Røde

Nivi og Kim - nu lykkelig gift - fotografens billeder side 33....

659 posts in this topic

Velkommen til min tråd

Lidt planlægning :biggrin::denmarkflag:

Blå er der styr på

Rød mangler

Basic

Dato: 20 oktober 2012

Vielse/Kirke - Grimstrup Kirke

Reception - Hjemme hos os selv i Grimstrup

Feststed - Hotel Britannia billeder info om fest ( ændret fra Blåvandgård)

Overnatning - Brudesuite på Britannia

Praktisk

Kage - mangler

Klargøring og evt. tjener til reception - mangler

Tema / oppyntning - Hvid/blå - maritim

Fotograf - Mark Trustrup

Musik - Pianist & DJ

Bordplan -

Kørsel -

Tilbehør & Diverse

Invitationer - søkortkuverter kort & kuvert De endelige (tanker - måske med søkort )

Hjemmeside - tjek - god til alt diverse info, ønskeliste og info der ikke er klar endnu

Topfigur - her og nu er den kommet hjem

Menu og drikkelse: Menuen på Britannia

Forlovelseshornene - det endelige resultat

Diverse - salmebøger

Brudens klæder mm.

Kjolen KJOLEN - den endelige Kjolen på!!! :c166:- blondekjole fra Nicolai - men har været forbi andre typer inden.....

(Kjoletanker kjoletanker 2 1. kjoleprøvning 2. kjoleprøvning 3. kjoleprøvning)

Slør - kysseslør, hos skrædderen (Tanker om slør: slør 2 sådan et slør skal jeg ha')

Sko - brudeskoene :biggrin::)Tamaris med antishock hæl og de er bare gode...(Inspiration 1 2 3 4 næsten )

Smykker - Min mors (arvestykke) perlehalskæde, lånearmbånd af veninde og perleøreringe....

drømmer om lange guldøreringe, måske bare perler (inspiration, & tråd) har bestilt disse

Hår - Har bestilt tid ved Avantgarde i Esbjerg

Makeup - prøvemakeup - Min søster er super dygtig og har sagt ja til at stå for det :)

Taske (inspiration, 2 at vælge imellem....) har bestilt en

Det nye, det gamle, det lånte, det blå.....

Mandens klæder mm.

Er købt, og jeg må ikke se det.

Ringe

forlovelsesringen

Vielsesringene - real life - fundet i Gøteborg på ferie...

Bryllupsrejsen

Luksus i Thailand

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________34

Kort om min Kim og jeg.. OG FRIERIET

Jeg mødte min kæreste da jeg flyttede fra Grønland til Svendborg for at læse.

Faktisk rendte vi første gang ind i hinanden om bord på skibet Nuka Arctica, men det var først senere at vi fandt sammen. Nu er jeg så flyttet med ham "hjem" til Esbjergegnen.

I sommer var vi så på ferie i Grønland og besøge min far. Turen skulle stå på mest mulig tid i fjordene og i fjeldet.. Den ene tur sejlede vi så en 3 timer fra byen og ind i fjorden, et fiskestop undervejs efter mad. Fik pustet gummibåde op, klargjort grej og hygget på båden om aftenen.

Næste morgen kl 5 skulle vi op for at nå op det første stykke af den lange elv med højvande. Fantastisk morgen, fik sejlet, men også slæbt flere steder hvor der var for mange sten eller for lavt. Efter 4 timer er vi oppe ved søen hvor vi får slået lejr, går en lille eftermiddagsjagt med min far, dog uden noget skudt og tilbage til teltet. Kim har imidlertid fået ondt i knæet af al den vandren den sidste uge, så jeg får besked på at hente vand, helst nu! Vi skal jo have lavet mad.

Nå nå, mig af sted - og åbenbart også Kim af sted lige efter mig, men han fanger mig ikke før søen, for han halter jo lidt.. Jeg forstår selvfølgelig ingenting af hvad der sker, så jeg skælder lidt ud over hvor hurtigt han render på sit ben, og vil egentlig bare gerne have hentet det vand.. Han vil lokke mig hen og sidde på gummibåden, der er lagt på land, men det fanger jeg jo ikke. Ikke før at han stiller sig i vejen, foran mig, snakker og kysser og er så sød og rørt.. Og siger at han vil gerne blive gammel sammen med mig. :a1221: Jeg er lige ved at sige "JA" der, godt jeg ikke gjorde. For så til sidst faldt han ned på det ene knæ (hvilket jo var en bedrift, da det gjorde ondt) - og vupti kommer der en æske op af lommen & "Vil du gifte dig med mig" Så kunne jeg ikke mere - faldt på knæ og fik da også sagt ja efter lidt krammen og tuden. Til sidst siger han "du har slet ikke set ringen". :heart:

Da alt dette er overstået får vi hentet den vand og kommer op til teltet - hvor min far sidder klar med smuglet champagne og vinglas.. Han har jo selvfølgelig vidst det i lang tid.

Mens vi sidder der og skåler og er glade dukker der den smukkeste regnbue op, fra det ene fjeld i en bue over søen ned til det andet fjeld. Helt klar med alle farverne. Det var så rørende, for stedet vi var på, var et af min afdøde mors ynglingssteder, så det føltes helt bestemt som om hun var med, lige dér.

post-43200-0-46304400-1315494007.jpg

Har vedlagt et billede hvor vi står foran teltet med regnbuen, desværre kom vi først i tanke om at fotografere den ret sent. Og der drillede kameraet - tænkte igen på min mor.

Dagen efter frieriet sejlede vi lidt længere ind af søen og fiskede lidt ved en elv. På vejen tilbage opdagede Kim en moskusokse, som vi lige fik skudt (forlovelsesmoskus). Så nu skal vi se om vi ikke skal have lavet noget af hornene. Vi har fået begge horn og det kød vi vil bruge, så mon ikke der skal lidt grønlandsk røget kød til en bryllupsmiddag næste år.

post-43200-0-22034100-1315499803.jpg

Bedre ferie kunne jeg ikke ønske mig.. Nu skal vi bare vente på at vi ved lidt om sejlplaner næste år, så vi kan sætte en dato. Snakker om et efterårsbryllup. Jeg vil i hver tfald gerne hvis det kan blive lidt Grønlandsk. - (edit, det bliver ikke så grønlandsk alligevel, men maritimt - og det er også super godt)

Sejlplaner på plads - dato 20 oktober..

:balloons:

Edited by Røde
0

Annonce ♥

Eeeeeeejjjjj hvor er det godt!!!!a1221.gifa1221.gif

snøft snøft

stort tillykke med frietiet og det kommende bryllup.loveshower.gif

glæder mig til at følge dig og til at se sæl-brudekjolen!!!

ADVARELSE!!!

man bliver hurtig meget afhængig af dette forum

0

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3:

Tror et sælskindskorsage med en tyl underdel vil være såååå smuk. Det er lidt sjovt, for jeg snakkede netop med min krea-nabo (hun laver smykker) om at sætte sælskind og bling sammen til noget spændende. Kontrasten i det rå og det fine kunne være flot

0

Annonce ♥

Velkommen til.....og fantastisk romantisk og sødt frieri.... :loveshower:

Blive afhængie af dette forum...:NEJ NEJ.....JEG ER IKKE :griner:-

Glæder mig også til sæl brudekjole....lyder rigtig smukt.... :thumbsupsmileyanim:

Edited by Fru. Kræmmergaard
0

Hehe ja - mange tak for jeres søde kommentarer :bearhug:

Kjole..

Jeg må indrømme at jeg er lun på noget i stil med Lenas underdel. Bare lige med et par men. Corsagen bliver syet så den passer til bukser også. Det er planen. Så den kommer ikke til at slutte i taljen, men længere nede. Og så tænker jeg enten ingen slæb eller at selve slæbet er sat ekstra på - Lidt ligesom din (Lena) første kjole - hvis du forstår.

Kigger på dba, men overvejer meget kraftigt nu at bestille fra Kina! Tror bare at jeg lige skal have corsagen, eller bare prøven på plads, først.

Jeg sejler nogle gange til min hjemstavnsby på Grønland - og har faktisk lige været forbi en sød syerske og aflevere skitser og få taget mål. Jeg var egentlig hos hende lige efter frieriet - og det var der vi begyndte at snakke. Ved ikke lige om hun kan lave det jeg ønsker - nu får vi at se. :rolleyes:

Jeg vil gerne have den lavet så den kan bruges senere. Så derfor snører foran, så den er fleksibel i str. og et mellemstykke/bagstykke i sælskind. Derudover tænker jeg på at få lavet et mellemstykke i hvid med broderier - den samme slags som der er på kamikker i den kvindelige nationaldragt :)

Broderi

Slør . måske - kommer an på hvordan det hele ender. Men umiddelbart ja. Måske kan jeg finde et tidligt og have det med rundt hos venner og ombord - for at få syet små grønlandske perler på langs kanten. Bare en ide. Har en masse jeg har arvet fra min mor. Men ved ikke om det vil være pænt, det ser jeg på.

Edited by Røde
0

Annonce ♥

Nej - det er en sød dame i Grønland der skal sy corsagen. Tror nok det er hendes første. Hun havde ihverfald ingen billeder eller tegninger af en i sin mappe. Det er ikke så brugt deroppe.. Mange handsker, sutsko, kamikker, overtræksbukser, jakker og veste..

Men hun er ultrasød. Prøver bare at se hvordan den bliver uden stivere - der er jo god tid.

Og ringen - tak :rolleyes:

Er rigtig glad for den. Normalt tager jeg ringe og større øreringe af, når jeg er på job (6 uger) for ikke at hænge fast i noget - så han har været på udkig efter noget der ikke "stak" ud.. Så sød.

Edited by Røde
0

Annonce ♥

Kjole...

Lige chattet med min far, bl.a. om kjoler og mine tanker om kinanederdel. Han skal til Kina i november og tilbød at jeg kan få stof med hjem og så syet herhjemme. :thumbsupsmileyanim: Det tror jeg at jeg siger ja til :cheerleader3: Skal bare ud og prøve lidt for at være sikker på stof og farve så.. Det må blive i oktober når jeg kommer hjem. Truet min far med at at han SKAL med. Til sidst eget bryllup (sidste år) skulle han have orange stof med hjem til sin tilkommende - og det blev noget orange/laksefarve med mønster.. Lidt ved siden af det bestilte, men det endte pænt, hehe.

Jeg tænker at det skal være noget lignende billedet (stjålet fra en der er til salg herinde). Så bare kun som nederdel.. toppen i sælskind, ikk... Og gerne hvor slæbet kan tages af.

post-43200-0-32563500-1315748289.jpg

Tænker at slæbet kan være sat fast lidt som denne kjole. Ihh har ingen gang nogen dato endnu, men kan ikke vente med at komme i gang med kjolen.

post-43200-0-24705800-1315748630.jpg

Edited by Røde
0

Annonce ♥

Så har jeg lige været i Sisimiut igen. :thumbsupsmileyanim: Og har prøvet den første stofprøve til min sælskindscorsage.. Hun havde syet den med rigeligt stof ved ryg og foran (i det øvre stykke) og lidt i siden, for at kunne bedømme. Retter den til igen, og så får min far den med ned når han tager til Danmark 11 oktober, så kan jeg prøve den nye stofprøve dér... Jeg skal hjem på fri nu, og der går nogle måneder før at jeg skal sejle til Sisimiut igen...

Glemte helt at få taget foto af det.. Men men skal nok blive godt. Bliver rigtige kvindeligt synes jeg med snørrerstykket foran. Lidt ligesom bordeldamerne i westernfilm... Bare lidt pænere, hehe. :c166: Skal nok ligge et foto ind af prøven lige så snart jeg får taget et.

Edited by Røde
0

Kom lige til at netshoppe lidt :)

8756792840.jpg

Satser på at der ligger en pakkeseddel til mig når jeg kommer hjem på mandag :cheerleader3:

Nå ja og så har jeg handlet lidt magasiner og en paraply fra JSAC herinde.. :biggrin:

Skal blive godt med hygge foran brændeovnen når jeg kommer hjem.!

0