sofie b

mandens boxershorts?

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

På samme måde som gæsterne kalder på at se brudens strømpebånd, er det blevet skik, at de også kalder på gommes underbuks/boksershorts.

At de skal være lidt fancy eller fjollede fremfor de forvaskede hverdagsbukser, er nok et meget normalt valg, når han nu skal vise dem :balloon:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er faktisk ikke alle steder de kender den tradition med boxershorts og det er uanset om det er i Jylland eller på Sjælland. Jeg er lige ved at sige at det er fifty fifty hvorimod strømpebåndet er mere udbredt.

Men bruger man traditionen så råber gæsterne efter det på et tidspunkt og det vil typisk være i pausen mellem hovedretten og desserten eller under desserten. Der er de ligesom pebbet lidt op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer fra sjælland og har aldrig hørt om det med boxershorts... på den anden side, jeg havde heller ikke hørt om æresport til et bryllup... jo en halv til kobberbryllup og en "hel" sil sølv- og guldbryllup.

Der var nu heller ingen der kaldte på boxershorts til vores bryllup, kun strømpebånd... dem fik de så også 2 af :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig ! Den med æresport til bryllup er heller ikke så brugt igen, udover måske en lidt "mindre udsmykning " på selve feststedet. Det er ihvertfald mit indtryk men dybest set ved jeg det jo ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand havde sådan nogle "HELP... Just married" købt samme sted, som han købte sit jakkesæt :)

post-43333-0-18972700-1314094660.jpg

Jeg var til et bryllup for nogle år siden hvor gommen havde skrevet på et par neutrale boxershorts med sprittus og vist også tegnet dødningehoveder. Jeg kan dog ikke huske, hvad han havde skrevet :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Disko, vi var så priviligeret at vi fik æresport både hjemme og ved feststedet :thumbsupsmileyanim:

Cool - Jeg ser jo så kun de æresporte der er på stederne men mange fester holdes jo hjemme.

Jeg er fra Fyn - og til alle slags bryllupper er der æresporte. Både derhjemme og på feststedet :) Især til brylluppet er de store og flotte! :) (men jeg regner nu ikke med selv at få, da vi bor på 4.sal på Frederiksberg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, det virker helt underligt. Tror du har ret med Jylland,altså at det ikke er en tradition hos dem, men har aldrig hørt om et bryllup på Fyn - ungt eller gammelt, hvor der ikke var.. ;) (også unden for min familie :)) men tror at det så småt er ved at gå af mode, da det jo kræver plads osv at lave den på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

men tror at det så småt er ved at gå af mode, da det jo kræver plads osv at lave den på :)

What ? Det er jo Chippendales. Ofte er det noget med at gommen bare rejser sig og viser frem (og så får de trussetyven - jeg er bar så go o.l.) men der er også mange som stiller sig op på stolen eller for den sags skyld bordet, hvad billederne her jo også viser. :thumbsupsmileyanim:

Derimod syntes jeg ofte man oplever brudepar hvor det her med at de skal stå og kysse foran forsamlingen, ned under bordet m.v. godt nok er noget de da gør men ikke huer dem så meget, hvilket man kan se ved at de hurtigt sætter sig igen. Det er noget jeg selv har meget fokus på. Skal den have en ekstra skrue eller koges ned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig ikke noget overblik over hvor udbredt det er men vil næsten tro at vi taler om 60/40. Men uden at jeg iøvrigt kan huske det så mindes jeg heller ikke at have set boxershorts til bryllupsfester blandt vores familie og venner.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eller i højere grad "kulturer" blandt familie og venner. I går i det mørke Jylland var der både strømpebånd og boxershorts. Tror faktisk også det er første gang jeg har oplevet at gommen også viste boxershorts lige efter brudevalsen. Der var også en anden tradition (1 af bordene) som jeg har set enkelte gange: Når både brud og gom er ude skal gæsterne gemme sig under bordene. Men det er svært ja faktisk håbløst for de gæster der sætter den i gang at få alle med den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med boxershortsene har jeg oplevet en enkelt gang i Jylland. Ellers har jeg ikke set det før. Til vores bryllup viste min mand ikke boxershorts men der var heller ingen der råbte efter strømpebånd så det blev heller ikke vist selvom jeg havde det på. Tror folk glemte det. Har næsten lige været til bryllup og der viste bruden strømpebåndet under dansen fordi der igen ikke var nogen der havde råbt efter det under middagen. Så jeg tror egentlig bare hun trak op for at vise det til nogle af gæsterne som spurgte om hun havde det på.

Mht. æresport så har jeg aldrig oplevet et bryllup hvor der ikke er blevet lavet æresport hjemme hos brudeparret dagen før. Jeg komme også fra Fyn ligesom Daniels brud. Så måske går fynboer mere op i det end jyder og sjællænder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand havde sådan nogle "HELP... Just married" købt samme sted, som han købte sit jakkesæt smile.gif

attachicon.gifDSC_0183.JPG

Jeg var til et bryllup for nogle år siden hvor gommen havde skrevet på et par neutrale boxershorts med sprittus og vist også tegnet dødningehoveder. Jeg kan dog ikke huske, hvad han havde skrevet unsure.gif

hvor har i fået dem fra?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer