Stride

dødsfald i nærmeste familie

34 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh gud hvor forfærdeligt!! Hvor er det synd! Ked af at det skulle ske - det er en lidt hård situation. Hvor er det trist. Stort :bearhug: Svært at sige hvad i skal gøre - det må i nok selv se hvad i føler er rigtigt. I har vel planlagt en masse? Og i kan ikke rigtig ændre på det der er sket. Hvad siger H2B selv til det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

STORT KNUS OG MANGE TANKER PÅ VEJ TIL DIG/JER...

jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men min kæreste og jeg har rykket vores bryllup frem pga sygdom i familien..

Og vi har snakket om at udanset hvad der sker så vil vi holde brylluppet. Det vil selvfølgelig blive en meget special dag og også svær dag, men vi vil holde den. og så vil vi fortælle gæsterne at festen og dagen er tilegnet den person der er væk. og vi vil ære den person.

Ved ikke om det kan hjælpe men du skal i hver fald gøre det I finder bedst for jer og jeres familie...

men jeg føler med dig/jer...

stort knus dorte...

ps: du/I kunne evt vende det med min kommede svigermor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

STORT KNUS OG MANGE TANKER PÅ VEJ TIL DIG/JER...

jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men min kæreste og jeg har rykket vores bryllup frem pga sygdom i familien..

Og vi har snakket om at udanset hvad der sker så vil vi holde brylluppet. Det vil selvfølgelig blive en meget special dag og også svær dag, men vi vil holde den. og så vil vi fortælle gæsterne at festen og dagen er tilegnet den person der er væk. og vi vil ære den person.

Ved ikke om det kan hjælpe men du skal i hver fald gøre det I finder bedst for jer og jeres familie...

men jeg føler med dig/jer...

stort knus dorte...

ps: du/I kunne evt vende det med min kommede svigermor.

Min kommende svigermor siger: at det ikke ville være i svigerfars ånd at aflyse.

Vi havde drømt om et bryllup vi kunne kigge tilbage på med glæde og kærlighed, og ikke et dødfald. Ved godt at livet kan være uretfærdig, men det her er bare så ondt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej nej nej, hvor er det forfærdeligt for jer allesammen.

:bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug: :bearhug:

Jeg kan godt forstå at du er i tvivl om hvorvidt i skal udskyde brylluppet eller ej. Jeg kan godt frygte lidt, at I for altid vil forbinde jeres bryllup med din svigerfars død, hvis I ikke udskyder det.

Men det er så svært at råde. I skal gøre som I føler bedst. Men et bryllup er en glædelig ting, og personligt tror jeg ikke I ville kunne nyde jeres dag så tæt på dødsfaldet.

Masser af tanker til jer :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det må være ufatteligt svært - jeg kan slet ikke sætte mig ind i det.

På den ene side ved jeg ikke om jeg ville føle mig helt parat til at smile, men situationen er som den er, og alle vil være berørt uanset om i rykker brylluppet. Hvis i mener i er klar til bryllup lørdag sys jeg i skal holde det. Folk vil tænke på ham og det er måske alligevel rart at være sammen og fejrer en glædelig dag og det er måske meget godt. Men svært at vide præcis hvad jeg ville føle i den samme situation. Men det lyder som om både svigermor og H2B ikke vil være foruden bryllup lørdag.

Redigeret af wendt65451
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha det er godt nok rigtig trist for jer.. Det er vist ikk en problemstilling der er noget rigtig svar på.. Men man skal mærke hvad man føler for.. Men når din svigermor siger det ikk ville være i din svigerfars ånd at aflyse, så lader hun beslutningen være op til jer.. Man ved jo heller ikke om det ville lette sorgen at der sker sådan noget så smukt og lykkeligt som et bryllup.. Men det er helt klart en svær beslutning.

Jeg håber i får en god dag, når den kommer nu eller senere..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puha, det var dog frygteligt. Først skal du lige have kram bearhug.gifbearhug.gifbearhug.gifbearhug.gifbearhug.gifbearhug.gif

Og bagefter vil jeg dele en oplevelse. For nogle år siden, døde min mormor natten til 24.december. Det er jo også en lidt speciel dag. Vi vidste ikke rigtig, om vi skulle holde jul eller ej, og vi græd selvfølgelig alle, MEN egentlig var det også rart at holde jul sammen efterfølgende. Det betød, at familien var samlet og kunne snakke sammen om løst og fast. Både om sorg, men også om glæde og jul. Vi fik grædt, men mest grinet, og det ville jeg ikke have været foruden.

Det bedste du kan gøre i den her situation er nok at lytte til din mands ønsker. Måske har han en pointe i, at det er rart at blive gift og få en glædelig dag, selvom han også er i sorg over sit tab?

Håber I får en god bryllupsdag uanset om den bliver på lørdag eller senere bearhug.gif

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, Åh nej, åh nej. Du får først lige en masse af disse :bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

Det var da forfærdeligt. Og det er virkelig svært at komme med råd i sådan en situation. Et bryllup skal jo helst handle om glæde og kærlighed og ikke sorg og savn. Så det handler om, om I og jeres gæster kan nyde dagen og feste og lade det handle om kærligheden - også til svigerfar.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uanset hvad, så tror jeg, at I vil forbinde jeres bryllup med dødsfaldet. Hvis I holder det, så vil det være tæt på begivenheden, men det kan måske være tiltrængt med noget glæde, der følger efter sorgen? Hvis I udskyder, så vil der følge en masse besvær med aftaler, der skal ændres, og så kommer besværet/Kaoset med at finde ny dato og lave aftaler igen....Der er fordele og ulemper ved begge dele, og ja, det er bestemt ikke fair ....thumbsdownsmileyanim.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej. Sikke et forfærdeligt chok; jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive. Sender bare kram og tanker.bearhug.gifbearhug.gifbearhug.gifbearhug.gif

Jeg ved sgu ikke, hvad der er det rigtige at gøre; I må mærke efter og vende det med familien. Hvis de er ok med at I holder bryllup på lørdag, så tror jeg ikke I kan vælge forkert uanset hvad I gør. Jeres bryllup vil jo garanteret blive præget af denne tragedie, men hvis I er klar til at rumme det (så godt man nu kan), så tror jeg som sommer2012 også, at der kan være noget godt i at samles og have lov til at græde, samtidig med at I fejrer jeres kærlighed. Når man er så ramt af sorg, som jeres familie må være, så kan man meget vel have brug for en positiv indsprøjtning og for at grine og hygge sig også. Jeres følelser vil formentlig være forstærkede på alle fronter, og så kan det godt være det hele bliver lidt sentimentalt og nostalgisk; men det er vel også kun smukt i situationen. Det hele skyldes jo kærlighed - mellem jer og til din kommende mands far.

Jeg håber for jer, at I får en smuk dag - uanset hvornår det bliver. Og at I passer godt på hinanden i den svære tid.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du får lige en kæmpe :bearhug: herfra. Jeg ved slet ikke hvad vi ville gøre hvis vi stod i jeres situation.

I må mærke efter inden i jer selv om det føles rigtig eller forkert at holde bryllup så tæt på. Men som du selv skriver, så siger din H2B, at efter bisættelsen skal i se fremad og dermed også holde festen og din svigermor siger, at det ikke ville være i din svigerfars ånd at aflyse brylluppet - men jeg kan godt forstå hvis I vil have svært ved, at tænke tilbage på jeres bryllupsdag som en glædelig dag, da det er så tæt på din svigerfars død. Men tror du ikke I ville tænke på det også, hvis I rykkede dagen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var i den situation selv, så tror jeg, at lørdag ville føles uendelig tom, hvis jeg havde udskudt brylluppet. Men ingen tvivl om, at brylluppet vil komme til at bære præg af dødsfaldet....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit - Det er bare det værste der kunne ske, og så 6 dage før. en er meget svær. På mig lyder det som at han ville at I skulle gennemføre festen men det bør være din H2B der bestemmer hvad der skal ske. Gennemfører I festen er det klart at det vil sætte sit præg på begivenhederne. Særligt hvis det er kommet som et lyn fra en himmel hvad det tyder på. Gennemfører I derimod ikke festen så vil det nok - som det bliver sagt - blive en meget svær lørdag at komme igennem.

En mellemløsning kan være at gennemføre festen men lade det blive ved en god middag.

Det er egentlig tankevækkende og stærkt at du kommer frem med det her inde så kort tid efter. Det viser jo lidt om hvor stærk en tilknytning og tiltro folk har til bryllupsklar og de andre brugere her og det er der også behov for i en situation som denne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor forfærdetligt!!! Nok enhver bruds største mareridt!

Ved ikke hvad I skal gøre, men i må holde modet oppe!!

Mistede selv min far sidste år og ved at selvom brylluppet først er næste år så bliver dagen mærkelig tom uden ham.

Find jer selv, og hvad I ønsker.

Og selvom det måske er hårdt, så prøv at lytte til teksten i "I will always love you"

"And I wish you joy, and happiness"

:bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange kærlige tanker til dig og ikke mindst til din kommende mand.

Det er meget svært hvad man skal råde jer til. Det er tæt på jeres store dag :heart: Jeg ville nok også holde bryllupet.

Men hvad siger din mand og svigermor???

Vil dagen blive god for jer? vil i kunne få en festelig og lykkelig dag, eller vil alles tanker gå til din svigerfar?

Håber af hele mit hjerte at i finder ud af hvad i skal gøre.

Hvis i holder fest vil jeg ønske jer en fantastisk dejlig dag :iloveyou:

Mange kærlige tanker og knus Susan :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, er jeg ked af at høre...... men jeg syns dog, at I skal holde festen :)

H2B og svigermor giver grønt lys ..... og det, du skal tænke på i denne her situation .... selvom han har været et familiemedlem, som alle har elsket osv..... så er det måske ikke alle, der har haft ligeså tæt tilknytning til ham, som jer .... og dermed ikke har det helt ligeså meget inde på livet, som jer, hvilket for mig at se faktisk er positivt ift bryllup, da det gør, at de ikke vil forbinde jeres bryllup med hans dødsfald. Dermed tror jeg sagtens, at de kan fejre og brylluppet uden nogen problemer og kan lave en rigtig go stemning + få jer til at glemme alt om dødsfaldet for en stund :) Altså det handler self om, om I er klar til det her .... om I vil være kede af det hele dagen el ej. Men døden er desværre en del af livet, man ikke kan lave om på ....

Jeg kan sagtens se problematikken, men da min farfar og morfar døde .... efter begravelsen og man sidder til gravøl (sry udtrykket, hehe) - så er det som om, at der sker et el andet. Man har self savnet i sig, men man kommer også videre på en mærkelig måde hurtigt.

Lørdag bliver et helvede at komme igennem, hvis I dropper brylluppet .... og som sagt .... selvom det er stort set umuligt at rådgive i situationen ..... så syns jeg helt klart, at I skal gennemføre det :)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer