre så fint har sagt, så kan man godt blive viet, hvis den ene part er medlem...

Dog er det min personlige mening, at hvis man ønsker folkekirkens ydelser, bør man også betale til dem. Men det er jo en helt anden snak. :rolleyes:

Jeg er helt enig :)

0

Mange meninger - men at blive gift i en kirke handler vel også om tro - på kærligheden, hinanden og i høj grad om tilgivelse. Det er nogle af de "begreber", som vi igår talte med præsten om - og dét var ganske berigende. Jeg er heller ikke medlem af folkekirken, men min kommende mand er. Da vi talte med præsten, i næsten 2 timer, diskutere vi slet ikke medlemsskabet af kirken, men tilgengæld medmenneskelige emner og hvorfor vi egentlig gerne vil giftes og hvilke egenskaber hos hinanden vi faldt for :))) pragtfuldt

Held og lykke til jer alle

0

Annonce ♥