MarieA

hjemmelavet brudebuket

27 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har læst lidt i tråden om spender eller spar. Nogle af jer nævner, at man måske med fordel kunne lave sin buket selv. Jeg har hele tiden ville have georginer til både buket og bordpynt. I dag købte jeg derfor 2 bundter og forsøgte mig med at binde en buket. Det skal siges, at det er første gang, jeg forsøger mig udi blomsterbinding, så resultatet er en smule skævt. Men synes I ellers, at den ville kunne gå an? Til den rigtige buket vil jeg lave et håndtag af et stykke stof fra brudekjolen, så blomsterne ikke namser kjolen. Farvemæssigt skal der i den endelige buket være færre hvide blomster og nok lidt flere lyserøde. Evt også et par roser og lidt mere grønt. Men hvad synes I? Er det yay eller nay?

post-43885-0-76491400-1313673191.jpg

post-43885-0-42757400-1313673174.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej! Hvor er den smuk :)

Har du bundet den i spiral?

Jeg er selv blomsterbinder og elsker georginer og har dem i min have. Men georginer er en blomst der meget hurtigt bliver slatten/dehydreret, hvis ikke den har noget væske. Så jeg tænker ikke at gerginer er så velegnet i en brudebuket man jo skal gå rundt med en hel dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:thumbsupsmileyanim: YAY :thumbsupsmileyanim:

Synes det er fuldkommen ublu priser at skulle give 2000kr for sin brudebuket - medmindre det selvfølgelig er DET man drømmer om.. Lets face it - det er en buket blomster.. Ikke noget der betyder noget for nogen udover en selv, de fleste smider den, ligger den på en afdød elskets grav, gemmer den indtil den visner - nogle får forsølvet en enkelt blomst, nogle får den presset og andre smider den ud..

Så den betyder noget for DIG! Og den betyder noget for billederne som du skal kigge på resten af livet..

Jeg synes din buket er rigtig rigtig flot bundet, farverne er flotte sammen, og det kunne, som du selv nævner det - være flottere med noget fint silkebånd, evt. noget bredt noget - og hvad med fx. en broche på "stilken" for at give det sidste "finish"?

bridal-bouquet-brooch.jpg

Kunne evt. være "dit lånte" eller "dit gamle" eller "dit blåt" - brochen! :)

Og så en tanke: Det ser ud som om der er en smule "Luft" i buketten - måske et par ekstra blomster kunne "lukke hullerne"?? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle tilbagemeldingerne :) Dejligt at I synes om den :) Det er udelukkende georginer, som jeg har brugt. Buketten her har kostet mig 40 kr.

Harmony: ja, jeg ved godt, at de er meget tørstige :) I versionen med det lyserøde håndtag har jeg faktisk også sat en pose med vand om selve stilkene, som jo så bliver dækket af stoffet.. Jeg forestiller mig derudover, at jeg simpelthen stiller buketten i en vase med vand foran mig på Hovedbordet, når vi ankommer til feststedet. Det er ikke så vigtigt for mig, at den holder flere dage, men mest at den er smuk til kirken og til billederne. Og det burde den vel kunne, hvis jeg sørger for, at blomsterne er ordentligt vandmættede og derudover har lidt fugtigt at suge af, når den først er bundet? Men det er selvfølgelig altid dejlig at få en prof's syn på sagen :) Og ja, jeg har bundet den i spiral :)

Shedevil: skægt du nævner det - jeg har nemlig netop en gammel broche, som jeg har tænkt mig at sætte på :) Og så får jeg som nævnt noget af kjolestoffet til håndtaget. Der er faktisk ikke noget luft mellem blomsterne - men nogle af hovederne er i en meget meget mørk rød, næsten sort, så kan godt se, at det godt kan ligne et hul. Men den er helt tæt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nu skal jeg være en bitch..... grin.gif ...... aj, jeg syns faktisk, at det ser fint ud ...... dog ..... tror det handler lidt om smag og behag her, hehe ..... jeg syns måske ikke rigtig, at blomsterne passer sig til en brudebuket..... det er mere sådan nogen, jeg ville stille på mit havebord el lign en sommeraften, hvor vi får gæster over :) De sidder som regel også en smule skævt på stilken, hvilket kan få buketten til at virke lidt skæv og uens i det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ohhh... Forstørrede lige billedet og kan se de mørke blomster ikke er huller.. :) Synes altså den er fin.. Og det er vigtigt for mig at man 'husker sig selv' så hvis ens yndlingsblomst er noget bestemt - så brug den fremfor hvide roser fordi 'det gør alle og det er flot' (okay, min yndlingsblomst er så hvide roser men.... Jaja, you get my drift) :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nu skal jeg være en bitch..... grin.gif ...... aj, jeg syns faktisk, at det ser fint ud ...... dog ..... tror det handler lidt om smag og behag her, hehe ..... jeg syns måske ikke rigtig, at blomsterne passer sig til en brudebuket..... det er mere sådan nogen, jeg ville stille på mit havebord el lign en sommeraften, hvor vi får gæster over :) De sidder som regel også en smule skævt på stilken, hvilket kan få buketten til at virke lidt skæv og uens i det.

God pointe, selvom jeg nu ikke synes at buketten ser skæv ud på billedet :) Altså den er ikke "kuglerund", men jeg synes ikke den virker mere "skæv" end f.eks. en buket pæoner ville gøre? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhh nu skal jeg være en bitch..... grin.gif ...... aj, jeg syns faktisk, at det ser fint ud ...... dog ..... tror det handler lidt om smag og behag her, hehe ..... jeg syns måske ikke rigtig, at blomsterne passer sig til en brudebuket..... det er mere sådan nogen, jeg ville stille på mit havebord el lign en sommeraften, hvor vi får gæster over :) De sidder som regel også en smule skævt på stilken, hvilket kan få buketten til at virke lidt skæv og uens i det.

Jeg synes da ikke, at du er en bitch.. Du har da bare helt ret i, at det er smag og behag. Jeg æææælsker georginer og det er min absolutte yndlingsblomst. Så for mig er der ingen tvivl om, at min brudebuket skal bestå af dem. Spørgsmålet for mig er blot, om det er mig eller en blomsterbinder, der laver den.. Det er rigtigt, at de er lidt skæve, og buketten her blev da også lidt skæv. Men det gør mig nu egentlig ikke så meget, at den ikke er fuldstændig perfekt eller kuglerund. Og så skal den nok blive mere formfuldendt, når jeg får øvet mig lidt :)

Men det er da helt fint at få andre meninger med på bordet :)

Tusind tak til alle jer andre, der har rost den :) Hahaha, jeg vil da godt se, om jeg kan finde ud af at lave en nogenlunde DIY-guide...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle tilbagemeldingerne :) Dejligt at I synes om den :) Det er udelukkende georginer, som jeg har brugt. Buketten her har kostet mig 40 kr.

Harmony: ja, jeg ved godt, at de er meget tørstige :) I versionen med det lyserøde håndtag har jeg faktisk også sat en pose med vand om selve stilkene, som jo så bliver dækket af stoffet.. Jeg forestiller mig derudover, at jeg simpelthen stiller buketten i en vase med vand foran mig på Hovedbordet, når vi ankommer til feststedet. Det er ikke så vigtigt for mig, at den holder flere dage, men mest at den er smuk til kirken og til billederne. Og det burde den vel kunne, hvis jeg sørger for, at blomsterne er ordentligt vandmættede og derudover har lidt fugtigt at suge af, når den først er bundet? Men det er selvfølgelig altid dejlig at få en prof's syn på sagen :) Og ja, jeg har bundet den i spiral :)

Shedevil: skægt du nævner det - jeg har nemlig netop en gammel broche, som jeg har tænkt mig at sætte på :) Og så får jeg som nævnt noget af kjolestoffet til håndtaget. Der er faktisk ikke noget luft mellem blomsterne - men nogle af hovederne er i en meget meget mørk rød, næsten sort, så kan godt se, at det godt kan ligne et hul. Men den er helt tæt :)

Det var så lidt :)

Orrk, jamen hvis de har vand så bliver det helt sikkert ikke noget problem! God ide at sætte dem i en vase til selve festen. :)

Georginen er en vidunderlig blomst. Kan godt forstå at du vil have dem som brudebuket! Skønne farver forresten!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle tilbagemeldingerne :) Dejligt at I synes om den :) Det er udelukkende georginer, som jeg har brugt. Buketten her har kostet mig 40 kr.

Harmony: ja, jeg ved godt, at de er meget tørstige :) I versionen med det lyserøde håndtag har jeg faktisk også sat en pose med vand om selve stilkene, som jo så bliver dækket af stoffet.. Jeg forestiller mig derudover, at jeg simpelthen stiller buketten i en vase med vand foran mig på Hovedbordet, når vi ankommer til feststedet. Det er ikke så vigtigt for mig, at den holder flere dage, men mest at den er smuk til kirken og til billederne. Og det burde den vel kunne, hvis jeg sørger for, at blomsterne er ordentligt vandmættede og derudover har lidt fugtigt at suge af, når den først er bundet? Men det er selvfølgelig altid dejlig at få en prof's syn på sagen :) Og ja, jeg har bundet den i spiral :)

Shedevil: skægt du nævner det - jeg har nemlig netop en gammel broche, som jeg har tænkt mig at sætte på :) Og så får jeg som nævnt noget af kjolestoffet til håndtaget. Der er faktisk ikke noget luft mellem blomsterne - men nogle af hovederne er i en meget meget mørk rød, næsten sort, så kan godt se, at det godt kan ligne et hul. Men den er helt tæt :)

Det var så lidt :)

Orrk, jamen hvis de har vand så bliver det helt sikkert ikke noget problem! God ide at sætte dem i en vase til selve festen. :)

Georginen er en vidunderlig blomst. Kan godt forstå at du vil have dem som brudebuket! Skønne farver forresten!! :)

Suuper :) Ja, de er bare så fine :) Men synes bare, at de er kommet meget tidligt i år? Håber at sæsonen varer til d. 10/9 - det kan jeg tydeligt huske fra de andre år og i alle havebøger etc står sæsonen angivet til aug-september.

Fru BK - mange tak. Det var faktisk ikke så svært, da det kom til stykket. Så det synes jeg da, at du skal kaste dig ud i :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, georginer kommer mede blomster lige indtil nattefrosten indtræffer, for det kan de ikke tåle. Så hvis man selv har dem i haven skal knoldene graves op når det begynder. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt klart Yay!

Lavede selv min egen buket på dagen og synes selv den blev rigtig fin. Oven i købet synes jeg at det var helt terapeutisk at binde buket om morgenen inden brylluppet, meget beroligende :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer