Johanne&Patrick

Skal sløret rives

135 indlæg i dette emne

Nu blev jeg gift i går og fik SÅ mange kommentarer på mit flotte unikke slør, at jeg blev helt vemodig over de ville klippe i det. men det var rart at kunne ta det af bagefter. og jeg får MASSER af lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive stiktosset, hvis nogen begyndte at klippe i min kjole :boohoo: måske give dem et spark med stiletterne :angry:

Sløret har jeg hele tiden regnet med at de gerne må rive, bare jeg selv får et lille stykke til minde. Men ideen om at gemme det til sine børn er også rigtig sød

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville blive stiktosset, hvis nogen begyndte at klippe i min kjole :boohoo: måske give dem et spark med stiletterne :angry:

Sløret har jeg hele tiden regnet med at de gerne må rive, bare jeg selv får et lille stykke til minde. Men ideen om at gemme det til sine børn er også rigtig sød

Ha, ja, endnu en årsag til at have høje hæle på!

Jeg synes også, at den idé om at gemme det til sine børn er sød. Endnu mere kan jeg li´ idéen om, at sløret bliver hængt over den første fødtes vugge :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville blive stiktosset, hvis nogen begyndte at klippe i min kjole :boohoo: måske give dem et spark med stiletterne :angry:

Sløret har jeg hele tiden regnet med at de gerne må rive, bare jeg selv får et lille stykke til minde. Men ideen om at gemme det til sine børn er også rigtig sød

:BKSTREET:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit slør skal ikke rives eller klippes, mest for min kommende svigermors skyld :blush: Hun har nemlig en teori om at ægteskabet er i overhængende fare for at gå i stykker, hvis slørret bliver klippet :blush:

Det er ikke noget jeg har hørt om før, tror mest at det er lidt "lommeuld" fra hendes side. Men alligevel, så hun kan sove trygt om natten :heart::wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stadig sikker på folk ikke skal klippe/rive i mit slør, og prøver de på det, så bliver jeg stikhamrende tosset... Og hvad pokker sker der lige for at folk klipper i kjolen i stedet for, hvor er det dog uforskammet, ja der var jeg dælme også blevet sur, og havde kylet folk af H til..

Jeg har lige printet teksten til vores invitationer ud i dag, og der står bla. at vi frabeder de river i sløret... Det vil også blive sagt til velkomsten, og inden brudevalsen, jeg vil være helt sikker på den er feset ind i folks hoveder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stadig sikker på folk ikke skal klippe/rive i mit slør, og prøver de på det, så bliver jeg stikhamrende tosset... Og hvad pokker sker der lige for at folk klipper i kjolen i stedet for, hvor er det dog uforskammet, ja der var jeg dælme også blevet sur, og havde kylet folk af H til..

Jeg har lige printet teksten til vores invitationer ud i dag, og der står bla. at vi frabeder de river i sløret... Det vil også blive sagt til velkomsten, og inden brudevalsen, jeg vil være helt sikker på den er feset ind i folks hoveder..

Vi skrev det også i vores invitationer. At bruden ikke ønsker at få revet eller klippet hverken slør eller kjole og at gommen da han er i uniform ikke ønsker af få klippet hverken strømper, seler eller butterfly. Samt i vi selvfølgelig forventer at alle gæsterne respektere dette. Jeg har intet forhold til den tradition med at rive i sløret. Vi gør det ikke i min familie. Og jeg skal ikke skifte slør inden brudevalsen, har ikke købet et slør til 1900 kr for at smide igen. Desuden sidder det jo fast i håret og i diademet. Gider heller ikke ikke bruge penge på et riveslør. Så de fornøjelser må mine gæster undvære ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er stadig sikker på folk ikke skal klippe/rive i mit slør, og prøver de på det, så bliver jeg stikhamrende tosset... Og hvad pokker sker der lige for at folk klipper i kjolen i stedet for, hvor er det dog uforskammet, ja der var jeg dælme også blevet sur, og havde kylet folk af H til..

Jeg har lige printet teksten til vores invitationer ud i dag, og der står bla. at vi frabeder de river i sløret... Det vil også blive sagt til velkomsten, og inden brudevalsen, jeg vil være helt sikker på den er feset ind i folks hoveder..

Vi skrev det også i vores invitationer. At bruden ikke ønsker at få revet eller klippet hverken slør eller kjole og at gommen da han er i uniform ikke ønsker af få klippet hverken strømper, seler eller butterfly. Samt i vi selvfølgelig forventer at alle gæsterne respektere dette. Jeg har intet forhold til den tradition med at rive i sløret. Vi gør det ikke i min familie. Og jeg skal ikke skifte slør inden brudevalsen, har ikke købet et slør til 1900 kr for at smide igen. Desuden sidder det jo fast i håret og i diademet. Gider heller ikke ikke bruge penge på et riveslør. Så de fornøjelser må mine gæster undvære ;)

Jeg gider heller ikke bruge penge på et riveslør, og som du også nævner, så sidder det jo fast i ens frisure, jeg gider altså ikke ende med mit hår kollapser, bare for folk kan få lov til at rive i et slør... Jeg ved ikke hvad der er tradition i svigerfamilien, og ved heller ikke med min mors side af familien, for de eneste bryllupper der har været der, der har bruden ikke haft slør på.. På min fars side har der ikke været bryllup siden han blev gift med sin eks kone for 20 år siden, og der kan jeg huske vi rev i slør..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig sikker på folk ikke skal klippe/rive i mit slør, og prøver de på det, så bliver jeg stikhamrende tosset... Og hvad pokker sker der lige for at folk klipper i kjolen i stedet for, hvor er det dog uforskammet, ja der var jeg dælme også blevet sur, og havde kylet folk af H til..

Jeg har lige printet teksten til vores invitationer ud i dag, og der står bla. at vi frabeder de river i sløret... Det vil også blive sagt til velkomsten, og inden brudevalsen, jeg vil være helt sikker på den er feset ind i folks hoveder..

Vi skrev det også i vores invitationer. At bruden ikke ønsker at få revet eller klippet hverken slør eller kjole og at gommen da han er i uniform ikke ønsker af få klippet hverken strømper, seler eller butterfly. Samt i vi selvfølgelig forventer at alle gæsterne respektere dette. Jeg har intet forhold til den tradition med at rive i sløret. Vi gør det ikke i min familie. Og jeg skal ikke skifte slør inden brudevalsen, har ikke købet et slør til 1900 kr for at smide igen. Desuden sidder det jo fast i håret og i diademet. Gider heller ikke ikke bruge penge på et riveslør. Så de fornøjelser må mine gæster undvære ;)

Jeg gider heller ikke bruge penge på et riveslør, og som du også nævner, så sidder det jo fast i ens frisure, jeg gider altså ikke ende med mit hår kollapser, bare for folk kan få lov til at rive i et slør... Jeg ved ikke hvad der er tradition i svigerfamilien, og ved heller ikke med min mors side af familien, for de eneste bryllupper der har været der, der har bruden ikke haft slør på.. På min fars side har der ikke været bryllup siden han blev gift med sin eks kone for 20 år siden, og der kan jeg huske vi rev i slør..

Min H2B niece er en rigtigt lille krabat og hidsigprop... hun glæder sig simpelthen så meget... så jeg er sikker på hun nok skal træde ind og råde... neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ikke klippe sløret .. fyyyyyyyyyyyyy........ej min søster som er toastmaster gør opmærksom på det inden brudevalsen og jeg tror ikke der er nogle der gør det når nu vi frabeder os det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B niece er en rigtigt lille krabat og hidsigprop... hun glæder sig simpelthen så meget... så jeg er sikker på hun nok skal træde ind og råde... neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ikke klippe sløret .. fyyyyyyyyyyyyy........ej min søster som er toastmaster gør opmærksom på det inden brudevalsen og jeg tror ikke der er nogle der gør det når nu vi frabeder os det...

Ellers kan du sende dem hen til vores fest, så kan de klippe-gale få afløb for deres galskab! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B niece er en rigtigt lille krabat og hidsigprop... hun glæder sig simpelthen så meget... så jeg er sikker på hun nok skal træde ind og råde... neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej ikke klippe sløret .. fyyyyyyyyyyyyy........ej min søster som er toastmaster gør opmærksom på det inden brudevalsen og jeg tror ikke der er nogle der gør det når nu vi frabeder os det...

Ellers kan du sende dem hen til vores fest, så kan de klippe-gale få afløb for deres galskab! :biggrin:

Hahaha....... ej troede da vi slog vores fester sammen... :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sød idé at så mange har valgt at ha et riveslør. Kunne være man skulle overveje det.... Ved at nogle vil vrænge lidt på næsen af hvis jeg frabeder mig at sløret bliver revet.. Men så igen, det er jo ikke deres dag :wink: Tror det ender med et riveslør, da jeg er ALT for glad for mit rigtige fine slør :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Update :wink:

Med bare 14 dage til mit bryllup er jeg stadig i tvivl... :rolleyes:

Jeg synes mit købte slør er så fint at jeg næsten ikke nænner at de skal rive det... :o Og jeg har lavet et riveslør, der ligner det originale så meget at der måske ikke lige umiddelbart er nogen der bemærker det hvis jeg skifter :wink:

Så jeg tager nok bare rivesløret med og gemmer i tasken med skifteskoene, så ser jeg hvordan min stemning er på dagen - om jeg vil skifte til riveslør eller lade dem rive i det "rigtige" slør....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor syntes jeg bare at det er en svær beslutning. Slør er vildt dyre og hvis man finder sig et rigtig flot et, så det bare så øv at få det revet itu.

Derfor kan jeg personligt ikke finde ud af hvad jeg skal gøre. lade det ske eller tage det af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en af dem der holder tradition med at de må rive i sløret.. :D mit slør var godt nok lidt dyrt, men synes da de skal have et stykke af det rigtige.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg e ri et forfærdeligt dilemma!

Der er over 1,5 år til mit bryllup og jeg er allerede bekymret for nogle af traditionerne.

Min forlovede og jeg talte om det med at rive slør i stykker mens min svigermor hørte på det. Da det gik op for hende at jeg ikke brød mig om at få revet i mit slør blev hun foraget og nærmest vred. Jeg har ikke lyst til at købe et ekstra slør, for så er det jo alligevel ikke "det rigtige", men jeg ved at jeg vil græde hvis jeg ser folk flå mit tøj/slør i stumper, og min forlovede kan ikke udestå tanken om at jeg skal blive ked af det over det han kalder "en dum tradition".

Så hvad gør jeg nu?

1) Lader dem rive mit slør i stykker selvom jeg ikke bryder mig om det?

2) Bryder traditionerne med fare for at min svigermor alligevel vil forsøge at ødelægge sløret? (ja, sådan er hun)

Jeg har mest lyst til nr 2, men jeg vil heller ikke have at der skal blive ballade om det og jeg ved jo allerede nu at nogle alligevel vil forsøge at flå sløret i stykker...

:(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg e ri et forfærdeligt dilemma!

Der er over 1,5 år til mit bryllup og jeg er allerede bekymret for nogle af traditionerne.

Min forlovede og jeg talte om det med at rive slør i stykker mens min svigermor hørte på det. Da det gik op for hende at jeg ikke brød mig om at få revet i mit slør blev hun foraget og nærmest vred. Jeg har ikke lyst til at købe et ekstra slør, for så er det jo alligevel ikke "det rigtige", men jeg ved at jeg vil græde hvis jeg ser folk flå mit tøj/slør i stumper, og min forlovede kan ikke udestå tanken om at jeg skal blive ked af det over det han kalder "en dum tradition".

Så hvad gør jeg nu?

1) Lader dem rive mit slør i stykker selvom jeg ikke bryder mig om det?

2) Bryder traditionerne med fare for at min svigermor alligevel vil forsøge at ødelægge sløret? (ja, sådan er hun)

Jeg har mest lyst til nr 2, men jeg vil heller ikke have at der skal blive ballade om det og jeg ved jo allerede nu at nogle alligevel vil forsøge at flå sløret i stykker...

:(

Jeg ville vælge nummer 2 og samtidig henvise til de forskellige kongehuse, hvor de har arveslør, som jo heller ikke bliver revet i stykker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil ikke have ødelagt mit slør. Det er ikke en skik jeg er bekendt med florerer i vores familie heller. Jeg har derfor meldt ud til familie og veninder, at det bliver der ikke noget af. Mit indtryk er at ingen af dem kommer til at savne det, så spørgsmålet er hvor udbredt en tradition det egentlig er.

Mht. det at ødelægge slør, så har jeg en ret trist historie: Min barndomsveninde blev gift for en del år siden, og jeg var brudepige ved hendes bryllup. Hun var ung brud og havde virkelig glædet sig til at have sin store kjole på og sit laaange slør som hun var så stolt af. Hun sagde inden brylluppet til sine nærmeste at sløret ikke skulle ødelægges. Desværre var der en emsig nabo, der angreb sløret med en køkkensaks mens bruden stod i tårer på dansegulvet. Derefter var der ikke meget bryllup tilbage. Bruden tilbragte nemlig resten af aftnen i foyeren, hvor hun græd sine modige tårer. Ikke en god oplevelse for nogen.

Man skal respektere de ønsker bruden har for sin dag, og er der meldt ud at sløret ikke skal ødelægges, så bør gæsterne respektere dette. Omvendt hvis man ikke har noget imod det, kan man jo også lade et hint eller to falde om det. Det kan være nogle gæster træder lidt varsomt på det område, hvis de ikke er sikker på brudens holdning. Så hvis man gerne vil være sikker på at gæsterne river til sig af sløret, kan det måske være en god ide at melde dette ud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal 100% stå fast ved dit valg... Jeg er virkelig forarget over at nogle ikke respekterer brudeparrets ønsker, men det forekommer åbenbart...

Jeg fik vores toastmaster til at melde det ud da middagen sluttede og vi skulle ind og danse brudevals... Alle respekterede det, selvom nogle li mente at de skulle forklare mig traditionen... Men de var sgu nok også lidt for fulde til at forstå at det var mit EGET valg... Hehe...

Jeg gemmer sløret til evig tid, så hvis en datter eller barnebarn vil bære det til deres bryllup, så er der mulighed for det... Kjolen ville være et alt for stort sats at gemme til det formål... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg kastet mig over at sy et slør selv, og det bliver ganske smukt.

Problemet er bare, at svigermor nu igen har taget problemet med rive/ikke rive op. Da jeg sagde fra overfor hende flippede hun helt ud og stormede tud-brølende ud af vores lejlighed. Hun har ikke villet tale til mig siden og går og fortæller hele resten af svigerfamilien at jeg er en idiot ect.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg sal gøre! Hun ter sig som et forkælet barn, men nu truer hele balladen med at aflyse brylluppet :(

Nogen idéer til hvordan man lige klare den?

Mest af alt har jeg lyst til at sige op i (y) med hende, men det er jo lidt svært, man kan vel ikke være bekendt ikke at inviterer hende? Selvom det er det jeg har mest lyst til. Stoler ikke et øjeblik på at hun vil undlade at ødelægge sløret og lave en scene. :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer