Helle M

Jørgen og Helle's fantastiske bryllupsdag 27/8-2011

151 posts in this topic

Nu er det endelig blevet min tur til at berette om vores fantastiske bryllupsdag.

Edited by Helle M
0

Annonce ♥

Fredag d. 26/8-2011 .....Dagen før dagen....

Dagen startede stille og roligt, vi lå lidt og kiggede på hinanden, snakkede om at dette var vores sidste morgen sammen som "bare" kærester. Tænk at i morgen ville vi være mand og kone.

Jørgen stod op og lavede lækker morgenmad til os. Som vi nød mens vi snakkede om den lange liste af ting vi skulle nå inden vi skulle sige farvel til hinanden om eftermiddagen.

post-48824-0-74124300-1316427280.jpg

jeg skulle pynte vores bryllupskage færdig. Jeg havde lagt dem allesammen sammen torsdag, smurt dem op og de 3 øverste lag var overtrukket med marcipanen. Så nu manglede jeg kun de 2 store og ligge fondant perle kant på.

Efter dette skulle kagerne køres op på hotellet.

Vi skulle have alle dagen derpå poserne med og musik anlægget( 2 kæmpe store højtalere og vores nye ipad(som vi var blevet nød til at købe fordi det anlæg vi havde lånet ikke kunne gemme vores playliste...som vi fandt ud af torsdag formiddag efter at have brugt 3 timer på at lave en playliste...og så var det hele bare VÆK) Det ville vi ikke risikere så vi købte en ipad og fik lagt 200 blandet sange derpå og så var vi klar igen.

Men puha, hvor var bilen fyldt til randen, da vi kørte mod Hobro.

Det føltes SÅ godt da kagen blev afleveret og resten af tingene. Nu kunne vi ikke gøre mere. Nu skulle vi bare slappe af og nyde resten af eftermiddagen.

Tiden gik alt for hurtigt og pludselig var det blevet tid til at jeg skulle over til min søster og Jørgen skulle hente hans bestman Peter.

Lige inden jørgen kørte mig over til min søster tog vi et kæreste billede, hjemme i stuen.

(jeg skal nok ligge billeder ind) :thumbsupsmileyanim:

post-48824-0-23542000-1316427316.jpg

Jørgen skulle sove hjemme i vores hus sammen med hans bestman og jeg havde aftalt med min dejlige søster at jeg skulle sove hos dem.

(Traditonen lyder jo godt nok at man skal sove hos sine forældre den sidste nat. Men jeg mistede min mor for 13 år siden og min far er gift igen. Hans nye kone har selv 3 børn, som alle også var inviteret til bryllupet. Der er bare ikke nogen af dem der bor i Randers, derfor plejer de at bo hos min far og Karin. Godt nok ville der også være plads til mig....MEN, den ældste af børnene har i juni måned fået den dejligste dreng. Nu kan man jo ikke lige være helt sikker på at sådan en lille guldklump sover hele natten. Så derfor tilbød min søster, at jeg kunne sove hos dem)

Min søster og jeg havde så aftalt at hun skulle ordne mine negle og vi skulle gøre vores hår klar til frisøren.

Vi fik lækker mad, indbagt svinemørbrad, hasselbagt kartoffel, salat og sovs. Så lækkert..

(Jeg havde jo været i min brudekjole om mandagen, hvor jeg jo var meget oppustet og ikke kunne holde ud at have kjolen på, andet end 10 min. Så jeg havde kun spist A38, kylling, salat og drukket vand. For at dræne min krop, så jeg forhåbentlig kunne passe min skønne skønne kjole)

Men fredag aften, spiste jeg normalt og fik et par glas rødvin. Det var bare så hyggeligt. Maden var utrolig lækker og jeg nød virkelig maden. Men jeg var forsigtig, og tænkte meget over kjolen......TÆNK hvis jeg ikke kunne holde ud at have den på.....Argh. Det var så grimt at tænke på....Jeg havde tænkt, flere muligheder igennem, hvis jeg nu ikke kunne holde det ud. Bland andet: Råbe herinde at jeg bare skulle bruge en kjole .....sikker på at i ville hjælpe mig. Det andet jeg kunne komme på, var Hundborg design eller TT design, at de måtte kunne hjælpe mig.

Nå, men efter maden var det ud i bad og så føntørre hår, jeg hader så meget mig selv uden makeup...men der skal jo tages billeder....hahahahaha. Men dem tror jeg måske jeg holder for mig selv.

Søs ordnede sine negle og så var turen kommet til mine. Der begyndte at komme små sommerfugle i min mave, nu var det pludselig så virkeligt.

post-48824-0-17953900-1315337781.jpg

Mine negle blev supper flotte, jeg havde også passet godt på dem over de sidste 14 dage. Mit arbejde gør at jeg ikke må have lange negle, så det heldigt at vi havde ferie 14 op til dagen, så de kunne nå at vokse sig pæne.

Min søster lavede flotte hvide tipper på dem. :loveshower:

Vi fik et par glas god barolo rødvin. Min far kom også og fik et glas vin med os, det var faktisk lidt hårdt. Vi kom til at snakke om mor og det var bare så hårdt, at tænke på, at hun ikke ville være der.

Holder lige en lille pause....

Edited by Helle M
0

Vi sad faktisk længe ved bordet, min søster, far og jeg og snakkede om forskelligt. Men snakken faldt mest på hvor savnet vores mor ville være.

Min far snakkede meget om hvor meget min søster og jeg ligner hende. Det er jo altid dejligt at få at vide at man ligner en man savner så meget som jeg gør.

Vi var alle meget berørte og tårerne trillede ned af kinderne på alle 3. Det var faktisk rigtig rart at snakke så meget om hende.

Snakken faldt selvfølgelig også på mine små sommerfugle i maven.

Min søsters mand, havde forladt selskabet og var gået de 500 meter over til mit hus, hvor min tilkommende jo var, sammen med hans bestman Peter. Så de 3 fik lidt rødvin sammen.

post-48824-0-68374000-1316427869.jpg

Jeg kunne vælge mellem at sove i kælderen eller på min nieces værelse. Jeg kunne godt mærke på min niece at hun syntes virkelig at det ville være super hyggeligt, hvis jeg sov hos hende. Et lille py-party. ( Hun var godt nok godt klar over at hun forlængst ville sove inden jeg kom i seng.)

Så jeg valgte at sove på hendes værelse, og det var da også hyggeligt.

Inden vi gik i seng, ca. kl. 23.30, var det begyndt at regne og lige pludselig kom der det største blink. Det lynede, men vi kunne næsten ikke høre bragende. Så det var langt væk.

Men det var vildt smukt, der stod min storesøster og jeg, med armen om hinanden og sagde ingenting bare kiggede.

(Vi har altid været meget tætte, men efter vores døde, blev vi endnu tættere)

Så det var et smukt og stille øjeblik.

Efter det gik vi i seng og jeg lå lidt og smilte for mig selv.....Nu var det snart nu.......Jeg kunne bare mærke at jeg glædede mig helt vildt.

KL. 23.50 skrev jeg godnat til H2B.

Edited by Helle M
0

:cheerleader3: Hvor er det allerede dejlig læsning, selvom du ikke er kommet så langt endnu :cheerleader3:

Jeg sidder allerede med en lille klump i halsen (sjovt som man bliver helt vildt følsom i forbindelse med al den her planlægning af bryllup osv.)

Jeg mistede selv min far i efteråret sidste år, så jeg er jo også meget spændt på, hvordan det bliver at holde bryllup uden ham. Dejligt at høre, at I kan være fælles om at dele minderne og udtrykke det savn, der helt unægteligt må komme på så stor en dag.

Glæder mig til at følge med i din beretning. :loveshower:

0

Annonce ♥

Ihhhhh! Det tegner jo til at blive fantastisk bryllupslæsning det her.. Må da indrømme at det der stykke med hvor i sidder og snakker om jeres mor.. Puhaa.. Kunne mærke det begyndte at svie i øjnene og der var en lille tåre på vej. :boohoo:

Glæder mig til at læse meget meget mere om jeres skønne dag.

:bearhug:

0

:cheerleader3: Hvor er det allerede dejlig læsning, selvom du ikke er kommet så langt endnu :cheerleader3:

Jeg sidder allerede med en lille klump i halsen (sjovt som man bliver helt vildt følsom i forbindelse med al den her planlægning af bryllup osv.)

Jeg mistede selv min far i efteråret sidste år, så jeg er jo også meget spændt på, hvordan det bliver at holde bryllup uden ham. Dejligt at høre, at I kan være fælles om at dele minderne og udtrykke det savn, der helt unægteligt må komme på så stor en dag.

Glæder mig til at følge med i din beretning. :loveshower:

Selvom det er 13 år siden vi mistede hende, er hun aldrig langt væk i tankerne og hun gjorde dagen meget følsom. Men det skal jeg nok fortælle mere om.

Tænk på at han er med dig, at han våger over dig. Det gjorde jeg. Puha, nu får jeg klumpen i halsen.

0

Ihhhhh! Det tegner jo til at blive fantastisk bryllupslæsning det her.. Må da indrømme at det der stykke med hvor i sidder og snakker om jeres mor.. Puhaa.. Kunne mærke det begyndte at svie i øjnene og der var en lille tåre på vej. :boohoo:

Glæder mig til at læse meget meget mere om jeres skønne dag.

:bearhug:

Jeg glæder mig også rigtig meget til at dele den med jer.

Min mor kommer til at blive nævnt nogle gange i min beretning, hun var heldigvis en del af hele dagen.

0

Dejlig start på Jeres beretning - jeg glæder mig til mere - og masser af billeder! :cheerleader3:

Sikke smukt at din far, din søster og dig lige mindes din mor.

Lover at der kommer mange mange billeder

0

Annonce ♥

ENDELIG KOM DAGEN

Jeg vågnede kl. 6.30, desværre med hovedpine, så jeg sneg mig ud i søsters køkken og fandt lidt panodil zap. Så tilbage ind under dynen og bare ligge og tænke over hvad dagen mon ville bringe. Min søster og jeg havde aftalt at vi ville stå op kl 8.00. Så jeg lå bare og kiggede på at min niece sov. Der gik dog ikke længe så vågnede hun. Da hun så at jeg var vågen, smilede hun over hele hovedet og sagde "Moster du skal giftes i dag"....

Puha, da hun sagde det højt, kunne jeg godt mærke et sus gå igennem min krop.

Min søster kom ind på værelset og sagde god morgen. Jeg fik bud på at jeg bare skulle blive liggende og slappe lidt af endnu. Mens jeg gjode det, kunne jeg hører hvordan de rumsterede rundt ude i køkkenet.

Så kl. 8.00 kom min søster ind og sagde at nu måtte jeg gerne komme ud i køkkenet. Jeg havde det faktisk ikke ret godt. Jeg havde stadig ondt i hovedet og nu var min mave også begyndt.

Men da jeg kom ud i køkkenet havde de virkelig bare gjort noget ud af morgenmaden...der var æg, bacon, pølser, rundstykker og pålæg.....der var også asti....jeg kunne bare ikke spise noget, det vil sige jeg tvang mig selv til at spise næsten et helt rundstykke.

post-48824-0-55543200-1315413614.jpg

Edited by Helle M
0

Efter Morgenmaden, som jo var rigtig lækker, var tiden inde til at vi skulle til frisør. Min frisør som skulle sætte mit hår, skulle også sætte min nieces og min søsters. Så det var en rigtig hyggelig morgen. Hun startede med at sætte min nieces hår, bagefter var det min tur, hun tog mig som nr. 2 fordi så havde jeg tiden bagefter til bare at slappe af mens søster fik ordnet hendes.

Så kunne jeg også lige sidde og kigge efter om jeg var tilfreds.

Det var vildt mærkeligt. Først sidder man der med morgenhår og absolut ingen makeup, næste gang man ser sig selv, ja, så er man forvandlet. Jeg kunne næsten ikke kende mig selv. Jeg har aldrig prøvet at få lagt makeup af andre før.

Men bedøm selv. :balloons:

Nu havde alle mine nerver lagt sig...nu glædede jeg mig bare vildt meget til at komme i kjolen og til at se Jørgen. Ikke mindst få en rugbrød, nu var jeg nemlig blevet sulten :-)

post-48824-0-26311500-1315418677.jpg

post-48824-0-50323500-1315418696.jpg

post-48824-0-31031700-1315418713.jpg

post-48824-0-00043600-1315418734.jpg

post-48824-0-62668000-1315418752.jpg

post-48824-0-11011500-1315418856.jpg

post-48824-0-87041600-1315418910.jpg

Edited by Helle M
0

Herligt!!! F5 F5 F5 F5!!!

Skøn beretning!!!

0

Jeg havde købt en lille ting til H2B....vi havde aftalt at vi ikke gav hinanden morgengave. Meeeeen, jeg var kommet til at købe et par boksershorts til ham, som han kunne have på, på vores bryllupsdag. Der stod bag på dem "Help just married".

Dem havde jeg lagt i en lille guld pose sammen med en lille seddel, hvor der stod hvor meget jeg glædede mig til denne dag og gemt den i et skab, jeg. Efter jeg havde været ved frisøren, skrev jeg så en sms til bestman Peter, om han ville finde den guldpose og give den til jørgen.

Jørgen havde straks spurgt om jeg havde været med den..eller hvordan han havde fået den. Peter havde så fortalt Jørgen om sms'en jeg havde sendt, og forklaret hvor den var og om han ville give ham den.

Jørgen og bestman havde også hygget sig om morgenen....min svoger havde været derover med rundstykker til dem.

Men i skal altså lige høre en sød historie.

Jørgen og bestman havde skulle i storcenteret for at købe en undertrøje...på vejen derud havde Jørgen så lige ville øve talen til mig.

Hvilket jo så havde endt med at både Jørgen og bestman havde siddet i bilen og grædt om kap i et vejkryds. Det har da været et sødt syn.

Min mand var MEGET følsom denne dag.

Edited by Helle M
1

Annonce ♥

Hvor er du smuk. Hehe det ser altid lidt sjovt ud med hverdagstøj og brudestyling i ansigt og hår + slør, men kan allerede nu se, hvor fortryllende du kommer til at se ud :loveshower:

0

For mig drejede det sig lige nu om at få en rugbrød.....jeps, og så i min skønne skønne kjole.

post-48824-0-21428000-1315420477.jpg

post-48824-0-79936600-1315420499.jpg

0

Så kom øjeblikket, hvor jeg endelig skulle i min kjole. Alle andre i huset var færdige og klar til kirken, pånær min....Meeeen god tid. kl var kun lige lidt i 13 og vielsen var først kl. 13.30.

Min søster hjalp mig i kjolen. Hun fik hæklenålen i hånden....meeeeeeeeen, allerede ved det første øje, der skulle lukkes sprang lykken. Min søster valgte ikke at fortælle mig det. Hun var bange for at jeg ville gå i panik. Det var jeg også utrolig glad for, da hun fortalte mig det 2 dage senere.

Men her kommer der spam af billeder :-) Jeg har lidt nogle underlige ansigts udtryk....det må i se bort fra :-)

post-48824-0-77088200-1315420979.jpg

post-48824-0-56253900-1315421079.jpg

post-48824-0-31322600-1315421144.jpg

post-48824-0-58900000-1315421194.jpg

post-48824-0-31957600-1315421318.jpg

post-48824-0-83342000-1315421344.jpg

post-48824-0-93158300-1315421371.jpg

2

Kl. 13.10, tog min svoger afsted, uden at jeg vidste hvor han skulle hen. Lidt efter kom min søster og fortalte mig at nu tog de afsted og gav mig nøglen til deres hus.

Det var så mærkeligt og først der blev jeg så nervøs. Jeg skulle "bare" stå der alene og vente på at min far skulle komme og hente mig. Det var slet ikke rart.

Men min søster nåede ikke engang ud af indkørslen før den fedeste audi kom med min far og min svoger.

Min skønne H2B havde sørget for denne skønne bil.

Så jeg nåede heldigvis ikke at være alene.

Min far steg ud af bilen og kom op til huset, jeg mødte ham i døråbningen og han storsmilede da han så mig.

Vi havde lige små 10 min inden vi skulle afsted.

Min far ryger lidt (jeg har været holdt i 1½ år) men jeg havde fået "lov" af H2B at få en "styr på nerverne smøg". Jeg fik et par hiv, men det smagte SLET ikke godt.

Endelig var tiden kommet til at vi skulle afsted, vi havde købt et helt hvidt lagen som jeg kunne vikle omkring kjolen inden jeg skulle ind i bilen, for at den ikke blev beskidt.

Nu var det virkelig nu....

Min brudebuket, ventede på mig nede ved kirken sammen med min venindes mor, som havde lavet den til mig. Hun ville gerne selv overrække den til mig, sammen med et knus ( jeg er meget tæt på hende og har været det siden 1 år efter min mor døde og hun har været en skøn støtte for mig). Hun er fantastisk til det med blomster, så jeg spurgte hende om hun ville lave den til mig.

(Buketten skulle ikke gemmes, den skulle ligges på min mors grav dagen efter bryllupet. Det kom den så ikke, anden historie....fortæller den senere i beretningen.

Nu vil jeg holde for i dag....mangler stadig billeder fra fotografen og et par stykker mere.....men håber snart at kunne fortælle videre.

(Men, hvis i har fulgt med i min planlægning så ved i at vi er i gang med fertelitets behandling og håber meget på at skal have taget æg ud her en af de nærmeste dage. Men vi skal nok blive opdagteret)

Edited by Helle M
0

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres skønne dag.

Dejlig beretning, glæder mig til at læse mere :)

0

Dejlig beretning indtil nu! Du ser fantastisk ud med makeuppen, håret og din smukke, smukke kjole :loveshower:

0

iih spændende, glæder mig til mere!

Du ser SÅ smuk ud :cheerleader3:

0

Hvor er du smuk. Hehe det ser altid lidt sjovt ud med hverdagstøj og brudestyling i ansigt og hår + slør, men kan allerede nu se, hvor fortryllende du kommer til at se ud :loveshower:

Ja, det ser ret sjovt ud. Jeg var på et tidspunkt lige udenfor salon efter jeg var færdig. Folk smilede og sagde tillykke.

Ret hyggeligt

0

Annonce ♥

iih spændende, glæder mig til mere!

Du ser SÅ smuk ud :cheerleader3:

Tak, glæder mig meget til at fortælle mere

0

Dejlig beretning indtil nu! Du ser fantastisk ud med makeuppen, håret og din smukke, smukke kjole :loveshower:

Tak for de pæne ord. Kan kun give dig ret med hensyn til min kjolen. Den er bare smuk.

0

Stort tillykke med jeres skønne dag.

Dejlig beretning, glæder mig til at læse mere :)

Tak for det :-)

0

Hold da op en styling... Den gør dig fra naturlig køn til wauuuu :) Og sammen med kjolen, sløret, smykkerne er du bare to-die-for flot brud :loveshower:

0

Hold da op en styling... Den gør dig fra naturlig køn til wauuuu :) Og sammen med kjolen, sløret, smykkerne er du bare to-die-for flot brud :loveshower:

Narturlig køn...argh, men jeg følte mig i hvert fald som en brud/prinsesse da hun var færdig.

Jeg er bare SÅ glad for at jeg købte hår-smykket (dig jeg så det på først). Flere af mine veninder syntes at det var for stort og tungt.....indtil de så jeg havde det på....wauw .....så var de helt vilde med det.

Jeg har pakket det godt ned i æsken igen og gemmer det. :-)

Tak for de pæne ord :thanks:

0