Princess23

Forlovelsesring vs. Vielsesring

26 posts in this topic

Hejsa ..

Ville lige hører ... er der nogle der bruger deres forlovelsesring som vielsesring? Evt. får den ændret med gravering eller sten? Så panik ska købe fire ringe ..

0

Annonce ♥

Det er ikke noget vi gør... Men hvis nu jeg ikke endte med at være forlovet i 3½ år, så havde jeg nok insiteret på, at vi købte de endelige vielsesringe med det samme og dermed sparede dér... Så dem vi brugte som forlovelsesringe, i den korte tid inden vi skulle giftes, også blev vores vielsesringe... Nu købte vi stålringe dengang vi blev forlovet, til 1400,-, og dem sys jeg ikke skal genbruges igen! :rolleyes: Vil gerne ha' noget flottere nu...

0

Vi blev forlovet i maj i år og skal giftes næste år til juni, så vores ringe flytter hånd :wink:

0

Jeg var i den situation at jeg ikke fik en ring da han friede. Vi fik ring på i kirken, men havde han købt ringe da han friede, så var de blevet flyttet over på den anden hånd.

0

Annonce ♥

Er selv meget i tvivl om præcis det samme. Jeg fik en rigtig smuk prinsessering i hvidguld med en brilliant da min kæreste friede for små to måneder siden. Egentlig kan den sagtens fungere som en vielsesring men kæresten mener at vi skal købe rigtige vielsesringe i alm. guld så de passer sammen. På den ene side kan jeg godt følge hans tankegang men synes også, at det er en forholdsvis stor post på budgettet... Tænker samtidig at kombinationen med en vielsesring i almindeligt guld på den ene hånd og en hvidguldsring på den anden måske ikke er optimal :blink:

0

Vi har beholdt vores forlovelsesringe, som "bare" var 8 karats vielsesringe.. Jeg har dog fået en diamant sat i som morgengave, og så har vi fået indgraveret dato og navn i dem her til brylluppet :)

0

Vi købte titanium ringe og de flyttede hånd, plus da manden min friede havde han købt en rigtig fin hvidguldsring som følger den anden ring :cheerleader3:

0

Da min kæreste friede i sommers havde han valgt ringe til os.. De skifter hånd når vi bliver gift til sommer:) kunne ikk forestille mig det anderledes:)

0

Annonce ♥

Da min kæreste friede købte han jo kun en ring til mig, så vi skal da have et sæt når vi skal giftes. Og ikke fordi den ring han købte ikke er super flot, men jeg kunne da også godt tænke mig at være med til at vælge.. ;)

0

Vores ringe har vi været ude at vælge sammen. Han friede med dem med det formål at vi kun skal have det sæt, da de koster over 10.000 kr. Eneste forskel der bliver til brylluppet er, at de bliver indgraveret og pudset op. Flytter ikke hånd, da jeg kun kan passe min på den ene :)

0

Vores forlovelsesringe bliver også til vielsesringe når vi bliver gift. Så skifter vi over på højre hånd og får dem inden brylluppet graveret og pudset op.

Havde vi kendt bryllupsdatoen da vi fik ringene, tror jeg bare de havde skiftet hånd til brylluppet.

0

Vi har genbrugt vores vorlovelsesringe.

Og det er 7 år siden vi blev forlovet.

Nu er de så blevte frisket op og jeg har fået en sten i min.

Jeg går klart ind for genbrug, da jeg ikke kan forestille mig at rende rundt med flere tusinde kroner på hænderne.

I sin tid fik vi vores navne graveret i dem og nu har vi så bryllupsdatoen i også:-)

0

Annonce ♥

Vi havde besluttet os for at bruge vores kærsteringe til vielsesringe, men vi vandt et gavekort til ringe herinde så på den ene hånd har vi vores kæresteringe og den anden vielsesringe. (psst man skal jo også huske at være kærester når man er gift og har 3 børn):loveshower:

Vi er rigtig glade for begge ringe.

0

Vi har genbrugt vores vorlovelsesringe.

Og det er 7 år siden vi blev forlovet.

Nu er de så blevte frisket op og jeg har fået en sten i min.

Jeg går klart ind for genbrug, da jeg ikke kan forestille mig at rende rundt med flere tusinde kroner på hænderne.

I sin tid fik vi vores navne graveret i dem og nu har vi så bryllupsdatoen i også:-)

Det samme her. Jeg har dog hele tiden haft en sten i. Til den kirkelige velsignelse (eller senere, alt efter økonomien) får jeg 2 ekstra sten i.

Bare dét at ringene bliver pudset op gør, at de ser ud som nye

0

Er selv meget i tvivl om præcis det samme. Jeg fik en rigtig smuk prinsessering i hvidguld med en brilliant da min kæreste friede for små to måneder siden. Egentlig kan den sagtens fungere som en vielsesring men kæresten mener at vi skal købe rigtige vielsesringe i alm. guld så de passer sammen. På den ene side kan jeg godt følge hans tankegang men synes også, at det er en forholdsvis stor post på budgettet... Tænker samtidig at kombinationen med en vielsesring i almindeligt guld på den ene hånd og en hvidguldsring på den anden måske ikke er optimal :blink:

Jeg har også en fin hvidgulds forlovelsesring med et par store sten i... Til vielsen sætter jeg en tynd alliancering udover som matcher mandens brede hvidguldsring... Sådan synes jeg det passer meget fint... Venstre ringfinger bliver en dyr post på budgettet, true, men det bliver samtidigt det eneste fra brylluppet jeg kommer til at bruge hver dag resten af livet...

0

Jeg fik en ring, da min kæreste friede, og han har ikke selv nogen ring nu (det er ikke en par-ring), hehe. Som en anden skriver vil jeg også gerne være med til at bestemme vores vielsesringe. Lige nu har jeg f-ring på venstre finger, så har plads til v-ring på højre finger. Jeg er bedst til guldsmykker, så min vielsesring bliver også i guld, og derfor kommer det til at matche :-)

0

Annonce ♥

Vi har købt nye ringe og jeg har fået de små brillianter fra forlovelsesringen, sat over i min nye vielsesring.

0

Okay.. jeg tænkte nemlig lidt i de baner at man ku genbruge ... ville gerne ha én rigtig prinsesse ring .. men, hvad er der mest tradition for .. at man næsten har ens vielsesringe eller?

0

Min H2B havde købt en rigtig prinsesse ring til mig med den fineste brilliant i - det ville være en synd at begynde at smelte den om. Til ham selv har han købt et nyt ur i stedet. :biggrin:

Jeg har altid forestillet mig, at jeg skulle have en lidt mere traditionel ring som vielsesring, så jeg får to ringe. Vi får min H2B's bedsteforældres vielsesringe, som vi kan smelte om, så der er jo også lidt genbrug der. De kommer formodentlig til at ligne hinanden bortset fra, at min skal have små sten i. Min H2B får så kun en ring - vielsesringen.

Du kan sikkert godt bruge en forlovelses-prinsessering som vielsesring også, det er der vel ikke noget i vejen for.

0

Min kæreste friede til mig i juni uden ring. Og sagde til ham efterfølgende at jeg ikke synes vi skulle have forlovelseringe, men kun vielsesringe.

Men han snød da han var i Kabul i august måned, var der 18karats guldring med en diamant i til mig. :loveshower:

Men hvis du er i tvivl, så vil jeg kombinere - altså købe et sæt ringe der både kan fungere som forlovelses og vielsesringe.

0

Annonce ♥

Vi har genbrugt - min mand købte ringene inden han friede og de var relativt dyre og meget flotte, så der er ikke brug for mere. De har bare fået en indgravering og har skiftet hånd ved vielsen.

Jeg synes ikke, man behøver at have ringe, der ligner hinanden - vores er begge i guld og så slutter ligheden også. Jeg har en fin brilliant i, og min mand har bare en normal guldring.

0

Vores ringe har vi været ude at vælge sammen. Han friede med dem med det formål at vi kun skal have det sæt, da de koster over 10.000 kr. Eneste forskel der bliver til brylluppet er, at de bliver indgraveret og pudset op. Flytter ikke hånd, da jeg kun kan passe min på den ene :)

Det er det samme vi gør :)

Vores kostede 6800 plus ca. 8 gram guld i 14 karat.

Vi syntes det er for dyrt og frås at skulle have 2 ringe som jeg ved efter et år alligevel ikke bliver brugt:)

0

Vi har genbrugt - min mand købte ringene inden han friede og de var relativt dyre og meget flotte, så der er ikke brug for mere. De har bare fået en indgravering og har skiftet hånd ved vielsen.

Det samme gør vi, de bliver bare også pudset op :)

Det var min H2B's tanke at de skulle bruges som vielsesringe da han fik dem lavet, så hans ring er faktisk for stor nu da den er lavet til høre finger hehe

0

Vi har lige været ude og købe ringe (venter spændt på det bliver fredag, så vi kan hente dem), og de er lidt dyre. 16.000 for et sæt flotte guldringe og en stor diamant. Så der er ingen tvivl her om, at de skal være vores vielsesringe. Jeg tager min på med det samme og lader den skifte hånd til brylluppet. Og hr. mand lader sig blive i æsken til vi skal giftes (han mener ikke, at mænd skal gå med forlovelsesringe). Glææææææder mig til at få min fine ring cheerleader3.gif

0

Jeg har genbrugt min forlovelsesring og min mand har fået sin egen.

Jeg er super glad for min forlovelsesring som er i hvidguld med en stor diamant i. Min mand brugte så lang tid på at finde både ringen og diamanten og så få dem sat sammen så det blev lige præcis den ring han ville give mig.

Derfor betyder ringen meget for mig, det er ligesom den som viser at vi skulle/er gift.

Vi startede med at lede efter vielsesringe til os begge, men jeg havde bare ikke lyst til at skulle have en, havde jo allerede den ring jeg ville have :biggrin: Så vi besluttede at han bare ville få en hvidguldring der passede til og så er de begge indgraveret og min pudset op.

Dejligt også at spare 6500 kr som den vielsesring vi havde kig på til mig kostede :thumbsupsmileyanim:

Og så kom min dejlige mand lige med en kommentar, at hvis jeg følte jeg manglede en ring, så kunne jeg jo altid få en der symboliserede vores første barn :loveshower:

0