NBN84

Nelliker...

18 indlæg i dette emne

Jeg har altid elsket nelliker... Og nu hvor jeg gerne ville finde lidt luft i budgettet, overvejer jeg at binde min buket selv, lave brystbuket og små brudepigebuketter... Men er de for kiksede? :rolleyes: Havde slet ikke overvejet det, før jeg faldt over det på google... Tænkte mere klassisk faktisk...

Og hvad koster de egentligt? Hvis man køber en buket i fx. brugsen, så er de jo ikke så dyre, men de gode kvalitetsblomster, fåes jo nok ved blomster handleren, og så bliver det da dyrt alligevel, gør det ikke? :cowsleep:

Her er min inspiration...

post-52754-0-63913900-1315687656.jpg

post-52754-0-17949100-1315687673.jpg

Jeg har også set HowTo's på youtube og tror ikke nødvendigvis, at det er sååå svært... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan du sagtens lave selv, det er set ikke så svært og buketten er rigtig sød, enkelt og elegantthumbsupsmileyanim.gif

blomsterne bliver dyre ved en forhandler, du kan sagtens gå u brugsen, kvickly, bilka eller noget og få dem til at bestille hjem til dig, det vil nok koste 25-30 kr. for 8-10 stilke hvis jeg ikke husker helt galt... men man kan sikkert også lave en aftalt pris!!! prøv da

prøv måske at øve på buketten, så du ikke står på dagen og ikke er tilfreds

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det syntes det også sagtens at du kan :) Nelliker er en skøn blomst, og så dufter de jo også fantastisk! Det er en skøn buket du har fundet!

Nelliker koster som regel 10 kr. hos en blomsterhandler, og det er jo egentligt heller ikke så galt.(det kunne jo også være at du kunne lave en aftale med en blomsterhandler om at du køber to bundter af hende, og så forhandle om det) Men det billigste er helt sikkert at købe dem som bundtevare i f.eks Rema 1000 eller Føtex, jeg syntes ofte at de har billige blomster i god kvalitet! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihaaa Carina, du er en skat! :-D Nu kan det være at jeg kan sove i nat, fordi jeg ikke ligger og tænker og overvejer... :-D Tusind tak for svar... :-D (man mangler SÅ meget smileys fra mobil af)

hehe velbekomme da og sov godt wink.gif

(ja jeg sys også det er træls at man ikke kan få smileys frem på mobilen!!!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står i praktik i en blomsterhandel for tiden og vil lige give rådet: ØV dig. hvertfald hvis du vil ha den i spiral.

men blomster fra brugsen osv kan skam være fine nok at bruge. Du skal bare huske: Stort skråsnit mellem "ledene" så de kan trække vand og så noget papir (evt de der engangs vaskeklude) og en pose med vand.

Held og lykke!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

NBN84 - nu bor du jo her i Odense, så tar man ikke i Brugen eller Føtex ..... så tar man ned på torvet og aftaler en god pris med dem ;) hehe .... fx Fru Madsen dernede ..... er sikker på, at du faktisk endda kan få en endnu bedre pris en i Brugsen dernede :) Der er jo gang i torvet både onsdag og lørdag .... dunno self hvornår du vil binde det ? fredag aften ?

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står også og vil binde min buket selv og lave dekorationer ig i forbindelse med mit arbejde har jwg været vidne til et blomsterkursus. I den forbindelse har jeg virkelig fået blod på tanden ang. selv at lave de her ting... Men øv dig først!!! Så skal det nok gå...

Jeg har også undersøgt meget med pris på blomster og har været på gaza ( indkøbsstedet for blomsterbutikkerne som ligger i odense) og kan fortælle at priserne på blomster altså også er høj for butikkerne selv. Der er kun penge at spare ved dem som har købt en hel spand af den pågældense blomst. Ville dog aldrig købe de blomster i et supermarked medmindre jeg har lavet en aftale med dem. Men hvis du laver en aftale med en blomsterhandler kan de måske kæbe en hel spand hjem og derved kan du spare 2-3-4 kr pr blomst. Jeg er kommet i kontakt med en blomsterhandler og hun anbefaler mig at købe blomster som privatperson, i odense på slettensvej. Kan ikke lige huske butikkens navn men kan finde den til dig...

Rigtig god fornøjelse og vil sige du SAGTENS kan bare øv dig i at lave spiral eller køb en lady buket holder hvor der er oasis i midten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står også og vil binde min buket selv og lave dekorationer ig i forbindelse med mit arbejde har jwg været vidne til et blomsterkursus. I den forbindelse har jeg virkelig fået blod på tanden ang. selv at lave de her ting... Men øv dig først!!! Så skal det nok gå...

Jeg har også undersøgt meget med pris på blomster og har været på gaza ( indkøbsstedet for blomsterbutikkerne som ligger i odense) og kan fortælle at priserne på blomster altså også er høj for butikkerne selv. Der er kun penge at spare ved dem som har købt en hel spand af den pågældense blomst. Ville dog aldrig købe de blomster i et supermarked medmindre jeg har lavet en aftale med dem. Men hvis du laver en aftale med en blomsterhandler kan de måske kæbe en hel spand hjem og derved kan du spare 2-3-4 kr pr blomst. Jeg er kommet i kontakt med en blomsterhandler og hun anbefaler mig at købe blomster som privatperson, i odense på slettensvej. Kan ikke lige huske butikkens navn men kan finde den til dig...

Rigtig god fornøjelse og vil sige du SAGTENS kan bare øv dig i at lave spiral eller køb en lady buket holder hvor der er oasis i midten.

Det er ude hos Enoflora .... og der vil jeg så IKKE anbefale at købe blomsterne. Jeg har været derude og handle en del som privat-person, og ca 50% af blomsterne, dvs orkideer osv, man køber ..... de dør meget hurtigt. Det er konsekvent hver gang. Oven i det .... det par, der har det ...åhh hende konen .... hun er bare sådan en rigtig sur mokke.

Men 2 andre steder jeg dog godt vil anbefale:

1) Blomsterhandleren, der ligger ude i Spar i Søhus .....

2) Fru Madsen nede på torvet (er helt vildt dygtig og rigtig sød) + friske blomster, hun bruger. Er helt klart hende, jeg vil kontakte selv omkring alle de blomster, som skal bruges til vores bryllup til dekorationer osv.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ok, det var da ikke en særlig god anmeldelse. Hende som bruger ham lavede ellers en fantastisk bårebuket for os og den holdte længere end mange af de andre buketter... Tror du ikke om der er forskel på snitblomster og potter måske? Jeg har ihvertfald kun haft gode oplevelser med snitblomster derfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dunno .... syns ellers jeg har været derude og købe masser af forskellige ting og sager..... Har dog ikke handlet derude ret meget de sidste par år ... mest kun til lidt juledekorationer eller hvis svigermor insisterede på, at vi skulle derud. Kan jo godt være, at alt "det gamle" ryger ud og bliver solgt til privat-personerne. Er jo bare min oplevelse med dem derude :)

Men altså.... generelt er der intet at spare derude ift. at handle på torvet fx, hvor alt er friskt (stort set) eller andre steder. Er sgu ligeså dyrt/billigt derude, som hvis du tar i BloomIt på Hjallesevej el lign.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, er det ikke dejligt at man kan være så forskellige! :bearhug: Nelliker er i min verden en "begravelsesblomst" - jeg synes den er så kedelig og grim.. :blush:

Jeg elsker til gengæld calla liljer, som andre mener er noget man kommer på kisten når man er død... :tunge:

Nå...

Men jeg synes SAGTENS du kan binde din buket selv.. Når man "kun" vil have en slags blomster, så er det jo relativt "nemt" at lave selv.. Jeg er dog helt sikker på det kan svare sig at øve dig en masse gange, men hey - smukke buketter kan jo sagtens pynte eller gives væk til nogen man holder af! :):heart:

Her er lige et par inspirationsbilleder:

bouquet-of-white-carnations.jpg

Pink-Wedding-Flowers-bouquets--.jpg

a100078_carnationbouquet_l.jpg

W023-1.jpg

car_white_bout_1_1_1.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tror også det kræver en hel del øvelse ..... spurgte min mor, som skal lave dekorationerne om hun ikke også ville binde min brudebuket .... og hun har lavet blomster de sidste 30 år ..... det turde hun sgu ik! haha .... den kunne godt blive bestilt hos blomsterhandleren .... så ja .... øv jer! hehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer nok oz lidt an på hvor meget man ligger i brudebuketten..

I min verden er det "bare" en buket.. Jo jo, jeg vil gerne have den skal se ud på en bestemt måde, og den skal da også være flot osv.. Men.. Det er BARE en buket.. Den skal se pæn ud i kirken og på billederne - efter det så kan den for min skyld godt visne.. Jeg skal ikke bruge den til noget! :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer nok oz lidt an på hvor meget man ligger i brudebuketten..

I min verden er det "bare" en buket.. Jo jo, jeg vil gerne have den skal se ud på en bestemt måde, og den skal da også være flot osv.. Men.. Det er BARE en buket.. Den skal se pæn ud i kirken og på billederne - efter det så kan den for min skyld godt visne.. Jeg skal ikke bruge den til noget! :rolleyes:

Ja, men vi er helt enige :) For mig har den heller ikke den helt store betydning, hehe ..... var bare sådan lidt, da mutti sagde: aj - det syns jeg hellere, at vi skal få blomsterhandleren til .... så blev jeg sådan lidt: WOW .... øh okay ? Og hun er altså rigtig dygtig til at lave blomster. Men dunno om hun pludselig et blevet usikker, hehe. Men jeg syns da, at man skal gi den gas og prøve selv først og går det helt galt, kan man jo altid bestille udefra :) Som du selv skrev .... der burde være nok kærkommende lejligheder til at lave en buket thumbsupsmileyanim.gif - om end ikke andet - til at ha stående selv, hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres input piger, og billeder!!!, jeg tror jeg må springe ud i det og afprøve et par gange og se Howto's og DIY's... Lena må også lige forbi din blog... :thumbsupsmileyanim:

Måske der er flere blomster, end nelliker, der kan det samme og som giver samme look... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer