Anke

A&L d. 30.6.12 [Lykkelig gift - sneak peek <3]

497 posts in this topic

Hej piger

Wow, sikke et forum!

Jeg blev forlovet i februar, og har de sidste par måneder brugt BK til at sidde og drømme, når jeg trængte til en pause, og til at få ideer til brylluppet. Egentlig har jeg ikke syntes, at der var styr på nok ting til en planlægningstråd, men efter allerede at have fået to venner herinde, stort set uden at have skrevet nogen besvarelser, må jeg nok hellere se at komme i gang, så i kan se, hvem jeg (vi) er. wink.gif

Som sagt er der endnu ikke sket det store mht. bylluppet, men jeg har måttet love H2B, at jeg først for alvor begynder at planlægge, når specialet er afleveret. Men derfor kan man jo godt drømme lidt... :fløjt:

Om os- Her

Frieriet- Her

Planlægningen

Det praktiske

Dato: d. 30. 6. 2012

Kirke: Ansgarkirken i Hedehusene kl. 13.30 - her

Sted: Restaurant Håndværkeren i Roskilde

Reception: Restaurant Håndværkeren

Musik: Diskobil biggrin.gif

Transport: Ikke fastlagt, men det skal være noget særligt, når nu manden er biltosse

Fotograf: Torben Greve

Brudepiger: Min søster og Elina

Forlover: En af Leons gamle venner

Vielsesringe: Her

Kagen

Menu: Her

Det kreative

Farvetema: Lilla, mosgrøn og elfenben

Monogram: Her

Indbydelser: Ide her

Kirkehæfter

Bordkort

Personlige chokolader: Jeg er en sucker for chokolade, så det skal selvfølgelig med

Bryllupslooket

Kjoleinspiration - Her

1. Kjoleprøvning - Her

2. Kjoleprøvning - Her

3. Kjoleprøvning - Her

4. og 5. Kjoleprøvning - Her

Kjolen - Her og her

Hår - Her

Smykker

Sko - Her

Strømpebånd - bestilt på Etsy. et ganske almindeligt, billigt et med blonder og lyseblåt

Taske - købt af Sommer2012

Makeup - ordnes af en veninde, der er uddannet materialist. Mangler at booke prøveopsætning

Hår - ordnes af en veninde, der er uddannet frisør.

Leons tøj

Elinas tøj - Her

Andet

Foreløbig tidsplan - Her

Bryllupsrejse - Her

Edited by Anke
0

Annonce ♥

Om os:

Jeg hedder Anke, er 26 år og (næsten) talepædagog. Jeg kommer oprindeligt fra Aabenraa, men flyttede til København (nærmere sagt Albertslund, hvilket jo er lig med København for os jyder) for 7 år siden for at læse. Hvis i undrer jer over navnet, kan jeg fortælle, at det er tysk. Jeg er medlem af det tyske mindretal i Sønderjylland, og er vokset op med tysk som modersmål.

Til dagligt er jeg ansat som talepædagog i kommunens specialpædagogiske tilbud, hvor jeg underviser børn med generelle indlæringsvanskeligheder. Samtidig skriver jeg mit speciale, som jeg håber på at aflevere til februar/ marts.

Leon mødte jeg dagen efter jeg flyttede, til en fest jeg blev slæbt med til. Og det var kærlighed ved første blik! Leon er 29 og mekaniker. Han er sød, rar, dejlig, og min faste støtte i livet.

Vi har boet sammen i snart 6 år, og for 1½ år siden flyttede vi til Hedehusene, hvor vi har et lille hus med en dejlig have og rigtig søde naboer.

For et år og tre måneder siden blev vi så forældre til vores datter, Elina. Hun er den dejligste lille guldklump, og for det meste glad og smilende, men har allerede nu så stort et temperament, at jeg gruer lidt for fremtiden. :wink:

post-47772-0-55437700-1314690195.jpg

post-47772-0-91737400-1314690202.jpg

0

Frieriet:

Den 13. februar havde vi kærestedag, den første i laang tid. Leons moster kom og passede Elina, og så tog vi på Nationalmuseet, hvor vi spiste brunch og tog på "hjertedate". I anledning af valentinsdag havde de nemlig lavet en guide, hvor man kommer forbi forskellige kærlighedssymboliserende ting i deres udstillinger, og hvor der står lidt søde "date"spørgsmål.

Vi havde en rigtig hyggelig dag, og da vi så kom hjem, ventede der en stor buket med et dusin langstilkede roser på mig. Nøj, hvor blev jeg glad! :heart:

Resten af dagen hyggede vi, og lavede god aftensmad. Efter maden gik jeg så op for at putte Elina, mens Leon lavede dessert - og da jeg så kom hjem igen, var der lige pludselig 13 roser i buketten!! Og så gik han ellers på knæ, tog den 13., falske rose ud, åbnede den (for det var jo selvfølgelig en æske, forklædt som rose :wink:), og spurgte, om jeg ville giftes med ham. Nøj, hvor jeg rystede!!!! Jeg sagde selvfølgelig ja, og resten er historie. :rolleyes:

post-47772-0-47066700-1314691126.jpg

Edited by Anke
0

Annonce ♥

Jeg kan så sige at vi har spillet på Restaurant Håndværkeren før og det er et glimrende sted I har fundet. Den sidste gang husker jeg tydeligt selvom det er mere end 1 år siden for der punkterede jeg på vejen derned (godt at man altid er i god tid for man stillede op på no time). Jeg vil tro at I har et tilbud om ikke i dag så en af de nærmeste dage.

0

Annonce ♥

Kjoleinspiration:

Pt. er det tankerne om brudekjolen, der fylder mest hos mig. Den er min "gulerod", da jeg må begynde søgninge, når specialekontrakten er underskrevet. Det sker nok til oktober.

Min brudekjole skal være med skulderstropper. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig min d-skål (lettere langtrukken, efter fødsel, amning og vægttab) i en stropløs kjole, og halterneck får jeg hovedpine af. :( Jeg vil gerne vise figuren frem, så jeg går efter en A- eller lettere havfrueform.

Jeg er ikke til alt for skinnende eller overdådige kjoler, men der må gerne være draperinger eller blonder - og måske lidt tyl?

Lidt inspirationsbilleder:

post-47772-0-39375500-1314699430.jpg

post-47772-0-67218400-1314699441.jpg

post-47772-0-49029300-1314699451.jpg

post-47772-0-74880400-1314699470.jpg

post-47772-0-20770400-1314699480.jpg

post-47772-0-90035100-1314699488.jpg

post-47772-0-64404500-1314699530.jpg

0

Jeg kan så sige at vi har spillet på Restaurant Håndværkeren før og det er et glimrende sted I har fundet. Den sidste gang husker jeg tydeligt selvom det er mere end 1 år siden for der punkterede jeg på vejen derned (godt at man altid er i god tid for man stillede op på no time). Jeg vil tro at I har et tilbud om ikke i dag så en af de nærmeste dage.

Det er jeg glad for at høre! Vi har også set på Lindenborg Kro og Sengeløse Kro, som begge er utrolig flotte, men Håndværkeren virker meget mere som "os" - et super flot sted, men samtidig afslappet og indbydende. Og så elsker jeg bare gårdhaven!

Jeg ser frem til tilbuddet. :wink:

0

Kjoleinspiration:

Pt. er det tankerne om brudekjolen, der fylder mest hos mig. Den er min "gulerod", da jeg må begynde søgninge, når specialekontrakten er underskrevet. Det sker nok til oktober.

Min brudekjole skal være med skulderstropper. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig min d-skål (lettere langtrukken, efter fødsel, amning og vægttab) i en stropløs kjole, og halterneck får jeg hovedpine af. :( Jeg vil gerne vise figuren frem, så jeg går efter en A- eller lettere havfrueform.

Jeg er ikke til alt for skinnende eller overdådige kjoler, men der må gerne være draperinger eller blonder - og måske lidt tyl?

Gør dig selv den tjeneste at prøve bare en enkelt stopløs kjole! Jeg har selv en F-skål, har ammet og tabt mig en del og har altid svoret at jeg aldrig skulle have en stropløs brudekjole, da jeg kun har prøvet stropløse bh'er fra helvedet! Men, men lur mig om min kjole ikke (næsten) er stropløs! Den har en bred blondestrop, men den holder intet - alt bliver holdt oppe af corsagetoppen og bh'en! Så gå ind til brudekjoleprøvningen med et åbent sind.

Nå ja, og velkommen til1 :denmarkflag:

0

Annonce ♥

Kjoleinspiration:

Gør dig selv den tjeneste at prøve bare en enkelt stopløs kjole! Jeg har selv en F-skål, har ammet og tabt mig en del og har altid svoret at jeg aldrig skulle have en stropløs brudekjole, da jeg kun har prøvet stropløse bh'er fra helvedet! Men, men lur mig om min kjole ikke (næsten) er stropløs! Den har en bred blondestrop, men den holder intet - alt bliver holdt oppe af corsagetoppen og bh'en! Så gå ind til brudekjoleprøvningen med et åbent sind.

Uh, det lyder godt! Sjovt nok er de kjoler, jeg synes bedst om, nemlig alle stropløse. :rolleyes:

0

Lige en tilføjelse: Det, jeg er mest nervøs for, er i øvrigt ikke så meget, at kjolen falder ned, men mere at det kommer til at se tungt ud, når jeg samtidig kun er en str. 36... Men jeg skal da helt sikkert prøve nogen for at se, om det kan lade sig gøre! :)

0

Velkommen til og fedt at du starter en tråd også!

Held og lykke med specialet, okt er ikke så langt væk, så du kan snart gå i totalt planlægningsmodus hæhæ

Mht kjoler, så har du fundet nogler rigtig fine modeller, men som esr skriver, så prøv en stropløs, for trods hængebarm osv, sidder de ofte meget godt, der er nemlig ofte mange stivere i, som holder det hel fint på plads.

0

Held og lykke med specialet, okt er ikke så langt væk, så du kan snart gå i totalt planlægningsmodus hæhæ

Mht kjoler, så har du fundet nogler rigtig fine modeller, men som esr skriver, så prøv en stropløs, for trods hængebarm osv, sidder de ofte meget godt, der er nemlig ofte mange stivere i, som holder det hel fint på plads.

Tusind tak!

Du kan også tro, jeg ser frem til september er gået!! Specialet skal dog først afleveres til februar, så helt i planlægningsmode må jeg nok ikke gå... Men altså, hvis nu bare H2B aldrig finder denne tråd, ved han jo ikke, hvor meget tid jeg har brugt på det hele, vel? :fløjt:

Jeg skal helt sikkert også prøve en stropløs. Og hvem ved, måske ender jeg med en helt anden model end den, jeg havde udset mig? :)

0

Annonce ♥

Tusind tak!

Du kan også tro, jeg ser frem til september er gået!! Specialet skal dog først afleveres til februar, så helt i planlægningsmode må jeg nok ikke gå... Men altså, hvis nu bare H2B aldrig finder denne tråd, ved han jo ikke, hvor meget tid jeg har brugt på det hele, vel? :fløjt:

Jeg skal helt sikkert også prøve en stropløs. Og hvem ved, måske ender jeg med en helt anden model end den, jeg havde udset mig? :)

Hæhæ hvad h2b ikke ved har han ikke pondt af, og hey, du har jo også brug for nogle pauser fra specialet inde imellem - IKK? :rolleyes:

0

Tusind tak!

Hæhæ hvad h2b ikke ved har han ikke pondt af, og hey, du har jo også brug for nogle pauser fra specialet inde imellem - IKK? :rolleyes:

Jo, for søren! Og som en af mine undervisere engang sagde, er overspringshandlinger faktisk en meget vigtig del af processen! :wink:

Jeg var lige inde i din tråd. Hvor er det dejligt, at du endelig har fået en positiv oplevelse mht. at prøve brudekjoler! :cheerleader3:

0

Jo, for søren! Og som en af mine undervisere engang sagde, er overspringshandlinger faktisk en meget vigtig del af processen! :wink:

Jeg var lige inde i din tråd. Hvor er det dejligt, at du endelig har fået en positiv oplevelse mht. at prøve brudekjoler! :cheerleader3:

Jeg kan da rigtig godt lide din undeviser hæhæ, gid jeg havde haft sådan en da jeg læste.

Og ja fedt med en meget positiv oplevelse, nu er jeg tilbage på sporet.

Edited by Mighti
0

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre! Vi har også set på Lindenborg Kro og Sengeløse Kro, som begge er utrolig flotte, men Håndværkeren virker meget mere som "os" - et super flot sted, men samtidig afslappet og indbydende. Og så elsker jeg bare gårdhaven!

Jeg ser frem til tilbuddet. :wink:

Det havde også været mit valg hvis det var mig der skulle vælge mellem de tre. :thumbsupsmileyanim:

0