sofie b

gammelt, nyt, lånt og blå

30 posts in this topic

Altså hver gang jeg kigger under traditioner, så dunker den der old, new, borrowed and blue mig lidt i hovdet. Jeg er ikke en overtroisk person og jeg aner ikke hvordan jeg skulle få overholdt den tradition.

Min svigermor siger at det skal jeg da... :unsure:

Jeg har en halskæde fra min mor, ved ikke om den tæller som gammel eller hvad... Hun fik den af min stedfar og det var nok i starten af 2000. Den tager jeg på, ikke for at have noget gammelt, men mest bare fordi det var hendes.

Da jeg købte kjolen gav hun mig et strømpebånd med, hvor der er blåt på. Så havde jeg da noget der var blåt siger hun så.

Kjolen og nærmest alt andet man har på er nyt.. og så mangler jeg jo faktisk kun noget lånt.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skulle låne og på en måde synes jeg det virker dumt at rende og spørge folk om de ikke har noget man kan låne :blink: Så uden noget lånt, opfylder jeg jo ikke kravene :)

Altså hvad med jer andre, er jeg den eneste der nok ikke kommer til at overholde den her tradition. Synes det virker som om at det er meget normalt at gøre og synes den er meget omtalt herinde.

Edited by sofie b
0

Annonce ♥

Kender du ikke en der har et flot lommetørklæde måske? eller en clutch?

måske noget til håret.. :biggrin:

0

Altså alle mine detaljer er faktisk på plads. Og desuden siger man så ikke at det skal være fra en lykkelig gift kvinde? Det efterlader...... ja ikke ret mange :huh: og så skal jeg ringe til folk og spørge. Synes bare jeg føler mig lidt dum.

kan vi ikke bare slette den med det lånte så :biggrin:

0

Altså alle mine detaljer er faktisk på plads. Og desuden siger man så ikke at det skal være fra en lykkelig gift kvinde? Det efterlader...... ja ikke ret mange :huh: og så skal jeg ringe til folk og spørge. Synes bare jeg føler mig lidt dum.

kan vi ikke bare slette den med det lånte så :biggrin:

Uh jeg opfyldte virkelig alle mine somethings til ug med kryds og slange. Ikke fordi jeg egentlig er overtroisk, men jeg syntes virkelig også det var sjovt at gøre noget særligt ud af det og ikke bare have et gammelt, blåt, lånt strømpebånd på :wink: Ikke at der er noget galt i det, jeg havde bare lyst til at være mere grundig.

Mit nye: Det meste, men officielt kjolen.

Mit gamle: Min mormors gamle ur, hvor tiden var gået i stå for mange årtier siden -noget der symboliserer brudens families fortid og oprindelse. (var egentlig også lånt, men tæller i min beregning officielt som gammelt).

Mit lånte: Min mors vielsesring (noget, en lykkelig gift kvinde havde på på sin bryllupsdag). Jeg lånte også øreringe fra min bedste veninde (symboliserer venskab og tillid).

Mit blå: Blå "I do"-stickers under skoene.

Og naturligvis havde jeg en silver sixpence - ikke i skoen - men så tæt på, jeg kunne komme i og med, jeg havde åbne sko og ikke ville miste; havde den i en kæde rundt om anklen.

Men det er da super svært at finde de ting, og jeg havde heller ikke lyst til at låne bare for at låne. Jeg var vist bare heldig, at det var sådan nogle fantastiske ting, jeg kunne få fat i :)

0

Annonce ♥

Hehe.. Det er jo op til dig selv.. :wink:

0

Kan du ikke låne en hårnål eller sådan en lille ting? eller en "penny in the shoe". Nogle møntsamlere vil gerne låne deres mønt ud ;)

Jeg kommer også til at opfylde alle til "ug"

Blåt: Halskæde + øreringe med blå sten + trusser med blåt bånd

Lånt: Skoene :D Låner min mors flotte hvide sko :)

Gammelt: Mine øreringe også, da de er fra en ferie med mine forældre i 1999. og et diadem jeg købte da min veninde holdte prinsesse fest

Nyt: siger sig selv: ALT andet

0

Jeg har kun noget nyt (kjolen), og syntes at det har været rigtig svært at finde på en løsning til de andre ting.

Overvejer, at sy en blå perle på mit strømpebånd da det er helt hvidt.

Jeg vil gerne låne nogle smykker, som passer til min vielsesring, men eftersom jeg ikke ser den før selve dagen, så er jeg lidt lost..H2B har set hele familiens smykkesamling igennem, og intet er faldet i hans smag :fløjt:

Allerhelst vil jeg gerne have alle "somethings" opfyldt, men det går nok alligevel :)

0

Jeg har noget blå i halskæden som er min mors gamle forglem-mig-ej designet af Lund.. Den har altid været i stykker, men den er blevet lavet for min skyld til mit bryllup :thumbsupsmileyanim:

Den går også ind under noget gammelt og lånt vil jeg sige.

Nye ting bliver vidst ikke noget problem hehe..

Men finder nok nogle flere ting med tiden så hver enkelt ting repræsenterer hvert sit. :biggrin:

0

Annonce ♥

Hov det havde jeg slet ikke tænkt men opfylder vist det hele alligevel undtagen six pence.

Nyt: kjole

Gammelt: min mormor halskæde som jeg har arvet.

Blåt: i strømpebåndet

Lånt: makeup hi hi tæller i mit hoved for ellers kan jeg ikke finde på hvad jeg skal låne.

0

Man skal tage de traditioner til sig som man synes.. :)

Indtil videre:

Mit gamle - en medallion i sølv jeg fik til min konfirmation (for snart 20 år siden :blink: AV, den gjorde ondt at se på skrift :biggrin: ) hvor der skal være et lille billede af min farfar i (Brylluppet skal være den 28.01 fordi han havde fødselsdag den 29.01 og jeg vil bære ham tæt ved mit hjerte og mindes ham når jeg danser brudevals omkring midnat)

Mit nye - Take your pick - kjole, sko, taske, diadem, slør osv osv osv...

Mit lånte - låner et smykke af min farmor.. Har ikke endeligt besluttet mig endnu, men hun har flere ting som hun bar til sit bryllup og til sit guldbryllup..

Mit blå - enten mine øreringe eller små sten under skoen..

0

Altså jeg syns da sagtens, at man kan slå 2 ting sammen her ? :) Hvis du har lånt en halskæde af din mor, så kan den da tælle både for gammelt og lånt på een gang ? hehe.

Altså jeg tvivler på, at jeg kommer til at opfylde alle de kriterier der :) Tror det blir max halvdelen .... jeg er ikke den helt store smykke-tøs, så..... :) Er jo typisk altid det, man låner eller det, der er det gamle.

0

Gør som metteholm snakkede om (ved ikke om hun reelt gjorde det) og lån en 20'er af din mor :wink: Eller lån en 50'er og VUPTI, så har du også dit blå :wink: (i hvert fald hvis det er de gamle, de nye er vel nærmere lilla :blink:) Men ja, det lånte skal traditionelt set være fra en lykkelig gift kvinde, men dén del synes jeg nu at mange slækker på (jeg gjorde dog ikke selv). Det kunne også være, at du kunne låne noget fint fra en sød veninde. :)

Jeg overvejede lidt at spørge min storebror om jeg måtte "låne" hans datter på 3 år som blomsterpige. Han er ikke gift, men så kunne børnelykken måske smitte af istedet :wink: Jeg droppede det dog, da jeg synes det var lige lovlig meget pres at lægge på den lille dame :)

Men jeg havde det hele:

Det nye: Det meste, men officielt halskæde + øreringe (gave fra min mor)

Det blå: Strømpebåndet

Det lånte: Armbånd fra min moster

Det gamle: Faktisk ikke SÅ gammel, men det må vel være en definitionssag :wink: Anyway, det var en ring, som jeg fik af min mand, da vi næsten lige var blevet kærester. Og hvis et ikke er gammel nok så havde jeg også:

En sølv sixpence: 100 år gammel :)

0

Annonce ♥

Altså jeg syns da sagtens, at man kan slå 2 ting sammen her ? :) Hvis du har lånt en halskæde af din mor, så kan den da tælle både for gammelt og lånt på een gang ? hehe.

Altså jeg tvivler på, at jeg kommer til at opfylde alle de kriterier der :) Tror det blir max halvdelen .... jeg er ikke den helt store smykke-tøs, så..... :) Er jo typisk altid det, man låner eller det, der er det gamle.

den holder ikke helt når nu det er et arvestykke- min mor er død.

Jeg er spurgt min svigerinde om hun måske har nogle ørestikker jeg kan låne af hende. Det havde hun ikke, men det kunne hun måske købe sagde hun :wink: Hun er godt nok ikke lykkelig gift, men jeg holder meget af hende og mon ikke hun bliver lykkelig gifte en eller anden dag :griner:-

0

Man bestemmer selvfølgelig selv om man vil følge traditionerne.

Jeg gjorde det, sådan mest for sjov.

Det gamle: min fars vielsesring, så var han også med.

Det lånte: et sølvarmbånd, lånt af min veninde... ok hun er fraskilt.. men lykkelig :rolleyes:

Det blå: BMW strømpebåndet fra Annie.

Det nye.... resten

0

Mit nye var kjolen

Mit blå var skoene

Mit gamle var et vintage lommetørklæde med blonder (så fint)

Det lånte var også et problem - ville gerne have at det blev lånt af en tæt på mig og som betød noget. Da min mor ikke rigtig kunne være med her lånte jeg en ting fra min ældste pige (dengang 5 år). Det blev en lille plastik bambi, som jeg syede fast i skørtet - og skal der symbolik i det må det være det faktum at jeg er mor ;)

0

Altså jeg slår 3 ting sammen i en. Mit strømpebånd er min mors, og det er både blåt, gammelt og lånt fra en lykkelig gift kvinde (mine forældre er på deres 28. år som ægtefolk). Og kjolen er ny. Men har også både en salmebog og et håndbroderet tørklæde som jeg regner med at have med i kirken, og de er begge fra min konfirmation for 8 år siden .. :biggrin:

Ved ikke med den der sixpence, hvor finder man sådan en?

0

Annonce ♥

Jeg er selv godt med synes jeg

Et lommetørklæde fra min mormor som noget gammelt.

Min mors perlesmykker som noget lånt

Kjolen som noget nyt

Men noget blåt? Må vel ud og finde et strømpebånd et sted :rolleyes:

0

den her tradition går jeg ikke så meget op i så regner ikke med at jeg gider bruge tid på det, for har nok så meget andet der skal ordnes når vi kommer dertil :)

Men det er da en meget sjov tradition :)

0

Hvorfor kontakter du ikke bare din svigermor, siden det nu erhende, der siger, at du skal?

Og ellers. Lån, som tidligere nævnt noget småt, et lommetørklæde. en broche til buketten eller noget i den stil, som ikke lige er det ALLER vigtigste?

0

Jeg VIL have mine somethings opfyldt:

Det nye: Kjole, slør, fascinator m.v.

Det gamle (fra mig selv, min mormor og min oldemor): Sko (hvis foden arter sig), halskæde (mormor) og ørestikker (oldemor).

Det blå: Ganske lidt på mit strømpebånd.

Det lånte: Tjaaaaa - her er jeg dælme i tvivl. Vil rigtig gerne låne min mors gamle, sorte armbånd med diamanter. Det er så smukt og min mor er i den grad både veninde og lykkelig gift. Ellers har jeg to fantastiske kollegaer, der sikkert er gode for et lån (og de er også både veninder og lykkelig gift).

Og sølvermønten - sådan en har min mor; og Malouskis ankelkæde er en kanon måde at få den "i skoen" på.

0

Annonce ♥

hejsa

spørgsmål...

Skal man have tingene på, eller kan det gamle være en salmebog, som man tager med?

0

Mit blå:

300212_10150313659509096_554759095_7760731_109874644_n.jpg

Billede af min farfar (der er et billede af H2Bs bedsteforældre på den anden side) - der skal så et blåt bånd i istedet for blonden - og så skal den syes enten ind i min kjole eller på min brudebuket.. Medaljonen her er købt på Etsy ved denne sælger..

Mit gamle:

387270_10150395629354096_554759095_8192537_89527061_n.jpg

2 lommetørklæder jeg har fået af min farmor.. Tror det bliver det nederste jeg skal have med mig i kirken - det er 76år gammelt.. :)

Mit lånte:

386159_10150395627244096_554759095_8192517_1219227645_n.jpg

Min mormors guldring med granater - som hun fik af min morfar i 40 års fødselsdagsgave (hun bliver 80år næste år)

Mit nye:

Det kunne jo være så meget; kjolen, skoene, smykkerne, hårdimsen, tasken osv osv.. Men jeg har valgt dette:

189337_10150274346059096_554759095_7421676_2499574_n.jpg

Mit armbånd - som jeg fik af H2B da vi var inde ved guldsmeden og købe vielsesringe.. :heart: LOVE IT! :7himmel:

Edited by Shedevil
0

Må det gamle "godt være" ens egen ring? altså en jeg fik i konfirmationsgave?

0

Det tror jeg da gerne det må være :)

0

Mit nye bliver kjolen og alt det andet...

Mit gamle bliver enten et hjertevedhæng i sølv jeg fik af min mand ganske kort tid efter vi havde fundet sammen - eller måske det guldkors jeg blev konfirmeret i. Begge dele overvejer jeg i så fald enten af sy fast på kjolen eller min BH. Hvis det skal symbolisere mit gamle liv så bør den nok være korset.

Mit blå bliver et sæt safirsmykker bestående af halskæde og ørestikker som jeg har foræret mig selv til lejligheden :)

Mit lånte bliver svært. Jeg vil gerne låne noget af en kvinde, hvis ægteskab jeg ser som en model for mit. Mine forældre blev aldrig gift og min mormor er fraskilt (mere end én gang).. Det efterlader kun min bedstemor og bedstefar som desværre er døde begge to. De var meget lykkeligt gift i tæt på 50 år. Jeg har en broche fra hende som jeg overvejer at sætte på min brudebuket - men tæller det som lånt? Jeg mener - jeg afleverer den jo ikke tilbage (min buket skal ud på deres gravsted efterfølgende, men jeg regner da med at tage brochen af indene)

0