Guest SigneFlor

Jeg er meget i tvivl....

21 indlæg i dette emne

Vi har hele tiden villet holde vores bryllup i et lejet telt m. gulv (o: Men jeg syntes at det virker dyrt, da vi også skal have service osv. til.

Nu har jeg så overvejet den mulighed at vi kunne holde det på Rosenfelt Gods, i et smukt rustisk lokale, hvor alt service og borde er inkluderet for 6.500 kr. (Fra fredag formiddag til mandag).

En anden mulighed er Lundby kro, som er en lille kro min far engang ejede.... Det er det billigste, som koster 3000 kr. for en weekend, men naturligvis ikke helt luksuriøst... Dog går der tog lige til døren.

Jeg er virkelig i tvivl ? Og er jeg egentlig ikke sent ude, når brylluppet skal holdes juni næste år ?? PANIK :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville også have holdt bryllup hjemme i haven

men da vi kom til regne på det hvad det kostede at leje telt, service og lign.

så lejede vi et forsamlinghus til 1500 kr i stedet for

og det har vi fra fredag middag til søndag eftermiddag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har selv valgt at holde det på en kro. Den er rigtig hyggelig. :biggrin:

Vi ville aller første gerne holde det på Koldinghus med så ville vielse og festlokale koste omkring 70-80.000 og så kommer maden ved siden af. Det er alt alt alt for dyrt :blink:

Så derfor blev det en hyggelig kro i stedet for.

Min svigerinde holdt bryllup i et telt sidste år i august og det endte med at vi måtte rykke festen et andet sted da der stod ned i stænger og der samlede sig vand i kanten af taget hvor stængerne støtter, så det væltede ind :( Men er der godt vejr kan det være SÅÅÅ hyggeligt i telt!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns da ikke det lyder så galt igen.... 6500 for at leje Rosenfelt Gods er da billigt, syns jeg. Og I har lokalet fra fredag til mandag, så I kan nå ud og pynte op osv fredag eftermiddag og aften.

Men det kommer fuldstændig an på, hvilken type mennesker, I er :) Personligt var jeg nok gået efter godset, da jeg syns der ser MEGA hyggeligt ud. Men har kroen en betydning for jer, da din far engang har haft den, så ville jeg da nok tage den.

Og ja - det er dyrt at skulle ud og leje telt, gulv, service, varmeovne osv osv, hehe ..... jeg syns altså godset ser super fint ud - og ikke mindst - mega hyggeligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal selv give 7000 for et (lækkert) festlokale i København, som vi kun har fra lørdag kl.11 til søndag kl.07. Det lyder som om, du har forelsket dig lidt i godset, og jeg synes altså, det lyder meget fair i prisen, selvom man godt kan få noget billigere. I det store regnskab er prisforskellen ikke så stor, så hvis der er en klar favorit uden at kigge på pris, så synes jeg, I skal gå efter hjertet. Men det er vel også værd lige at tjekke, om det er ledigt :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har spillet på Rosenfeldt Gods flere gange og det er helt i top. Rustikke lokaler m.v. og flotte omgivelser. Prisen syntes jeg ikke man kan sætte en finger på. Hvis begge dele er ledigt er du vel ikke sent ude. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også ud med at ville holde festen i telt da vi ønskede en afslappet stemning og at holde prisen på et fornuftigt plan. Vi fandt også hurtigt ud af at det blev alt for dyrt at leje telt. Plus at jeg ville ikke kunne sove roligt om natten hvis de havde lovet regn på selve dagen.

Jeg synes helt klart I skal vælge et af de andre alternativer. Hvis Lundby kro har en særlig betydning for jer ville jeg holde det der. Jeg er sikker på at I kan få nogle fantastiske lokaler ved selv at pynte lidt op så det bliver mere lukseriøst hvis det er det I ønsker.Selv ville jeg også tænke på prisen da pengene hurtig kan få ben at gå på, især når man planlægger bryllup.Det er i hvertfald min erfaring :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt i lørdags bryllupsfest i telt. Det var helt fantastisk :loveshower: Det er absolut ikke noget, man skal gøre, fordi man tror, det er billigere. Vi kunne have fundet mange festlokaler, herregårde osv, hvor vi kunne have holdt festen til samme pris eller billigere. Hvad siger mavefornemmelsen??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, det handler meget om, hvilken slags fest man vil holde; feststedet er rammerne og sender nogle signaler. F.eks. var vi ude og se på et sted, som var VILDT hyggeligt, dog var der noget som ikke klikkede - vi kunne simpelthen ikke se os selv og gæsterne give den vildt gas, sådan som vi ønskede vores fest skulle være.

Derimod var vi helt oppe at køre, da vi fandt vores feststed, der var moderne, lækkert, lidt specielt og luftligt med mange muligheder.

Mærk efter - og kig måske lidt mere, men det er rigtigt nok, at I snart skal til at bestemme jer :wink:

Personligt synes jeg havefest er noget så fedt pg.a. stemningen - igen det kommer an på hvad man ønsker.

Held og lykke med det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du gerne vil holde en havefest.:7himmel:

I 2010 holdte vi min kærestes 25 års fødselsdag i telt i haven hos mine svigerforældre. Vi havde gjort meget ud af belysningen. Det vil sige at rundt om deres kæmpe store terrasse havde vi kulørte lamper. Vi havde placeret bardisken under en parasol med stjernehimmel og der var lyskæder fra terrassen ned til teltet lige neden for terrassen som jo endte med at have den vildeste ''under sydens himmel'' stemning!!!! Vi dansede fra det blev mørkt til det blev lyst på de varme fliser, det var den bedste fest i mit liv.

MEN den aller største årsag til at festen var så vellykket: Det var årets VARMESTE DAG!!! Der var næsten 30 grader den 10. juli 2010. whistling.gif

Det jeg vil frem til, med det her er bare, at man aldrig ved med det danske vejr!:shooter:

Desværre. Kunne man være sikker, ofrede jeg selv de mange kroner på telt og service, for der er da ikke noget mere romantisk en sådan et havebryllup hvor man virkeligt har indflydelse på alt! (skal lige siges at vi lånte det store festtelt af naboen for 1.000 kr. og vi var ca. 50-60 til festen)

Når alt dette er sagt, vil jeg sige at du skal overveje med dig selv, om du er klar til den risiko at det kan stå ned i stænger på ligenetop den dag. Tænk lige på hvor mange stakkels brudepar der har haft regnvejr i år på deres store dag.

Tænk også over hvordan I har det med pressede situationer... for skal man holde det i haven (alle andre steder end på restaurationer) giver det meget ekstraarbejde. Det vil jo nok kræve, at man har fri i ugen op til, og at man kan trække på familie og venner mht. forberedelserne.

Rigtig meget held og lykke med det, og skynd dig at få booket et sted!:bearhug:

Jeg skal selv holde bryllup på et slot. Jeg må sige, at jeg synes tilbuddet fra Rosenfelt lyder helt vildt billig og som Mette Holm skriver, så er det altså bare super romantisk på et gods/slot.Samtidigt skriver du at lokalet er rustikt så du kan mixe det romantiske med det rustikke = OPTIMALT i mine øjne!

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle svarene (o:

Mht. Godset så er det et stort lokale på over 180 kvadratmeter med synlige bjælker, og i de smukkeste omgivelser. Jeg har selv været til et bryllup der, og det hele stod så smukt sammen (o:

Kæresten er dog mest til telt, men vi har aftalt at få prisen på telt, service, borde, stole osv først. Vi kender dem der udlejer teltene, så vi får det til en god pris... men spørgsmålet er: Hvor god !?

Det skal siges at teltet er stort og med gulv (o:

Godset er sku ledigt den weekend !! (o; Man kunne jo tage kæresten med ud og kigge............ :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

MEN den aller største årsag til at festen var så vellykket: Det var årets VARMESTE DAG!!! Der var næsten 30 grader den 10. juli 2010. whistling.gif

Jeg kan så sige at jeg har spillet utallige havefester hvor det har stået ned i stråler og hvor parret også har fået hvad de vil kalde årets havefest. Bare se Kristina 2980s beretning. Er det ulideligt varmt vil folk jo ofte blive sløve af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MEN den aller største årsag til at festen var så vellykket: Det var årets VARMESTE DAG!!! Der var næsten 30 grader den 10. juli 2010. whistling.gif

Jeg kan så sige at jeg har spillet utallige havefester hvor det har stået ned i stråler og hvor parret også har fået hvad de vil kalde årets havefest. Bare se Kristina 2980s beretning. Er det ulideligt varmt vil folk jo ofte blive sløve af det.

Nej... vores gæster var IKKE sløve!!!!!!!!!!Vi dansede alle sammen og alle synes det var så fedt, for det gav netop den der fornemmelse af at være på stranden i syden, under en flot stjernehimmel.

Redigeret af Stjarna
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det var forkert udtrykt. Det jeg mener er at det bliver megahot i et telt hvis der er 30 grader udenfor. Sidste lørdag i Århus talte bruden om at tænde for varmen ved 21 tiden, ved 1 tiden så jeg hende så svede tran og siger; kan du se jeg fik ret: der skulle bestemt ikke tændes for varmen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej det var forkert udtrykt. Det jeg mener er at det bliver megahot i et telt hvis der er 30 grader udenfor. Sidste lørdag i Århus talte bruden om at tænde for varmen ved 21 tiden, ved 1 tiden så jeg hende så svede tran og siger; kan du se jeg fik ret: der skulle bestemt ikke tændes for varmen.

Tænde for varmen?? Jamen det er jo to situationer, du overhovedet ikke kan sammenligne?!?

Hun har sat varme på fordi hun troede at det ville blive koldt. :blink:

I mit tilfælde dalede temperaturen lidt da det blev mørkt, men det var stadig tropenat og folk gav den max gas på terrassen/dansegulvet.

Altså når folk tager til fest i 25-30 graders varme, så har de tøj på derefter og der bliver gået hårdt til de iskolde drikkevarer.

I et telt, kan man ofte fjerne nogle af siderne i dagstimerne når solen bager, sådan at man sidder i skygge, men med mulighed for at luften kan strømme frit. Det er så skønt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det mig der var der og blev spurgt sammen med nogle andre. :rolleyes: Hun ville sætte varme på fordi hun var bange for at der var nogle der frøs i en pause under hovedretten. Varmeanlægget kom vist aldrig i brug - Det samme med de lamper de havde sat op i loftet.

Nu står den godt nok ikke på havefest for mig i dag men i dag er ikke det sjoveste vejr for en havefest. Tænker bare på den tur til Herning jeg skal ud på om lidt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer