meggertn

Slæb på kjolen

11 indlæg i dette emne

Hej alle jer med dejligt slæb på kjolen :-)

Nu nærmer vores store dag sig snart og nerverne begynder så småt at melde sig. Min kjole har langt slæb, som jeg jo synes er så smukt. Men men men......hvordan skal man lige "håndtere" det lange slæb i kirken? Jeg er så mega nervøs for at jeg pludselig skal snuble i det.

Vores datter skal døbes på samme tid, så jeg skal bevæge mig noget rundt i kirken med slæbet.......

Så til jer der er gift: Hvordan gjorde i?

Og til jer der skal giftes: Hvordan har i tænkt jer at holde styr på slæbet?

Håber i vil dele lidt ud af jeres tanker og erfaringer :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også langt slæb og underkjole med ringe og det gik helt fint. Det man skal huske er at man IKKE må træde baglæns ellers bare slap af og lad være med at tænke for meget over det :)

Og så lærer man ret hurtigt at lave et lille vrik med hoften, så slæbet arter sig :)

Rigtig god fornøjelse!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og tillykke med at I skal giftes :)

Jeg havde en lille smule slaeb paa min kjole og lavede der samme sving med hoften som naevnes ovenfor. Og saa traadte jeg ikke baglaens. Mit slaeb kunne jeg saa haenge op, hvilken jeg gjorde efter billederne. Min kjoledesigner havde lavet en lille krog i underdelen, som man kunne "poppe ud". Den kunne saa haeftes fast, hvor lynlaasen sluttede. Det var altsaa skoent, for jeg synes jeg gik meget rundt og minglede under vores aperitivo, som foregik med mange mennesker i en have.

Jeg vil sige, at det er et must at kunne tage slaebet op paa en eller anden maade, ellers vil du risikere at rode rundt med kjoleslaebet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også et mindre slæb på kjolen, og fik syet sådan en strop i så det kunne hægtes op når vi skulle danse. Jeg glemte bare at gøre det...

Jeg kan afsløre at det er pænt svært at danse brudevals med et slæb der ikke er hægtet op;-) Det gik dog efter at jeg fik et fast tag i kjolen og løftede den godt op, hvilket så resulterede i at der også blev godt udsyn til mine fødder og evt. fejltrin...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg læste om en med mega slæb, der virkelig koksede rundt med det hele dagen. Hun elskede at danse, men kunne ikke rigtig slå sig løs med det.

Men jeg har ikke nogle egne erfaringer at byde ind med selv, så er nok ikke den bedste til at rådgive :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde et rimelig langt slæb og det var altså slet ikke et problem. Til kirken og receptionen mm var det nede (havde det dog over armen til receptionen, hvor der var mange mennesker). Efter fotos blev det hængt op i en fransk bustle jeg selv havde lavet (en nøglering og en karabinhage :blush: :fløjt: )

Så jeg kunne fint danse resten af aftenen og hoppe op og ned af stolen, når der blev klirret

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer