Guest Pernille2604

Hvad gør jeg, så jeg ikke får en kedelig bryllupsdag?

21 indlæg i dette emne

Godmorgen

Til vores bryllup bliver vi ca. 37 hvoraf 7 er børn. Min kæreste og jeg er i tvivl om, om vi får en kedelig aften. En aften, hvor der ikke sker så meget festligt, fra gæsternes side. Gæsterne er kun familie og 2 vennepar. Vi har snakket om, at vi ikke kan gøre så meget ved det, hvis ikke der er nogle der står frem og holder tale, finder på underholdning osv. Men vi ville bare blive så skuffet, hvis ingen vil "gøre noget" på vores specielle dag :( Er der noget vi kan gøre? Jeg synes også det er lidt upassende at bede folk om at skrive en tale/sang til os, eller lave underholdning.

Hilsen Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med selv at lave noget underholdning!? :)

Altså, hyre noget sjov - man kan hyre "skøre tjenere" eller noget musikalsk indslag - standup - tryllekunstner - danseopvisning - hvad man nu er til..

Spar på favors og dyr bryllupskage - og find plads i budgettet til noget festligt indslag.. Og vigtigst af alt (synes jeg) hold det 100% hemmeligt så det ikke afholder nogle af gæsterne fra at tage et indslag med..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spillede en havefest for en af mine partnerkolleger sidste lørdag og de var heller ikke så mange. Der var ikke et eneste indslag overhovedet og han havde hyret Bertil (fra det gamle 5 X Kaj) til at lave et indslag + mig. Det satte lidt gang i folk. De dansede bestemt ikke meget men en god fest kan også være en fest med fokus på en god middag, og god musik hvor folk bare kommer hinanden ved hvad der var tilfældet her.

Men nu er det en bryllupsfest vi taler om her og der er folk mere tilbøjelige til at komme med indslag end ved fødselsdage. Det er heller ikke antallet af gæsterne der er styrende for antallet af indslag men gæsterne selv. Man kan sagtens komme ud i at der er rigtig mange indslag ved en fest med få gæster og ugen efter måske en fest med 80 deltagere hvor der kun er 2-3 indslag. Lav noget selv og hav det i baghånden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har set "Party i provinsen" på tv2 så er dette måske et bud på lidt underholdning fra egen lomme

http://www.underholdningtilfesten.dk/

Men ja, vil slutte mig til koret og sige at festen godt kan være en fest uden at der er mange indslag osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og tror måske "frygten" tit overgår virkeligheden.. Dvs. at jeg tit tror man går ser sig sort på tingene uden grund.. Måske er samtlige gæster igang med at finde på sjove indslag, måske har de allerede en sang i ærmet, måske skal de til fest inden jeres bryllup og får en brand god ide til en quiz - eller lignende..

Man skal sommetider slippe tøjlerne og have tiltro til at andre kan opfylde ens ønsker uden at man behøver kontrollere alting (En ting jeg heller ikke selv er vanvittig god til - så det er ment som et godt råd og ikke som en løftet pegefinger.. :blush: )

Hvis man kender sine gæster godt, og virkelig er fuld ud overbevist om at de ikke kommer med festlige indslag - så synes jeg godt man kan skrive i invitationen noget i stil med "Vi glæder os til en festlig aften" eller "Taler, festlige indslag og så videre bedes annonceres til toastmasteren......" eller noget i den dur - kan være det får dem til at tænke lidt over det!? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med Shedevil. Man skal tro på sine gæster og medmindre folk direkte har frabedt sig taler m.v. tror jeg faktisk aldrig jeg har oplevet et bryllup uden indslag, og der taler vi vel bryllupsfester ned til 24 personer.

Jeg kan selvfølgelig også kun være enig med Mette :rolleyes: Men lige i denne her sammenhæng handler det måske ikke så meget om at kunne få folk ud på dansegulvet som om at lave stemning under middagen, og god dinnermusik. Jeg hører rimeligt tit folk sige at jeg godt må lave lidt sjov under middagen. Angiveligt fordi de har samme bekymringer som her. Til det plejer jeg at sige at jeg ikke kan lave sjov på kommando. Det er noget der kommer impulsivt i nuet og ofte via muskken. Så er der andre situationer hvor man fornemmer at rollen skal være mere diskret, men i begge situationer handler det om at føle sig frem og i begge situationer skaber musikken i sig selv en stemning (og ikke mindst samtaleemner) også selvom det er baggrundsmusik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er meget enig med Shedevil.

Jeg skriver datoen i kalenderen - nogen er enig med mig! :thumbsupsmileyanim::bunny_4:

Lyder som en god ide at få snakket det igennem med kæresten! :):heart: Kan snakke for mig selv - og sige at jeg har ligget søvnløs MANGE nætter i alt det her bryllupsplanlægning - gad vide om der blir snestorm, gad vide om gæsterne synes favors er åndsvagt, gad vide om der er blødt toiletpapir på toiletterne, gad vide om tjenerne taber kagen, gad vide om nogen falder i poolen (Vores receptionslokale er med en pool), gad vide om min far husker at tage sorte strømper på, gad vide om min farmor holder pinlig tale som hun plejer, hvad nu hvis kjolen går i stykker inden billederne, hvad nu hvis....................

Man blir SINDSSYG hvis man skal tænke alle ting igennem, så sommetider tror jeg virkelig man skal arbejde på at give slip! Arranger den fest som DU (læs: I) har det godt med - og så kan det kun blive den bedste fest i jeres liv! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skriver det samme igen i morgen så....

Jeg har lidt samme problem nu, bare den omvendte verden. Gommens forældre der er gode bekendte har hyret mig som surprise til sønnens meget uformelle bryllupssammenkomst her i dag. Dvs. ikke engang brudeparret ved at jeg kommer. Hvordan vil de reagere ? Falder det helt til jorden fordi de havde andre forventninger/ønsker? Jeg kan ikke lave det som surprise da jeg jo skal ind med gearet inden folk kommer og de selv er hjemme. Tror bare at jeg for gommen vil præsentere mig som mandestripper der er hyret af forældrene og overfor bruden vil jeg præsentere mig som hmmm. når jeg støder ind i dem og så håbe på at de ikke taler sammen

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyt til Shedevil :thumbsupsmileyanim:

Jeg frygtede også at der INGEN indslag ville være til vores bryllup (især fordi ingen havde meldt noget til toastmasteren før ca. en uge inden brylluppet :rolleyes:) men da det kom til stykket var der 3 taler, 5 sange og 1 lang, sjov og grundig underholdning = rigeligt med indslag :loveshower:

Selv min kære mor, der havde brugt ca. et år på at undskylde på forhånd, at hun ikke ville lave noget fordi "det duede hun ikke til", besluttede sig alligevel for at hun ville lave en sang til os. :loveshower:

Så selv dem, som man SLET ikke forventer noget af, kan godt overraske en. :) - Men ellers synes jeg det er en god idé selv at sørge for bare en lille smule underholdning, OG jeg er enig i, at man sagtens kan hygge sig selvom der ikke er nogle deciderede indslag :)

Så I skal nok få en dejlig fest uanset hvad! :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med Shedevil.

Jeg skriver datoen i kalenderen - nogen er enig med mig! :thumbsupsmileyanim::bunny_4:

Lyder som en god ide at få snakket det igennem med kæresten! :):heart: Kan snakke for mig selv - og sige at jeg har ligget søvnløs MANGE nætter i alt det her bryllupsplanlægning - gad vide om der blir snestorm, gad vide om gæsterne synes favors er åndsvagt, gad vide om der er blødt toiletpapir på toiletterne, gad vide om tjenerne taber kagen, gad vide om nogen falder i poolen (Vores receptionslokale er med en pool), gad vide om min far husker at tage sorte strømper på, gad vide om min farmor holder pinlig tale som hun plejer, hvad nu hvis kjolen går i stykker inden billederne, hvad nu hvis....................

Man blir SINDSSYG hvis man skal tænke alle ting igennem, så sommetider tror jeg virkelig man skal arbejde på at give slip! Arranger den fest som DU (læs: I) har det godt med - og så kan det kun blive den bedste fest i jeres liv! :)

-HAHA- Har ENDELIG fundet en, der bekymrer sig lige så meget om lige så små detaljer, som jeg gjorde! Hvor er du sød :loveboard::BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg er helt enig med Meggers ..... jeg tvivler MEGET på, at du efter festen vil tænke: fårk - det var godt nok dødens pølse.... lige meget hvor mange indslag, der er :)

Men som flere siger.... hav noget i ærmet selv, hvis det endelig er. Kan jo være alt muligt. Både sjove og komiske indslag, fx en standup, der klæder sig ud og laver jokes, een der parodierer forskellige mennesker, en Elvis-impersonator eller en tryllekunstner - eller overraske gæsterne med en pølsevogn til natmad .... mulighederne er uendelige .... det er bare at komme i tanke om dem ;)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan ogsaa komme med en sang selv.

Min moster kom med en sang til min fars 60 aars foedselsdag - "jeg er saa glad i dag" sunget paa 4 forskellige melodier. Foer hvert vers skal gaesterne tage en plastikpose paa hovedet som hat, tage paptallerkner paa som oerer, tage falske paptaender paa og saa til sidst plastsnapseglas paa oejnene. Det var saa vanvittigt skaegt og satte ligesom gang i stemningen

Her er et link med flere vers, hvis I har lyst til at lave det som starter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er meget enig med Shedevil.

Jeg skriver datoen i kalenderen - nogen er enig med mig! :thumbsupsmileyanim::bunny_4:

Lyder som en god ide at få snakket det igennem med kæresten! :):heart: Kan snakke for mig selv - og sige at jeg har ligget søvnløs MANGE nætter i alt det her bryllupsplanlægning - gad vide om der blir snestorm, gad vide om gæsterne synes favors er åndsvagt, gad vide om der er blødt toiletpapir på toiletterne, gad vide om tjenerne taber kagen, gad vide om nogen falder i poolen (Vores receptionslokale er med en pool), gad vide om min far husker at tage sorte strømper på, gad vide om min farmor holder pinlig tale som hun plejer, hvad nu hvis kjolen går i stykker inden billederne, hvad nu hvis....................

Man blir SINDSSYG hvis man skal tænke alle ting igennem, så sommetider tror jeg virkelig man skal arbejde på at give slip! Arranger den fest som DU (læs: I) har det godt med - og så kan det kun blive den bedste fest i jeres liv! :)

-HAHA- Har ENDELIG fundet en, der bekymrer sig lige så meget om lige så små detaljer, som jeg gjorde! Hvor er du sød :loveboard::BKSTREET:

Jamen.... Hvis ikke VI går op i detaljerne - hvem gør så!?? :fløjt: :sm:

*sender lige en ligesindet-detaljeorienteret-bridezilla-krammer til Meggers* :bearhug:

:back2topic:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh ja - og forslag til underholdningen:

Hvis i er de udadvendte typer kunne i optræde? Lav et show af en art.. Stil jer op og gøgl.. Syng en duet, dans tango, snup mikrofonen og lav et stand up show - gør det som i synes der er sjovt og underholdende for jer - så er jeg sikker på jeres gæster også synes det er sjovt! :)

Hyr en latter coach?

Bestil en mavedanser der skal instruere jeres gæster?

Spørg det lokale skoleorkester om de tager ud og spiller?

Kort sagt - det er kun fantasien der sætter grænser! :)

Og så iøvrigt - gør kun noget som i mener der vil passe ind i JERES familie - istedet for bare at gøre noget for at gøre det! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kan ogsaa komme med en sang selv.

Min moster kom med en sang til min fars 60 aars foedselsdag - "jeg er saa glad i dag" sunget paa 4 forskellige melodier. Foer hvert vers skal gaesterne tage en plastikpose paa hovedet som hat, tage paptallerkner paa som oerer, tage falske paptaender paa og saa til sidst plastsnapseglas paa oejnene. Det var saa vanvittigt skaegt og satte ligesom gang i stemningen

Her er et link med flere vers, hvis I har lyst til at lave det som starter :)

Årh, det gad jeg godt!!! Jeg har set et billede af min mor og hendes kæreste fra dén underholdning og de ser SÅ sjove ud!!!! Omvendt, synes jeg ikke det er et indslag, man har hørt om tit og som derfor virker "overdone". Go for it!! :BKSTREET:

Jeg er meget enig med Shedevil.

Jeg skriver datoen i kalenderen - nogen er enig med mig! :thumbsupsmileyanim::bunny_4:

Lyder som en god ide at få snakket det igennem med kæresten! :):heart: Kan snakke for mig selv - og sige at jeg har ligget søvnløs MANGE nætter i alt det her bryllupsplanlægning - gad vide om der blir snestorm, gad vide om gæsterne synes favors er åndsvagt, gad vide om der er blødt toiletpapir på toiletterne, gad vide om tjenerne taber kagen, gad vide om nogen falder i poolen (Vores receptionslokale er med en pool), gad vide om min far husker at tage sorte strømper på, gad vide om min farmor holder pinlig tale som hun plejer, hvad nu hvis kjolen går i stykker inden billederne, hvad nu hvis....................

Man blir SINDSSYG hvis man skal tænke alle ting igennem, så sommetider tror jeg virkelig man skal arbejde på at give slip! Arranger den fest som DU (læs: I) har det godt med - og så kan det kun blive den bedste fest i jeres liv! :)

-HAHA- Har ENDELIG fundet en, der bekymrer sig lige så meget om lige så små detaljer, som jeg gjorde! Hvor er du sød :loveboard::BKSTREET:

Jamen.... Hvis ikke VI går op i detaljerne - hvem gør så!?? :fløjt: :sm:

*sender lige en ligesindet-detaljeorienteret-bridezilla-krammer til Meggers* :bearhug:

:back2topic:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen nu er det jo søndag og dermed overstået og også veloverstået. Det kom ind i onsdags hvor vi skulle køre til Jylland lørdag formidddag fordi jeg skulle over til en bryllupsfest så det var med besked om at det max var til kl. 1 (startede 15.00). Parret bor i et rækkehus med 20 m2 have til og da jeg kom og udgav mig for at være mandestripper siger han. Tænkte nok at min far havde noget i ærmet - Hvad skal du lave siger han, underforstået at det nok ikke var strip. Musik/diskotek Ja men hvor - jeg siger så vi tager de to lange bænke, borde og vinkler dem skråt og så kan jeg stå inde i hjørnet op af hækken der var ikke meget plads). Der var heller ikke plads til at de kunne danse men folk var ellevilde og umiddelbart får vi nok ihvertfald 3 fester næste år ind på den konto + en masse nye medlemmer til vores Facebook side for farmand som er en god ven af huset havde travlt den aften. :thumbsupsmileyanim:

Weekendens anden udfordring var brudeparret lørdag som ønskede brasiliansk, israelsk musik + noget bestemt musik som de egentlig ikke kunne sætte navn på. Men det gik også over al forventning men kostede en del forberedelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godmorgen

Til vores bryllup bliver vi ca. 37 hvoraf 7 er børn. Min kæreste og jeg er i tvivl om, om vi får en kedelig aften. En aften, hvor der ikke sker så meget festligt, fra gæsternes side. Gæsterne er kun familie og 2 vennepar. Vi har snakket om, at vi ikke kan gøre så meget ved det, hvis ikke der er nogle der står frem og holder tale, finder på underholdning osv. Men vi ville bare blive så skuffet, hvis ingen vil "gøre noget" på vores specielle dag :( Er der noget vi kan gøre? Jeg synes også det er lidt upassende at bede folk om at skrive en tale/sang til os, eller lave underholdning.

Hilsen Pernille

Hej.

Vi var 33 til vores bryllup og inden da havde jeg de samme bekymringer. Jeg forventede ikke ret mange (max 4) indslag i løbet af aftenen - men blev i den grad overrasket! I alt var der 9 taler (inkl. gommens og min egen) + 4 sange.. Det var virkelig overvældende, da jeg slet ikke havde set det komme. Nu kender jeg af gode grunde ikke dine gæster, men jeg tror ikke, du skal være så bekymret.. Til vores fest havde gæsterne faktisk så travlt med at hygge sig sammen, at indslag måske slet ikke havde været "nødvendigt".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godmorgen

Til vores bryllup bliver vi ca. 37 hvoraf 7 er børn. Min kæreste og jeg er i tvivl om, om vi får en kedelig aften. En aften, hvor der ikke sker så meget festligt, fra gæsternes side. Gæsterne er kun familie og 2 vennepar. Vi har snakket om, at vi ikke kan gøre så meget ved det, hvis ikke der er nogle der står frem og holder tale, finder på underholdning osv. Men vi ville bare blive så skuffet, hvis ingen vil "gøre noget" på vores specielle dag :( Er der noget vi kan gøre? Jeg synes også det er lidt upassende at bede folk om at skrive en tale/sang til os, eller lave underholdning.

Hilsen Pernille

Hej.

Vi var 33 til vores bryllup og inden da havde jeg de samme bekymringer. Jeg forventede ikke ret mange (max 4) indslag i løbet af aftenen - men blev i den grad overrasket! I alt var der 9 taler (inkl. gommens og min egen) + 4 sange.. Det var virkelig overvældende, da jeg slet ikke havde set det komme. Nu kender jeg af gode grunde ikke dine gæster, men jeg tror ikke, du skal være så bekymret.. Til vores fest havde gæsterne faktisk så travlt med at hygge sig sammen, at indslag måske slet ikke havde været "nødvendigt".

Tak for svaret. Det gav lidt ro at andre også har det på samme måde :) Det er "kun" familie og så 2 vennepar. Så nu må vi se :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer