Swann

Dansekjole...

20 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg går og leger lidt med tanken om en dansekjole, da jeg ikke er så super god til lange kjoler, så det kunne måske være en god idé at skifte på et tidspunkt :) Det jeg har i tankerne er, at den skal være hvid/ivory, knælang og gerne med noget vide i skørtet, så jeg kan have noget tyl inden under. Den må MEGET gerne koste under 500, da vores budget er ret så stramt. Og det ville bestemt ikke gøre noget, hvis den er stropløs :)

Link gerne, hvis i liiii har set en pontentiel danse-skønhed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh ja, overvejer virkelig også om jeg er en af dem, der kommer til at skifte over i en dansekjole.

Har ikke en lige på hånden, men prøv at kigge på denne kinesiske hjemmeside HER. Derfra har jeg bestilt mig gule kjole, som ses i min planlægning. Alle kjoler kan laves i alle farver - stort set, ved at skrive til dem online. Og de kan laves efter dine egne mål. Og så kører de med et 50 dollars katalog og med fraft bliver det under 500 kr :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle gode forslag :) Keep it comin' :cheerleader3:

Jeg ved ikke lige om det er normalt, men der er da flere og flere, der benytter sig af det. I mit tilfælde er det mest fordi jeg ikke kan danse rundt i sådan en stor kjole hele natten og fordi jeg nok gerne vil ned i nogle flade sko på et tidspunkt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til bryllup for et par år siden var bruden - kort inde i middagen - nødt til at lægge sig på en sofa i jogging tøj, fordi hun ikke kunne holde ud at være i sin kjole. Det var det tidspunkt, hvor jeg besluttede mig for, at jeg ikke skal snøres ind, og at jeg skal have en back up. Tror det er rart at skifte, men det kommer jo også an på, hvilken type brudekjole, man vælger...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså der er jo "bk's vandre dansekjole" som pt er ved mig :thumbsupsmileyanim:

Det var oprindeligt en af miss-Lena's kjoler. Elva havde den på til sit bryllup og LouiseTina havde den efterfølgende på. Jeg har købt den af LouiseTina og skal have den på om 1 måned.

Det er vidst en 38 som kan blive en 36-40 pga snørreryggen. Jeg er dog normalt en str 36, men er nødt til at få syet kjolen ind. Så afhængig af hvilken str du er, kan du jo sende en pm hvis du er interesseret i en fantastisk dansekjole :loveboard:

Du kan se kjolen HER

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til bryllup for et par år siden var bruden - kort inde i middagen - nødt til at lægge sig på en sofa i jogging tøj, fordi hun ikke kunne holde ud at være i sin kjole. Det var det tidspunkt, hvor jeg besluttede mig for, at jeg ikke skal snøres ind, og at jeg skal have en back up. Tror det er rart at skifte, men det kommer jo også an på, hvilken type brudekjole, man vælger...

Ej Puha sikke da noget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Måske skulle man også selv overvej en dansekjole. Er det egentlig meget normalt at gøre det? Hvor mange herinde har egentlig skiftet i løbet af aftenen?

Jeg synes efterhånden at der er relativt mange herinde, der har haft en dansekjole, men det betyder jo ikke nødvendigvis at et er udbredt ellers (der er jo trods alt nogle brude, der ikke finder herind - stakler! :ilovebryllupsklar: ) Til mit bryllup snakkede jeg faktisk med nogle gæster om det. Én var OVERBEVIST om at bruden da SELVFØLGELIG havde en skiftekjole, men resten var sådan lidt... "Er det ikke kun noget, de gør i USA?" :rolleyes:

Anyway... Jeg synes det lyder til at dem, der har haft en dansekjole har været RIGTIG glad for den! Omvendt, så er vi også nogle brude, der ikke havde en dansekjole og var RIGTIG glad for dét. :) Jeg havde i lang tid sagt, at jeg IKKE ville have en dansekjole, fordi når jeg skulle have en smuk brudekjole, så skulle jeg sørme også have den på så længe som muligt. Jeg faldt dog for "Bk's vandrekjole", som Ane.dk nævner, men der var jeg så ikke hurtig nok, den hapsede Louisetina først :tunge: og så droppede jeg det med dansekjole helt. Og det er jeg glad for!

Havde det SÅ sjovt med at tonse rundt på dansegulvet i min kjole, og selvom min kjole var relativt stor med vidde, slæb og skørter, så var det ikke noget problem. Jeg kunne da både twiste, blive kastet rundt og lave drejninger. :bunny_4: Og jeg var heller ikke generet af have kjolen på en hel dag/aften/nat, selvom jeg var snøret ind. :)

DOG - overvejde jeg et splitsekund i kirken, da en af mine stivere i kjolen knækkede: "FUCK, jeg har ingen backup kjole!", men altså brudekjoler skulle jo helst ikke gå i stykker, så jeg synes ikke at man skal panikke som brud, fordi man "kun" har én kjole :wink:

Puh, det blev vist lidt rodet, men pointen er: Køb en dansekjole, hvis du føler for det, og lad være hvis du ikke føler for at have en. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det gik fint uden en dansekjole og nød at have min tylsag på hele festen. Meeeeeen efter at være påvirket af alle de smukke kjoler herinde, kunne det have væres dejligt med en kort udgave også - og muligheden for 2 smukke brudelooks. Det er ikke need to have, men mere nice to have.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er jo "bk's vandre dansekjole" som pt er ved mig :thumbsupsmileyanim:

Det var oprindeligt en af miss-Lena's kjoler. Elva havde den på til sit bryllup og LouiseTina havde den efterfølgende på. Jeg har købt den af LouiseTina og skal have den på om 1 måned.

Det er vidst en 38 som kan blive en 36-40 pga snørreryggen. Jeg er dog normalt en str 36, men er nødt til at få syet kjolen ind. Så afhængig af hvilken str du er, kan du jo sende en pm hvis du er interesseret i en fantastisk dansekjole :loveboard:

Du kan se kjolen HER

:griner:- havde da slet ikke set, kjolen var kommet videre igen - det er jo helt genialt, vandrekjole, lige i min ånd :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er VILD med tanken om en BK-vandre-kjole! :thumbsupsmileyanim:

Jeg selv har en galla-kjole i hvid som jeg bruger til back-up/dansekjole, hvis det skulle blive nødvendigt - NØDVENDIGT som i kun i nødstilfælde!

En lille sød sag som kostede mig 300 for lææææænge siden i en af de der "1001 ting" butikker i Odense

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah... Min brudekjole er ekstremt smuk. Jeg fik den af en veninde, som selv havde haft den på til sin - vildt ikk'?! Anyways - hun sagde, at den var tung og meget varm at have på, men nu hvor jeg ikke har haft den på mere end max en halv time, kan jeg jo ikke sige, om den vil blive for varm for mig - men igen - skal jo holde festen i ultimo juli næste år, så mon ikke det bliver lidt varmt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nærmest holdt 2 bryllupper, selve bryllupsdagen havde jeg den store kjole på hele dagen også til middagen (der var ingen dans), dog røg skørtet før middagen. Til festen vi holdt i lørdags havde jeg så den store kjole på først, og efter brudevalsen skiftede jeg til min lille blondesag. Det var jeg utrolig glad for, synes selv at danse i den store var MEGET besværligt og nød virkelig at have den lille på.

Så jeg går helt klart ind for 2 kjoler, men kan godt forstå hvis man gerne vil have "kjolen" på hele aftenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var slet ikke meningen, jeg ville have skiftet min store flotte tylkjole, men sådan blev det nu alligevel; jeg endte før vores (alternative) brudevals i min 2.dags kjole, som jeg noget bedre kunne danse i og er glad for skiftet. Så da en god idé at have en back up...

Skiftekjolen var en kort blondesag fra Edith og Ella

post-37330-0-71332600-1314354983.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har "vandrekjolen vol. 2", som dog ikke er vandret fra mig endnu. Jeg glæder mig til at skulle danse løs i den, men mest af alt glæder jeg mig over, at få lov til at have 2 looks på vores store dag.

(Og tage røven på dem allesammen :thumbsupsmileyanim: )

Redigeret af eickhardt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer