metteholm

Mettes favoræsker

53 indlæg i dette emne

Mettes Favoræsker!

Får rigtig rigtig rigtig mange spørgsmål vedr. mine favoræsker, så nu må jeg hellere få oprettet en lille vejledning her! Vil prøve at beskrive det så godt jeg kan. Mit aller bedste råd er at PRØVE JER FREM! rigtig mange af tingene man et i tvivl om giver sig selv når man først sidder og folder et stykke papir ;) Så tag et helt almindelig papir og fold på livet løs, de første gange klipper man sikkert forkert og sætter tapen på den forkerte side osv osv, men til sidst står der en fin lille hjemmelavet æske foran jer ;)

Materialer:

Æsken:

Karton - helt almindelig karton, mit er købt hos Panduro hobby!

Kniv - Her bruger jeg en helt almindelig stor hobbykniv! altid skarp! vigtigt for at undgå flossese kanter!

Falseben - til at køre henover kartonen så det bukkes flot og nemt - købt hos panduro

Stållinial - helt almindelig linial i stål - fås fx i bog&ide - uunværlig når man skal skære lige. Jeg foretrækker 30 cm

Skæreunderlag - kan købes i fx panduro hobby

Dobbeltklæbende tape - fåes i mange forskellige bredder hos panduro hobby. har ikke lige noget billede, men ikke til at tage fejl af, det er deres eget mærke der er den bedste og ikke dyr.

post-39268-0-44383600-1314129007.jpg

Pynten:

Bånd med navn - købt på eBay - søg efter personalized ribbon

160 g hvidt papir

saks

Brads - Købt i panduro. Ikke dem på billedet herunder, det var bare tilfældige fundet på google

post-39268-0-37125000-1314129921.jpg

How to!

Æsken:

1) Har lavet min egen hjemmelavede skabelon som kan downloades her: Min æske når man har foldet den et par gange og forstår ideen kan man sagtens lave sin egen skabelon og ændre lidt på formen :)

2) Når skabelonen er downloadet printer du den på en A4. Derefter skærer du den ud - så har du en skabelon.

3) Den tegner du så over på det karton du nu har lyst til at bruge (lav evt en lille folde test i papir først så!)

4) Når du har skåret den ud folder du den sammen, jeg plejer at bruge dobbeltklæbende tape til at samle den med, men man kan også bruge en lim - synes dog ikke limstift holder så godt, den går ofte op efter et par dage synes jeg...

Pynten:

1) her folder jeg først en sløjfe af bånden og sætter fast med en brad- sløjfen har ingen knude så bruger braden til at holde den sammen og stikke ned i låget og slå enderne om på bagsiden så den sidder fast.

2) Mærkerne foran er lavet ved at lave et ark på computeren med en masse runde "mærkater" med navne. jeg har designet dem i indesign, men det er et ret dyrt program så har man ikke det, kan det sikkert også laves i word eller puplisher - det har jeg dog ingen erfaring med. efter at jeg har lavet det printer jeg dem på hvidt papir (160 g) almidnelig papir kan sikkert også buges, synes dog alitid det virker mere ekslusivt hvis papiret er tykt. derefter har jeg klippet dem ud med en god saks, synes det er svært at skære pænt rundt! derefter er de sat på med dobbeltklæbende tape.

post-39268-0-02384000-1314130069.jpg

3) ned i æsken har jeg lagt et stykke silkepapir som bliver krøllet/foldet rundt om alle tingene, synes det er lidt fint og hyggeligt..

voila!

post-39268-0-18327500-1314130002.jpg

post-39268-0-90055400-1314130067.jpg

post-39268-0-28853900-1314130001.jpg

9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Mette..

Hvor er det bare nogle sindsyg flotte bokse du har lavet :thumbsupsmileyanim:

Jeg er blevet helt forelsket i båndet du har brugt, og jeg har også fundet det på ebay, men jeg er i tvivl om hvor mange sløjfer der kommer ud af en rulle, lige umiddelbart kan jeg nemlig ikke læse mig til det :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Super fed idé, dem havde jeg nemlig også tænkt på at jeg vile have lavet. Men hvordan har du lavet de trykte chakolade indpakninger ?

Pillet papiret af og ud fra de mål lavet mit eget design. Printet og skåret til og sat på med dobbeltklæbende tape :) husk at beholde det inderste folie papir på så du ikke rører direkte ved chokoladen når du skifter papiret, det er nok ikke så hygiejnisk ellers ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer