Meggers

Gode råd fra gifte brude. :-)

20 indlæg i dette emne

Åh, nu håber jeg ikke, at der allerede er sådan en tråd her :unsure: Synes jeg har set en, men kunne altså ikke finde den nu... Anyway, vi har jo både en "spar og spender"-tråd og nu har jeg oprettet en "hvad blev der rent faktisk brugt fra toiletkurven"-tråd, men jeg synes det er på sin plads med en tråd, hvor vi gifte koner bare kan komme med råd af alle mulige slags. :)

Og jeg lægger gerne ud:

* Læg brudebuketten i kirken mens der bliver kastet ris på jer. Aner ikke, hvorfor jeg selv tænkte på dette, men resten af dagen var jeg glad for at der ikke var ris i buketten. :)

* Stop op og tag en pause, på vej op ad kirkegulvet (hvis du skal op af sådan et :wink:). Det er en lille ting, men det lille "stop" som vi lavede gav mig mulighed for rigtig at kigge på folk, og dét syn har brændt sig fast i min nethinde. :loveshower:

* Drop hofteholder og andet fancy undertøj. Min hofteholder + nylonstrømper røg af efter første toiletbesøg, da det var MEGA upraktisk. Bh'en var heller ikke nødvendig, men kun på som "pynt". Og da kjolen kom af, ville jeg bare i BAD, så mit fine dyre undertøj blev aldrig rigtig vist frem. Så hvis jeg skulle giftes igen, så ville jeg "nøjes" med et par fine trusser og intet andet. Billigere, mere praktisk og mere behageligt. :)

* Lav en liste over, hvilke billeder du vil have. Vi har utroligt mange gode billeder, men jeg har også tænkt "Ej, det skulle vi OGSÅ have haft et billede af". Særligt i forhold til billeder med bestemte personer. Jeg har flere gode billeder af mig og min mor både hver for sig og sammen, men hele tiden sammen med andre også. Jeg gad godt, at jeg havde et billede KUN af mig og min mor. :) Jeg mangler også billede af vores mellemret og den synes jeg ellers var så fin!

* Undgå såvidt muligt at betale jeres personale på selve dagen. Det er irriterende at stå og fumle med penge på dagen, og I risikerer, at I glemmer at få en kvittering, og den skal I have HVIS - gud forbyde det - at der er noget at klage over bagefter.

* Lad være med at have ur på. Jeg aner ikke hvornår hvad skete på dagen, men det var SÅ dejligt at slippe kontrolræset, og bare "være med". Og vi nåede det hele alligevel :)

* Genbrug blomsterne fra kirken. Vi brugte en del penge på smukke blomster til kirken, og efter vielsen hapsede vores toastmaster dem, og så puttede feststedet dem i små vaser som blev stilt i vindueskarmen. Så blev der en rød tråd i blomsterne hele dagen + blomsterne virkede ikke så dyre, da de jo holdt hele dagen. :) (Tjek dog med kirken, om I må tage blomsterne med jer, for det er det ikke alle kirker, der tillader)

* Hvis I har lommeletter til glædestårer i kirkehæfterne, så brug alm. hvide kleenex! Vi havde sat nogle i med hjerter, fordi det synes vi (jeg) jo var sååååå sødt. Men de er hårde at tørre øjnene med, og man tør næsten ikke bruge dem af fare for om de smitter af. Alm. kleenex er også billigere :wink:

* Læs på Truspilot og skriv på trustpilot Anbefalinger og advarsler er GULD værd! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Enig med mange af Meggers punkter!

Vielsen:

- lavede også stoppet på vejen, fantastisk!! det var fedt, især fordi gulvet ikke var så langt! og GÅ LANGSOMT!!

- Ved ikke om folk selv kan bestemme det, men i modsætning til normalen sad mig og min kæreste på det tidpunkt yderst, tættest på alle gæsterne i kirken, så kunne alle bedre se os og vi kunne se dem. min far og bestman sad tættest på alteret - det synes jeg var fedt!

Fotograferingen:

- jep listen er god at have! så glemmer man ikke noget! men tro ikke altid at fotografen kan huske det hele bare fordi du har fortalt ham det ;) fandt jeg ud af. Kongebilledet med alle gæsterne er jeg bagefter rigtig glad for!

- Sørg for en plan B i tilfælde af regn!

- Afsæt GOD tid til locationbillederne hvis de betyder noget for jer! nogle er ret ligeglade, men personligt betyder de ALT for mig :loveshower:

Festen

- lav en bordplan i har en god fornemmelse med, tag ingen chancer her! hvis i VED at folk vil have det skidt med at blive skilt ad så lad være emd at gøre det bare fordi I synes det er JERES dag... for jo det er jeres dag, men dagen bliver kun god hvis gæsterne også har en god dag, så gør lidt ekstra for dem og tænk IKKE på jer selv hele tiden :rolleyes:

- Vi havde 2 pauser (rygepauser/strække ben pauser) de var fantastiske. Især fordi vejret var til at være udenfor i den tilhørende park. så bliv ikke bange for rygepauser, men hellere et par store pauser hvor alle kan nå ud end mange få tror jeg.

-Toastmaster!! undervuder ALDRIG en god toastmaster :) Vores var fantastisk og det gav en rigtig god indre ro så vi entop ikke selv skulle tænke på tiden!

Et helt generelt råd er at gør det der gør jer glade, for det er SÅ fedt på dagen at have den følelse af at det er ens drømmebryllup! nogen siger spild af tid med favoræsker, andre siger det er nødvendigt med liveband, en helt tredje kan ikke leve uden en kjole til 30.000, og der er altid mange gode råd om hvad der er rigtig og forkert, men mærk efter hele inde i maven inden og gør hvad I synes er fedt, og så bliver dagen bare fantastisk uanset hvad :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God liste :thumbsupsmileyanim:

Vil dog lige tilføje... at vi zillaer kan ikke have styr på alt, så slap af og nyd dagen. fordi der skulle ske en lille fejl, så er det ikke sikkert at gæsterne opdager det.

Rigtig rigtig god pointe!!!!

Der var faktisk MANGE ting, der "gik galt" til vores bryllup... Jeg kan nævne et par eksempler:

- Vi havde glemt at vi skulle have taget billeder udenfor kirken

- Vi fik chokoladebryllupskage, selvom vi havde bedt om IKKE at have chokolade i kagen

- Vi fik nøddeknas på desserten, selvom vi havde bedt om IKKE at få nødder

- Noget af vores forret var lavet om

- Skaftet på brudebuketten var hvidt og ikke ivory

- En gæst kom i HELT hvid kjole

- Vores tidsplan skred en del (vi indhentede det dog)

- Vi kom til at byde velkommen tre gange, haha!

Og sikkert flere ting... Men vi fik alligevel vores billeder, maden smagte alligevel skønt, det er sgu lige meget med det skaft til blomsterne (synes ikke, det fik min kjole til at se nusset ud + fotografen redigerer farven på billederne), det er TOTALT ligegyldigt med hende i den hvide kjole (om noget, var det måske pinligt for hende, men det rørte ikke mig), vi indhentede jo tidsplanen, og vores gæster følte sig meget velkomne :wink:

Man siger, at der SKAL gå et eller andet galt, fordi det er en del af charmen. Og det tror jeg er rigtigt. :) Men jeg vil så også sige som gift brud, at det er meget nemmere at kapere fejl og mangler på selve dagen, fordi der er man bare så lykkelig, end det er at kapere tanken om fejl og mangler inden brylluppet - fordi der er man superstresset og nervøs. Sådan var det i hvert fald for mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fotograferingen:

- jep listen er god at have! så glemmer man ikke noget! men tro ikke altid at fotografen kan huske det hele bare fordi du har fortalt ham det ;) fandt jeg ud af. Kongebilledet med alle gæsterne er jeg bagefter rigtig glad for!

- Sørg for en plan B i tilfælde af regn!

- Afsæt GOD tid til locationbillederne hvis de betyder noget for jer! nogle er ret ligeglade, men personligt betyder de ALT for mig :loveshower:

opdateres senere...

ENIG! Vores ene fotograf havde slet ikke listen med, og spurgte flere gange om ting, som vi HAVDE skrevet til ham, at vi ville have. :rolleyes: Så tag listen med selv, eller sørg for at din mor eller en anden har den. :) Og ja gruppebillede er et must, det bliver helt sikkert på top-5 af mine kæreste ejendele (når vi får det hjem :wink:)!

Også godt tip med plan B i forhold til regn! Og her kan jeg tilføje at der ikke er nogen skam i at købe paraplyer til alle gæster for at være sikker på at få et gruppebillede :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh hvad har jeg af gode råd...

Jo husk, at efter brylluppet, så kan der godt komme en stilhed, hvor man savner planlægningen, så lad være med at gøre planlægningen for stor en del af jer. (det er svært, men hold op hvor havde jeg svært ved at lægge det fra mig igen)

Husk at nyd dagen, de små upser, som vil ske, dem husker du alligevel ikke, og ellers er de med til at gøre jeres dag helt særlig.

Det er jeres fest, og derfor kan de fleste mennesker, som normalt ikke kan samme, godt være i samme lokale, og husk, at folk sagtens kan sidde ved samme bord, også selvom de ikke er perlevenner, for det gør man gerne for at glæde brudeparret.

Brug noget undertøj, som er behageligt at have på, og gem det sexy undertøj til om natten, hvor du kan hoppe i det, når du kommer af kjolen.

For os var det dejligt med en køretur på 45 minutter fra kirken/lokationsbillederne og til feststedet, det gjorde, at man lige kunne ånde ud, og fordøje de første indtryk og del af dagen. Samt nyde hinanden som ægtefolk...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ov ja og når i er blevet gift, og skal sammen ned af kirkegulvet og ud, så stop lige op inden i går ned af kirkegulvet sammen, for så er der mulighed for at få taget alle de billeder, som gæster og fotografen gerne vil have.

Dey råd fik vi af fotografen og min kusine, og det var et stort hit, og vi blev rost meget for det efterfølgende

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt med på at undertøjet ikke er så vigtigt. Da vi kom op på hotellet gik jeg i bad og havde så andet undertøj at tage på. Et godt råd er at have to par fine trusser. et par til dagen og et andet par til natten :biggrin:

Når gommen må kysse bruden så tag jer god tid. Vores fotograf nåede ikke at få et godt kyssebilled da vi var for hurtige. Og som andre skriver stands op inden i går ned af kirkegulvet så der er tid til at tage billeder.

Slip tøjlerne og kontrollen på bryllupsdagen. Nyd det og stol på at andre har styr på tingene. De små upsére der kan komme betyder ingenting på dagen. For der er man bare lykkelig og nyder det hele sammen med sin mand. En toastmaster er et must hvis man vil kunne slappe helt af under festen. Han/hun koordinerer med køkkenet og har styr på indslag mm.

Spar på overnatningen eller tag en ekstra overnatning. Vi nåede kun at sove 4 timer inden vi skulle være ude af hotellet igen :blink: Vi nåede slet ikke at slappe af og nyde morgenen. Set i bakspejlet ville en ekstra overnatning have været perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle I smukke brude. Det er bare så dejligt at høre om jeres oplevelser. Især det med at gå langsomt - besked til min far!!! :) og metteholm du har ret i, at man skal gå efter sin mavefornemmelse. Man kan sikkert hurtigt føle sig forpligtet til alt muligt "det gør alle andre" osv. Så tak for de skønne råd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer