Chaj

Vores "utraditionelle" bryllup - 13. august 2011

49 posts in this topic

Nu har jeg været frue i en uge så jeg vil begynde lige så stille på beretningen :)

Jeg slår lige dagene op til sammen. Min søde veninde satte de sidste 2 uger op til brylluppet af til mig - så hun hjalp mig rigtig meget med at få gjort diverse DIY projekter færdigt.

post-42673-0-76927500-1313848561.jpg

Her bliver der f.eks. foldet 200 servietter

post-42673-0-58754100-1313848582.jpg

Her er vi i fuld gang med at lave personlige chokolader sammen med min lillesøster.

Torsdag gik vi for alvor igang - Christian og jeg tog klokken 10 afsted til diverse butikker hvor vi skulle købe ind til maden. Resten af dagen gik mere eller mindre med at få lavet den del af maden vi kunne 2 dage i forvejen

post-42673-0-82385300-1313848917.jpg

Min dejlige mand - i køkkenet

Ved en fem tiden havde jeg det virkelig dårligt og fik ham til køre mig tilbage til mine forældre i Sæby (vi var ved hans forældre i Frederikshavn) her var det meningen at jeg skulle igang med at lave cremer til kagerne, men fordi det var blevet så sent inden jeg kom tilbage skulle min far til at igang med maden - og mine forældre har nok verdens mindste køkken, så jeg måtte vente pænt til efter aftensmaden - hvilket resulterede i en meget stresset og træt brud :(

For at udnytte ventetiden inden spisetid gik min mor og jeg igang med at pakke bilen så den var klar til fredag morgen.

Inden vi begyndte fik jeg lige taget det her billede

post-42673-0-78705600-1313849112.jpg

Det var det værelse jeg sov på mens jeg var oppe ved mine forældre - men det var altså også det værelse der blev brugt til alle bryllupstingene, så til sidst måtte jeg kravle noget for at komme i seng :p

Edited by Chaj
1

Annonce ♥

Fredag

Fredag stod jeg op omkring halv otte - vi skulle have nøglen til feststedet klokken 9 også stod dagen ellers på oppyntning og klargøring så der var ikke tid til spild tid :)

Det valgte Christian så at overhøre - han havde lovet at han ville være ude hos mine forældre halv ni - kvart i ni. Når nu jeg kender ham stod jeg parat tyve minutter over otte og ventede på ham. Da han ikke kom, og stadig ikke var der tyve minutter i ni bestemte jeg mig for at ringe til ham og høre om han havde glemt mig. Det havde han ikke, men han havde til gengæld glemt noget af maden så han havde været nødt til at vende om. Nu begyndte jeg at blive lidt tidspresset og små sur (han er altid efter mig for at være for langsom, og nu var det HAM der ikke kunne snøvle sig sammen - IH)

Nå han kom da frem og vi fik nøglen. Så vi begyndte at slæbe ind.

Christian gik i køkkenet sammen med hans mor, jeg gik i kælderen (der var festlokalet) sammen med min mor og dejlige veninde og min far blæste rundt i bilen og ordnede resten.

Der kommer lige lidt billedspam af forberedelserne:

Festlokalet før vi gik igang

post-42673-0-47111900-1313850745.jpg

Mig igang med den store udpakning

post-42673-0-67789500-1313850766.jpg

Vores personlige chokolader

post-42673-0-04780800-1313850800.jpg

Svigermor i køkkenet

post-42673-0-54661300-1313850925.jpg

Christian i køkkenet

post-42673-0-96528600-1313850981.jpg

Min veninde igang med en af kagerne

post-42673-0-88256500-1313850964.jpg

Mig igang med at pynte en af kagerne

post-42673-0-80702900-1313850992.jpg

Vores "hovedkage" med topfigur med inspiration herinde fra :)

post-42673-0-93239300-1313851006.jpg

0

Fredag fortsat

Min far vendte kort tid efter tilbage med mine to søstre. Da vi var færdige med at dække bord kørte jeg sammen med min søster afsted for at hente blomsterne. De var bestilt så det burde være en smal sag lige at få dem hentet, men tror I så ikke at de slet ikke var kommet endnu :pokey: nå - det var jo træls, men hvornår kunne jeg så forvente at de var der? jaaa det var jo ikke rigtig til at sige, det kunne være klokken tolv eller klokken et, det var lidt svært at sige (klokken var 11) :shooter: Nuiij det var næsten lige ved at være for meget for mig - men jeg synes selv jeg var dygtig og tog det overraskende roligt. Så vi tog tilbage til feststedet (det var heldigvis ikke så langt væk) og måtte lave noget andet (kan faktisk ikke rigtig huske hvad, men det var nok noget mad eller kager)

I løbet af hele dagen var der lidt af et rend af mennesker, mine forældre blæste rundt over det hele synes jeg og det samme gjaldt mine søstre. Til sidst var vi bare min veninde og jeg om at få lavet de sidste kager færdig, men da mine forældre var kørt uden at fortælle hvor de skulle hen (og min telefon selvfølgelig var løbet tør for strøm...) var jeg nødt til at vente til de kom tilbage (vi måtte ikke bare forlade feststedet uden at der blev slået en alarm til) så vi sad mellem kager, komfure og ovne og prøvesmagte teen til dagen efter. Det var faktisk utrolig hyggeligt og rart at få afsluttet det på den måde.

Lidt mere billedspam

Alle kagerne klar i køleskabet

post-42673-0-00774800-1313851968.jpg

Festlokalet da vi var færdige

post-42673-0-88932500-1313851984.jpg

Nærbillede af menukort, serviet og de personlige chokolader

post-42673-0-08080200-1313852001.jpg

Et af bordene - alle så forskellige ud

post-42673-0-68976100-1313852035.jpg

Teen - der havde været meget vigtig for mig

post-42673-0-13456400-1313852097.jpg

Da vi omsider var færdig på feststedet spiste jeg sammen med min familie og blev derefter hentet af Christian. Vi skulle lige op omkring hans faster, der skulle pynte kirken, med de ting der skulle bruges dertil, blandt andet kirkehæfterne:

post-42673-0-24486200-1313852242.jpg

og derefter skulle vi ud til forloveren, med kameraet - da det var ham der skulle tage billeder af os dagen efter.

Herefter kørte han mig tilbage igen, jeg gik (meget træt) i seng ved ellevetiden, men kunne selvfølgelig ikke sove. Mine forældres hus er meget lydt og de er åbenbart halvdøve alle sammen :rolleyes: i hvert fald kørte fjernsynet utrolig højt da det så endelig blev slukket bestemte min lillebror og storesøster sig for at snakke (meget højlydt) sammen lige foran min dør og bare for at toppe det af, så skulle min søster da også lige i bad! (badeværelset ligger lige ved siden af det værelse jeg sov i) derefter var jeg jo lys vågen - så jeg fik læst en hel masse men faldt vel i søvn omkring klokken et eller to.

Det må blive det for denne gang :) fortsættelse følger.

1

uuh spændende! det er blevet så fint feststedet :)

0

Annonce ♥

juuubiiii..beretning :cheerleader3: Festlokalet ser bare rigtig hyggeligt ud :denmarkflag:

0

Flotte borde... :) Spændende med beretning - og billeder er det bedste i verden... :D Og MUMS for en mass Lækre kager :metteholm:

0

Dejligt med beretning. Flot feststed og flotte borde :)

0

Annonce ♥

Det ser da bare skønt ud - sikke et hyggelig og flot fest sted :7himmel:

0

Yeahhhh beretning. Dejligt at følge med i forberedelserne :)

0

Glæder mig til at se mere.

Hvor ser du smuk ud :-) fantastisk smuk kjole.

Sjovt at se du også har brugt hoptimister. Jeg glæder mig til at skal bruge mine på lørdag.

0

uuh spændende! det er blevet så fint feststedet

Tak :) var også selv rigtig glad for resultatet

juuubiiii..beretning Festlokalet ser bare rigtig hyggeligt ud

Tak :D

Weeeeee Mere mere mere!!!!

Skal nok komme igang nu :)

Flotte borde... Spændende med beretning - og billeder er det bedste i verden... :D Og MUMS for en mass Lækre kager

Hehe tak - jeg var også rigtig stolt af kagerne :)

Dejligt med beretning. Flot feststed og flotte borde

Tak tak :)

Det ser da bare skønt ud - sikke et hyggelig og flot fest sted

Tak for det - er også bare så glad for at vi endte der, frem for det vi først havde snakket om.

Yeahhhh beretning. Dejligt at følge med i forberedelserne

Hehe - man skal jo have det hele med :)

Glæder mig til at se mere.

Hvor ser du smuk ud fantastisk smuk kjole.

Sjovt at se du også har brugt hoptimister. Jeg glæder mig til at skal bruge mine på lørdag.

Der skulle gerne komme mere nu :)

og tak :)

Jeg elskede bare ideen om hoptimister og Christian var helt med på den - valget stod mellem dem eller kajkager, så blev det altså hoptimister.

0

Annonce ♥

lørdag før kirken

Jeg havde sat alarmen til klokken ni, men (selvfølgelig)vågnede jeg allerede lidt over 7, det havde jeg nu gjort det meste af ugen så det var egentlig ikke på grund af spænding eller sådan noget. Jeg var faktisk overraskende rolig. Jeg synes nu alligevel at det var for tidligt at stå op, så jeg lagde mig til at læse i en times tid, hvorefter jeg så stod op for at lufte hunden, tage bad og gennemgå en mindre skønhedsbehandling :wink:

Ved en ni - halv ti tiden stod resten af familien op og vi kunne nyde lidt morgemmad sammen. Herefter begyndte jeg at sætte hår på mine to søstre og min mor. Da det var ordnet begyndte min mor at sætte hår på mig. Det var egentlig meningen at det var min storesøster der skulle gøre det (vi plejer altid at sætte hinandens hår til de større fester) men hun kom først til Nordjylland torsdag aften pga. at hun skulle aflevere speciale - så havde overladt opgaven til min mor, da jeg synes det blev lidt for presset at lave prøveopsætning dagen før brylluppet.

Min mor var lidt nervøs ved opgaven, men klarede det virkelig godt :)

post-42673-0-25929500-1314023634.jpg

Jeg er dog så meget en kontrolfreak at jeg ikke sådan bare lige kunne lade hende gøre det hele selv :fløjt:

post-42673-0-19942800-1314023647.jpg

Har utrolig mange billeder fra den her proces, det var lidt komisk at være 2 personer + min lillebror der tog billeder på et meget smalt badeværelse - så han kravlede noget frem og tilbage hele tiden, han ofrede sig virkelig for sagen :griner:-

Imens hang min kjole pænt og ventede på stuedøren

post-42673-0-19679700-1314023659.jpg

Mens jeg fik sat hår ringede det selvfølgelig på døren 2 gange... Første gang var det dem der skulle passe vores hund der kom, så jeg gik ud med meget lidt kønt hår og forklarede hvordan det nok ville gå bedst med hende.

Lidt senere kom et blomsterbud med en buket - vi gik jo alle sammen ud fra at det var til Christian og mig, men der stod mine forældres navne på adresse sedlen, så min mor fik drillet mig noget med at blomsterne var til hende og ikke mig, indtil hun fik dem pakket ud og der så på kortet stod at de var til os alligevel - den har hun ikke hørt enden af endnu :tunge:

Ved en halv tolvtiden kom min veninde der sammen med mine søstre skulle være brudepige, hun gik med på badeværelset og sad og snakkede med mig mens jeg lagde min makeup - det var bare så hyggeligt og virkelig rart at have en der lige kunne sige hvad der manglede og hvor det skulle rettes til - noget hverken min mor eller søster er de store lys til :rolleyes:

post-42673-0-26796600-1314023671.jpg

Herefter spiste vi en let frokost - eller det vil sige de andre spiste, jeg havde ikke rigtig kunnet spise noget de sidste tre dage (gammel "skade" at jeg, når jeg har det dårligt er: nervøs, stresset, ked af det etc. mister jeg appetitten fuldstændig) så jeg fik lige klemt en halv rugbrød ned (oven i den banan og halve rundstykke jeg fik til morgenmad) men så heller ikke mere.

Efter frokosten fik jeg resten af familien til at klæde sig på, ville gerne vente indtil allersidst med at komme i min kjole - så var der det kortere tid hvor jeg kunne krølle den eller spilde et eller andet ned over den.

Klokken et kom jeg i kjolen, det er der ingen billeder af, men det passede mig nu også fint - er meget blufærdig så jeg skulle bare i den, også kunne vi tage billeder igen.

Min farmor har jo kniplet et strømpebånd til mig, men jeg havde overhovedet ikke tænkt over at prøve det, så da jeg fik det på gik der 2 sekunder også lå det nede om ankel af mig - af med det igen, også havde vi dagens første "fald"

post-42673-0-36384300-1314023687.jpg

Det satte sig nemlig fast i skoen og at holde balancen på et ben med høj hæl og kæmpe kjole er ikke ligefrem nemt. Så min mor måtte springe til.

Hun fik elastikken forkortet lidt og fik hjulpet mig det på igen

post-42673-0-64577300-1314023699.jpg

Imens hun gjorde det ringede Christian - hvad han lige skulle gøre når kirken var låst - WHAT THE F... - det var ikke lige med i beregningerne, han fik dog fat i kirketjeneren der så forklarede at det var for at undgå at turisterne gik derind. Jeg havde ikke meget til overs for den kirketjener, gæsterne måtte stå og vente uden for kirken indtil kvart i, fordi det ikke passede ham at låse op inden, det endte med at Christian måtte bede ham om at låse op og sagde at så måtte vi tage turisterne med.

Nå tilbage ved mig i Sæby skete det der bare ikke måtte ske - og slet ikke så tidligt på dagen. På vej ind for at hente et eller andet, satte min kjole sig fast i noget hamstergejl - aldrig har jeg stået så stille - det var lige midt på slæbet, det kunne have set yndigt ud med en stor flænge lige der. Min veninde fik den dog reddet og jeg kunne slappe af igen

post-42673-0-94978300-1314023719.jpg

Vi havde så god tid at vi nåede at få taget billeder af mig og mine forældre ude i haven og alt muligt (de kommer ikke lige her, der er så mange andre gode at vise) inden vi kørte mod Frederikshavn ca. klokken halv to.

Min mor mente jeg var vanvittig for at ville afsted så tidligt, men for det første var mine forældres bil ikke så stabil (et eller andet med et svinghjul) så hvis den skulle gå i stå ville jeg ikke stå og kun have 5 minutter til at vi skulle være der (jeg havde højt og helligt lovet Christian og præsten at jeg skulle gøre alt for at vi var der til tiden - min familie er enormt langsomme til at komme ud af døren :tunge: ) derudover skulle min mor sidde helt oppe ved alteret og vi syntes ikke at hun skulle komme blæsende i sidste minut og så skulle min lillebror tage billeder i kirken, så han skulle også lige have tid til at stille op og indstille lys osv.

Inden vi kørte begyndte min mave at rumle (så kan man lære at spise ordenligt :blush: ) så jeg fik, æhm, en eller anden til at løbe ind og hente et stykke knækbrød - så mens de andre blæste rundt og blev færdige stod jeg lige så stille, midt i indkørslen med kjole over det hele og spiste knækbrød - i øvrigt på en totalt akavet måde for at undgå at tvære for meget af læbestiften af :p

post-42673-0-94410900-1314023752.jpg

1

Ihh hvor ser det fint ud :cheerleader3:

0

Lørdag fortsat

Imens ved kirken. Vi havde bestemt os for at køre væk fra kirken i vores egen bil - så Christian havde lovet vores venner at den ville stå ved kirken klokken et (alt det der hemmelighedskræmmeri er vi ikke så meget til, vi vidste jo godt at nogen skulle sørge for at pynte bilen)

Så han parkerede bilen og overlod nøglen til vores venner der så gik igang

post-42673-0-52291600-1314026660.jpg

Imens begyndte gæsterne at ankomme

post-42673-0-92384200-1314026675.jpg

Det her billede er jeg så glad for - Det er christian i midten, hans (vores) venner til venstre og hans bror, far og søster (og søsters kæreste) til højre. Det virker bare så hyggeligt og overskudsagtigt, at jeg næsten ville ønske at jeg selv havde været der :rolleyes:

post-42673-0-83309100-1314026648.jpg

Vi ankom til kirken allerede tyve minutter i - der stod alle jo stadig uden for, så vi parkerede ved banegården over kirken og sad der i 10 minutter og ventede (min lillebror gik allerede her over til kirken) det var faktisk rigtig hyggeligt at sidde der og holde øje med at vores gæster ankom. (min mor mente stadig jeg var godt tosset for at ville derop så tidligt - men jeg nød det! :loveshower: )

Cirka ti minutter i kørte vi over til kirken

post-42673-0-49461300-1314026698.jpg

Bemærk venligst at jeg helt selv kom ud af bilen! :p

Da vi kom ind i våbenhuset viste kirketjeneren sig endnu engang fra sin mindre pæne side og skældte os nærmest ud over at vi kom så tidligt (helt ærlig - 10 minutter, folk sad jo derinde) det viste sig nu også at være godt nok, for Christian havde glemt at få brudebuketten ud af bilen, så efter lidt forvirring løb min veninde ind og spurgte ham efter hvor den var, så en af vores venner måtte løbe med ud til bilen og hente den og min fars knaphulsblomst.

Imens gjorde kirketjeneren alt for at få mig til at tro at han havde glemt at købe den (hvilket jeg udmærket godt viste at han ikke havde gjort, så kunne han ikke bare tie stille? :shooter: )

Da jeg fik buketten i hånden fandt jeg så ud af at den var vanvittig tung og jeg følte slet ikke at jeg kunne styre den i venstre hånd - så jeg spurgte min far om jeg ikke godt kunne gå på hans højre side (vi havde snakket om i forvejen at vi bare skulle gøre det vi fandt mest naturligt frem for at overholde traditioner som vi egentlig var ligeglade med - og som jeg finder lidt kvindeundertrykkende :tunge: ) men igen skulle kirketjeneren blande sig, det var fint nok at han gjorde os opmærksom på at vi stod forkert, men da vi sagde at vi var ligeglade blev han ved med at træde rundt i det, på trods af at mig far og jeg begge var komplet ligeglade! Til sidst lukkede jeg bare af og talte ham lidt efter munden da jeg spurgte om jeg var nervøs (hvilket jeg slet ikke var, bare lidt spændt) imens jeg skulle ansrenge mig for ikke at rette på hans slips der sad helt forkert og folde på maven - perfektionist til det sidste :fløjt:

Endelig ringede han på klokken, min moster og veninde (på violin) begyndte at spille og vi kunne gå ind.

Mere om det i aften eller i morgen, nu skal jeg nemlig til at lave noget mad - til min mand :lol:

1

Ihh hvor ser det fint ud :cheerleader3:

Tak :loveboard:

0

Annonce ♥

Lørdag - i kirken

Nå - skulle vi komme lidt videre med den beretning?

post-42673-0-87187800-1314097122.jpg

Her er kirken, lige inden vi gik ind

Præludiet var

på orgel og violin. Det var helt fantastisk, selv Christian der ellers havde svoret ikke at græde i kirken fik våde øjne :) han fortalte bagefter at han havde fokuseret på min fars sko for ikke at begynde at græde - så kunne jeg bedre forstå hvorfor det var så svært at få øjenkontakt med ham :lol:

post-42673-0-19335400-1314097135.jpg

Jeg fik også lidt halvvåde øjne og fik vist lavet et underligt ansigts udtryk på et tidspunkt - men det forsvandt for et kort øjeblik da vi skulle op af trappen til alteret, jeg havde ikke lige tænkt over at få fat i kjolen inden vi gik op, så det endte selvfølgelig med at jeg trådte i kjolen og var ved at falde på vej op.

post-42673-0-29484000-1314097147.jpg

Jeg fik sagt hej til Christian og sat mig ved siden af min far. Herefter fulgte en mindre slåskamp med buketten og kirkehæftet, for at have styr på det hele - imens jeg fik lidt brug for det lommetørklæde min farmor også havde lavet til mig.

De første to salmer ("spænd over os dit himmelsejl" og "du kom til vor runde jord") opgav jeg at synge med på, det blev lidt for grådkvalt synes jeg :fløjt:

Herefter kom vielsen, under præstens tale skulle vi stå op, noget jeg egentlig god kunne have undværet, var meget glad for den store kjole, så kunne folk ikke se på hvor mange mærkelige måder jeg stod på :fløjt: Det var en rigtig god tale kan jeg huske, men jeg kan faktisk ikke referere så meget derfra. Jeg kan dog huske at han talte om det her med at skulle have styr på alt, og at vi (læs: jeg) nu måtte give slip og bare nyde dagen, hvilket jeg faktisk brugte lige efter vielsen, hvor det viste sig at mine forældre havde glemt alt hvad jeg havde fortalt dem om at de skulle sætte sig om bagved sammen med mine søskende, så min far havde sat sig på Christians "gamle" plads - hvilket traditionelt set jo sådan set også er rigtigt nok, men min mor var så blevet siddende på sin plads (jeg sad sammen med begge mine forældre) sådan at vi nu sad sammen med hende - hvilket bare ikke var meningen :( ikke engang da jeg sagde at hun skulle flytte sig gjorde hun det.

Heldigvis kunne jeg dog lade det passere og bare nyde at være blevet gift :) (og kunne nu synge med på de sidste to salmer.

post-42673-0-20197100-1314097158.jpg

Inden vielsen spillede min veninde med violinen sammen med en anden violin stykket

af Ole Bull. Det var meningen at de først skulle spille efter vielsen, så jeg var lidt forvirret. Det viste sig så hvorfor. Min moster havde arrangeret det sådan at min lillesøster (på bare 11 år) skulle synge "Kærlighedens højsang" med melodi af Karin Viller, med min moster på flygel og veninde på violin.

Jeg kan ikke finde et lydklip, så I får bare lige teksten istedet

Kan jeg tale alverdens sprog, fatte alt, er jeg aldrig så klog,

bliver kærligheden væk, da lider al min visdom et knæk.

Har jeg troen, som flytter alt, får jeg alle mysterium fortalt,

uden kærligheden bli'r det hele kun til tomme værdier.

Om jeg bortgiver alt, jeg har, da er sagen alligevel klar:

har jeg ingen kærlighed, gør jeg slet ingen nytte derved.

Kærligheden er mild og blid, og vil vare til evig tid.

Kærligheden er den magt, som siger alt, f'r noget bli'r sagt.

Kærligheden kan tåle alt, holder ud, når et menneske faldt.

Tro og håb er gemt deri; den er vor allerstørste værdi.

Det var virkelig smuk - min far knækkede helt sammen (det var jo hans to små piger :wink: ) og da jeg så det gav jeg også helt op :rolleyes:

Nå endelig, da vi havde sunget de to sidste salmer ("kære linedanser" der egentlig ikke er en salme og "det er så yndigt" som min moster var så sød at give et alternativt forspil fordi hun ved hvor kedelig jeg finder den) kunne vi gå ud af kirken som mand og kone - det skete til tonerne af

som de fleste jo nok kender :)

post-42673-0-72987600-1314097172.jpg

Christian gik voldsomt hurtigt, så jeg prøvede at få ham til at gå lidt langsommere, det opfattede alle - undtagen Christian -HAHA-

Lige som vi kommer ud af kirken, vender Christian sig imod mig og siger, nå - hvad så fru Gade :) vi giver hinanden et kys inden vi stiller os strategisk op på asfalten (hvor der måtte kastes med ris) til at hilse på alle vores gæster

post-42673-0-67366600-1314097210.jpg

også blev der ellers uddelt knus og kram

post-42673-0-98290900-1314097220.jpg

Det kan bare ærgre mig at nogen af dem jeg allerhelst ville have hilst på ikke turde gå derover - fordi de mente at det var forbeholdt familien, så da vi havde fået taget billeder i kirkedøren, gik jeg selv en runde til dem jeg ikke allerede havde sagt hej til.

Fortætter lige i et nyt indlæg, der kan ikke være flere billeder her :)

0

Lørdag - uden for kirken

En af Christians barndomsvenner skulle egentlig have været med til brylluppet, men han ringede omkring en uges tid inden, at han nok desværre var forhindret. Han er fisker og det så ikke ud til at de fik fanget nok til at komme hjem så han kunne nå det - som det så ud ville han nok være i Danmark igen den 14 - æv :(

Hans mor kom dog ned i kirken og så os blive gift og mens vi stod og hilste på folk ringede han til hendes telefon, så han via satelitetelefon fik ønsket os begge to tillykke :)

post-42673-0-34309800-1314104909.jpg

Derefter blev der kastet ris (og fuglefrø) mine veninder havde lavet de fineste små risposer (noget jeg selv havde valgt fra pga. tidsmangel) også var der nogen der selv havde taget med, blandt andet en der havde taget et helt kilo med - og vi fik det hele!

post-42673-0-91011900-1314104925.jpg

Jeg benyttede mig af sløret, mener det er Miss_Lena jeg så gjorde det, det var faktisk utroligt praktisk, men folk synes vist det var lidt snyd (forklarer nok mit lidt sjove ansigts udtryk)

post-42673-0-59378700-1314104936.jpg

Da det var ved at være over (troede jeg) begyndte jeg at prøve at få ris ud af Christians hår - det var lettere sagt end gjort, de klistrede sig nemlig utrolig godt fast til hans hårvoks :lol: de var så slet heller ikke færdige med at kaste med ris endnu, så nu burde vi ikke have nogen problemer med at få et barn eller to, når den tid kommer :)

post-42673-0-28154400-1314104946.jpg

Det var meningen at vi skulle have været inde i kirken og få taget billeder, men pga. at der var blevet kastet ris, ville kirketjeneren ikke have os ind igen (der skulle være en vielse igen en time efter så her kunne jeg måske godt forstå ham, han måtte bare godt have sagt det inden...)

Så vi fik taget nogle billeder i kirkedøren istedet - det var egentlig også rigtig fint :) kirken egner sig ikke så godt til billeder da den er meget mørk. Billederne fra kirkedøren kommer lige senere med de andre der er redigerede :)

Endelig kunne vi sætte os ind til vores lille brudebil og køre afsted mod vores fotolokation :)

post-42673-0-79916100-1314105023.jpg

Jeg har altid synes der var rigtig fin plads i bilen, selvom den er lille - meeeen kjolen skulle da godt nok foldes nogle gange for at kunne være der, men det kunne bare ikke være anderledes - selvfølgelig skulle vi køre i vores bil!

post-42673-0-19927400-1314105013.jpg

Dåserne bagpå gav os en del opmærksomhed på turen ud til vores lokation, så der blev dyttet, smilet og vinket utrolig meget :) det var iøvrigt virkelig dejligt at have køreturen helt for os selv, så hektisk det havde været op til, var det dejligt bare at kunne sidde og nyde hinanden i det stykke tid det nu tog :)

0

Jeg arbejder på at få filmen fra kirken bearbejdet, men den driller noget - så forhåbentlig kommer den :)

0

I er enormt fine og søde :) Rigtig dejlig beretning so far... Og så kan godt forestille mig, at det må have været utroooligt smukt med violinerne i kirken. Jeg har også investeret i en trompetist til kirken, og jeg er sikker på, at det nok skal sætte det sidste pompøse præg på vielsen :)

0

Annonce ♥

Dejlig beretning! Jeg er klar til merecheerleader3.gif

0

Årh tak - hvor er I søde :loveshower:

jeg går lidt videre med beretningen nu :)

0

Lørdag fortsat

Efter kirken kørte vi op til vores fotolokation (billeder herfra senere) på vejen derop tog vi "Brian-ruten" både fordi det ville være lidt træls at køre på hovedvejen med dåser efter bilen, meeeen også for lige at kunne "prale" lidt med vores fint pyntede bil. Det gav også godt med opmærksomhed, så vi fik mange vink, dyt og smil med på vejen. Da vi kom op til vores fotolokation havde vi tabt den ene række dåser og den anden så sådan ud

post-42673-0-82495000-1314360763.jpg

Imens tog vores gæster til feststedet, hvor der stod kager og kaffe klar

Det her er vores smukke feststed, hvor vi var i kælderen

post-42673-0-20640400-1314360734.jpg

Nedgangen til kælderen, hvor vores familier havde sørget for at lave æresport.

post-42673-0-51074100-1314360747.jpg

Kagebordet (som vi aldrig så i dets helhed) :metteholm

post-42673-0-65938700-1314360788.jpg

Også lige et billede af nogle af vores gæster

post-42673-0-31259000-1314363710.jpg

1

Lørdag festen

Vi brugte kun en halv times tid på at få taget billeder på vores lokation (vi tog nogle flere på feststedet) så vi kom ret hurtigt hen til festen - noget vi også havde bestemt os for at vi ville.

Da vi kom derhen, så vi først at mine forældre havde parkeret i gården - selvom vi havde sagt at de skulle lade være... De havde generelt ikke været så gode til at høre efter...

Christian sørgede for at parkere sådan at vi holdt lige foran den røde løber, sådan at jeg trådte direkte ud på den - lidt royal har man vel lov til at være :loveboard: herefter gik vi ned i kælderen og bød folk velkomne. Christian stod for den del hvor der blev budt velkommen og sagt tak til (næsten) alle dem der skulle siges tak til. Han har aldrig brudt sig om at holde tale (hvilket også var grunden til at vi ikke holdt tale for hinanden) så at han glemte noget af det han skulle sige kan jeg ikke klandre ham for - jeg sagde det bare bagefter så det gik alt sammen :) jeg kunne så få lov til at fortælle de praktiske oplysninger - så som hvor toiletterne var :tunge:

Herefter gik vi ud og fik taget et fællesbillede og derefter parbillederne, her er et par stykker af dem

post-42673-0-88329300-1314364204.jpg post-42673-0-15566900-1314364229.jpg

Herefter fik vi (omsider) spist lidt kage - der gik vel en halv times tid fra vi kom til folk var klar til at få taget fællesbilledet - et par af gæsterne manglede, nogle (præsten og organisten) fordi de lige skulle have klædt om og andre fordi de følte at det var nødvendigt at spise inden de kom til festen :blink:

Da vi havde fået spist kagen gik vi i gang med gaverne, eller det vil sige - jeg gik i gang med gaverne, mens Christian kiggede på. Han sagde at det var hans gave til mig, fordi han ved hvor glad jeg er for at pakke gaver ud, så læste han kortene og sådan noget :)

Her er vores gavebord inden jeg gik i krig

post-42673-0-08770800-1314364268.jpg

Under udpakningen

post-42673-0-49292700-1314364281.jpg

Det er meget hårdt at pakke gaver ud

post-42673-0-66544200-1314364296.jpg

og vores gavebord efter

post-42673-0-26899400-1314364313.jpg

Vi fik utrolig mange fine gaver, her er et udpluk

Kay Boiesendyr: Abe, elefant og gravhund

Bird - træfugle, af arkitekt Christian Vedel (mener jeg han hedder)

Et stort billede

fire små Poul Pava lærredstryk (som vi lagde sammen med nogle penge til at købe et stort)

et par hvide duge med servietter

Diverse vaser/skåle i Kähler, Omaggio serien

et sommerhus ophold

Gavekort og penge

Det var lige hvad jeg kan huske - men som I kan se var der en del :)

(tøjhunden var en del af en tale)

0