Sign in to follow this  
Followers 0
<3 <3 <3

Hm.... det her bryllup noget er lidt svært...

8 posts in this topic

I skønne skønne kommende brude og nuværende fruer

Jeg håber, at I kan give nogle input til mit rodede hoved.

Hm altså…. Det her bryllup noget er lidt svært….

Vi (læs primært jeg) drømte jo om at tage til Thailand – bare os to og drengene – romantisk vielse med bare tæer i sandet eller et par gamle munke.

Men som I ved, så braste drømmen lidt da det gik op for mig at man realt bliver gift på et distriktskontor…. Så blev jeg lidt bekymret for papirarbejdet, oversættelse, gyldighed osv.

Jeg er normalt en meget risikovillig person og lige pludselig, så tænkte jeg bare nej nej nej – tænkt hvis der går noget galt – det er jo vigtige dokumenter det her .

Så er muligheden at blive gift hjemmefra og ”bare” holde en ceremoni dernede – den ide er ikke helt skudt til hjørnet, men jeg har ikke den store lyst til at have to bryllupsdatoer.

H2B er nok som en del andre mænd – ikke super aktiv i valg af bryllups type, dato, planlægning osv.

Han vil bare gerne giftes med mig og alt det udenom er ikke vigtigt for ham. Som han siger, så er et bryllup ikke noget han har gået og drømt om gennem livet og det der er vigtigt er, at vi har det godt sammen.

Det er jo en fantastik dejlig tankegang - men det gør bare ikke tankerne og valgene omkring en vielse og et bryllup lettere……

Han har dog ytrede at Thailand passer ham fint – han er dog i tvivl om jeg vil fortryde at stikke af og ikke fejre det. Det har han måske ret i???

Men hjerne er på overarbejde hver eneste dag…. Hvad er det vi vil og hvordan skal det fejres…

Uha det er noget lettere at finde ud af, hvad vi ikke vil end hvad vi vil.

• Vi er ikke til disse store fantastiske bryllupper

(selvom jeg bliver helt øj….. hvor fint osv. når I andre fortæller).

• Jeg tror heller ikke, at jeg vil være til at holde et surprise bryllup.

• Det er ikke fordi der allerede nu ligger et fast max. beløb, men ingen af os er til at bruge mange penge på brylluppet.

Hvad vil vi….

• Vi vil giftes med hinanden.

• Vi ønsker at fejre vores kærlighed.

• Vi vil foretrække at vielsen foregår unikt, intimt og romantisk.

Så lige nu leger jeg med flere muligheder:

• Blive gift på rådhuset alene (med drengene), spise ude på en vidunderlig restaurant og så efterfølgende invitere familie og venner til en lækker brunch.

• Blive gift på rådhuset alene (med drengene) og efterfølgende tage til Thailand og holde en stille og romantisk ceremoni.

• Blive gift uden for rådhuset enten i det fri eller måske en form for candle light ceremoni.

H2B har faktisk en ven, som må foretage vielser – så skal det bare finde sted i Sønderjylland (men det ville også være ok). Hvis det skal fejres med fest kunne jeg forestille mig, at vi begge ville foretrække, at det var i en spejderhytte, lejrkoloni eller lign (men altså stor og pænt). Hvor gæsterne blev inviteret til at komme allerede dagen før og alle i fællesskab gjorde klar til vielsen og bryllupsfesten.

Jeg ser plus og minus ved alle tre muligheder, men ved ikke præcis hvad der vil være bedst og om der er noget jeg overser.

Hvad er jeres umiddelbare tanker på mit rod? Hvad vil fungere og hvad vil ikke fungere? Har I selv nogen erfaringer med at gøre det på de tre måder? Eller en helt anden alternativ måde?

Og sidst men ikke mindst – kender I så nogle gode og pæne spejderhytter, feriekoloni eller lign i Sønderjylland, hvor man til en overkommelig pris kan overnatte med hele selskabet og hvor man selv kan medbringe mad, drikke osv.

Hilsen den forvirret <3 <3 <3

0

Annonce ♥

Der er en bruger herinde, der bliver gift først i dk, og så i Thailand.. Kan ikke huske hvad hun hedder, men hendes planlægning hedder noget med "bryllup x3" tror jeg (skriver lige fra telefonen, så kan ikke linke).. Prøv at kigge der :wink:

0

Hej.

Føsrt og fremmest tillykke med det forestående bryllup..

Beslutningen er det selvfølgelig kun dig selv, der kan tage. Men her er min personlige erfaring.

Min mand og jeg blev først viet på rådhuset og gik derefter hjem med allernærmeste familie og venner (10 mennesker) og fik noget godt at spise.. Det var rigtig hyggeligt, men jeg følte ikke rigtig, vi holdt bryllup.

En lille måned senere fik vi så en kirkelig velsignelse ude i en skøn park og holdt derefter en lidt større fest (33 mennesker)på en rigtig lækker restaurent. Den dag følte jeg virkelig, vi fik fejret vores kærlighed til hinanden og jeg var virkelig glad for at fejre det sammen med alle de mennesker, der er en del af vores hverdag. Den dag vil jeg ikke bytte for noget i verden. Så ud fra egen erfaring kan jeg helt klart anbefale udendørs ceremoni og efterfølgende fest med de mennesker, man holder rigtig meget af - og drop for alt i verden "pligt-invitationerne".

Held og lykke med det.

0

Annonce ♥

@ Pumpkins

:thumbsupsmileyanim: ja jeg har kigget lidt med hos Camilla som også var sød at svare, da det gik op for mig at det ikke var lige så let med Thailand som forventet.

0

@ Vildkat

Ja det er faktisk en af de ting som jeg tænker meget over :unsure: vil jeg fortryde hvis vi ikke fejre selve dagen sammen med venner og familie.

Jeg tænker, at det er jo faktistisk at have sin mand helt for sig selv den dag :fløjt: Men vil det føles forkert bagefter.

Man vil jo gerne råbe det ud i verden, fejre hinanden og vise omverden hvor glad man er. :a1221:

0

Jeg har kun eet råd ..... har du drømt om noget og har du allerede visualiseret det inde i dit hoved, hvordan det skal være ..... så gå efter den! Om det så betyder et kontor først, som man kan stå og grine af og så tage ud på stranden og ha den yndigste vielse ...... SÅ GØR DET!

Jeg har været frem og tilbage med feststed herhjemme og har næsten været nede psykisk, fordi det hele var noget værre lort og rod .... men mavefornemmelsen den tar altså ikke fejl .... jeg havde jo allerede visualiseret noget eet sted og glædet mig som et lille barn ..... og har måtte sande, at det er altså kun det, der dur ....

0

Jeg synes den 3. løsning lyder rigtig god for jer! Det kan i gøre både unikt, intimt og romantisk. Når du drømmer om bare tær i sandet, hvad så med at holde det ved havet et sted i Sønderjylland? Selvfølgelig er vejret ikke liiiige så sikkert som i Thailand, men man bliver jo nødt til at være optimistisk.

Håber i finder ud af det! :bestwishes:

0

Annonce ♥