metteholm

Mettes invitationer

68 indlæg i dette emne

Mettes Invitationer!

Materialer:

Omslaget:

Karton - helt almindelig karton, mit er købt hos Panduro hobby!

Kniv - Her bruger jeg en helt almindelig stor hobbykniv! altid skarp! vigtigt for at undgå flossede kanter!

Falseben - til at køre henover kartonen så det bukkes flot og nemt - købt hos panduro

Stållinial - helt almindelig linial i stål - fås fx i bog&ide - uunværlig når man skal skære lige. Jeg foretrækker 30 cm

Skæreunderlag - kan købes i fx panduro hobby

Dobbeltklæbende tape - fåes i mange forskellige bredder hos panduro hobby. har ikke lige noget billede, men ikke til at tage fejl af, det er deres eget mærke der er den bedste og ikke dyr.

post-39268-0-11493200-1314214953.jpg

Indhold:

160 g hvidt papir

Kniv

Dobbeltklæbende tape

How to!

omslaget:

1) Først skæres omsalget ud. har ikke en rigtig skabelon her, men for at se hvordan man selv laver en skabelon har jeg tidligere lavet denne her guide: Sådan laves lommeinvitationer. min invitation måler 14x14 og er skåret ud af en enkel A4. mange misforstår og skærer lommen ved siden af og sætter på, det er IKKE nødvendigt, det er et og samme papir det hele smile.gif i hvert fald i den her størrelse.

post-39268-0-05388000-1314215272.jpg post-39268-0-71662500-1314215272.jpg

2) Efter omslaget er skåret ud bukkes kanterne - husk at falseben her. køres hen over der hvor der skal bøjes inden man bøjer, så bukkes kanten fint uden flosser smile.gif

post-39268-0-28686000-1314215273.jpg

3) lommen foldes nu op og sættes fast med lim eller dobbeltklæbende tape - foretrækker helt klart dobbeltklæbende tape!

post-39268-0-81942200-1314215273.jpg

4) vupti, færdig omslag!

post-39268-0-35022400-1314215274.jpg post-39268-0-96474800-1314215274.jpg

Indstikskort:

Jeg har valgt at lave 3 kort med forskellige oplysninger. Et med et kort (lavet i illustrator, men man kan evt også bare tage et kort fra googlemaps hvis man ikke kan lave dem selv). et med adresser og et med praktiske oplysninger. her skal kortene have forskellige størrelser så når du stikker dem ned i lommen stikker de op i forskellige højder. bredden af indstikskortene skal være den samme som lommens bredde.

Papirsbånd:

Rundt om invitationen har jeg lavet et papirsbånd (160 g).

1) Mønsteret er et jeg har fundet på nettet. google fx "damask" eller "damask wedding".

2) Derefter har jeg arbejdet lidt med det i photoshop så mønsteret bliver gentaget mange gange i træk.

3) printet og skåret en masse strimler ud

4) har brugt dobbeltklæbende tape til at samle det på bagsiden.'

Vupti, et styks invitation!

post-39268-0-38698900-1314216297.jpg

post-39268-0-57786800-1314216298.jpg

post-39268-0-58349300-1314216299.jpg

12

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay.. TAK :D

Lige præcis sådan en guide jeg har lidt efter..

Er ikke så dygtig til alt sådan noget Diy, det er lidt et snåtteri pille arbejde for mig..( Læs håndværker der kun arbejder med stort pille arbejde ) ;) hehe

Super, glad for det kan bruges :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Mette

De er bare så fine dine kreationer :BKSTREET:

Jeg forsøger mig med at lave et "bånd" på mine invitationer - det bliver lidt a la dit damask, men det skal blot være en smal bord øverst og nederst på invitationen.

MEN jeg har fundet et billede som er fuldstændig firkantet og hvis jeg kopiere den så jeg kan få lange strimler til at klippe ud, så kan man altså se kopierne er sat sammen...lidt lige som når man sætter tapet op :shooter:

Je vil lige sige at jeg ikke har photoshop og det kunne måske være at det var løsningen at få det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mette

De er bare så fine dine kreationer :BKSTREET:

Jeg forsøger mig med at lave et "bånd" på mine invitationer - det bliver lidt a la dit damask, men det skal blot være en smal bord øverst og nederst på invitationen.

MEN jeg har fundet et billede som er fuldstændig firkantet og hvis jeg kopiere den så jeg kan få lange strimler til at klippe ud, så kan man altså se kopierne er sat sammen...lidt lige som når man sætter tapet op :shooter:

Je vil lige sige at jeg ikke har photoshop og det kunne måske være at det var løsningen at få det ?

hvordan kan det være man kan se de er sat sammen, er det fordi mønsteret ikke passer sammen? det er vigtigt du lader dem overlappe sådan at mønsteret kommer til at passe - og det kan man selvfølgelig kun hvis den bid du har af billedet er beregnet til at skulle passe sammen i begge ender.... ellers må du nok finde et andet mønster...

mht til photoshop, så er det et fantastisk program! dog dyrt hvis det kun er for at sammensætte båndet - det kan du sagtens gøre i andre programmer også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, de er så fine, dine invitationer. Hvis jeg skulle giftes igen, så skulle invitationerne se sådan ud... :)

En rund fødselsdag kunne vel også bruges, nu der ikke lige er et bryllup på trapperne... :)

tark linette!

ja da! hvem siger DIY invitationer kun hører brylluppet til!! når jeg engang fylder 30 ( og det kommer da tættere og tærrere på efterhånden haha) går jeg da helt amok hahaha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh, de er så fine, dine invitationer. Hvis jeg skulle giftes igen, så skulle invitationerne se sådan ud... :)

En rund fødselsdag kunne vel også bruges, nu der ikke lige er et bryllup på trapperne... :)

tark linette!

ja da! hvem siger DIY invitationer kun hører brylluppet til!! når jeg engang fylder 30 ( og det kommer da tættere og tærrere på efterhånden haha) går jeg da helt amok hahaha

Ja 30 år...når jeg bliver 30, så skal jeg lave fine invitationer....åh pokkers jeg er blevet 30, sådan næsten da... Hvor mange gange må man fylde 30???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er altså virkelig flotte, og ser ud til at være meget overskuelige at lave! Lige noget for sådan en som mig :griner:-

Hvor langt nede langs papiret skærer du lommen ud? Er det bare sådan at lommen er fjorten centimeter bred, og så er der det ekstra stykke, som man skal bruge til at lime/tape den fast med? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Det er nogle rigtig flotteinvitatoner, og jeg er gået igang med at lave en "forsøgs" en, for at se om jeg kan finde ud af det. Jeg har lidt svært ved det med teksten, og det ser ud til at din er super god, men kan ikke se det hele. Kan du måske skrive denind, eller tage et billede af teksten, og indstikne - hvis jeg altså må låne det som inspiration. Belinda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er altså virkelig flotte, og ser ud til at være meget overskuelige at lave! Lige noget for sådan en som mig :griner:-

Hvor langt nede langs papiret skærer du lommen ud? Er det bare sådan at lommen er fjorten centimeter bred, og så er der det ekstra stykke, som man skal bruge til at lime/tape den fast med? :)

hele invitationen er lavet af ET stykke A4 karton, så ikke noget med at lommen er et ekstra stykke der sættes på. den hænger sammen i bunden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Det er nogle rigtig flotteinvitatoner, og jeg er gået igang med at lave en "forsøgs" en, for at se om jeg kan finde ud af det. Jeg har lidt svært ved det med teksten, og det ser ud til at din er super god, men kan ikke se det hele. Kan du måske skrive denind, eller tage et billede af teksten, og indstikne - hvis jeg altså må låne det som inspiration. Belinda

har ikke lige en jeg kan tage billeder her, men mener at teksten står flere steder i min tråd (link herunder!) på det ene kort var der indtegnet ruten med adresser, på det andet korrt var der praktiske oplysninger(toastmaster, overnatning, dresscode, SU osv) og den sidste viste dagens program :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mette

De er bare så fine dine kreationer :BKSTREET:

Jeg forsøger mig med at lave et "bånd" på mine invitationer - det bliver lidt a la dit damask, men det skal blot være en smal bord øverst og nederst på invitationen.

MEN jeg har fundet et billede som er fuldstændig firkantet og hvis jeg kopiere den så jeg kan få lange strimler til at klippe ud, så kan man altså se kopierne er sat sammen...lidt lige som når man sætter tapet op :shooter:

Je vil lige sige at jeg ikke har photoshop og det kunne måske være at det var løsningen at få det ?

hvordan kan det være man kan se de er sat sammen, er det fordi mønsteret ikke passer sammen? det er vigtigt du lader dem overlappe sådan at mønsteret kommer til at passe - og det kan man selvfølgelig kun hvis den bid du har af billedet er beregnet til at skulle passe sammen i begge ender.... ellers må du nok finde et andet mønster...

mht til photoshop, så er det et fantastisk program! dog dyrt hvis det kun er for at sammensætte båndet - det kan du sagtens gøre i andre programmer også smile.gif

Åh har helt glemt at sige dig tak fordi du gad at svare :fløjt: Jeg skal bruge lidt tid i photoshop, paint og hvad ved jeg før jeg bliver dus med det her - men så er det jo super man kan ty til nogle eksperter :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mette. LIDT HJÆLP PLEASE (tekninsk)

er stadig vild med dine indbydelser, og tager inspiration i dem :-)

Der er nogle steder i min invitation, samt på mine bordkort hvor jeg gerne vil, som du have et billede forneden også en tekst oven over. ( lidt som på dit billede af din invitation, med damask mønstret, og teksten "kære Susanne og Johannes") problemet er bare at jeg ikke kan få min tekst rykket ned på plads, den svæver ca 1½ tekstbredde over billedet :-( jeg arbejder i publisher, har prøvet en masse med at gøre margen mindre, flere forskellige steder, og afstanden mellem linjerne har jeg også prøvet at formindske, men kan ikke finde ud af det. Så tænkte at du måske kunne være behjælpelig.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mette. LIDT HJÆLP PLEASE (tekninsk)

er stadig vild med dine indbydelser, og tager inspiration i dem :-)

Der er nogle steder i min invitation, samt på mine bordkort hvor jeg gerne vil, som du have et billede forneden også en tekst oven over. ( lidt som på dit billede af din invitation, med damask mønstret, og teksten "kære Susanne og Johannes") problemet er bare at jeg ikke kan få min tekst rykket ned på plads, den svæver ca 1½ tekstbredde over billedet :-( jeg arbejder i publisher, har prøvet en masse med at gøre margen mindre, flere forskellige steder, og afstanden mellem linjerne har jeg også prøvet at formindske, men kan ikke finde ud af det. Så tænkte at du måske kunne være behjælpelig.

Knus

kender desværre ikke noget til puplisher så ved ikke hvad der kan være galt... jeg har lavet mine i indesign og der var det hele abre billedbokse og tekstboxe som jeg bare placerede præcis der hvor jeg gerne ville have dem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer