futte25

får I en prøve middag?

20 indlæg i dette emne

Hej I skønne zillaer kan I hjælpe??

Får I en prøve middag hos fest stedet når I har besluttet Jer for menuen? grunden til mit spørgsmål er at h2b og jeg jo gerne vil være sikre på at det er det "rigtige" valg vi har gjort, men vores feststed bruger det ikke, men ved at andre steder tilbyder en "prøve middag"...så derfor tænkte jeg på hvad I andre tænker om dette...håber at få lidt input :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kok laver ikke prøvemiddag - men han har valgt at give os plus 6 venner en gratis middag - hvor han kommer og laver 6-7 retters menu :) - det er ikke det vi skal have til vores bryllup, men det er for at vise os hvad han kan lave :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kok laver ikke prøvemiddag - men han har valgt at give os plus 6 venner en gratis middag - hvor han kommer og laver 6-7 retters menu :) - det er ikke det vi skal have til vores bryllup, men det er for at vise os hvad han kan lave :)

ej hvor fedt!! det er da en super god ide og bliver en total hyggelig aften :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi spurgte og de sagde at det kunne vi sagtens finde ud af. Dog plejede de ikke at servere præcis det samme som til dagen, da man jo så ville have smagt det før - det sys jeg var skørt :blink:

Men her 3 uger inden er vi stadig ved at prøve at finde en dag :rolleyes: Tror det bliver weekenden før, og så får vi to forskellige forretter, da vi ikke kan vælge, og så får vi hovedret. Der er vin til.

Vi har valgt at invitere min veninde med som er kok - så det bliver ikke udelukkende romance, men os lidt sjov og ballade :thumbsupsmileyanim:

Vi får det gratis, men vi skal betale for hende - det synes jeg er fair

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi spurgte og de sagde at det kunne vi sagtens finde ud af. Dog plejede de ikke at servere præcis det samme som til dagen, da man jo så ville have smagt det før - det sys jeg var skørt :blink:

Men her 3 uger inden er vi stadig ved at prøve at finde en dag :rolleyes: Tror det bliver weekenden før, og så får vi to forskellige forretter, da vi ikke kan vælge, og så får vi hovedret. Der er vin til.

Vi har valgt at invitere min veninde med som er kok - så det bliver ikke udelukkende romance, men os lidt sjov og ballade :thumbsupsmileyanim:

Vi får det gratis, men vi skal betale for hende - det synes jeg er fair

Det synes jeg lyder ganske fair og en fantastisk ide at tage din veninde med som er kok :thumbsupsmileyanim: ....jeg prøver at spørge vores feststed og det ikke kan lade sig gøre...har intet mod at betale for det. Vil bare gerne prøve at smage :metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik prøvemiddag med i prisen uden at spørge. Og vinsmagning. :) Vi stod faktisk og så lidt bøvede ud, da de spurgte hvornår vi havde tid til at komme og prøvesmage menuen. Hæ hæ, det anede vi ikke at vi skulle...

Det viste sig at være en rigtig god ide, for vi endte med at ændre både hovedretten OG desserten. Det vi ændrede til, fik vi dog først smagt til selve brylluppet. Men vi var glade for vores beslutning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået tilbudt en prøvemiddag, men det skal vist være i samme uge som brylluppet, for at de har fået råvarerne hjem. Det kan vi ikke, da vi skal holde brylluppet i Vejle og vi bor i København.

Det er lidt ærgeligt, men vi kender stedet, så mon ikke det går...

Jeg er dog ikke klar over hvorvidt, vi skulle betale for det eller ej blink.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke bryde mig om at booke et sted hvor jeg ikke kunne smage. Ikke nødvendigvis middagen i alle detaljer, men så man i det mindste har en idé om at de rent faktisk laver god mad

Jeg er fuldstændig enig. Jeg vil da være sikker på maden er som den skal være før jeg vælger dem.. Også selvom vi så selv skal betale for prøvemiddagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke fået tilbudt det, men vi skal faktisk derned i weekenden med Robert, hans lillesøster og hendes kæreste for at smage hvad de kan og se lidt hvordan vi kan udnytte lokalerne bedst. Glæder mig til at smovse :metteholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var prøvemiddag med i prisen. Vi kunne der oven i få to gæster med for 400 kroner. Vi blev rådet til at tage et hold venner med, så man er flere til at spare omkring maden og vin.

Vi fik 3 retter mad, smagte 6 forskellige vine. Der var kaffe, chokolade, bailey.

Det var super godt, fik snakket med kokken og aftalt præcis hvad der havde været godt og hvilke ændringer vi havde.

Det var fantastisk og nu har vi jo holdt vores store dag, så nu er vi rigtig glade for at vi gjorde det. Stedet, maden og ikke mindst vinen. Det hele var bare perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo selv kok, og vi tilbyder ikke prøvemiddag, det er en super god service, men de steder hvor jeg har været har kokkene gået forskudt at hinanden, så derfor bliver maden ikke altid serveret ens, da alle har hver sin måde at lave tingene på. og så ville selskabet jo blive kede hvis de regner med at få det helt ens til festen. Der hvor jeg arbejder nu, køre vi meget i de samme menuer, men det bliver aldrig nogen sinde anrettet eller serveret ens.

Faktisk så syntes jeg ikke at man SKAL ha en betalt middag, man bruger lang tid på det og det er dyrt i råvarer kun at bestille hjem til 2.

Jeg har været ude for flere gange, hvor der var et brudepar, sølvbrudepar eller andre som havde inviteret det nærmeste familie el. venner, mor far, svigermor svigerfar, og søskende, og der bestilte de menuen for at se om det var det de ville ha... Så hvis i vil være helt sikker, og det er fordi at man skal være mindst 10, så var det evt en mulighed??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tusind tak alle sammen for jeres input...I har været super hjælpsomme :ilovebryllupsklar: vi vil rigtig gerne betale for en prøvemiddag, det er slet ikke det, men vi vil bare gerne være sikre på at vi kan lide hvad vi serverer for vores gæster. Vi hr besluttet os for at kontakte hotellet og høre om det ikke kan lade sig gøre....vi krydser fingre :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er ikke blevet tilbudt det, men vi har spist der før, og ved at maden er god. Vores forret er faktisk ikke på selskabsmenukortet, men da vi var der sidste gang fik jeg en kammuslingesupper der fantastisk, så den har vi bedt om7himmel.gif... H2B har arbejder der for en håndfuld år siden, så vi har fuld tiltro til at vi får god mad der, selv om vi ikke har fået en prøvemiddag..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer