.* Brud20aug2011 *.

Hvad virkede og hvad virkede ikk...

168 posts in this topic

Jeg er lidt splittet mokring den gæstebog. Jeg vil rigtigt gerne have en, men synes ikke at den skal frem som noget af det første. Faktisk overvejer jeg lidt at lægge den ved gavebordet i stedet. Jeg ved godt at det formodentligt kommer til at betyde at der er nogen som ikke skriver i den, men jeg ved fra andre fester at der alligevel er en del som ikke bryder sig om at skulle skrive i sådan en.

En anden mulighed jeg overvejer er en ide fra en venindes bryllup. Der havde hendes veninde arrangeret at der under middagen (vistnok efter en tale fra hende) blev delt små lapper papir ud til alle gæster, derpå skrev gæsterne så en lille hilsen til deres 1-års bryllupsdag. Æsken måtte så ikke åbnes før denne dag, og jeg ved hun syntes at det var en fantastisk gave :)

jeg tror også jeg vil lægge den på gavebordet og først bede folk om at skrive i den efter maden, og ja desværre kommer alle nok ikke til at skrive i den, men det synes jeg egentlig ikke gør så meget, jeg vil hellere have få skriver og så de skriver noget om festen, end at alle tvinges til at skrive i den og så der står noget om hmm.. ingenting...

Jeg er faktisk ved at lave en planlægningsbog, og regner med at bruge den som "gæstebog", så når man kigger den igennem om et par år, kommer der gæsternes oplevelse af festen :heart:

0

Annonce ♥

Jeg er lidt splittet mokring den gæstebog. Jeg vil rigtigt gerne have en, men synes ikke at den skal frem som noget af det første. Faktisk overvejer jeg lidt at lægge den ved gavebordet i stedet. Jeg ved godt at det formodentligt kommer til at betyde at der er nogen som ikke skriver i den, men jeg ved fra andre fester at der alligevel er en del som ikke bryder sig om at skulle skrive i sådan en.

En anden mulighed jeg overvejer er en ide fra en venindes bryllup. Der havde hendes veninde arrangeret at der under middagen (vistnok efter en tale fra hende) blev delt små lapper papir ud til alle gæster, derpå skrev gæsterne så en lille hilsen til deres 1-års bryllupsdag. Æsken måtte så ikke åbnes før denne dag, og jeg ved hun syntes at det var en fantastisk gave :)

jeg tror også jeg vil lægge den på gavebordet og først bede folk om at skrive i den efter maden, og ja desværre kommer alle nok ikke til at skrive i den, men det synes jeg egentlig ikke gør så meget, jeg vil hellere have få skriver og så de skriver noget om festen, end at alle tvinges til at skrive i den og så der står noget om hmm.. ingenting...

Jeg er faktisk ved at lave en planlægningsbog, og regner med at bruge den som "gæstebog", så når man kigger den igennem om et par år, kommer der gæsternes oplevelse af festen :heart:

Det lyder som en rigtig god ide med den planlægningsbog, det er jo den perfekte måde at runde bogen af med gæsternes egne oplevelser af festen :thumbsupsmileyanim:

0

Ih, hvor er det hér en skøn tråd - jeg suger til mig af al jeres erfaring - så kom med alt det, I har! :thumbsupsmileyanim:

0

Er der ikke nogle af jer nygifte som har lyst til at skrive lidt på denne her tråd?? :cheerleader3:

vi vil så gerne lære af jer :tunge:

0

Annonce ♥

Det virkede:

Reception efter vielsen.

Vi var så glade for at have brugt penge på reception med små sandwich, grønsags stave, champagne og bryllupskagen. De børn, kolleger og bekendte der var mødt op til vielsen som ikke skulle med til festen, var utroligt glade for at være med til den del, specielt bryllupskage cermoni. :-) Fik rigtig god feedback fra alle deltagere og ungerne elskede det.

Feststed med overnatning.

Kun 3 par overnattede ikke. 1 par fordi de kunne gå hjem derfra og 2 par fordi de havde barnedåb i den anden ende af landet dagen efter. Super fedt at vi nærmest måtte følge folk i seng, fordi de ikke ville slippe festen. (gæsterne betalte selv overnatningen)

Fast pris arrangement med feststedet:

Fik virkelig forhandlet en god kuvertpris for hele arrangementet. Og de kevede fuldt op til alt hvad der var aftalt. Synes faktisk menyen på dagen var lidt bedre end prøvemiddagen. :-)

Professionel fotograf:

Var på fra kirken til middagen startede + fotosession med kun os efter receptionen. ALLE pengene værd! Vi har fantastiske billeder fra dagen.

Koordinator på dagen:

2 af vores nærmeste vennepar fik ansvaret for dagen delt mellem sig. De fik alt til at flyde. Var det beslutninger der skulle tages, havde de mandat til det. Virkelig fedt - vi aner faktisk ikke om der har været problemer på dagen. :-)

Gennemgående tema/farve:

Vi havde valgt hvidt, orange, sort. Alt var gennemført og selv feststedet havde (uden at vi forlangte det) gennemført vores tema og farver i borddækning, menykort, blomster og bryllupskage. Virkelig sjovt og fedt.

Og.. Hotdogs til natmad! Det virkede sgu'! Fantastisk afslutning på dagen.

Jeg er glad for at:

Jeg ikke brugte måneder på at lave bordekorationer, favorbokse eller noget af alt det andet kommende brude nørkler med. Men nu er jeg heller ikke gør-det-selv typen med pusse nutte girly ting. Respekterer dog virkelig andre der kan/vil. Brylluppet afspejlede os, hvor det var enkelt, men med stor vægt på mad og vin.

Og for at vi havde frabedt os lejlighedssange. Der kom dog to, en fra min mor og en fra min svigerfar. Tilgengæld blev det holdt en masse fantastiske tørevædende smukke taler.

Jeg er ked af:

At der ikke blev taget ret mange billeder under middagen og dansegulvet. Vi har ingen billeder fra brudevalsen, hvilket jeg godt kan savne lidt.

At dj'en ikke lyttede til vores ønsker (eller havde givet sin ansat information om vores ønsker). Vi havde ønsket rock musik og nogle specifikke sange der betyder noget for os. Der blev spillet pop og melodi grand prix sange 90% af aftenen og jeg var rasende. Dansede kun 3-4 gange fordi jeg blev så sur. Musik betyder meget for en god fest.

At vi ikke havde koordineret at spise morgenmad med vores gæster dagen efter. De var spredt over hele restauranten og mange var kørt inden vi kom ned.

Virkede ikke:

At forsøge at pakke gaver op under festen. Det er spild af tid og tager tid fra selve festen. Vent til dagen efter hvor I har tid og overskud til at se hvad I har fået.

0

Tak for gennemgangen! Det er så fedt at høre fra dem der har været turen igennem.

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé med sådan en koordinator - det må vi også have :)

0

super tråd... bliver lige nødt til at være sikker på jeg kan finde den igen senere :-)

0

det er super rart at høre andres erfaringer :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

At dj'en ikke lyttede til vores ønsker (eller havde givet sin ansat information om vores ønsker). Vi havde ønsket rock musik og nogle specifikke sange der betyder noget for os. Der blev spillet pop og melodi grand prix sange 90% af aftenen og jeg var rasende. Dansede kun 3-4 gange fordi jeg blev så sur. Musik betyder meget for en god fest.

Det viser tydeligt hvor vigtigt det er at man taler sammen inden festen og at det sker direkte mellem kunden og DJ'en. Selvom vi har flere der laver ønskelister m.v. pr. mail dukker der ofte nye og andre ting op når man taler med folk lige inden festen, herunder ikke mindst drøftelser om hvilken slags musik de ikke er så meget til og hvad de er meget til.

Men der er firmaer som sender DJ's ud til bryllupsfester m.v. uden nogen information overhovedet hvor de end ikke kender brudeparrets navn. Der er desværre nogle som afgiver tilbud på alt uanset om de har kapacitet til det eller ej, hvorefter de - ofte i sidste øjeblik - rekrutterer folkene eksternt uden reelt set at kende dem. Jeg har selv prøvet det i forbindelse med at jeg spillede enkelte jobs for et par bookingbureauer/eventfirmaer for en del år siden. Det sagde jeg fra over for efterfølgende. Et par af de faste folk der spiller for os i dag har lignende erfaringer fra andre. De stoppede simpelthen fordi de var trætte af at de ikke fik noget information overhovedet. Det er ikke sjovt at komme ud til en firmafest for derefter at finde ud af at det er lutter nordmænd :)

Men nævnte I det ikke for ham i løbet af aftenen ? Det kan jo i teorien også tænkes at der har været tale om ønsker fra gæster.

0

· En gammel ordbog til 5 kr som gæstebog fungerede SÅ godt, folk har været så kreative, og fundet på de skønneste ting – den vil jeg værdsætte altid! Kan ikke understrege nok hvor vellykket det var :a1221:

· køb en dansekjole – vi endte med at gå tidligere end vi havde håbet på, da jeg var ved at være ret dårlig af en meget stram og tung kjole. Men den var nu det hele værd alligevel. Elsker dig kjole!

· Det var dejligt med gaver i cellofan – vi glemte dog alt om dem på dagen, og det er jeg glad for. Det var totalt hyggeligt at pakke dem op derhjemme om søndagen.

· Vores musik fungerede godt, med lejede højtalere, playlister til hver del af festen, og en svoger der tændte og slukkede :)

· Jeg er glad for at vi ordnede blomster selv, det tog ikke så længe, det var billigt og så rigtig fint ud.

· Alle de små detaljer hyggede folk sig med og har rost meget, men på dagen så jeg dem ikke selv – overhovedet.

· Strømpebåndet, som jeg har betalt så meget for, røg af mit ben da vi skulle ud fra vielsen, og irriterede bare de næste par timer, indtil jeg smed det i mors taske :) Spild af mange penge, der var ingen der så det.

· Lige netop bordhæfterne blev der ikke sagt mange ord om, men alle kiggede da i dem, og jeg har hygget mig med at lave dem, så fair nok :)

· Heelstoppers! Sådan et par gummifætre til at sætte på hælen til 60 kr reddede totalt mine sko til 1200,- under fotografering! Super køb :)

0

· En gammel ordbog til 5 kr som gæstebog fungerede SÅ godt, folk har været så kreative, og fundet på de skønneste ting – den vil jeg værdsætte altid! Kan ikke understrege nok hvor vellykket det var :a1221:

· køb en dansekjole – vi endte med at gå tidligere end vi havde håbet på, da jeg var ved at være ret dårlig af en meget stram og tung kjole. Men den var nu det hele værd alligevel. Elsker dig kjole!

· Det var dejligt med gaver i cellofan – vi glemte dog alt om dem på dagen, og det er jeg glad for. Det var totalt hyggeligt at pakke dem op derhjemme om søndagen.

· Vores musik fungerede godt, med lejede højtalere, playlister til hver del af festen, og en svoger der tændte og slukkede :)

· Jeg er glad for at vi ordnede blomster selv, det tog ikke så længe, det var billigt og så rigtig fint ud.

· Alle de små detaljer hyggede folk sig med og har rost meget, men på dagen så jeg dem ikke selv – overhovedet.

· Strømpebåndet, som jeg har betalt så meget for, røg af mit ben da vi skulle ud fra vielsen, og irriterede bare de næste par timer, indtil jeg smed det i mors taske :) Spild af mange penge, der var ingen der så det.

· Lige netop bordhæfterne blev der ikke sagt mange ord om, men alle kiggede da i dem, og jeg har hygget mig med at lave dem, så fair nok :)

· Heelstoppers! Sådan et par gummifætre til at sætte på hælen til 60 kr reddede totalt mine sko til 1200,- under fotografering! Super køb :)

Hvor har du købt disse Heelstoppers? De lyder rigtig smart :)

0

Googlede og fandt nogle :) De kan købes mange steder på nettet og bare på ebay.,

0

Annonce ♥

Heelstoppers kan også købes i Bianco :)

0

Dejlig tråd, godt at vide man skal være ekstra opmærksom på gæstebogen :) tror jeg sender den rundt under desserten eller noget :)

0

Googlede og fandt nogle :) De kan købes mange steder på nettet og bare på ebay.,

Aldrig hørt om det før, men det er da det smarteste nogensinde! :cheerleader3:

Havde selv spekuleret lidt over om man skiftede sko, når man havde fotolocation på græs - but nono! Fedt :biggrin:

0

Annonce ♥

Deichmann har dem til like 15/20 kr. for et par. Desuden er det også fedt at have nogle gele indlæg under skoen, så ens fod ikke kører rundt og man ender med den der mega brændende fornemmelse under foden.

0

Deichmann har dem til like 15/20 kr. for et par. Desuden er det også fedt at have nogle gele indlæg under skoen, så ens fod ikke kører rundt og man ender med den der mega brændende fornemmelse under foden.

Åhhh... Jeg vidste at BK ikke bare var tidsspild :) Alle de gode råd. Jeg tager alt til mig.

0

Efter et helt igennem fantastisk bryllup i lørdags - så blev det min tur til at dele ud af erfaringer. :loveflag:

Jeg elskede:

Før kirken:

- at have tid til mig selv lørdag morgen. Jeg tog en time hvor jeg var alene - lagde make up og fik ro på :)

- at mine brudepiger kom hjem til os en time før afgang og vi fik en let bid mad og et glas bobler.

- mine små poser til brudepigerne med små gaver i samt et personligt brev skrevet til dem hver i sær.

- min far havde pyntet bilen super flot op, og mig, brudepigerne og ham kørte sammen.

I Kirken: (den højtidlige del af dagen)

- Ikke at have sovet sammen med min mand. Det var et vildt øjeblik at se ham i kirken.

- Vores kirke hæfter. Dog vil jeg nok anbefale at skrive sangteksterne deri (det blev lidt for meget med en kirke sangbog og et hæftet).

- De "vilde" blomster kirken var pyntet med.

- At mine forældre havde arrangeret en sangerinde til at synge.

- At mine forældre havde arrangeret en fed vogn til at hente os og fotografen og køre os i skoven for at få taget billeder.

Receptionen: (den hyggelige del af dagen)

- Jazz musik - hold da op hvor var det bare fedt!!!

- Store lokaler med mange små borde. -Det gav en hyggelig stemning og folk kunne mingle.

- Vores flotte bryllupskage (jeg gik ikke selv så meget op i den, men folk var super inponerede).

Middag: (Den smukke del af dagen)

- Åbning af champangeflasker med sværd. Det gav en super fed stemning. Flere mænd prøvede at gøre det, og folk var helt vilde.

- Vores DIY hæfter med bordplan og beskrivelse af hver gæst.

- Ingen havde set bordet og spise-salen før middagen, det gav en "wow" effekt.

- Billeder af hvert par taget ved indgangen til spise-salen.

- Toastmasteren! Han havde tjek på ALT! - og var samtidig hummoristisk.

- Toastmasterens horn (altså et båt-horn) - havde super effekt.

- At talerne blev optaget.

- At vores familie var super kreative og havde lavet mange fedt tiltag (hele dagen).

- Maden og vinen - var så lækker !!

Festen : (den vilde del af dagen/natten/morgenen)

- (DJ) - er super glad for vi valgte denne løsning!

- Fri bar (det nød alle).

- overnatningsmuligheder for gæsterne.

Dagen derpå: (Den trætte del)

- Samlet morgenmad.

- Gaveåbning (af de gaver vi ikke nåede på dagen) sammen med de gæster der havde overnattet.

Jeg ville gerne have vidst/tænkt over:

- at det var potions anretninger (ville gerne have haft anretning på tallerken)

- at få taget flere billeder. - På dagen følte jeg det var spild af tid - jeg ville bare gerne være sammmen med vores kære.

- Strømpebånd samt strømpebuks - faldt ned og jeg måtte tage dem af.

- mine sko var ikke godt nok gået til - så dem smed jeg hurtigt.

---------------------------------------------------------------------------------

Det er kærligheden der fejres. Vores dag var perfekt, aldralinen var på sit højeste og vi nød vores dag til fulde.

God fornøjelse med jeres dag piger :loveflag: :loveflag: :loveflag:

Edited by jwe
1

Jeg ville gerne have vidst/tænkt over:

- at det var potions anretninger (ville gerne have haft anretning på tallerken)

- at få taget flere billeder. - På dagen følte jeg det var spild af tid - jeg ville bare gerne være sammmen med vores kære.

- Strømpebånd samt strømpebuks - faldt ned og jeg måtte tage dem af.

- mine sko var ikke godt nok gået til - så dem smed jeg hurtigt.

hele dagen var jeg meget obs på at stoppe op og fået taget billeder af både mig og min mand, og sammen med gæsterne.. ved nemlig at jeg ofte synes det er bøvlet at stoppe og få taget billeder, det er hyggeligere at snakke, og så ender jeg med at være træt af at der slet ikke blev taget nogle (fx på vores bryllupsrejse :blush: ) .. Men på bryllupsdagen sørgede jeg for at gøre det hele tiden, og opfordrede andre til at tage billeder af os, og det er jeg SÅ glad for nu :loveshower:

HUSK AT FÅ TAGET BILLEDER!

0

Annonce ♥

Arj, en super god tråd, lige hvad jeg har været på udgik efter. Tak fordi I deler ud af jeres erfaringer :)

Op til internet bogmærkerne med dig, tråd! (min bogmærke liste er snart fyldt efter jeg er startet herinde, hmm)

0

Til alle jer skønne kvinder der deler erfaringer ud. Vi skal ikke have reception, og vi er i tvivl om hvornår vi skal servere bryllupskage. Vielse kl. 14.30 og velkomst kl. 16.30 - Folk får 2 glas velkomst, så enten skal vi gøre det her, eller også til kaffen efter middagen, nogen erfaringer/forslag? Tusind tak for vildt meget inspiration i denne tråd. Var der nogen der havde et billede af en fotovæg, så man kan se ideen?

0

Til alle jer skønne kvinder der deler erfaringer ud. Vi skal ikke have reception, og vi er i tvivl om hvornår vi skal servere bryllupskage. Vielse kl. 14.30 og velkomst kl. 16.30 - Folk får 2 glas velkomst, så enten skal vi gøre det her, eller også til kaffen efter middagen, nogen erfaringer/forslag? Tusind tak for vildt meget inspiration i denne tråd. Var der nogen der havde et billede af en fotovæg, så man kan se ideen?

Hvornår går i til bords? Vi skal giftes kl. 14 og vi går til bords kl 18.30. Vi har arrangeret det sådan, så vi havde god tid til at få billeder, men også for at vi så kunne få bryllupskage inden middagen. Af 2 grunde: 1 - nogle har kørt i noget tid, for at komme tilkirken og har måske ikke nået frokost. Under alle omstændigheder er de nok ved at være småsultne :) 2 - Min søster laver kagen og jeg synes det ville være synd at servere den efter middagen, hvor folk er mætte og den ikke vil få den opmærksomhed som min søster fortjener! Vi regner med at servere kagen ca. kl. 16.30-17.00 :)

0

Som Lene siger. Hvornår går I til bords. Det er afgørende. Taler vi om at I går til bords kl. 17 umiddelbart efter velkomsten så er det efter middagen sammen med kaffen og sats på at gøre det inden brudevalsen hvis der skal danses efterfølgende. Det giver mest kontinuitet og sammenhæng på den del fordi der ikke er så mange ophold (bryllupskage, natmad) og skrider tiden så kan man altid tage brudevalsen først. Dvs. det giver en buffer i tidsplanen i nødstilfælde. Taler vi om at I går til bords kl. 18 eller senere ville jeg udskyde velkomsdrikken op til middagen og lægge bryllupskagen ind der hvor den også kommer mest til sin ret.

0

Tusind tak besluyning taget kage 16.30 middag kl. 18 :biggrin:

0