Oneword

Rygning til bryllup!

88 indlæg i dette emne

Puha, der er kommet gang i den siden igår aftes, haha.

Diskobil: jo, der vil nok være forbud under maden .... vi har 4 yderst sarte mennesker med, der nok vil komme med en hel del brok .... må dog se, om de ikke melder fra thumbsupsmileyanim.gif lol. Men efter maden hvor der er dans, der får folk sgu lov .... HVIS det ellers er tilladt at ryge indendørs.... ved jeg jo ikke endnu.... er det ikke tilladt, så er det jo bare ud .... færdig slut :)

Til andre i debatten her: Udtalelsen "Der var ingen rygning indenfor til vores bryllup, ej heller annoncering af pauser. Det faldt os overhovedet ikke ind, at der stadig findes mennesker med det behov...?" <--- sry, den kommentar er imo pænt overfladisk, jeg håber seriøst det var en joke, hehe.

Mht at man ikke vil stå i et busskur ved siden af folk, der ryger ..... ja, nu ved jeg jo ikke hvilke busskure man har i resten af landet, men her i Odense er det forh.vis åbne busskure, og jeg tvivler stærkt på, at folk bliver udsat for passiv rygning UDE I FRISK LUFT lol. Kom nu ind i kampen, hehe.

Jeg melder mig ud af debatten her nu ..... som sagt ..... jeg kan sagtens forstå, at folk laver rygepauser og ikke vil have rygning indendørs til et bryllup .... men syns måske, der er nogen, der skal holde op med at være så sarte :) Det er ikke bevist, at passiv rygning er direkte årsag til, at folk får kræft.... der er kræftfremkaldende stoffer i stort set alt, selv i kalkun-kød - så hvis man ikke kan tåle røg ude i naturen og i frisk luft, så skal man også stoppe med at spise kalkunkød omgående.

PS: Jeg ville aldrig forbyde folk at ryge i mit hjem, medmindre nogle havde astma el lign og direkte ikke kunne tåle det. Hvis man syns det lugter, så kan jeg komme med et gammelt husmoderråd: udluftning! thumbsupsmileyanim.gif lol

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fakta om passiv rygning

Ved passiv rygning udsættes rygeren og andre omkring for tobaksrøg

Tobaksrøg er en blanding af 4000 forskellige kemiske stoffer. Mange af dem er sundhedsskadelige: 200 af dem er giftige og 40-50 af dem – f.eks. arsenik, benzen og formaldehyd – er kræftfremkaldende

Passiv rygning er sundhedsskadelig

Passiv røg består af både partikler og gasser. Begge dele er farlige.

Tobaksrøg er en blanding af 4000 forskellige kemiske stoffer. Mange af dem er sundhedsskadelige: 200 af dem er giftige og 40-50 af dem – f.eks. arsenik, benzen og formaldehyd – er kræftfremkaldende

Partikler fra passiv røg kan ikke fjernes fuldstændigt ved ventilation eller udluftning

Partikler fra passiv røg lægger sig i støv på f.eks. møbler og tæpper, hvorfra de kan hvirvles op og indåndes. Partiklerne når derved ud i hele kroppen og gør skade.

Passiv rygning kan måles i blod og urin hos ikke-rygere

Passiv rygning er årsag til kræft

Passiv rygning er årsag til hjertesygdom

Passiv rygning er årsag til luftvejssygdomme

Passiv rygning skønnes at være årsag til at 2000 børn indlægges på hospital hvert år i Danmark

Den eneste effektive beskyttelse mod passiv røg er ikke at ryge indendørs

3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For bare at tage en af tingene i røg: Benzen

Den kemiske forbindelse benzen (også benzol, C6H6) er en farveløs, brændbar aromatisk kulbrinte, der beviseligt er kræftfremkaldende.

Arsenik er vist heller ikke bedre ;)

Synes bare ikke man skal kalde dem der vil forsøge at undgå et indånde røg for hysteriske, hellige eller kedelige festdræbere :)

3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At toastmasteren er ikke ryger betyder ingenting. Hvis vedkommende ikke selv signalerer pauserne skal rygerne nok selv tage dem på en sådan måde at det ikke kommer til at virke generende, hverken lugtmæssigt eller mht. tidsplanen. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores toastmaster spurgte os om vi ville have pauser og vi ved der er flere faste rygere og en del festrygere og jeg havde det lidt underligt med at fortælle dem hvornår de skulle ryge. Vi valgte at sige at folk selv måtte styre det imellem måltiderne og indlæggene og det gik så godt! Tror kun en enkelt gang at toastmasteren måtte hente folk og der var det faktisk mig og en hel flok IKKE rygere, der stod udenfor og fik lidt luft og ævlede :blush:

Jeg mener ikke, at rygerne skal have et specifikt tidsrum, hvor de har lov til at gå ud og ryge. Hvis de trænger, jamen så trænger de og til vores fest så måtte de spørger toastmaster om der var tid eller ej.. Men egentligt gik vi alle sammen ret meget rundt imellem alle mad og indlæg, jeg var selv ude flere gange og få luft inden middagen var helt færdig :blink:

Jeg er TOTAL anti-ryger. Min far, farfar og farmor er alle 3 døde af rygningsrelaterede cancersygdomme og jeg er sådan lidt allergisk, mine øjne løber i vand, jeg får det dårligt og mister også appetitten.. Så det var slet ikke et spørgsmål om der måtte ryges indefor - desuden var det en kæmpe parasol, som næsten dækkede hele terrassen og der sad rygere og ikke rygere sammen og hyggede sig...

Jeg kan huske, hvor fedt det blev at gå i byen, da der ikke længere måtte ryges indefor - hvor "rart" man lugtede næste morgen og hvor meget færre tømmermænd jeg fik..

Men jeg kan da godt forstå at rygere føler sig forfulgt, men samtidig har jeg det også lidt, at dem der er generende på en eller anden måde må tage hensyn til den der bliver generet.

Det er jo lidt som hvis et barn græder under hele gommens tale, ville alle da også gerne have at forældrene tog barnet med ud, så talen kunne høres!

Og for mange er røg utrolig generende.. Sådan er det dersværre bare og mange af os har nok nogle traumer fra vores barndom, hvor alle røg, alle steder. Jeg har også siddet i en bil med 2 forældre der søg cigaratter og en mormor der røg cirutter (y)

Redigeret af M&S
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til andre i debatten her: Udtalelsen "Der var ingen rygning indenfor til vores bryllup, ej heller annoncering af pauser. Det faldt os overhovedet ikke ind, at der stadig findes mennesker med det behov...?" <--- sry, den kommentar er imo pænt overfladisk, jeg håber seriøst det var en joke, hehe.

Mht at man ikke vil stå i et busskur ved siden af folk, der ryger ..... ja, nu ved jeg jo ikke hvilke busskure man har i resten af landet, men her i Odense er det forh.vis åbne busskure, og jeg tvivler stærkt på, at folk bliver udsat for passiv rygning UDE I FRISK LUFT lol. Kom nu ind i kampen, hehe.

PS: Jeg ville aldrig forbyde folk at ryge i mit hjem, medmindre nogle havde astma el lign og direkte ikke kunne tåle det. Hvis man syns det lugter, så kan jeg komme med et gammelt husmoderråd: udluftning!

Hov hov. Regner med, der er plads til alle holdninger her :wink:

Jeg er skam qua min tid på en intensiv afdeling og mængden af KOL-patienter bekendt med eksistensen af rygere og disses omkostninger for samfundet.

Min kommentar kan jeg udspecificere således, at jeg i vores planlægning af festens forløb overhovedet ikke havde overvejet eksistensen af rygerbehov, og det gik også så fint, så fint uden noget form for hensyn i den retning.

Hensynet bør vel i øvrigt altid tages af den, der udsætter den anden for noget skadeligt... Det er da helt afmarcheret, at man skal tage hensyn i den anden retning til selvskabte skadelige - for både en selv og andre - behov.

Der er heldigvis meget få Kim Larsen-typer tilbage, der rent faktisk mener, det er en menneskeret at ryge hvor som helst og når som helst :)

4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naturligvis er der plads til alle holdninger her :) Og kan sagtens forstå din baggrund for din holdning. Jeg skal dog ikke gøre mig til smagsdommer eller fortælle folk, hvordan de skal leve deres liv. Om de vil ryge eller ej er ikke min beslutning. Men derfor vil jeg da altid tage hensyn til de mennesker, der ryger og indlægge pauser så ..... for mig hører det bare til alm medmenneskelighed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en af de her omvendte hellige ex rygere med alt for mange kilo på sidebenene som 'slet ikke har ret til at fortælle andre hvad der er sundt og usundt' men det er jeg heldigvis kold overfor :lol: Så jeg er nu inkarneret og passioneret ikke-ryger, og bruger enhver lejlighed til at forsøge og overbevise min kære om at de skal stoppe inden de dør!!

Vores hjem er røgfrit, hvis folk vil ryge må de gå udenfor.. Og der er aldrig nogen der brokker sig mens jeg hører det :) Og vores bryllup bliver ligeledes røgfrit - har end ikke spurgt til rygepolitikken på stedet fordi det er ikke aktuelt - hvis folk vil ryge må de udenfor - også i januar!

Hvad folk gør hjemme ved dem selv skal de 100% selv have lov til at bestemme, hvis jeg ikke kan klare lugten må jeg jo gøre som rygerne og gå udenfor :) Men det betyder også at til VORES fest bestemmer vi...

Det skal lige nævnes at ud af de 60 mennesker der kommer tror jeg faktisk kun der er en håndfuld rygere tilbage (og et par jeg er usikre om hvorvidt de er startet igen) Så jeg regner ikke med det blir et problem.. :)

Men det er jo en ømfindig debat, hvis man er ryger er det jo nærmest en fratagelse af selvbestemmelsesretten - og DET er noget der kan få folk op på barrikaderne.. Og nej, man kan ikke sammenligne det med at jeg som fed går 3 gange i buffeten eller at naboen sidder og drikker papvin i litervis i baghaven.. Rygning er sundhedsskadeligt - OGSÅ i form af passiv indtagelse.. Det er ikke kræftfremkaldende at indånde dampene af naboens brandert eller være udsat for passiv fedme som sidemand til den overvægtige der skovler slik indenbords i biffen (det er mig :lol: )

Redigeret af Shedevil
3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og nej, man kan ikke sammenligne det med at jeg som fed går 3 gange i buffeten eller at naboen sidder og drikker papvin i litervis i baghaven.. Rygning er sundhedsskadeligt - OGSÅ i form af passiv indtagelse.. Det er ikke kræftfremkaldende at indånde dampene af naboens brandert eller være udsat for passiv fedme som sidemand til den overvægtige der skovler slik indenbords i biffen (det er mig :lol: )

:super: +++ -HAHA-

Jeg elsker, når jeg ikke selv behøver at prøve at formulere noget godt, sjovt eller intelligent - når andre gør det for mig... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er Ex ryger og kan godt finde på at tage en enkelt cigaret hvis festen er rigtig god :balloon:

jeg har slet ikke overvejet at folk må ryge indenfor, det er simpelthen for ulækkert og det mente jeg også da jeg selv røg, brød mig slet ikke om at ryge indenfor, det stinker virkelig

jeg ved endnu ikke om vi vil indlægge (ryge)pauser i vores fest eller om folk bare selv må styre det, ved bare at der uanset hvad IKKE må ryges indenfor.. heller ikke af bruden selv (hvis hun skulle få lysten i de sene nattetimer :badgirl: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, nu må I altså holde op, haha ...... forpeste luften etc.... altså det er jo ikke mennesker, der smitter jer allesammen med pest ? :D lol.

Kigger vi 15-20 år tilbage i tiden, så ville det være intolerant at sige til folk: gider du ik godt lige daffe ud og ryge.... jeg syns det er ulækkert! Og jeg har nok bare stadig den opfattelse, at der er ingen, der dør af passiv rygning eeen aften og specielt ikke, når det kun er 2 mennesker, der vil sidde og ryge i et kæmpe lokale. Og min familie har ingen problemer med folk, der ryger .... de må sgu gerne sidde indendøre og diskobilen - du går ud i regnen derhjemme for at ryge .... så hold dog bare op ? lol. Jeg kan fortælle, at det faktisk er forh vis nemt ;) Men det er intet problem at smide de 2-3 mennesker udenfor.... overhovedet ikke ..... jeg ville da bare helst ha, at de er indenfor, hvis det kan lade sig gøre.

Men altså..... jeg kan sagtens forstå de 99%, der smider rygningen udendørs og kan da også være, at vi selv kan blive nødsaget til det ..... jeg syns bare, at der skal være plads til alle, ryger eller ej.

c haha.... der har dette her synspunkt og pyt være med det :P Men jeg syns det er alle jer andre, der skal komme tilbage ind i kampen.... vi skriver 2011, oh yes ..... hvor er tolerancen blevet af ? :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har overvejet rygepauser, men da toastmasteren er ikke-ryger, er jeg usikker på om han "ved" hvornår behovet er der :unsure:

Jeg kommer ud af en ryger-familie, men ryger ikk selv og her i familien er vi vant til at der ikke ryges indendøre, især ikke når børnene er der. Jeg synes ikk man kan sammenligne rygning med f.eks. parfume, alkohol, fedme eller lign. da det jo ikke er skadeligt for ANDRE. Hvis man vælger at ryge, må man ogs ta de hensyn der skal tages overfor dem der ikk vælger at ryge.

Det kom måske til at lyde lidt hårdt :) Pointen er, at jeg ikke under nogen omstændigheder vil tillade rygning indendøre til vores bryllup :sm: Men det tror jeg nu heller ikk nogen i vores familie og omgangskreds forventer.

Ku du lave bordplanen, så der sad en ryger ved siden af toastmasteren? Så kunne han/hun passende lige rykke i ham og sige "det er altså NU!" :)

Men ellers så kan man vel også aftale med toastmasteren, hvor tit I synes, at der skal være rygepauser... Som jeg nævnte før, så tror jeg at de virkeligt smøgrængende vil gå ud uanset hvad (ligesom de tissetrængende), og ellers kan de jo også gå op til toastmasteren og sige "hey, kan vi gå ud nu, uden at gå glip af noget?".

Jeg tror virkelig det er sjældent at røgpauser bliver et problem til et bryllup :)

Det var en god idé! Regner faktisk med han skal sidde sammen med et par rygere :thumbsupsmileyanim:

For bare at tage en af tingene i røg: Benzen

Den kemiske forbindelse benzen (også benzol, C6H6) er en farveløs, brændbar aromatisk kulbrinte, der beviseligt er kræftfremkaldende.

Arsenik er vist heller ikke bedre ;)

Synes bare ikke man skal kalde dem der vil forsøge at undgå et indånde røg for hysteriske, hellige eller kedelige festdræbere :)

Hørt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også lige blot tilføje en enkelt ting :

Jeg tror på at til et bryllup med få rygere der skal de nok selv finde ud af at komme ud og ryge uden man indlægger faste pauser... de går nok automatisk ud mellem retterne og lige efter en tale feks... så mener ikke en rygepause som sådan er nødvendig, netop så de ikke føler de "skal have lov " til at gå ud og ryge.

Passiv rygning ER sundhedsskadeligt, og jeg synes det er frækt når folk siger at fordi man ikke vil udsættes for ildelugtende kræffremkaldende stoffer så er man sart og for meget og skal ind i kampen og være tolerant ??????? det hænger bare slet ikke sammen! Hvis rygere selv må vælge om de vil udsætte sig selv for røg, så må ikkerygere vel også bestemme om de vil udsættes for røg? og det kan de jo ikke selv vælge hvis folk ryger indenfor... så i min verden er det 100% rygernes ansvar at tage hensyn til ikkerygere, hvilket de fleste idag heldigvis er gode til!

Og så må "folk" simpelthen holde op med at påstå det ikke er skadeligt... hvis folk virkelig tror på det bare er massehysteri og at folk ikke dør af at ryge, mere end de gør af at leve røgfrit, så er der virkelig noget helt galt der...seriøs fornægtelse af sandheden.!

Ja man dør af at leve...men der er forskel på at dø af lungekræft eller andre ryge-relaterede sygdomme ungt, og så dø som 85 årig af alderdom. Jeg fortrækker at dø gammel af alderdom, og tror ikke mit liv er kedeligere på nogen måde fordi jeg vælger ikke at ryge, passivt eller aktivt.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en af de her omvendte hellige ex rygere med alt for mange kilo på sidebenene som 'slet ikke har ret til at fortælle andre hvad der er sundt og usundt' men det er jeg heldigvis kold overfor :lol: Så jeg er nu inkarneret og passioneret ikke-ryger, og bruger enhver lejlighed til at forsøge og overbevise min kære om at de skal stoppe inden de dør!! Vores hjem er røgfrit, hvis folk vil ryge må de gå udenfor.. Og der er aldrig nogen der brokker sig mens jeg hører det :) Og vores bryllup bliver ligeledes røgfrit - har end ikke spurgt til rygepolitikken på stedet fordi det er ikke aktuelt - hvis folk vil ryge må de udenfor - også i januar! Hvad folk gør hjemme ved dem selv skal de 100% selv have lov til at bestemme, hvis jeg ikke kan klare lugten må jeg jo gøre som rygerne og gå udenfor :) Men det betyder også at til VORES fest bestemmer vi...Det skal lige nævnes at ud af de 60 mennesker der kommer tror jeg faktisk kun der er en håndfuld rygere tilbage (og et par jeg er usikre om hvorvidt de er startet igen) Så jeg regner ikke med det blir et problem.. :) Men det er jo en ømfindig debat, hvis man er ryger er det jo nærmest en fratagelse af selvbestemmelsesretten - og DET er noget der kan få folk op på barrikaderne.. Og nej, man kan ikke sammenligne det med at jeg som fed går 3 gange i buffeten eller at naboen sidder og drikker papvin i litervis i baghaven.. Rygning er sundhedsskadeligt - OGSÅ i form af passiv indtagelse.. Det er ikke kræftfremkaldende at indånde dampene af naboens brandert eller være udsat for passiv fedme som sidemand til den overvægtige der skovler slik indenbords i biffen (det er mig :lol: )

-HAHA- Hvor er du god!!!! (Og hvor har du ret!) :BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en debat, dette emne har skabt... :shooter:

I vores familier er det faktisk kun Brian og mig, der er ikke-rygere (min ene svoger er dog kun selskabsryger). Hos 2 af parrene har de selv valgt, at deres hjem skal være røgfrie, så hos dem og os har det altid heddet "Udenfor hvis der skal ryges". Nu har vi så en udestue, så de også kan sidde i tørvejr.

Jeg synes, at rygerne generelt er gode til at gå ud til "ryge-pauser", når de alligevel skal holde pause i spisningen, så dette kan de selv få lov at styre. Derimod er de ikke gode til at komme ind igen, selvom jeg (eller hvem der nu er værtinde) fortæller, at der igen bliver serveret. Dette har jeg set utallige eksempler på, så dér vil jeg gerne have toastmasteren ind i billedet. Jeg har ikke tal på hvor mange gange en lagkage har nået at stå på bordet i op til 3 kvarter, inden rygerne kunne finde ud af at indfinde sig. Til stor skuffelse for de stakkels fødselsdagsbørn, der bare har gået og savlet over lagkagen.

Dette ønsker jeg ikke til mit bryllup, så når det er tid til den næste ret, så får rygerne pænt besked af toastmasteren.

PS. Det skal lige siges, at jeg bliver rigtig dårlig, når jeg sidder indenfor med nogle der ryger. Jeg får kvalme, næsen løber og jeg får nyseture.

Redigeret af Cosmorama
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har fuldstændig ret. Men det gælder faktisk ikke kun rygerne men også de gæster som bare går udenfor for at trække "frisk luft" sammen med rygerne. Ofte er det dog ikke andet end vink fra toastmasteren om at det er nu. Hvis jeg ikke ved det kan jeg se det på forhånd for lige pludselig kan man se at rigtig mange folk er på vej. Hvis folk ikke "makker ret" og følger toastmasteren, så er det man nogle tager mikrofonen i brug. Det plejer som de øvrige her siger at gå ganske uproblematisk og gnidningsfrit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup er der rygning forbudt inde i festsalen, fordi at der er nogle af vores gæster der ikke kan tåle røg - men vi ved at der er nogle der vi brokke sig over det :unsure:

men det er vores fest og os der bestemmer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[quote name=Andrup pigen :))' timestamp='1323182926' post='1170576]

Til vores bryllup er der rygning forbudt inde i festsalen, fordi at der er nogle af vores gæster der ikke kan tåle røg - men vi ved at der er nogle der vi brokke sig over det :unsure:

men det er vores fest og os der bestemmer :)

Ja altså sådan tænker jeg også lidt... Selvfølgelig vil jeg gerne gøre alle glade.. Men rygning er bare et vigtigt emne for mig!! =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har levet mit liv med en mor og far der var kæderygere og lagde først virkeligt mærke til det, da jeg flyttede hjemmefra.. Nu holder jeg næsten ikke en gang til en fødselsdag, fordi min mor, hendes kæreste, min søster, mormor, moster og hendes mand ryger.. Så det er fast kutyme at de pulser og jeg brokkende render og åbner døre og vinduer..

Da jeg fik min søn spurgte jeg pænt om ikke de ville tage hensyn når vi var ovre, da jeg selv har været meget slemt astma og bronkitis barn, så vidste ikke om han havde samme problemer jo..

Der blev ikke rigtig taget hensyn og det var SÅ tydeligt hvor meget han blev udsat.. Han græd og græd, ville ikke spise og gylpede vildt meget mens vi var der.. Han ville ikke sove så vi valgte at tage turen på 1½ time hjem. Da vi kom hjem blomstrede han op og legede(legetæppe) faktisk i 1 time selv om han var spæd..

Det viser hvor meget rygning gør.. Jeg har selv styrtende hovedpine efter familiebesøg hjemme..

Så for at komme tilbage til emnet: Toastmasteren styrer rygepauser her. Der skal absolut ikke ryges inde (tror heller ikke man må)

Jeg er hysterisk ja.! Men det vil jeg sq også have lov til at være, for jeg har valgt IKKE at ryge, derfor må dem der har valgt det tage hensyn til dem der ikke ryger. Sådan er min verden nu bare sat sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overvejer også at foreslå i velkomsttalen, at rygerne gør deres ryge-udgange meget korte - vi vil i så fald formulere det som det er; vi ønsker at holde festen sammen med vores gæster, og vi er altså indenfor, så det håber vi også de vil være, i stedet for at rykke festen udenfor.

Min far eksploderede da jeg sagde det. Han hører alt som en hetz mod rygere.

Så har han sagt til min søster, at han fandme tager dragtposen fra hans nye habit med - så kan han stå inde i den og ryge :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overvejer også at foreslå i velkomsttalen, at rygerne gør deres ryge-udgange meget korte - vi vil i så fald formulere det som det er; vi ønsker at holde festen sammen med vores gæster, og vi er altså indenfor, så det håber vi også de vil være, i stedet for at rykke festen udenfor.

Min far eksploderede da jeg sagde det. Han hører alt som en hetz mod rygere.

Så har han sagt til min søster, at han fandme tager dragtposen fra hans nye habit med - så kan han stå inde i den og ryge :lol:

Trist at rygere tager det sådan, i stedet for bare at acceptere det.. Synes mange af dem jeg kender de skal altid lige komme med brok..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Overvejer også at foreslå i velkomsttalen, at rygerne gør deres ryge-udgange meget korte - vi vil i så fald formulere det som det er; vi ønsker at holde festen sammen med vores gæster, og vi er altså indenfor, så det håber vi også de vil være, i stedet for at rykke festen udenfor.

Min far eksploderede da jeg sagde det. Han hører alt som en hetz mod rygere.

Så har han sagt til min søster, at han fandme tager dragtposen fra hans nye habit med - så kan han stå inde i den og ryge :lol:

Trist at rygere tager det sådan, i stedet for bare at acceptere det.. Synes mange af dem jeg kender de skal altid lige komme med brok..

Min far er helt ekstrem... det kan ikke helt beskrives, men han er på mange måder en mærkelig mand.. elsker ham over alt på jorden, men bortset fra det, så er han verdens mest selv-centrerede mand, og anti-rygere tager han som et personligt angreb. Han kan ikke se noget negativt i at ryge med børn i hjemmet, at passiv rygning skader serveringspersonale, nægter at støtte kræftens bekæmpelse fordi de laver kampagner mod rygning, osv.

Og han må jo også meget gerne gå ud og ryge, vi beder bare om at det ikke lige tager tyve minutter fordi folk snakker der ude.. argh.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer