.* Brud20aug2011 *.

Hvad virkede og hvad virkede ikk...

167 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Virkede:

Først og fremmest kagen - den fik jeg SÅ meget ros for og folk synes det var fedt, at jeg lavede den selv..

Favorboxene, især tyggegummiet og panodilerne var et hit

Menuhæfterne med "Sjove regler" og "Kærligheden er..." - det fik snakken på borderne til at gå og brud isen hos mange af dem der ikke kendte hinanden

Pap skæg og briller - samme som ovenfor. De blev brugt utrolig meget...

Skiftesko - især min ene sko nagede ret meget

At vi ikke havde sange (undtagen én, som svigerfar havde fået lov til) - folk havde i stedet lavet andre ting som var sjovere (synes vi!)

Restauranten - vi skulle bare komme og nyde dagen

DJ'en - han styrrede dansegulvet så godt, langt bedre end hvis vi kun havde haft en spilleliste

At vores gæster havde deres kameraer med og vi lagde CD'er ud på borderne de kunne overfører billederne til

HTB elskede mit fine undertøj og synes det var en dejlig tanke at jeg havde set så godt ud for hans skyld hele dagen (under kjolen selvfølgelig - men han fik lige et sneak peek inden fotograferingen og jeg tror han levede højt på det!)

Virkede ikke så godt

Vi glemte gæstebogen

Tidsplanen skred fordi ingen af os havde ure på eller nogle ting lige at huske os på klokken - så vi nåede kun en location i stedet for to

Kunne måske godt have tænkt mig en fotograf frem til brudevalsen (men heldigvis har gæsterne taget mange billeder, så det går)

Min fine natkjole var sådan set ligemeget - vi faldt i søvn da hovederne ramte puden (men vi valgte også at feste sammen med vores gæster hele natten i stedet for at gå tidligt hjem)

Det lyder som en rigtig sjov og god ide med menuhæfter med sjove regler og kærligheden er..... er det muligt at se hvad i helt præcist skrev i jeres menuhæfte.... bare som inspiration

Menuhæfterne med "Sjove regler" og "Kærligheden er..." - det fik snakken på borderne til at gå og brud isen hos mange af dem der ikke kendte hinanden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede:

- En gennemgående "rød tråd" i farver m.v. Det gjorde det meget overskueligt, og vi fik stor ros for, at vi havde lavet så meget selv.

- FABELAGTIG musik leveret af os selv, men i særdeleshed også det band, vi fik foræret af Jans bror og kæreste. Broderen, Ole, spillede selv med og hold nu op, hvor var der gang i dansegulvet (hedder Trio Himmelblå).

- Det forholdsvis sene tidspunkt (kl. 15.30). Det gjorde, at folk ikke var ved at dø af sult, da maden blev serveret.

- Buffet; og ikke mindst slikbuffetten. Det var en megahit.

- Den meget afslappede stemning, der var igennem hele festen. Vi har simpelthen fået så mange tilbagemeldinger om, at det var det bedste bryllup ever, fordi det ikke var sovset ind i "sid-ned-og-æd", og stemningen var kanon.

Det virkede ikke:

- Jeg er rigtig ked af, at vi ikke på dagen gik mere op i at få taget billeder. Det er opstillede bryllupsbilleder, der mangler, så dem får vi lavet i år. Men jeg ærgrer mig, selvom jeg ikke kan lave det om.

- Fotovæg og gæstebog. Folk glemte det. Vi har nogen rigtig gode billeder fra fotovæggen, men ikke af alle, som jeg egentlig godt kunne have tænkt mig. De billeder, der er, er til gengæld RIGTIG sjove. Gæstebogen blev glemt.

Det var ligegyldigt:

- Ja igen - gæstebogen, men det rør mig nu ikke så meget i dag.

Det var lige mine indspark på den sag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det "virkede":

- vores bordopdækning, den havde jeg lagt mange kræfter og ikke mindst penge - i skulle være fantastisk.. Og det var den, og den var med til at skabe en dejlig stemning med lyskæderne og de store troldegrene.. Fik meget ros for det hele...

- kysseklokker.. Vi frabedte os klirren på tallerkner og glas og der blev taget rigtig fint imod kysseklokkerne som stod ved hver plads..

- favorboxe med personlige chokolader.. Nemt og forholdsvis billig personlig detalje som 85% af selskabet tog med sig hjem..

- heldagsfotografering! Alle pengene værd.. Er SÅ glad for vi valgte at prioritere det.. Har nu ca.2000 FANTASTISKE billeder som minde om den mest fantastiske dag i vores liv...

Hvad "virkede" ikke:

- børnehjørnet, som jeg havde brugt forholdsvist lang tid på at samle ting til - legetøj og diverse.. Ungerne brugte det overhovedet ikke.. De havde deres egne ting med og tullede rundt og hyggede sig.. :)

- gæstebogen.. Kom i tanke om den kl.1 - den havde lagt synligt fremme hele aftenen men folk havde ikke taget initiativ til at skrive i den..

- menukort på bordene. Folk kiggede ikke på dem...

Hvad "fortryder" jeg:

- at jeg ikke havde tænkt over at lave en aftale med fotografen om præcis hvad gruppebilleder der skulle tages.. Det havde jeg glemt - og det blev lidt "tilfældigt" og vi glemte mange... Ikke hans skyld overhovedet - udelukkende min egen skyld at jeg ikke havde tænkt over det..

- at vi ikke havde aftalt med fest stedet hvordan bordene skulle ryddes af og dermed også være stillet op - da der skulle danses brude vals... Det gav anledning til aftenens første zilla udbrud og frustration da de stillede bordene midt i det hele.. En klar aftale havde været bedst!

- at jeg ikke havde fundet på en anden form for gæstebog..

- at vi tog direkte ud og fik taget billeder efter kirkenså gæsterne selv skulle indfinde sig til receptionen.. Det var gået fint - men ingen havde "turdet" tage af boblevandet før vi kom.. Det synes jeg var en skam..

Dagens "øv":

- min kjole gled mere og mere ned efter så mange timers vigør og da den ikke længere kunne strammes mere end blev den bare lidt træls og gå og hive op i... :(

- jeg følte ikke jeg nåede at snakke med alle! Og jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre at snakke lige meget med alle, men bagefter kom jeg i tanke om flere personer jeg ikke havde været så meget mere omkring end "bare" velkomst og så videre.. Synes den er svær - for man vil jo gerne snakke med alle, men middagen varede fra 18-23 - og der sidder man jo på sin plads.. :) Har dog ikke fået noget brok fra nogen - så det er udelukkende min egen følelse af at have "overset" nogle..

Redigeret af Shedevil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- at vi ikke havde aftalt med fest stedet hvordan bordene skulle ryddes af og dermed også være stillet op - da der skulle danses brude vals... Det gav anledning til aftenens første zilla udbrud og frustration da de stillede bordene midt i det hele.. En klar aftale havde været bedst!

- jeg følte ikke jeg nåede at snakke med alle! Og jeg ved godt det ikke kan lade sig gøre at snakke lige meget med alle, men bagefter kom jeg i tanke om flere personer jeg ikke havde været så meget mere omkring end "bare" velkomst og så videre.. Synes den er svær - for man vil jo gerne snakke med alle, men middagen varede fra 18-23 - og der sidder man jo på sin plads..

Det burde være unødvendigt med sådan aftale. Langt de fleste steder går det helt af sig og er ente et spørgsmål om at borrdene enten rykkes bag ud, at der blot fjernes nogle af dem eller at de rykkes ud i siderne. Det er noget jeg lægger mærke til for typisk skal man lige op og rette lyset så det ligger på dansegulvet fremfor på bordene og det er ekstremt sjældent at jeg selv må sige til noget personale at "den går ikke" med tanke på at der jo skal være plads til brudevals (og efterfølgende dansegulv).

Jeg oplever også at mange brudepar cirkulerer i pauser m.v. og på den måde får talt med de fleste gæster. Nogle gør ind imellem det at de direkte skifter plads i pauserne men det kræver at opstillingen kan bære det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede:

- En gennemgående "rød tråd" i farver m.v. Det gjorde det meget overskueligt, og vi fik stor ros for, at vi havde lavet så meget selv.

- FABELAGTIG musik leveret af os selv, men i særdeleshed også det band, vi fik foræret af Jans bror og kæreste. Broderen, Ole, spillede selv med og hold nu op, hvor var der gang i dansegulvet (hedder Trio Himmelblå).

- Det forholdsvis sene tidspunkt (kl. 15.30). Det gjorde, at folk ikke var ved at dø af sult, da maden blev serveret.

- Buffet; og ikke mindst slikbuffetten. Det var en megahit.

- Den meget afslappede stemning, der var igennem hele festen. Vi har simpelthen fået så mange tilbagemeldinger om, at det var det bedste bryllup ever, fordi det ikke var sovset ind i "sid-ned-og-æd", og stemningen var kanon.

Det virkede ikke:

- Jeg er rigtig ked af, at vi ikke på dagen gik mere op i at få taget billeder. Det er opstillede bryllupsbilleder, der mangler, så dem får vi lavet i år. Men jeg ærgrer mig, selvom jeg ikke kan lave det om.

- Fotovæg og gæstebog. Folk glemte det. Vi har nogen rigtig gode billeder fra fotovæggen, men ikke af alle, som jeg egentlig godt kunne have tænkt mig. De billeder, der er, er til gengæld RIGTIG sjove. Gæstebogen blev glemt.

Det var ligegyldigt:

- Ja igen - gæstebogen, men det rør mig nu ikke så meget i dag.

Det var lige mine indspark på den sag.

Har du stadig fotovæggen? Og vil du evt. sælge?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fantastisk tråd :thumbsupsmileyanim:

Sikke mange som har bøvlet med den gæstebog, jeg tror jeg vil give en ansvaret for den og så skal den først rundt efter brudevalsen så folk kan skrive om hvordan de har oplevet festen, det er jeg sikker på jeg har størst interesse i at læse om senere :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil jo osse rigtig gerne ha en gæstebog :) og jeg regner med at når vores toastmaster, bryder vores bandt velkomme, at han så osse lige,

siger at den ligger klar oppe i baren og bare ved på at blive fyldt :cheerleader3:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fantastisk tråd :thumbsupsmileyanim:

Sikke mange som har bøvlet med den gæstebog, jeg tror jeg vil give en ansvaret for den og så skal den først rundt efter brudevalsen så folk kan skrive om hvordan de har oplevet festen, det er jeg sikker på jeg har størst interesse i at læse om senere :rolleyes:

Der vil du måske opleve at der ikke er så mange som så når at skrive i gæstebogen. På det tidspunkt sidder folk jo ikke samlet på samme måde som under middagen men er mere spredt. Der vil helt sikkert også være en del som er i feststemning og måske ikke lige syntes det er oplagt at bruge tiden til at skrive i. Det bedste man kan gøre er at få den frem fra start så folk kan skrive i pauser m.v. når det passer dem og man kan så i forbindelse med brudevalsen igen annoncere gæstebogen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt splittet mokring den gæstebog. Jeg vil rigtigt gerne have en, men synes ikke at den skal frem som noget af det første. Faktisk overvejer jeg lidt at lægge den ved gavebordet i stedet. Jeg ved godt at det formodentligt kommer til at betyde at der er nogen som ikke skriver i den, men jeg ved fra andre fester at der alligevel er en del som ikke bryder sig om at skulle skrive i sådan en.

En anden mulighed jeg overvejer er en ide fra en venindes bryllup. Der havde hendes veninde arrangeret at der under middagen (vistnok efter en tale fra hende) blev delt små lapper papir ud til alle gæster, derpå skrev gæsterne så en lille hilsen til deres 1-års bryllupsdag. Æsken måtte så ikke åbnes før denne dag, og jeg ved hun syntes at det var en fantastisk gave :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt splittet mokring den gæstebog. Jeg vil rigtigt gerne have en, men synes ikke at den skal frem som noget af det første. Faktisk overvejer jeg lidt at lægge den ved gavebordet i stedet. Jeg ved godt at det formodentligt kommer til at betyde at der er nogen som ikke skriver i den, men jeg ved fra andre fester at der alligevel er en del som ikke bryder sig om at skulle skrive i sådan en.

En anden mulighed jeg overvejer er en ide fra en venindes bryllup. Der havde hendes veninde arrangeret at der under middagen (vistnok efter en tale fra hende) blev delt små lapper papir ud til alle gæster, derpå skrev gæsterne så en lille hilsen til deres 1-års bryllupsdag. Æsken måtte så ikke åbnes før denne dag, og jeg ved hun syntes at det var en fantastisk gave :)

Kan absolut anbefale de små sedler, der ligges i en kiste... Har været med til et par bryllupper, hvor det blev gjort... Så håber inderligt, at nogen planlægger det til vores ellers gør vi nok selv ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer