MariaSchmidt

Hjemmelavede ægte frimærker

68 posts in this topic

Kanon ide med "hjemmelavede" frimærker :super: Skal bestemt overvejes :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Lige en opdatering til jer der spurgte om B-post (hvis I ikke selv har opdaget det):

Fra Post Danmarks hjemmeside:

Portokoderne erstatter frimærket, så du kan frankere alle dine breve – helt op til to kilo – bare du har mobilen ved hånden. Du er altså helt uafhængig af posthuse, tid og sted, og du kan lynhurtigt skaffe frimærker til både A- og B-breve.

0

Orh hvad... Super sejt... Skal jeg også foreslå herhjemme ;)

0

Fantastisk tip!

Har lavet til vores "Save-the-date" og gør helt sikkert også til invitationer og takkekort.

Vi klippede vores med en "mønster-saks" så de fik noget der svart mindede om en frimærke-kant. Og vi havde heldigvis også fundet ud af at vi kunne købe mobil-mærkerne som b-post :-)

post-60510-0-04394000-1351965759.png

Edited by Kirke
0

Annonce ♥

Hvad kostede frimærkerne?

0

Jeg troede at koden skulle stå lodret?

0

Fantastisk, lige hvad jeg har ledt efter. Jeg er ikke helt med på hvordan du har lave det? Har du en skabelon? Vil du evt. sende den? Olesencarina@hotmail.com

0

Fantastisk tip!

Har lavet til vores "Save-the-date" og gør helt sikkert også til invitationer og takkekort.

Vi klippede vores med en "mønster-saks" så de fik noget der svart mindede om en frimærke-kant. Og vi havde heldigvis også fundet ud af at vi kunne købe mobil-mærkerne som b-post :-)

Havde du problemer med koden stod på langs? Mener at have hørt den skal stå lodret.

0

Annonce ♥

Hvor er det bare smart, tak for dellingen :-)

0

Wuhuu! DIY lige efter mit hoved! :-D Fed måde at peppe frimærker op på - skal HELT klart lave dette :-D Det er da kun udgiften til klistermærker eller lidt papir, der kommer oveni, men det kan ikke være så skidt :-) og fedt at det også dur til B-breve.

0

Jeg fik sat lidt tanker igang af en fantatisk bruger herinde ..... og har fundet ud af, at man kan lave frimærker selv! Det er måske lidt über bridezilla, hehe .... men til alle dem, der ikke liiige læser med på alle folks planlægningstråde, her er opskriften smile.gif

1) Design dit frimærke

.... skabelonen nedenstående ved jeg virker 100% og at den blir godkendt ....

112 kopi .jpg

Koden der står på siden er koden, man får af Post Danmark ..... dvs det er din porto-kode. Spørgsmålet er hvor lille man kan lave dette .... men jeg sendte et test-brev med følgende størrelse og den gik igennem :thumbsupsmileyanim: Det hedder sig fra Post DK's side, at man skal skrive koden, der hvor man normalt ville sætte et frimærke.

2) Få koden til at skrive på frimærket i siden

Der er 2 måder at få denne kode på. Den er individuelt fra brev til brev, så skal man sende 50 invitationer er det lidt af et arbejde, hehe. De 2 måder er beskrevet her:

a) Download Post Danmark Porto app'en til enten iPhone eller Android og bestil den der. Man kan enten betale via ens mobilregning eller via betalingskort. Frimærkerne koster 8 kr stykket - dvs det samme, som et ganske alm A-post brev.

b) Send en SMS med ordet Porto til 1900 (du kan i øvrigt se mere om det HER) .... så modtager du koden med SMS (hvilket du også gør med App'en).

3) Skriv koden ind ved siden af dit billede/monogram whatever du har designet

4) Print frimærket, klip det ud og klister/lim det på din kuvert smile.gif

Billeder af det færdige resultat ses nedenstående:

IMG_0022.jpg

0023 kopi.jpg

BEMÆRK!!: Det gælder KUN for breve op til 50g .... dvs et almindeligt brev. Jeg har snakket med Post DK - de siger, at det IKKE virker bare at skrive 2 koder på og så kan den tage 16 kr og op til 100g, hehe ..... jeg har dog ikke testet dette endnu smile.gif

Hvordan sætter du det på brevet?

Printer du på 'klister-mærke' papir eller?

0

Jeg vil printe ud på klistermærke papir =)

Ved ikke hvad det hedder men kan købes i papirhandlen =)

0

Annonce ♥

Hvor er det bare en god idé!! Det skal helt sikkert bruges på bryllupsinvitationerne :)

0

Jeg har stadig frimærkekant-sakse til salg, hvis nogle er interesserede? Bare send mig en pb :-)

0

Tak for det super gode tip. Vi printer adresserne på kuverterne, så det er fedt at frimærket også kan komme med. Første design forsøg ser sådan ud: post-66123-0-55104800-1385900377_thumb.p

0

Hejsa. 

Jeg elsker den her ide, men virker det stadig?

Kan se billedet der beskriver det er gået i stykker? :)

0

Annonce ♥

21 hours ago, nielsen89 said:

Hejsa. 

Jeg elsker den her ide, men virker det stadig?

Kan se billedet der beskriver det er gået i stykker? :)

Det er den her løsning, du skal bruge i dag: http://www.postnord.dk/da/Privat/koeb-bestil-online/brevporto/Sider/online-brevporto.aspx

Der kan du også uploade billede til dit personlige frimærke.

0

Tusind tak. 

Dog kan jeg godt se man må lave sine egne frimærker, men ikke selv designe dem derinde??

Kan se på dette link http://haugaardiverseninspiration.blogspot.dk/2013/05/design-dit-eget-frimrke.html 

At man selv kan lave dem, jeg har også køb frimærke skabaloner hjem så de bare skal i printeren men jeg er i tvivl om hvordan jeg gør i Word??

0