MariaSchmidt

Hjemmelavede ægte frimærker

68 indlæg i dette emne

Jeg fik sat lidt tanker igang af en fantatisk bruger herinde ..... og har fundet ud af, at man kan lave frimærker selv! Det er måske lidt über bridezilla, hehe .... men til alle dem, der ikke liiige læser med på alle folks planlægningstråde, her er opskriften :)

1) Design dit frimærke

.... skabelonen nedenstående ved jeg virker 100% og at den blir godkendt ....

112 kopi .jpg

Koden der står på siden er koden, man får af Post Danmark ..... dvs det er din porto-kode. Spørgsmålet er hvor lille man kan lave dette .... men jeg sendte et test-brev med følgende størrelse og den gik igennem thumbsupsmileyanim.gif Det hedder sig fra Post DK's side, at man skal skrive koden, der hvor man normalt ville sætte et frimærke.

2) Få koden til at skrive på frimærket i siden

Der er 2 måder at få denne kode på. Den er individuelt fra brev til brev, så skal man sende 50 invitationer er det lidt af et arbejde, hehe. De 2 måder er beskrevet her:

a) Download Post Danmark Porto app'en til enten iPhone eller Android og bestil den der. Man kan enten betale via ens mobilregning eller via betalingskort. Frimærkerne koster 8 kr stykket - dvs det samme, som et ganske alm A-post brev.

b) Send en SMS med ordet Porto til 1900 (du kan i øvrigt se mere om det HER) .... så modtager du koden med SMS (hvilket du også gør med App'en).

3) Skriv koden ind ved siden af dit billede/monogram whatever du har designet

4) Print frimærket, klip det ud og klister/lim det på din kuvert :)

Billeder af det færdige resultat ses nedenstående:

IMG_0022.jpg

0023 kopi.jpg

BEMÆRK!!: Det gælder KUN for breve op til 50g .... dvs et almindeligt brev. Jeg har snakket med Post DK - de siger, at det IKKE virker bare at skrive 2 koder på og så kan den tage 16 kr og op til 100g, hehe ..... jeg har dog ikke testet dette endnu :)

Redigeret af MariaSchmidt
9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud nej hvor smart. Men må man virkelig godt det med posten? Altså jeg ved godt man har betalt osv, og koden jo er den man får tilsendt, men må man godt designe dem selv på denne måde?

Er meget fristet til at gøre det her på mine invitationer - hvis det altså er lovligt haha :thumbsupsmileyanim: det går jo ikke at invitationerne ikke når frem hehe :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er helt lovligt, hehe. Koden er portoen .... der står bare, at den skal skrives, hvor man normalt vil sætte et frimærke .... og det gjorde jeg så .... du kan se på de 2 nederste billeder, at den gik igennem :) - også selvom jeg havde skrevet den umiddelbart mindre end man normalt ville gøre - men tænkte, at det kunne være ligeså godt, som alle folks kragetæer, hehe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arhh super med opdateringen på de 2 koder.... og ja ... den gælder kun en uge ..... glemte jeg vist lige at få med .... blush.gifshooter.gif

Mht om man kan skrive den under billedet .... jeg har INGEN ide, hehe ..... jeg har kun testet med ovenstående brev :) Fra Post DKs side står der bare: "...Så får du en kode, som du skriver lige dér, hvor du indtil i dag ville sætte et frimærke.." - altså nogen folk sætter frimærket i den anden side eller andre steder på kuverten ? hehe .... spgm er hvor meget man kan gradbøje den .... altså jeg spillede den bare "sikkert", hehe.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt! Det skal helt klar foreslås herhjemme (ved alligevel at det er mig der kommer til at rode med det) Men H2B elsker detaljer lige som jeg selv gør. Trods vi ved at familie og venner ikke sætter lige står pris på det :) Men sådan er det jo bare..

Fedt med sådan en opskrift Maria :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså hvor bliver man bare KLOG af at læse med herinde :thumbsupsmileyanim:

Oh yes! Min bryllups IQ, bla., er steget med flere 100 siden jeg startede herinde, hehe ilovebryllupsklar.gif

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Gad jeg virkelig også godt at jeg havde vidst - vores STD blev sendt ud med Bamse (fra Bamses billedbog).

Én troede faktisk det ville være en invitation til en børnefødselsdag :griner:-

Tror jeg vil bruge denne ide til når invitationerne skal sendes ud - FED ide :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare super sejt. :thumbsupsmileyanim:

Men det er jo til et A brev op til 50g og derved koster det 8 kr. Kan man ikke få det til et ganske almindeligt brev på 6 kr.? Jeg tænker bare at hvis man har en masse invitationer der skal sendes ud, og man kan lave sine egene frimærker som B brev, så ville jeg da vælge et B brev frem for A brevet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne der altså godt gå lidt sport i :rolleyes::bunny_4:

Stamp2a.gif

Fønix - så vidt jeg har forstået må koden ikke stå på denne måde. Den skal stå ude i højre side, og på samme måde som man modtager koden.

Fx:

PDK

123

456

789

ellers kan den vist ikke scannes ind, og så får du den bare retur selv og med gebyr på! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer