Guest Pantone

Brudekjoler fra Lilly

26 indlæg i dette emne

Hej piger,

Ja spoergsmaalet siger naesten sig selv - jeg havde ikke lige troet det, men er blevet lidt forelsket i en Lilly kjole.

Men der er jo lidt prismaessig forskel op til de fleste andre maerker, hvordan kommer det til udtryk..?

Har i vaeret glade for jeres kjole, hvordan er pasformen osv? Haaber i kan hjaelpe mig lidt :cheerleader3:

(beklager det engelske tastatur)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have min lilly kjole på næste lørdag og nede i butikken sidder den bare som en drøm og jeg er plus pige, de er rigtig godt syet og hvis man finder den rigtig sidder de fantastisk :) Jeg har heller aldrig troet jeg skulle giftes i en Lilly har altid troet det skulle være en fra panayotis :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev gift i en kjole fra Lilly og var super tilfreds med den.

Den sad som den skulle hele dagen og kunne tilpasses 100% til mig. Kvaliteten synes jeg var fin fin. Jeg havde absolut intet at klage over :)

post-47482-0-36746500-1314981327.jpg

Også er den ikke så dyr at jeg ikke ville "ofre" den til at få taget TTD billeder :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev godt nok ikke gift i en Lilly kjole, men en Romantica kjole til 5000 og min erfaring er at pris og kvalitet ikke altid hænger sammen. Ofte betaler man for mærket i de dyre brydekjoler. Jeg har prøvet kjoler til 18.000 kr og de sidder ikke nødvendigvis bedre end billigere kjoler. Så jeg siger go 4 it ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm jeg syns det er svært - da jeg prøvede kjoler i Lilly syns jeg de manglede lidt wauw-effekt, men havde jeg fundet den helt rette kjole i Lilly, så havde jeg ikke tøvet med at købe den..

Dog har der været et par stykker herinde hvis stivere i Lilly-kjolerne er knækket? Men tror ikke det er et generelt problem..

Redigeret af louisetina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det jo egentlig det materiale som de fleste kjoler er i. Også de dyre til 10000 plus. Og ja man kan da kaste penge efter silke og håndbroderede blonder. Og man kan så også argumentere, at det måske er EXTRA mange penge at smide efter et stof af naturmaterialer - der dog krøller nemmere og stadig kun skal bruges én dag. Ja ja... Silke kan farves ìg bruges til festkjole - for extra penge oven i hatten.

Brudesatin er rigtig behageligt - men ikke så luksuriøst som silke - så det skal ikke være afskrækkende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dog har der været et par stykker herinde hvis stivere i Lilly-kjolerne er knækket? Men tror ikke det er et generelt problem..

Jeg mener der var Meggers der også knækkede en stiver i sin kjole under vielsen...Og det var ikke en Lilly...

Så det kan altså ske for andre kjoler også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaja Anna - er jo ikke alle, der kyler 35.000 efter en kjole wink.gif hehe. Hvis du har fundet en kjole, som du syns ser drøn godt ud i Lilly, så køb da den! Altså Lilly tror jeg såmænd er ligeså god/dårlig kvalitet, som alt muligt andet :) Forskellen på Lilly og dyrere kjoler er måske engang imellem de detaljer der er på kjolerne - dvs noget rent designmæssigt. Det handler jo i bund og grund om, hvor "designet" man vil se ud på dagen :) Om man kan stille sig til tilfreds med en "stang-klassiker" eller om man skal ha fat i noget, der er knap så mange, der render rundt i.

Finder jeg en kjole i Lilly, jeg forelsker mig i, så køber jeg den sgu! :) Min mor skal dog betale og er en snob (sry mutti, men det er du) så hun vil ikke i Lilly, hehe - men go for it girl ! :) Jeg vil sværge, at INGEN af dine gæster kan se forskel, om du har en kjole på til 5 eller 20.000 - det handler om, hvad du føler dig smukkest i!

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke kvaliteten... Men jeg er selv lettere nærig... Havde jeg dog knasterne, så kan jeg love dig for, at jeg ville søge et mere luksøriøst og dyrt design... Ja ja, sådan er jeg nu engang... :griner:-

Men egentligt så er det eneste der betyder noget (udover at kjolen jo selvfølgelig skal være i en god kvalitet og HOLDE, men det kan man se nærmere når man prøver den): At kjolen er dig og den siger dig noget og du falder for den... Intet andet betyder noget... :loveshower:

Og hvis du så prøver Lillys kjoler og du bare sys de er i ringe kvalitet, jamen så ved du det... Men tror bestemt det er det værd at prøve dem... :cheerleader3:

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar :cheerleader3: Er helt ny herinde, men sikke en tidsroever!!

Har ikke proevet en eneste kjole endnu, saa jeg ville bare hoere, om jeg skulle spare mig selv turen til Lilly - men nu overvejer jeg at booke en tid, selvom det kun er den ene kjole jeg vil proeve (men man ved jo aldrig) det er forresten denne her: KJOLE

Er egentlig faldet mest for blondekjolen fra Jesper Hoevring, men det er en lidt anden prisklasse og jeg ved ikke om jeg vil derop :blush:

Jeg VIL have en ny kjole :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan anbefale Jesper - det er VIRKELIG kræs!

Det vil jeg uden tvivl tro!

Det er nogle VIDUNDERLIGE designs han har, jeg ved bare at den blondekjole jeg har forelsket mig i ligger i 18.000-19.000 kr, og det tror jeg alligevel ikke jeg kan faa mig selv til :blush:

Har du proevet flere kjoler derinde? Syes de allesammen til den enkelte brud, eller er der "stangmodeller" ogsaa? :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Det er nogle designs som er 'generiske' men alle kjoler syes til dig efter dine mål. Du kan se i min tråd de kjoler jeg har prøvet :) Jeg har også prøvet en af blondekjolerne og den var SÅÅ flot!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Det er nogle designs som er 'generiske' men alle kjoler syes til dig efter dine mål. Du kan se i min tråd de kjoler jeg har prøvet :) Jeg har også prøvet en af blondekjolerne og den var SÅÅ flot!

Vanvittig smuk kjole! (nu fik jeg endelig ploejet mig igennem det meste af traaden :thumbsupsmileyanim: ) - kan nu godt foelge dine tanker omkring kjolens ikoniske udseende, MEN jeg vil sige som de andre der har kommenteret, at DU jo goer netop DIN kjole unik, og jeg maa sige du er inspirende og virker til at vaere lige praecis unik - saa tillykke med din kjole, spaendende at hoere om de aendringer der skal laves :a1221:

Jeg tror nu ikke jeg kan faa mig selv til at give saa meget, og jeg har faaet puttet ind i mit lille hoved at jeg skal have en NY kjole. Hmm, maaske man skulle revurdere den beslutning..... :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har lige været ude og kigge på kjoler og var i den forbindelse både i Nicolai og prøve kjoler til mellem 9 og 15.000 kr - og derefter i Lilly og prøve kjoler mellem 3.500 og 6.000 kr.

Skyd mig hvis I kan ramme - men jeg synes ikke at der var nogen som helst kvalitetsforskel på de to. Kjolerne virkede til at være lavet af samme typer stoffer, og blonder og perler var tit syet i andet stof og så syet på kjolen i heller bidder fremfor enkeltvist.

Forskellen lå i at der hos Nicolai var et større udvalg af lidt specielle brudekjoler og at pasformen måske var marginalt bedre der - men begge steder skal der jo en skrædder ind over efterfølgende for at lægge op og sy ind. Og så ved jeg ikke om det betyder noget for dig - men chancen for at løbe ind i en kjole magen til sin egen er nok lidt større når det er en Lilly model. Hvis jeg havde fundet KJOLEN hos Lilly så havde jeg været 300% ligeglad med mærket...

Springet fra "stang-kjoler" til skræddersyede kjoler er til gengæld ENORMT. Jeg er endt med at få en kjole syet hos Karim - og lige pludselig er det rigtig silke, perfekt pasform og blonder broderet direkte i kjolestoffet. Jeg har sågar fået den på "udsalg", da han havde noget stof han skulle af med - så samlet for kjole, slør og skørt kommer jeg til at give 11.000 kr...

Mit råd er derfor: 1) gå i Lilly (eller andre billigere steder) og se om der er en flot, billig kjole - folk vil synes du er fantastisk smuk alligevel. 2) Hvis du ikke kan finde en kjole, du synes om så tag til en skrædder og se om du er heldig. Jeg ville have ærgret mig gul og blå hvis jeg havde givet 10-15 tusind for en brudekjole hos Nicolai og opdagede at jeg kunne få en skræddersyet alt inkl for 11.000.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Dog har der været et par stykker herinde hvis stivere i Lilly-kjolerne er knækket? Men tror ikke det er et generelt problem..
Jeg mener der var Meggers der også knækkede en stiver i sin kjole under vielsen...Og det var ikke en Lilly...Så det kan altså ske for andre kjoler også.

Jeps, det var mig :) Det var dog ikke et alvorligt knæk... Dem jeg har hørt fra Lilly der var det jo sådan noget med at de ikke kunne holde ud at have kjolen på og alt muligt, hvor min "bare" var at den havde et lille hak, istedet for at stiveren lå helt glat. Men jeg tror altså at knækkede stivere kan forekomme ved alle kjoler uanset pris, jeg tror det handler meget mere om, om man bukker sig åndssvagt (hvilket jeg f.eks. gjorde :oops: )...

Jeg var meget tæt på at købe en Lillykjole så jeg synes absolut at de er fine! Dog synes jeg at både Sincerity (som jeg endte med) og Lucca (som jeg også var tæt på) er mere lækre på en eller anden måde, men det skulle ikke undre mig at jeg kun synes det, fordi jeg VIDSTE at de var dyrere :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en lilly-kjole og jeg elsker den. Har været til tilretning i august og synes stadig den er lige fantastisk.

MEN - jeg er så også en af dem, der - hvis jeg selv skulle betale - højst ville bruge 5.000 kr. på tøj og sko TIL OS BEGGE. Jeg gør min kjole fantastisk og strengt taget, så så Jan mig nok hellere valse op af kirkegulvet i en lille neglige end i en brudekjole, men det er måske lige vovet nok (og koldt; det er jo november).

Find en, du føler dig tilpas i.

Held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar og erfaringer! Sidder lige i Barcelona, og er på fra mobilen så derfor ingen smileys.

Men jeg kan fortælle så meget at jeg har bestilt en tid i Lilly, så jeg kan prøve den ene kjole som jeg linkede til, og så tager jeg den derfra ;-)

Tidligere i dag gik vi forbi Pronovias her i Barcelona, jeg var kort inde og lure - for filan altså, der var mange mange smukke kjoler! Så dem skal jeg lige have luret på, når jeg kommer hjem.

Hvor er det svært at finde ud af, hvilken type kjole man er til - støn!

Redigeret af Pantone
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer