PernilleMJ

Finansiering af bryllup?

29 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi sparer det hele op selv. Jeg har nogen feriepenge på et feriekort som bliver brugt, og så ligger vi ellers ca 5000-7000 til side hver måned :) Vi har heldigvis en billig husleje, og så sparer vi bare på ting i dagligdagen :)

Hvordan skal jeres finanseres?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okey :)

Jamen vi vil prøve at spare så meget op, som vi nu kan, men det bliver svært at spare så meget, så det ender nok med at vi må i banken og tage et lån, selvom jeg nu helst ville undgå det.

Vi har bare begge store familier, og er lidt bundet af traditioner, så synes det svært at skære alt for mange fra. Samtidig har vi selvfølgelig begge to en masse drømme, og tror vores bryllup løber op i 60-70.000 :) Vi vil vælge at prioritere at vi får noget rigtig godt mad, og kan holde vores bryllup i nogle dejlige omgivelser, hvorimod jeg så ikke har behov for at min kjole skal koste 8-10.000, så længe jeg synes den er smuk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi "sparer op" selv... dvs budgettet er på 115.000 og så kommer kjolen og hestevogen ved siden af da min far har betalt kjolen, og svigermor hestevognen.

Vi har ikke fået sparet noget endnu, men har betalt 15.000 i depositum for slottet, så får vi 15000 i tilskud fra svigerfar, og får 30.000 i udbetalt ferie.

Så det er de første 60.000, og så skal vi have sparet de sidste 55.000 sammen over de næste 8 mdr.... ca 7000 om måneden kan vi godt lægge til side nu vi er færdige med at bygge til huset.

Vi vil heller ikke låne til det... vi har det lån vi har købt hus for og det er det! vi har lige bygget 72m2 på huset også uden at låne, så nu hvor vi er næsten færdige med det får vi lidt mere til rådighed igen, til brylluppet :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sparer også det hele op selv - vi regner med at ligge ca. 6.000 til side hver måned, og så får jeg et indskud tilbage fra min tidligere lejlighed, så det bliver også smidt oven i..

Så vi ender på et budget på ca. 78.000 :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sparer også hele skidtet op, dvs 50.000 som den max hedder herhjemme. Min fatti gir så 15.000 og min mutti betaler kjolen. Jeg ville heller aldrig låne penge til et bryllup....well jeg kunne godt hæve et par 1000 på kassekreditten, hehe..... men ville aldrig stable et lån på benene til et bryllup. Så måtte vi enten finde en måde at gøre det billigere på eller vente til vi havde sparet op.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa...

Mine forældre betale festen, og så betaler selv resten. vi har sparet op og har i en anden forbindelse fået en pengegave af H2B's mormor, hvor vi så har valgt at bruge nogle af dem på brylluppet...

vi ville ikke låne til brylluppet. Det har vi ikke råd til... :-)

smil fra dutte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sparet 30.000 kr op.

Udover de 30.000 har vi brugt ca. 6.000 allerede som vi havde i en " gemme kasse " til vores ringe, depositim for leje af feststedet, vores datters kjole, og alt materiale som vi har købt til at lave indbydelse osv.

Derudover har jeg fået min brudekjole og skørt af min far og papmor som kostede 5.000 kr, af dem har vi også fået 5.000 kr til hva vi nu har brug for til brylluppet, det er min papmor jeg har spurgt om hun vil lave vores bryllupskage, og nogen forskellige is. ( hun er fantastisk til at bage og lave is, så self. var det hende jeg ville have til det ) Så alt dertil kagebagning osv. bliver self. trukket af de penge.

Mandens tøj har hans mor og papfar og mormor betalt, ca 4.000 kr.

Drikkervarer betaler hans far og papmor.

Så vi regner ikke med at vi får brug for alle de 30.000 kr.

Redigeret af Mor-Til-To
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi offentliggør først forlovelsen på søndag, så indtil videre er det kun mine forældre og et par veninder, der ved noget. Så jeg håber lidt at h2b's far, der har penge nok men ikke rigtig har været en del af hans liv, vil tilbyde at betale tøj til h2b og måske også ofre nogle af sine mange bonuspoint til flybilletter.

Men som det ser ud nu:

- brudekjole = betalt af mine forælde

- festlokale (10.000) betalt af mine forældre

- ringe 16.000 betalt af h2b (hans opsparing)

- selv har jeg sparet 25.000 kr. op (suk, alt det overarbejde)

fremover sparer vi ca. 4000 kr. op pr. måned i 10 måneder og det skulle gerne være nok til det sidste - og forhåbentlig lidt mere til. HÅBER meget, at vi klarer den uden at skulle låne penge...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil ikke tage et banklån for at blive gift, så vi vil spare det hele op selv. Vores budget ligger på 75.000 så vi har et stykke vej endnu. Der kommer så ferie- og skattepenge på et tidspunkt, som ryger på bryllupskontoen.

Vi betaler ALT selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi låner til næsten det hele, har dog købt mange af tingene udenom lånet. Har allerede købt for ca. 20.000 ,- noget af tøjet, ringene, dep. på feststed mm. de lånte penge går også til en fed bryllupsreje :) Vi betaler alt selv, får ikke tilskud fra nogen, og ser intet problem i at låne. Vores er også betalt af på under et år ;)

mvh. Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sparer op.

Vi har en opsparingskonto oprindelig til børn, som der pt står 8000 kr på. De næste 6 måneder får jeg praktikløn og kand derfor ligge 2500 kr til side om måneden = 15.000 kr. Jesper kan ligge 2000 kr til side i 9 måneder = 18.000. Så har vi indregnet Jespers overarbejde i oktober måned ca. 6000 kr og mine feriepenge på ca. 5000 kr. Ialt giver dette 52.000 kr - derudover får vi 10.000 fra min far.

Og lige pt siger vores budget 58.000 kr, så det skulle gerne passe nogenlunde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svar allesammen :) Vi går helt sikkert i gang med at ligge penge til side, og har også lidt lagt til side i forvejen :) Så må vi se hvad vi når op på, forhåbentlig kan vi nå at spare så meget op, at det kun er en smule vi skal ud og låne :) Regner også med at få udbetalt noget skat osv. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer