Kristina88

Forlovelsesring

31 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl om det der med vielsesringe??

Hvad gør i?

Er det kun kvinden der har en forlovelsesring - Som hun får af manden når han frier?

Er det kun kvinden der har en forlovelsesring - Som hun selv vælger når manden har friet?

Får kvinden en ring når manden frier og manden får bagefter en der ligner?

Kvinden bliver friet til - bagefter går man sammen ud og vælger forlovelsesringe til begge?

Venter på at manden frier, men vi snakker om tingene alligevel og fik ud af ham at han regnede med at jeg selv skulle vælge forlovelsesringen når han havde friet, for at det blev den helt rigtige.. Så spurtge jeg om han også skulle have en, men det vidste han ikke helt..

For jeg tænker lidt at min forlovelsesring gerne må være lidt mere wauw, men at vores vielsesringe skal være lidt mere neutrale. men hvis vi begge har forlovelsesringe kan man jo godt genbruge dem til vielsesringe...

Hvad gjorde/fik I?

Håber i forstår hvad jeg spørger om :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min kæreste friede til mig med en forlovelsesring, som han selv havde været ude og købe inden. Dog havde han et halvt år forinden spurgt lidt til, hvad jeg kunne lide, og vidste derfor, at der var én helt bestemt ring jeg gerne ville have, at det skulle være (det var faktisk KUN den jeg ville have he he :badgirl: ).

Og så har vi så fundet vielsesringe som vi får på på dagen :loveshower:

Held og lykke med et forhåbenligt snarligt frieri.

Redigeret af Sif24
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste brugte omkring 2 måneder på at finde den helt rigtige forlovelsesring til mig (og hvor ramte han dog rigtigt!).

Er rigtigt glad for den løsning da det er en ring som afspejler hvordan han ser mig, og hvad han synes klær mig.

Og så er der jo hele overraskelsen i at se hvilken en han nu har valgt! Det er jo næsten det bedste!

Det er kun mig som har fået en forlovelsesring da min kæreste SLET ikke er til ring.

Planen er at jeg beholder den på min ventre hånd, og får så en vielsesring (Min farmor som døede i forårets ring, som hun fin i krondiamantbryllupsgave af min farfar)som skal sidde på min højre.

Egentlig vil min H2B slet ikke have ring på kirken, men jeg synes altså at det vil være forkert hvis han ikke får det. Så derfor for han så min farfar's gamle forlovelsesring på (Som faktisk passer ham perfekt, lidt freaky synes jeg :blink: ).

Men altså jeg tror at alle piger er forskellige, og at du bare må mærke inde i dig selv hvad du helt vil.

For mig var det med en "overraskelses" forlovelsesring det helt rigtige. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand fandt en forlovelsesring til mig som han friede med.

Da vi så skulle giftes var det meningen at vi begge skulle have en ny vielsesring, så jeg havde 2 ringe og min mand 1. Dog var jeg så glad for min forlovelsesring og synes ligesom at det var den der viste at vi skulle/er gift, så jeg valgte ikke at få nogen vielsesring men bruger min forlovelsesring i stedet.

Så har miin mand i stedet fået en vielsesring (bånd) som matcher min forlovelsesring i materiele.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har i flere år haft bestemt, hvornår vi skulle giftes. Derfor har vi sammen set på ringe og fundet det par, vi vil have som vielsesringe. Han har så købt den på et tidspunkt og friede med den. Så en egentlig forlovelsesring har jeg ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede med en masse røde roser :):loveshower: Ingen ring.

Havde sagt til ham at jeg synes vi kun skulle have vielsesringe, men så overraskede han mig, da han var i Kabul - og købte en meget smuk ring til mig i 18 karat guld og 0,54 karat diamant. Så kunne alligevel godt overtales til vielsesring :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste friede med en masse røde roser :):loveshower: Ingen ring.

Havde sagt til ham at jeg synes vi kun skulle have vielsesringe, men så overraskede han mig, da han var i Kabul - og købte en meget smuk ring til mig i 18 karat guld og 0,54 karat diamant. Så kunne alligevel godt overtales til vielsesring :hug:

Kan man få lov at se ringen på finger?. kigger nemlig på en ring med samme støørelse diamant, men er i tvivl om den virker for stor. og vi havde tænkt at købe på nettet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B brugte lang tid på at finde den rigtige forlovelsesring til mig, så den har han helt selv bestemt, men kender min smag ret godt. Så vi skal have et par enkle vielsesringe så jeg kan sætte min forlovelsesring og vielsesring sammen på fingeren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B friede uden ring (Som han sagde: "Jeg skulle ikke risikere du synes den var grim" :blush: ) og så gik vi sammen ned og valgte forlovelsesringe:

18476_280871439095_554759095_3251381_5790710_n.jpg

Titanium ringe, med en enkelt diamant i min..

Da vi så havde fastsat dato (som bliver ca. 2 år efter vi blev forlovet) kiggede vi læææænge på ringe sammen - og prøvede maaaaange ringe... Men blev tilsidst enige om dem vi skulle gå med resten af vores liv sammen:

309853_10150290167844096_554759095_7569707_3139095_n.jpg

Guld ringe, med 3 brillianter i min... :heart:

Jeg har ikke besluttet mig for hvad jeg skal gøre med min forlovelsesring efter brylluppet, tror "bare" den kommer til at sidde på mit smykketræ.. Den er så bred, at jeg ikke tror jeg vil gå med den på den anden hånd.. Men.. Nu må vi se.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tror det er meget forskelligt, alt efter hvilken type man er eller H2B er.. Også i forhold til om man har aftalt/snakket om ægteskab eller om det kom som en total overraskelse..

Min kæreste friede til mig meget oldschool, havde spurgt min far, købt ring og var på knæ med ring. Jeg anede intet, så jeg var selvfølgelig glad for min ring :-) Den sidder på venstre hånd og min kommende vielsesring skal sidde på højre hånd.. :-)

Omvendt kan jeg også sagtens forstå, dem der køber dem sammen - især hvis de skal bruges som vielsesring også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede med en masse røde roser :):loveshower: Ingen ring.

Havde sagt til ham at jeg synes vi kun skulle have vielsesringe, men så overraskede han mig, da han var i Kabul - og købte en meget smuk ring til mig i 18 karat guld og 0,54 karat diamant. Så kunne alligevel godt overtales til vielsesring :hug:

Kan man få lov at se ringen på finger?. kigger nemlig på en ring med samme støørelse diamant, men er i tvivl om den virker for stor. og vi havde tænkt at købe på nettet.

Hov, havde helt glemt tråden. Skal jeg linke et billede til dig? Eller har I bestemt jer? :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede til mig med en ring, som han selv havde valgt,efter jeg havde vist hvad jeg godt kunne lide.

Han vil dog også gerne have en forlovelsering, så efter frieriet købte vi forlovelsesringe, som vi når vi blir gift, bruger som vielsesringe :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede med en masse røde roser :):loveshower: Ingen ring.

Havde sagt til ham at jeg synes vi kun skulle have vielsesringe, men så overraskede han mig, da han var i Kabul - og købte en meget smuk ring til mig i 18 karat guld og 0,54 karat diamant. Så kunne alligevel godt overtales til vielsesring :hug:

Kan man få lov at se ringen på finger?. kigger nemlig på en ring med samme støørelse diamant, men er i tvivl om den virker for stor. og vi havde tænkt at købe på nettet.

Hov, havde helt glemt tråden. Skal jeg linke et billede til dig? Eller har I bestemt jer? :loveshower:

Du må meget gerne ligge et billede:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at når min kæreste frier, bliver det med den ring vi har snakket om som vielsesring. Vi er nemlig begge studerende, og vores vielsesringe kommer tilsammen op at koste omkring 14-15.000 kroner. Så vi sparer hellere forlovelsesringen væk, selvom det da ikke ville gøre noget med sådan en :rolleyes::blush: :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haft "kæreste ringe", som vi genbruger som vielsesringe, mest fordi jeg ikke kan finde nogle jeg bedre kan li + at de betyder rigtig meget for os. Fik dem på da vi besluttede os at vi på et tidspunkt skulle giftes. H2B friede med en ring og når vi skal giftes ja så bruge vi jo som nævnt vores "kæreste ringe" også får jeg en ring ved siden af som jeg bare har forelsket mig i. ( Da H2B friede han/vi ikke råd til den ring som jeg er SÅ forelsket i)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede med en masse røde roser :):loveshower: Ingen ring.

Havde sagt til ham at jeg synes vi kun skulle have vielsesringe, men så overraskede han mig, da han var i Kabul - og købte en meget smuk ring til mig i 18 karat guld og 0,54 karat diamant. Så kunne alligevel godt overtales til vielsesring :hug:

Kan man få lov at se ringen på finger?. kigger nemlig på en ring med samme støørelse diamant, men er i tvivl om den virker for stor. og vi havde tænkt at købe på nettet.

Hov, havde helt glemt tråden. Skal jeg linke et billede til dig? Eller har I bestemt jer? :loveshower:

Du må meget gerne ligge et billede:-)

Håber de kan ses. :D Måtte gøre dem lidt mindre

post-52556-0-61457100-1317288671.jpg

post-52556-0-78227600-1317288682.jpg

post-52556-0-78456700-1317289017.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer