Guest SigneFlor

Hvordan får I råd til jeres bryllup ?

82 indlæg i dette emne

Som overskriften lyder er jeg utrolig nysgerrig for hvordan folk får råd til at bruge 30.000 til 200.000 kr. på en dag (o:

Hvordan gør I/har I gjort ?

Og havde I alle pengene med det samme, eller manglede der penge inden brylluppet...

Grunden til denne tråd er at jeg skal holde bryllup i juni 2012, og faktisk ikke har sparet op endnu... Vi begynder fra d. 1 sept at lægge 4000 kr. til side om måneden, så der tilsidst bliver 40.000 kr.

Jeg tror dog ikke at det beløb kan gøre det, så de sidste 15.000-20.000 kr. havde vi tænkt os at låne. Vi får også 3000-4000 af vores forældre (o:

Jeg sidder og tænker på, at datoen er sat, folk er informeret, men faktisk er pengene der ikke endnu....

Hvordan gør I ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har generelt bare en opsparing, hvor vi tog pengene fra (dvs vi sparer op hver måned hvis muligt - bryllup eller ej). Vi valgte dog kun at bruge en lille del af opsparingen og holdt alligevel et budget bryllup til 30.000

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er så heldige at min h2b's forældre giver alle deres børn 25.000 kr til bryllup... De er religiøse og tror derfor ikke på parforhold uden bryllup... På den måde vil de sikre sig, at deres børn har råd til et bryllup... Og selvfølgelig er der ikke forskel for dem, på deres ikke-religiøse børn og dem der er... :) Derudover har jeg lige fået et studiejob, hvor alle pengene ubeskåret går til brylluppet, det skulle gerne nå og blive 25.000 kg også... Til sidst laver vi en almen opsparing fra nu af og frem til oktober12 til de sidste 25.000 kr... ;) Puha, det er mange penge!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også enige om at spare op til brylluppet. Derfor satte vi datoen 13 mdr efter frieriet. Vi lægger 7.000 til side hver måned og har fået 30.000 af Daniels bedstemor, så dem har vi valgt at bruge på bryllup også. På den måde skulle vi gerne kunne nå 100.000-120.000 kr. Men det bliver fedt at spare op til. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi plukker dem da ude på vores pengetræ ude i haven!? :huh:

Høhøhø... :lol:

Vi har nogle dejlige forældre og svigerforældre der 'spæder lidt til' og så havde vi en lille opsparing (15.000kr) - h2b har taget 2 studiejobs og alt mit overskydende løn, når regningerne er betalt, går til brylluppet.. :) Vi sparer ikke på noget som sådan, men har en smertegrænse ved de ca. 85.000kr...

Redigeret af Shedevil
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aner det faktisk ikke, men det var på ingen måde et problem!

har haft 2 år til at spare op hvoraf jeg har været studerende et halvt år, arbejdsløs et halvt år og haft job i et år, så selvom økonomien har været svingende, var det ingen problem at lægge pengene til side... men det sidste år her hvor vi begge har haft et godt arbejde og forholdsvis høje lønninger begge to, gik det hurtigt, jeg lagde ikke noget til side da jeg studerede...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er selvfølgelig også en forskel på om hvor man er i livet og hvilke faste udgifter (dem kan der jo ikke lige skæres ned på) og indtægter man har. SU, Barsel, i fast arbejde etc. Og om man sidder i en billig lejlighed uden børn eller har 3 børn og en ydelse på 39.000 til realkredit hvert kvartal (sidstnævnte er vores egen situation). Så det er selvfølgelig nemmere for nogen end for andre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi prøver at ligge til side hver måned, selvom vi har en stram økonomi med mig på dagpenge. Brian kører lastbil og har en svingende indtægt, men han har også en del dage/nætter, hvor han skal sove i lastbilen, hvilket giver ham et fradrag pr. gang. Vores "kære" regering har desværre bare sat loft på fradraget på max. 50.000. Vi nærmer os "loftet" og pengene (regner med 22-23.000) får han tilbage i skat til maj. Samtidig plejer han aldrig at holde al hans ferie, og de penge får han også udbetalt til maj. Jeg selv (og mine børn) er medlem af Sygeforsikringen DK i gruppe 1, så mange af de penge vi bruger på medicin, får vi til udbetaling på et selvvalgt tidspunkt. Pt. har jeg en "opsparing" på knap 4000 der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over hvor meget I kan lægge af (o: Min kæreste er på SU og jeg er nyuddannet pædagog, men med job + 2 jobs udover.

Vi har dog 1 stor hund, 4 katte og 3 heste, som tager en del af budgettet+ lån.... Så det er maximum vi kan lægge 4000 kr. af om måneden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ledig pt og har de sidste to år været 1 år på SU og et år på barsel, så der har vi ikk ku spare noget op...

Vi lagde et budget for brylluppet og gik i banken med det. Heldigvis er vores bankdame verdens sødeste! :loveshower: vi regner med at spare 30.000 op ved at lægge 2000,- fra hver måned plus vi har 7000,- og skal så låne 50.000. Håber bare jeg får et arbejde så vi kan lægge mere til side.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, hvor kunne vi få et vildt bryllup, hvis jeg var færdig med min uddannelse! :thumbsupsmileyanim: (jeg er på su og vi har et barn.)

Tror ikke altid pris og hvor vildt et bryllup er hænger sammen :) Heldigvis... Det er nok mere mojo og fantasi :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte stort set hele vores opsparing da vi købte hus i marts.

Vores foreløbige budget (er sat op to gange allerede) er på omkring 82.000 kr., så vi går efter 90.000 kr.

Det er hårdt at skulle spare så meget op, men vi er enige om at vi ikke vil låne penge til brylluppet.

Og når det nu handler om, at få en fantastisk oplevelse og give gæsterne det bedste, så er det nu slet ikke så hårdt at skære ned på forbruget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, hvor kunne vi få et vildt bryllup, hvis jeg var færdig med min uddannelse! :thumbsupsmileyanim: (jeg er på su og vi har et barn.)

Tror ikke altid pris og hvor vildt et bryllup er hænger sammen :) Heldigvis... Det er nok mere mojo og fantasi :thumbsupsmileyanim:

hehe.. nej det er rigtigt nok.. men måske man lige fik råd til den der fotograf, man lige gik og drømte om, eller at man lige fik råd til et fedt band, som man ellers ikke ville have..

Men omvendt går der også lidt sport i at spotte de gode tilbud, og være kreativ. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lagt minimum 5000.- til side hver mdr i snart et år, og jeg tror at det rækker :fløjt: Jeg havde ikke forudset, at vi skulle brude 1/5 af budgettet på ringene, så jeg har måttet tænke lidt kreativt med nogle ting :)

Hvis det ikke rækker, så ender vi nok med at tage en tur i banken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede på en gammel opsparing på 10.000,- som min kæreste har fået af sin farmor.

Herefter regnede vi ud at vi kan lægge 3-5.000,- til side om måneden, så det gør vi.

Derudover har vi en gammel budgetkonto på 12.000,- som går med i puljen.

Til sidst har vi indtil videre sat overskuddet fra vores feriepenge ind på kontoen.

Derudover skal vi have hørt begge sæt "gamle" om de har tænkt sig at spæde til - for det er jo rart at vide om vi skal spare ekstra eller kan bruge lidt mere ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sparede op i 1,5 år.. det var meningen vi skulle ligge 3000kr til side om måneden men jeg kunne se at vi sagtens kunne smide 4000kr så det gjorde vi plus evt. overskud fra hver måned.

Vi betalte selv alt på nær min kjole og slør. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Regner med at vi betaler det hele selv.

Vi er begge på SU og har sat et budget på 30.000 kr, og det har vi da fået sparet sammen med mere til, så burde være fint:) Men håber da at familierne vil give et tilskud til en bryllupsrejse:)

Vi sætter hver 750 kr. til side om måneden af vores SU og har vi gjort det sidste år, før det var det 500 kr. hver pr. måned i 1 år.

Og derudover sætter vi overskuddet fra vores forbrugskonto over på opsparingen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke noget egentligt budget vi regner med omkring 40-50.000 men vi har ikke sat det sådan fast. Vi er nok også begge lidt tilhængere af at det ikke kommer an på prisen. Vi vil bare have en dejlig fest med vores familier og venner hvor alle hygger sig. Jeg er nok lidt nærig anlagt for jeg vil bestemt ikke bruge 100.000 på et bryllup - det er en dag - og selvom det kun sker en gang - så synes jeg bare det er voldsomt at fyre så mange penge af på en dag. Så vil jeg hellere bruge penge på en fed rejse :) Men sådan er man jo så forskellige..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev hurtigt enige om, at vi IKKE ville spare op/bruge mere end 50.000!

Har det ligesom dig M&MN - det ER kun en dag! Og mindre kan altid gøre det ;-)

Og Miss-Lenas fest er jo et glimrende eksempel på et glamourøst/fab/lækkert bryllup til bare 30000 (der var noget ud over, I ikke regner med, ikk?! Kan huske jeg læste det i din tråd, men kan ikke huske hvad det var...)

Jeg synes også, at vores bliver SÅ fedt - med masser af DIY og kreative ideer, vægten lagt på kvalitet i maden og drikkevarerne, samværet med gæsterne (der alle overnatter), stemningen (som vi har lagt op til i invitationen) osv. Vi er jo IKKE hverken royale, kendte eller noget, så synes at et slotsbryllup eller lignende ville passe MEGET dårligt til os...

Vi har skrevet ALT ned, hvad vi har brugt/købt løbende (herinde på BK i budgettet) - så har vi kunne holde øje med, hvor meget der var brugt. Dvs. at vi indtil nu, ikke har sparet noget op. Bare brugt af vores alm. lønninger.

...indtil i går, hvor vi tog et "lille" forbrugslån på 25.000, som ikke er noget videre indgreb i det samlede billede.

Er sikker på at vores - forholdsvis billige - bryllup, også blir COOOL!!

Redigeret af cool&relaxed
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror man kan holde et FEDT bryllup for 5000kr.. Og jeg tror man kan holde et kedeligt bryllup for 200.000kr.. Det kommer, efter min mening an på at afstemme forventninger med budget.. Hvis man vil holde det på et slot med 80 mennesker og have 5 retters gourmet middag så skal man nok sætte lidt mere end 5000kr af.. Men går stærkt ind for at man holder det bryllup man drømmer om og er ligeglade med at andre synes at det kun er kongelige der holder bryllup på slotte, at havefester er discount eller at forsamlingshus bryllupper er kedelige.. Bryllupper er hvad man gør det til, hvis man brænder hele budgettet af på en designer kjole og serverer lavkvalitetsmad på paptallerkner og gæsterne kun får postevand - så har man i min verden prioriteret forkert - et bryllup burde ikke KUN være for bruden og gommens skyld, fordi så kunne man jo ligeså godt bruge pengene på en rejse kun for en selv! :unsure:

Nå - det var en sidebemærkning.. Synes bare man skal huske at det der fungerer inde i ens egen lille boble - ikke altid fungerer for dem der lever udenfor boblen! :)

:ilovebryllupsklar::back2topic:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer