Guest cool&relaxed

musik til festen - panik 3 uger før brylluppet!!!

15 indlæg i dette emne

Er blevet SÅ meget i tvivl om jeg har lyst til det med ipod med playlister... :-( Har faktisk ikke debatteret det særligt med htb, men kun nævnt det flygtigt - han synes at det er fint nok..... Det skal nok gå, synes han...

Vi har lige fundet ud af, hvad vi gør, når der skal danses, hvor der er plads til dette og det blir SUPER godt mht dansegulv, bar osv. Så det ærgrer mig helt vildt at musikken måske bliver noget juks!

Så spørgsmålet er, om der overhovedet ER noget at stille op her bare 3 uger før brylluppet?!???! For musikere/bands/dj's er vel booket 100 år i forvejen?! ...det er den ene ting - det andet er, at vi i vores budget slet ikke har indregnet denne post - vi havde endda afsat de 1800 til vores ipod classic, som jo ER brugt nu... (ville max ha 2000,- til 3-4 timers spilleri... - kommer man overhovedet nogen steder med det?)

Er der nogen, der selv har prøvet (med succes ...eller fiasko) ipod/playlist-modellen? ELler har I forslag til, hvad vi alternativt kunne stille op?

håber inderligt at I kan hjælpe...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet med playliste og det fungerede helt fint. men jeg fik også kuller til sidst og var meget i tvivl om jeg havde gjort det rigtige. men pengene var der bare ikke til hverken dj eller noget som helst. gæsterne var meget glade, for lyden kunne justeres som man ville og der var noget for enhver smag. så jeg har overhovedet ikke fortrudt og slet ikke da de penge var godt sparet. og vi havde trods alt en rigtig god fest :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fang Diskobil herinde fra - har indtrykket af at det han ikke selv kan klare, det kender han nogen der kan! :thumbsupsmileyanim:

Næsten men ikke helt. Det er sådan at Diskobil ikke kun er mig men også en håndfuld fast tilknyttede dj's. I modsætning til flere kolleger rekrutterer vi ikke vilkårlige dj's til lejligheden. Kan vi ikke klare det indenfor egne rammer så er det vi henviser til andre.

Selvom vi godt kan tage flere jobs ind den 10/9 må jeg dog være ærlig og sige at vi slet ikke kan være med i det prisleje og det gælder også dem vi kunne finde på at henvise til (og dermed stå inde for). 2.000 DKK er faktisk betydeligt under hvad det koster bare at leje det lyd. og lysgear som DJ'en kommer med. Er vi nede i det prisleje ville jeg klart gå efter playlist-løsningen for ellers risikerer I netop at det bliver noget juks.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej allesammen.

Hvor er det bare fantastisk, at man lige smider et spørgsmål, og så... 2 timer senere ligger der ADSKILLIGE svar!! :ilovebryllupsklar: I er da for dejlige :-) :loveshower:

Har nu skrevet på et par af de links du lagde ved, sikken fest :-) Tak for det.

Meget gerne flere "IPOD-ERFARINGER", hvis nu det er det det ender med (hvilket det nok er..)

:thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fang Diskobil herinde fra - har indtrykket af at det han ikke selv kan klare, det kender han nogen der kan! :thumbsupsmileyanim:

Næsten men ikke helt. Det er sådan at Diskobil ikke kun er mig men også en håndfuld fast tilknyttede dj's. I modsætning til flere kolleger rekrutterer vi ikke vilkårlige dj's til lejligheden. Kan vi ikke klare det indenfor egne rammer så er det vi henviser til andre.

Selvom vi godt kan tage flere jobs ind den 10/9 må jeg dog være ærlig og sige at vi slet ikke kan være med i det prisleje og det gælder også dem vi kunne finde på at henvise til (og dermed stå inde for). 2.000 DKK er faktisk betydeligt under hvad det koster bare at leje det lyd. og lysgear som DJ'en kommer med. Er vi nede i det prisleje ville jeg klart gå efter playlist-løsningen for ellers risikerer I netop at det bliver noget juks.

Mente måske heller ikke dig som person, men mere dig som "professionel" :) Synes du plejer at have et godt råd, en mulig løsning, et forslag - osv osv - til det meste.. :ilovebryllupsklar:

Havde dog ikke set den del med budgettet - 2000kr er godt nok ikke meget, det er jeg ikke sikker på du kan finde en hverken DJ eller andet til.. Da vi var igang med udvælgelsesprocessen mht. musik snakkede jeg med 11 forskellige tror jeg - både bands og DJ's og selvom jeg synes DJ priserne var MEGET rimelige (og lave i forhold til bands) så mener jeg de startede ved 4500kr..

Men synes det er en god ide det der med at smide ens oplysninger, ønsker og budget ind på Alt til din fest - det var den vi brugte og det fungerede rigtigt godt - indenfor en uge havde vi 11 henvendelser (Og endte også med at booke band igennem dem)

Det skader jo ikke at prøve! :) Men ville nok sige, øg budgettet med min. 1500kr.. Så tror jeg der er større chancer for at få noget godt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved godt, det måske ikke helt er det, du ønsker, men har du overvejet en jukeboks? Er ikke sikker på, man kan booke en så kort tid i forvejen, men det kan da undersøges.. Vi gav 1600 for en jukeboks og det fungerede rigtig godt til vores fest :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men ikke i det prisleje. Du kan sagtens finde en DJ til 2.000 kr. Det er jo ikke en beskyttet titel og i dag hører man tit om at 2 13-14 årige har købt sig en controller og tager ud og spiller musik for 500-1.000 kr. og så ville jeg nok vælge playlisten :thumbsupsmileyanim:

En og bryllupsdj ligger som du siger nok fra 4.500 og opefter og muligvis også fra 3.500-4.000. Typisk er det baseret på at de max. spiller 4 timer, kun spiller efter middagen o.l. Men ja det er bare at prøve at søge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ring til nærmeste store musikskole (som evt. har MGK tilknyttet) og hør om de har nogen dygtige ældre elever, der har band sammen. Da jeg var yngre sang jeg selv i band, og vi tog tit ud og spillede for sjov i 3-4 timer for nærmest ingen penge...

Hvis de har talentlinje eller MGK kan musikerne, I får fra en musikskole være PISSE DYGTIGE ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tusinde tak for jeres svar!! Har allerede fået to henvendelser fra nogle gennem "alt til din fest".... Til ca. 1500-2000 mere end vores maxgrænse :shooter:

Men what the F***...

Skal vist lige have overtalt manden...

Hvad siger I der har prøvet en dj/jer der ER dj's? Det ene tilbud er fra en erfaren dj (33 års erfaring), som vil spille fra 23-03 for 3500.... lyder det rimeligt? (altså ved godt det er billigt, spørgsmålet er om det er FOR billigt) Og hvordan kan man vide om det er fedt eller bare kikset??

For er HELT med på at et par 13-14 årige IKKE kan finde ud af det, Diskobil :griner:-

NEVER!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger I der har prøvet en dj/jer der ER dj's? Det ene tilbud er fra en erfaren dj (33 års erfaring), som vil spille fra 23-03 for 3500.... lyder det rimeligt? (altså ved godt det er billigt, spørgsmålet er om det er FOR billigt) Og hvordan kan man vide om det er fedt eller bare kikset??

33 års erfaring. Ja nogle medregner jo "erfaring fra de var 13 år" men umiddelbart lyder det som en person over 50, og ikke at det gør noget for jeg regner også selv med at være helt up to date og med på noderne når jeg kommer derover.

Jeg syntes ikke det lyder mistænkeligt eller foruroligende billigt. Det er jo for 4 timer. Vores grundpris på 5.700 er jo for 8-12 timer, skal man tænke på (men der er en del kørsel til Lolland/Falster for de fleste).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At det, jf. vores PM korrespondance ikke holder: Manden tager 1.800 kr. for opstilling og 500 kr. i timen. Det giver i mine øjne en totalpris på 3.800 og hvad med transport ? Gratis lån af trådløs mikrofon. Jeg ved ikke lige til hvad men det siger da sig selv at DJ'en har 1-2 trådløse mikrofoner med hvis der er behov for det (har vores folk altid) ligesom at man er behjælpelig med lyd til diasshow m.v.

Har du fået tilbuddet skriftligt ? for hvad med opsætning og nedtagning. Indregnes det så også i de 4 timer ?.

Jeg syntes det er synd at stå på sin egen bryllupsdag i et sommerhus hvor man kan feste så længe man vil. Klokken er 3.00 og man skal gøre sig overvejelser om hvorvidt man nu skal betale en DJ 1.000 kr. mere eller slutte festen der. Det er derfor vi kører det koncept vi gør: Ubegrænset spilletid til en fast pris.

Iøvrigt så svarer ovenstående pristariffer jo til at et typisk Diskobil job af 10 timers varighed skulle koste en pris på 6.800 - 7.800 DKK. Det matcher nogenlunde hvad vi tager ovre i det jydske når der beregnes fuld transport. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer