NBN84

Hvor finder jeg en kok?

22 indlæg i dette emne

Ja, vi vil helst ha' en kok eller en rigtig god kogekone til vores bryllup... Vi skal være i fælleshus og har okaj gode køkkenfaciliteter... Men når jeg googler sys jeg bare ikke der kommer overvældende mange muligheder op... :help:

Hvordan har jer med kok fundet én? Er i heldige og kende én personligt? Hvordan gør man lige det? :biggrin:

:thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er nok lidt at mange af de kokke og "madmødre" der kører rundt til fester og som ikke er tilknyttet et decideret feststed ofte ikke har hjemmesider men får deres henvendelser via mund til mund og nogle der kender nogle. Jeg har mødt mange kokke i det fynske men glemmer altid at få kontaktoplysninger m.v. Det var måske en mulighed at forhøre sig blandt venner, bekendte, de lokale slagtere m.v. (eller dem der står for fælleshuset).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi spurgte feststedet, om de kunne anbefale en :)

Det var da også en god idé, men vores feststed er vores fælleshus, som er et fælleslokale vi lejer igennem vores boligforening... Så dem kan vi ikke spørge... :wink:

Men tak for hjælpen! :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er nok lidt at mange af de kokke og "madmødre" der kører rundt til fester og som ikke er tilknyttet et decideret feststed ofte ikke har hjemmesider men får deres henvendelser via mund til mund og nogle der kender nogle. Jeg har mødt mange kokke i det fynske men glemmer altid at få kontaktoplysninger m.v. Det var måske en mulighed at forhøre sig blandt venner, bekendte, de lokale slagtere m.v.

Ja det har du nok ret i, må være den vej... :thanks: Ihaaa, er bare så glad for hjemmesider osv, da jeg synes det giver et godt billede af, hvordan kokken er osv. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigtigt men også lidt farligt - Jeg kan oplyse ihvertfald to kokkefirmaer hvor det bestemt ikke var tilfældet :rolleyes: Det er alt for nemt at lave flotte indbydende hjemmesider i dag men den største sikkerhed får man via andres anbefalinger og folk der har oplevet vedkommende før. Det er leverandørens bedste visitkort :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fandt vores kogekone gennem mund til mund metoden. Alle som har snakket om hende siger at hendes kød er fantastisk og hun ku lave det som vi vil have det. Glæder mig til at smage på lørdag :metteholm

Hihi, er det her på fyyyyyn? For så kan det være jeg gerne vil ha' gode hints efter på lørdag, når I har prøvet hende og kan anbefale hende videre... :wink::thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er nok lidt at mange af de kokke og "madmødre" der kører rundt til fester og som ikke er tilknyttet et decideret feststed ofte ikke har hjemmesider men får deres henvendelser via mund til mund og nogle der kender nogle. Jeg har mødt mange kokke i det fynske men glemmer altid at få kontaktoplysninger m.v. Det var måske en mulighed at forhøre sig blandt venner, bekendte, de lokale slagtere m.v. (eller dem der står for fælleshuset).

Haha, nu vil jeg absolut heller ikke ha' catering på DEN måde, og bestemt ikke dem jeg tror du antyder til... :badgirl:

Er dog lidt lun på Kjærs køkken fra vissenbjerg, men dem kender jeg heller ikke... Årha, hvor ville det være nemmere hvis jeg kunne spørge alle på facebook, MEN det er stadig en hemmelighed med vores bryllup, indtil vi har sendt STD's ud... :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der findes Alfred og Kamilla, hvor man også kan få kok ud - ligger på Ruggårdsvej i Odense. Ellers ligger der Kopps Kokkerier ude i Odense International Airport .... de laver rigtig go mad, men er også lidt små-dyrt :) Der kan du også betale extra for, at de kommer ud og laver maden hos dig, som ved førstnævnte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
[Haha, nu vil jeg absolut heller ikke ha' catering på DEN måde, og bestemt ikke dem jeg tror du antyder til... :badgirl:

Du er nok gal på den. Jeg kunne have hentydet til Kokken & Jomfruen men det er ikke det der er tale om. Det er plain men set i forhold til prisen.... Jeg er heller ikke "madkompetent" (men er da nok blevet lidt kræsen via alle de fester man er ude til). Nej jeg tænker - i mit første indlæg - mere på deres gebærden hvor det her med at det er brudeparrets fest og at man er der på deres præmisser ikke rigtig er trængt ind:

Den ene hvor bruden også har skrevet herinde som sine oplevelser med firmaet mente at han skulle diktere brudens 20 årige datter/toastmaster at der ikke måtte være taler under hele buffeten, desuagtet at parret havde ønsket en afslappet fest hvor middagen ikke trak ud for længe. Han gjorde det på en måde så hun var lige ved at græde. Der måtte man lige på en pæn men resolut måde fortælle vedkommende at det var hende der bestemte hvad bruden efterfølgende iværdsatte meget. Der var vist også noget med maden som ikke var helt.....

Den anden kok mente at han skulle lave oneman show, tage ordet før toastmasteren, fortælle folk om rygepauser m.v. og i det hele taget alt hvad tilkommer toastmasteren. Han præsterede også at trække forretten så der først var hovedret efter 2,5 time. Måske det havde noget at gøre med at han først tændte grillen op da folk gik til bords. Maden kunne der vidst ikke udsættes noget på men man undrer sig når man konstaterer at hovedretten/ bufetten allerede er taget væk efter at have været inde i 45 minutter.

Generelt er det mit indtryk at de kokke/kogekoner som foretrækker mund til mund ofte brænder mere for tingene end de helt store cateringirmaer for hvem det ofte bare er en ordre.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kontakt Rosita Larsen på Facebook, hun har været i lære de finere steder inden i KBH som kok, hun er godt nok fra KBH, men hvis i kan blive enige om en fair pris i begge kan blive eninge om så tror jeg godt hun vil tage herover. Hun er super kreativ og super dygtig :) Syntes jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt bryllup i går, og havde en "rigtig" kok til at lave maden - og vi synes det var rigtig lækkert - gjorde vores gæster også.... vi fik sammensat en menu fra ham og da vi fik den, gik vi ind og sammensatte en næsten tilsvarende menu fra kjærs (også fordi vores erfaringer med dem er rigtige gode), men forskellen blev kun 50kr pr kuvert!!! så vi valgte kokken, han var der fra morgenstunde, så alt mad (inkl isen) var frisklavet!!! vi fik portionsanrettet forret og dessert og buffet imellem til 295 - synes jeg absolut ikke var galt og der var rigeligt med mad!!! Jeg formidler gerne tlf nr hvis det har interesse - han er fra odense

Pia

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt bryllup i går, og havde en "rigtig" kok til at lave maden - og vi synes det var rigtig lækkert - gjorde vores gæster også.... vi fik sammensat en menu fra ham og da vi fik den, gik vi ind og sammensatte en næsten tilsvarende menu fra kjærs (også fordi vores erfaringer med dem er rigtige gode), men forskellen blev kun 50kr pr kuvert!!! så vi valgte kokken, han var der fra morgenstunde, så alt mad (inkl isen) var frisklavet!!! vi fik portionsanrettet forret og dessert og buffet imellem til 295 - synes jeg absolut ikke var galt og der var rigeligt med mad!!! Jeg formidler gerne tlf nr hvis det har interesse - han er fra odense

Pia

Æj, hvor er du altså bare SØD! :loveshower:

Vil RIGTIG gerne have hans nummer! :thumbsupsmileyanim: Og hvis du har tid, må du da gerne lægge jeres menu ind... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der er udlært kok på fyn. Hun bor der ikke mere, men har kontakt med mange af hendes gamle kollegaer og klassekammerater. Hvis du sender en pm, kan jeg sætte dig i forbindelse med hende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg ved ik om du har fundet en kok endnu, men min svigerinde flytter til Danmark til maj og hun er en rigtig dygtig kok som blandt andet har arbejdet i operahuset i Sydney og mangler noget arbejde når hun kommer hertil. Hvis du er interesseret kan jeg sende hendes mail?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer