Luise N

Vi ønsker ingen sange...

14 indlæg i dette emne

Vi har snakket om at frabede sange til vores bryllup. Ingen af os er specielt gode til sange, som folk har brugt lang tid på at skrive, men som alligevel ikke helt kører når når man skal synge dem.

Vi er selvfølgelig interesseret i andre festlig indslag, men hvordan får vi det skrevet på en pæn måde i invitationen??? Kan vi skrive det under praktiske oplysninger/informationer??

Håber nogen kan hjælpe os...

Redigeret af Luise N
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror ikke rigtig det nytter at pakke den så meget ind ..... så kunne det være, at den ikke gik ind hos nogle wink.gif Jeg syns bare, at I skal skrive, at I ikke er medlemmer i "Klassiske festsange Supporters", og om folk ikke nok vil finde på nogen andre indslag, hehe

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket om at frabede sange til vores bryllup. Ingen af os er specielt gode til sange, som folk har brugt lang tid på at skrive, men som alligevel ikke helt kører når når man skal synge dem.

Skriv det som det er - At indslag er velkomne men at I godt vil undgå festsange - Jeg syntes generelt at festsangene rundt omkring kører meget godt når de skal synges. Derimod er det ret tit at folk stort set ikke har brugt tid på at skrive sangemen men har hentet dem på internettet og lige ændret nogle navne o.l. Det værste er når samme tekst/melodi kommer som festsang 2-3 gange ved en bryllupsfest. Det har jeg været ude for enkelte gange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror ikke rigtig det nytter at pakke den så meget ind ..... så kunne det være, at den ikke gik ind hos nogle wink.gif Jeg syns bare, at I skal skrive, at I ikke er medlemmer i "Klassiske festsange Supporters", og om folk ikke nok vil finde på nogen andre indslag, hehe

Det kan du selvfølgelig have ret i.... også en lidt humoristisk måde at skrive det på:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket om at frabede sange til vores bryllup. Ingen af os er specielt gode til sange, som folk har brugt lang tid på at skrive, men som alligevel ikke helt kører når når man skal synge dem.

Skriv det som det er - At indslag er velkomne men at I godt vil undgå festsange - Jeg syntes generelt at festsangene rundt omkring kører meget godt når de skal synges. Derimod er det ret tit at folk stort set ikke har brugt tid på at skrive sangemen men har hentet dem på internettet og lige ændret nogle navne o.l. Det værste er når samme tekst/melodi kommer som festsang 2-3 gange ved en bryllupsfest. Det har jeg været ude for enkelte gange.

Ja, det har vi da slet ikke lyst til at komme ud for :blink: Totalt ØV -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løsningen med de tre identiske sange hvor mormoderens var den sidste, var så at vi jo ikke kunne knuse hendes hjerte så det blev noget med at improvisere den: Nu har I øvet jer men det kan gøres meget bedre..... Ved samme fest præsterede morfaren iøvrigt at holde samme tale 3 gange på grund af senilitet. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville, under praktisk information i invitationen, skrive: Lejlighedssange frabedes, men andre festlige indslag er velkomne/velkommen.

Rigtig godt forslag. Tror det er det vi satser på at skrive :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Løsningen med de tre identiske sange hvor mormoderens var den sidste, var så at vi jo ikke kunne knuse hendes hjerte så det blev noget med at improvisere den: Nu har I øvet jer men det kan gøres meget bedre..... Ved samme fest præsterede morfaren iøvrigt at holde samme tale 3 gange på grund af senilitet. :thumbsupsmileyanim:

Genielt -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kom til at tænke på at jeg var ovre i Holstebro på Anlægspavillonen (langt væk ) - og talte med tjenerne lige inden hvor vi kom til at tale om festsange - Jeg nævner så "I en kælder sort som kul" som en af de gængse. Det oplevede de ikke så tit. Der var så lige to på den melodi ved selvsamme fødselsdagsfest :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer