Guest Marryme

My big fat gypsy wedding

24 indlæg i dette emne

Annonce ♥

på den ene side er det lidt et freakshow, men på den anden side synes jeg virkelig det er så trist at se på... de virker så unge og slet ikke lykkelige... men så det ikke helt fra starten, kun lige vielsen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den serie har fået mig til at tænke på at jeg som person ikke bør dømme andre - bare fordi deres normer ikke ligner mine. Jeg synes det der er mest synd er at de bliver stemplet af andre.

ja enig, for selvom deres kjoler ifølge vores mode er fuldstændig over the top, så ville vores kjoler i deres kultur jo være ligeså forkerte. det er bare en helt anden livsstil end os. synes bare ikke de virker lykkelige, og det synes jeg er synd!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men det er ikke bare det - de bliver jo diskriminerede på flere måder. Og det gør mig lidt gal

tjah, kan ikke hidse mig op, de diskriminerer også "os". så sidder faren der og siger at sønnen bare ikke må gifte sig med en pige der ikke er nomade fordi det vil han ikke ha, og en anden pige siger de er mindre billige end os... tjah, tror den går begge veje... men ærgeligt det er sådan! tror som ikke der er så meget forskel på os...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv om det er lidt OT. Så kan det da ikke sammenlignes. At fraråde et blandet ægteskab er vel en viden om at det kan være rigtig svært at blande nogle kulturer og det kan give problemer/sorger. Jeg er meget åben for andre kulturer men jeg ville da bestemt advare mine piger om nogle af de problemer der kan være ved at gifte sig ind i en anden kultur.

Den rigtige diskriminering er vel når man tror man er bedre end andre og dømmer uden viden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sorry men shit hvor var den sidste brud godt nok bare ikke køn i den gigantiske kjole.. Og hvad skal et 6 meter tylslæb gøre godt for? i don't get it.. forsikrede min H2B at jeg IKKE kommer til at se sådan ud.. slet ikke i nærheden af det.. omg omg.. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sorry men shit hvor var den sidste brud godt nok bare ikke køn i den gigantiske kjole.. Og hvad skal et 6 meter tylslæb gøre godt for? i don't get it.. forsikrede min H2B at jeg IKKE kommer til at se sådan ud.. slet ikke i nærheden af det.. omg omg.. :blink:

ja det må godt nok være besværligt! kan godt forstå hende der prøvede at starte trenden med knap så store kjoler! selvom hun så bare havde kææææmpe slæb!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sorry men shit hvor var den sidste brud godt nok bare ikke køn i den gigantiske kjole.. Og hvad skal et 6 meter tylslæb gøre godt for? i don't get it.. forsikrede min H2B at jeg IKKE kommer til at se sådan ud.. slet ikke i nærheden af det.. omg omg.. :blink:

ja det må godt nok være besværligt! kan godt forstå hende der prøvede at starte trenden med knap så store kjoler! selvom hun så bare havde kææææmpe slæb!

I det mindste kunne hun da gå ved siden af sin far i kirken!:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sorry men shit hvor var den sidste brud godt nok bare ikke køn i den gigantiske kjole.. Og hvad skal et 6 meter tylslæb gøre godt for? i don't get it.. forsikrede min H2B at jeg IKKE kommer til at se sådan ud.. slet ikke i nærheden af det.. omg omg.. :blink:

ja det må godt nok være besværligt! kan godt forstå hende der prøvede at starte trenden med knap så store kjoler! selvom hun så bare havde kææææmpe slæb!

I det mindste kunne hun da gå ved siden af sin far i kirken!:)

Ja! hende den sidste kunne jo næsten ikke komme op af kirkegulvet fordi hun sad fast.. hehe.. kunne lige se for mig at kjolen hang fast og det sagde riiiiitch! så kunne hun ellers stå iført underskørter til den store guldmedalje.. :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes på en måde det er lidt fedt at de går hele vejen uden at tænke på hvad "omverdenen" vil tænke...respekt for det..men jeg er også overrasket over hvor mange fordomme der er fra begge sider...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså jeg sad og så serien, og må indrømme, at jeg rystede noget på hovedet af dem. Må sige hende i den smalle kjole havde da egentlig en flot kjole, og sikke en figur hun havde...

Men jeg synes jo selv de er med til at diskreminere. De ønsker jo heller ikke selv at blive integret i samfundet, de skaber selv et minisamfund, der hvor de lever i en trailerpark. Intergration handler jo netop om, at de bliver en del af samfundet, men med deres egene traditioner og holdninger. Der bliver jo ikke krævet at de bliver assimileret, og skal glemme deres egne holdninger og tradiotioner og kun leve efter vores...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ville de godt nok ikke snakke om priserne på kjolerne, men de må da godt nok være dyre. Det er jo kæmpe kjoler.

Den sidste brud der blev gift, så slet ikke glad ud for hele situationen, hun virkede mere som en, der ikke ville giftes med den fyr. Men hun havde dog et flot arm/fingersmykke. Jeg blev næsten helt forelsket i det. Kan man mon finde noget i den stil her hjemme?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige set et af afsnitene på youtube og OMG! det er jo nogle vilde kjoler!

Altså godt nok har jeg også drømt om mit bryllup siden jeg var lille, men det der er jo ekstremt! Og så den unge alder!

Skal ikke dømme, ved jeg, og det er deres kultur og alt det, men det ligger bare så langt fra min verden at jeg ikke kan forestille mig det.

Er alligvel lidt fasineret af det, for det er sådan nogle flotte kjoler, og prægtige fester!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer