Sign in to follow this  
Followers 0
Miss Dior

Et par spørgsmål ang brudekjole

10 posts in this topic

Hej

Jeg skal giftes den 16 juni 2012 og er så småt begyndt at lure lidt på brudekjoler. Derfor har jeg lige et par spørgsmål til jer herinde??

- Hvor længe før jeres bryllupsdag købte i jeres kjole?

-Havde i nogen med ud at prøve kjoler? og er det en god ide at tage en med når man skal ud og prøve kjoler?

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage afsted selv eller tage en veninde el. min mor med, på en måde vil jeg bare gerne selv afsted men det ku også være hyggeligt at gøre det sammen med nogen...

0

Annonce ♥

Jeg synes jo det er rart at have en med.. Jeg har været lidt utraditionel og har haft H2B med de to gange jeg har prøvet indtil videre.. Næste gang skal jeg have min veninde med - og til lillys lagersalg skal jeg have en anden veninde med.. Men jeg vil gerne have billeder da jeg slet ikke kan overskue og huske kjolerne fra hinanden, så er det jo praktisk at have en med.. :) Og ælvilda sælgere jeg har mødt indtil nu har været super søde og har sagt deres (tror jeg) ærlige mening, så er de immervæk lidt farvet af at skulle tjene penge..

Men man skal jo gære det man har det bedst med.. Man kan få en dag ud af det, hygge på cafe bagefter og snakke om kjolerne osv - synes det er en oplagt mulighed for at veninde hygge - eller i mit tilfælde - hygge med H2B.. :)

Men gær det kun hvis du ved det er det du vil, fordi en evt veninde vil jo sikkert sige sin mening (forhåbentlig) så hvis du er 100% 'ligeglad' med hvad andre mener og ikke bryder dig om kritik fx - så er det måske bedst at være selv.. :)

0

Okay.. Jeg havde slet ikke overvejet at tage min kæreste med men det ku måske være hyggeligt, men så bryder jeg jo self den regel med at han ikke må se mig i kjolen før selve dage hvis jeg finder den jeg vil have .. Men jeg ved heller ikke om jeg kan lade være med at fortælle ham om kjolen når jeg finder den jeg vil have.. har altid fortalt ham alt og har meget svært ved at holde på en hemmelighed overfor ham især hvis det er noget jeg er glad for eller glæder mig til :)... Tror ikke jeg tager min mor med, vi har meget forskellig smag og der skal ikke så meget til før vi kan komme til at diskuterer fordi vi er så forskellige..

0

Jeg ville helt sikkert tage én med. Men i dit tilfælde ville jeg nok vælge en veninde. Synes det er rart at have en med som siger sin ærlige (forhåbentlig) mening.

I næste måned skal jeg, min mor, mormor og moster på en "tøsetur" til Tønder og kigge på brudekjoler og så overnatter vi der, da det er lidt langt fra hvor vi bor. Så her bliver det også kombineret med hygge!

0

Annonce ♥

For mig har det virket aller bedst ikke at have nogen med. Til min første kjoleprøvning havde jeg to veninder og min mor med, og købte en kjole som de bare syntes var super smuk. Allerede da jeg var på vej hjem fortrød jeg, for den kjole var bare slet ikke mig. Jeg var bare blevet enormt påvirket af deres meninger. Derfor har jeg nu en kjole, som jeg ikke kommer til at bruge.

Derfor var det noget lettere for mig ved anden kjole prøvning var jeg selv, og det havde jeg det bare så godt med, for der kom ikke alle mulige kommentarer. Det var kun min egen mening, der talte. Så nu har jeg den smukkeste kjole og jeg glæder mig til at skulle have den på :)

0

Jeg regner med at købe/bestille min brudekjole senest til december, da de siger at det tager 4-5 måneder at få kjolen syet/bragt hjem til DK osv. så jeg er i fuld gang med kjoleprøvninger allerede nu :)

Jeg har haft mine brudepiger med (2 voksne unge piger)min mor tager jeg med når jeg har fundet den rette kjole! :)

0

Jeg havde min mand med og tog billeder af alle kjoler. Det var guld værd at komme hjem og se dem på og kunne sammenligne - pludselig var det meget tydeligt hvilke der klædte min figur og hvilke jeg bare havde forelsket mig i en eller anden detalje, men som egentlig ikke gjorde noget for mig. Det kan være svært at se når man står i forretningen. Min mand er meget modeinteresseret og er 100% ærlig, så det var skønt at have ham med - havde han ikke været kvalitficeret, så havde jeg nok taget en veninde med. Jeg endte så med at få skræddersyet drømmekjolen i 100% silke - så sad den perfekt, blev lige som jeg ville have den og jeg bryder mig ikke om det kunstige polyester brudesatin som kjolerne i de fleste af de store forretninger er lavet af, så det var lækkert at få den i ren silke selvom det kostede lidt ekstra. - Men alt i alt, hvis man regner tilpasning med, så tror jeg egentlig at prisen var tæt på en færdigkjole...

0

Hej

Jeg skal giftes den 16 juni 2012 og er så småt begyndt at lure lidt på brudekjoler. Derfor har jeg lige et par spørgsmål til jer herinde??

- Hvor længe før jeres bryllupsdag købte i jeres kjole?

Jeg fik af vide på en messe, at brudekjoler kan have lang leveringstid, så derfor skal man mindst 5 mdr før brylluppet ud og kigge og bestemme sig

-Havde i nogen med ud at prøve kjoler?

Ja jeg havde min veninde med, som var god til at sige sin ærlige mening

og er det en god ide at tage en med når man skal ud og prøve kjoler? ja jeg synes det er en god ide, for så har man en at snakke med om hele processen.

Jeg ved ikke helt om jeg skal tage afsted selv eller tage en veninde el. min mor med, på en måde vil jeg bare gerne selv afsted men det ku også være hyggeligt at gøre det sammen med nogen...

0

Annonce ♥

Jeg var uge første gang alene - mest tilfældigt og fordi jeg gerne ville finde mig egen stil uden at blive påvirket af nogen. Anden gang havde jeg min svigerinde med fordi jeg ville vise hende den endelige kjole jeg havde forelsket mig i - og fordi jeg ville sikre mig at den ikke var helt ved siden af...

Jeg købte kjolen for et par uger siden og skal giftes til maj næste år... For det første er der udsalg nu - for det andet så ville jeg slet ikke stå i en situation, hvor jeg skulle stresse over, om de nu nåede at få min kjole hjem eller ej..

0