Guest SigneFlor

I tvivl

32 indlæg i dette emne

Vi har altid sagt at der skulle børn med til vores bryllup, men nu bliver jeg i tvivl...

Det vil dreje sig om børn fra 1,5 år til 10 år.... 5-6 stykker i alt.... Men bliver det ikke meget larmende hvis de er med ?

Måske vil det blive opfattet forkert.... Åhhh jeg er i tvivl mand....

Skal de med eller ej ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal de med eller ej ?

Det bestemmer I 100% selv men medmindre det er nogle "kropumulige unger" så ville jeg ikke være bange for det med larmen. På det punkt har jeg oplevet alt for mange bryllupsfester hvor der har været børn med uden problemer. Også mere end 5-6 stk. Det handler bare om at sikre at der er nogle aktivitetsmuligheder for dem.

Forrige weekend var der en gæst der kom og spurgte efter en forlængerledning og en stikdåse. Spørger selvfølgelig til om det er noget diasshow vi er ude i. Nej det var til play station og børnene.

Men farver/tuscher og papir er også altid godt.

Nogle af gangene har jeg haft glow sticks med ud til børnene og det er altid et hit (ikke mindst hos de voksne).

Der hvor jeg måske vil fraråde børn er hvor vi taler om et sted hvor man måske kun har et lokale til rådighed og hvor der er er 2-3 andre selskaber samtidig. Der er det begrænset hvad der er af plads til børnene.

Mit indtryk er iøvrigt at mange forældre slapper meget mere af når de ved at deres børn er lige rundt om hjørnet fremfor at de skal ringe eller SMS'e hjem flere gange for at høre om alt nu står vel til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Problemet er at det er nogle uopdragne unger, som er meget afhængige af deres forældre.... De fleste af dem i hvert fald...

Jeg er sku bare nervøs for at folk vil føle det som, ja egoistisk ?

Hm, men omvendt skal 2 af børnene være brudepiger... Min søsters børn...

Kan man sige at børn er velkomne i f.eks kirken, og til velkomstdrinken ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit bryllup bliver i hvert fald helt uden børn, ikke engang min kærestes fætter og kusine på omking de 14 år bliver inviteret. Du skal forvente en masse uro hvis du har børn med under 3-4 år da forældrene hele tiden skal kigge efter børn, skifte ble, putte osv.

Jeg synes dog godt børn kan være med til kagen efte kirken da man der ikke er tvunget til at sidde ned længere tid af gangen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

mit bryllup bliver i hvert fald helt uden børn, ikke engang min kærestes fætter og kusine på omking de 14 år bliver inviteret. Du skal forvente en masse uro hvis du har børn med under 3-4 år da forældrene hele tiden skal kigge efter børn, skifte ble, putte osv.

Jeg synes dog godt børn kan være med til kagen efte kirken da man der ikke er tvunget til at sidde ned længere tid af gangen.

Nemlig.. Her er det også kun til og med receptionen :) Der er alle velkomne :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får først kagen om natten efter brudevalsen...

Ja det er det jeg tænker... og jeg har bestilt en rigtig dyr eventyrfortæller som varer ca. 30 min. ville være frygteligt hvis man ikke kunne høre hvad hun sagde... Også ved jeg at der vil være sange og taler...

Men jeg blir upopulær... hele min familie (mor far søster) er pædagoger HAHA inkl. mig selv :thumbsupsmileyanim:

Men det er vel ens eget valg, når det er en fest man bruger mange tusinde kroner på.

Jeg havde så overvejet at børnene kunne køre med i kareten ud til feststedet, der er nemlig plads til 3-4 børn...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med uroen etc.holder altså ikke helt. Jeg er nok ude til ca. 20 bryllupsfester om året hvor der er børn med.

Man kan sagtens høre taler, sange m.v. Er der larm skyldes det ofte lige så meget gæsterne.

Det er da rigtigt at forældrene lige skal ud og kigge til barnevognen m.v. men alternativet er jo at det er mobiltelefonen det går ud over og et andet alternativ kan være at de vælger helt at blive væk. Det sidste skal man ikke lade sig skræmme af for børn, bortset fra spædbørn, skal også lære at være væk fra deres forældre ,ligesom forældrene skal lære at give slip.

Men ja I har lov til at tænke "egoistisk" - hvis man vil kalde det det" på jeres egen bryllupsdag og holde en børnefri fest. Man kan sagtens forestille sig at de er med i kirken eller til velkomstdrink og derefter bliver hentet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterer boern - det drejer sig om boern i alderen 6 mdr til 12 aar - med til vores bryllup af forskellige grunde:

1) min H2B har en datter paa 10 og hun skal da absolut med, og det ville da vaere dejligt hvis der ogsaa var andre boern hun kunne "haenge ud" med

2) Vi inviterer gaester fra udlandet. "Mine" gaester fra Belgien er dem med de helt smaa boern, og de er jo svaere at efterlade derhjemme en hel weekend. "H2Bs gaester" fra Canada har de lidt stoerre boern og de kan heller ikke efterlades derhjemme hvis de nu beslutter at holde 2 ugers ferie i Europa i forbindelse med vores bryllup

3) Vi lader det op til foraeldrene selv om de har det bedst med at faa passet deres boern og nyde festen, eller at have dem med og ... tja, nyde festen

4) The more the merrier :-)

Jeg er slet ikke bange for at de forstyrrer brylluppet. Jeg har da taenkt paa at lave dem en lille goodie bag med ting som de kan underholde sig med. Og de er da ogsaa velkommen til at rende rundt paa dansegulvet mens vi voksne spiser, der bliiver alligevel saa meget larm med klirrende glas, latter, snak osv. Jeg forventer selvfoelgelig at foraeldrene fortaeller deres boern at de nok ikke skal skrige (ja, okay det kan man jo ikke sige til spaedboern) under talerne ...og saadan som jeg kender vores gaester har de da ogsaa helt styr paa deres boerns opdragelse :thumbsupsmileyanim:

Naa men alt det for at sige: du skal goere det, du har lyst til, et er dit bryllup! Men jeg tror nu det er muligt at ha' en fantastisk fest selvom der er boern tilstede.

Redigeret af Cath82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores egen datter, på det tidspunkt 2 år og 3 mdr'er, skal ikke engang med... Vi kan præstere 17 børn i vores omgangskreds, udover de 46 voksne vi skal have med... Og alle børn er velkomne i kirken og til receptionen, hvor der vil være en masse børnevenligt mad (også mad til de voksne selvfølgelig, små hapsere, pølsehorn og pindemadder)... Underholdningen bliver legetøj osv... :thumbsupsmileyanim:

Altså vi kommer også fra en familie af pædagoger og lærerer, men det betyder ikke, at vi gider børn altid... :rolleyes:

Og omvendt: er det overhovedet i børnenes interesse? Her tænker vi at holde en meget traditionel fest, med taler, osv... Det gider små børn da virkelig ikke vente på og høre på... Det er ALT for kedeligt for dem... Så omvendt, så gider ungerne det altså heller ikke... :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og omvendt: er det overhovedet i børnenes interesse? Her tænker vi at holde en meget traditionel fest, med taler, osv... Det gider små børn da virkelig ikke vente på og høre på... Det er ALT for kedeligt for dem... Så omvendt, så gider ungerne det altså heller ikke... :griner:-

Nej, det gider de nok ikke ;-)

Jeg ser det nu mere som en mulighed for foraeldrene at tage boernene med, hvis det saa betyder at de faktisk kan komme til brylluppet. Og saa maa det vel vaere op til foraeldrene om de vil byde deres boern at tage dem med til et bryllup. Min H2Bs datter var til sin fasters bryllup i Canada da hun var 4 og snakker stadig om det, som var det den mest fantastiske begivenhed hun nogensinde har vaeret til.

Om man saa ikke gider boern til sit bryllup er en anden sag og helt forstaaeleigt... der maa man jo saa tage en beslutning og den skal absolut respekteres.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og omvendt: er det overhovedet i børnenes interesse? Her tænker vi at holde en meget traditionel fest, med taler, osv... Det gider små børn da virkelig ikke vente på og høre på... Det er ALT for kedeligt for dem... Så omvendt, så gider ungerne det altså heller ikke... :griner:-

Nej, det gider de nok ikke ;-)

Jeg ser det nu mere som en mulighed for foraeldrene at tage boernene med, hvis det saa betyder at de faktisk kan komme til brylluppet. Og saa maa det vel vaere op til foraeldrene om de vil byde deres boern at tage dem med til et bryllup. Min H2Bs datter var til sin fasters bryllup i Canada da hun var 4 og snakker stadig om det, som var det den mest fantastiske begivenhed hun nogensinde har vaeret til.

Om man saa ikke gider boern til sit bryllup er en anden sag og helt forstaaeleigt... der maa man jo saa tage en beslutning og den skal absolut respekteres.

Forældre der kommer langvejsfra er jo også en heeeeeeeeeeeelt anden ting... De har jo ikke muligheden for at børnene kan blive hjemme og blive passet en enkelt aften... Det samme med spædbørn, dem kan vi også selv risikere at "rende ind i"... :cheerleader3:

Grunden til det jeg skriver, kommer sig faktisk udelukkende af formen som vi vælger at holde bryllup på... Min H2B gider virkelig ikke børn den dag, da han ser frem til alle de traditionelle og meget voksne ting... Omvendt har jeg ellers forsøgt at vise ham, hvor hyggeligt et børnevenligt bryllup kunne være og hvordan man kunne gøre med underholdning, legetøj, børneposer, barnepiger, osv osv... Men det er et af hans store krav: ingen børn... Men jeg har selv været til og kan sagtens selv forestille mig at holde, byrllup med børn... Det er lidt en anden fest, end uden børn... Men det er jo helt hvad man gør det til... :loveshower:

Edit: og læg lige mærke til, at vi i vores omgangskreds har hele 17 børn... Dvs. at hver 3. gæst til vores bryllup skulle være barn... :help:

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder "børnefrit" bryllup.

Mange af vores gæster kommer som "enlige", fordi de er gode venner med min kæreste, men vi har ikke råd til at de skal have deres kærester med, desværre :huh: Det vil sige, at de (indtil videre) to, der har børn, stadig har en forældre hjemme.

De eneste "børn", der skal med, er mine søskende, som på bryllupsdagen er 15, 17, 19 og 21 år.

Vi har heldigvis heller ikke ret mange børn i den del af familien, som skal med til vores bryllup. Tror der er 3 børn mellem 3 mdr og 8 år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det kommer meget an på hvor langt der er hjem for de forældre, hvor meget børnene vil forstyrre og feststedet.. Selv har vi ikke nogen dato eller feststed endnu, men snakker om at måske hyre en barnepige/legetante til dagen.

Jeg synes i høj grad at det handler om de forældre. Hvor meget i vil have dem med, hvor nemt I kan snakke med dem og igen hvor langt de har hjem til børnene. Hvis det er langt, og det er små børn, skal I nok forberede jer på afbud.

Ideen med at have børn indtil et bestemt tidspunkt og så sige derefter er det voksenfest synes jeg også er en rigtig god løsning, hvis I gerne vil lade børnene være med, men ikke have dem til aften og når I giver den gas.

larm - det er bare at bede forældrene (på forhånd) at tage børnene med ud, hvis der bliver noget.

Vil I gerne have børn med så gør det, hvis ikke så er det også helt ok. Bare I gør hvad I vil. Så kan i evt. også

snakke med forældrene om jeres beslutning og overvejelser.

pøj pøj med det..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kommer op på 16 børn til festmiddagen, hvis vi skulle have børn med. Og de fleste af dem er 4 år eller mindre. Den alder mener jeg ikke får voldsomt meget ud af en bryllupsmiddag, og vi har ikke nogle gæster, der kommer langvejs fra (det længste er 45 min. i bil), så vi har sagt at receptionen er med børn (og det kan komme op på 20-25 stk.), og vi bestiller en ballonmand til at komme og lave ballondyr til receptionen balloons.gif

Der er også mulighed for at bade under receptionen, for havnebadet ligger lige ved siden af feststedet. Vi sørger nok også for nogle tegnebøger m.m. til ungerne. Til gengæld bliver festen så uden børn - bortset fra dem, der er i gymnasiealderen. Det tror jeg, de fleste af gæsterne vil synes er fint.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder også forholdsvis en børnefri-fest. De eneste børn, der kommer med er mine 2 veninders børn, som vil være 5 måneder og 1½ måned på det tidspunkt. Derudover er kun børn over konfirmationsalderen inviteret, uanset tilhørelsesforhold.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er ok at have børnefri fest - vi havde det selv (dog var babyer velkomne). Hvad man vælger afhænger nok en hel del af festen. Vores fest havde ikke været sjov for små børn - og dem med store børn ville egentlig gerne være fri for at have dem med (de ville ikke synes det var sjovt at slå sig alt for løs foran deres børn, hvilket jeg nok godt kan se en god pointe i). I min verden slapper man som forælder meget mere af når man ikke er til fest med sine børn (altså når de er over 1,5 år eller noget i den stil).

En ting der undre mig er dog at det nærmest altid bliver beskrevet i denne type tråde at børnene er meget uopdragne. Det kan da ikke passe at der er så mange slemme børn. Man skal huske på at børn er børn, og at de altså ikke er uopdragne fordi de gerne vil deres forældre, leger, larmer lidt og ikke kan holde bordskik i lang tid - men det ved du vel når du nu er pædagog?!

Børn larmer nok ikke mere end de voksne til sådan en fest, men det giver nok mere uro omkring bordene, da de vel ikke orker den helt lange seance - men så igen det gør rygere heller ikke :tunge: En god idé er nok at have en til at hjælpe med at underholde børnene eller nogle aktiviteter de kan gå i gang med - specielt under maden hvor de voksne bare sidder og snakker - keeeeeeeeeeeeeeedeligt i børnenes øjne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig, Lena. Den dag jeg møder et barn under konfirmationsalderen, der kan formå at sidde stille ved bordet til en hel familiefest uden at skulle op og brænde krudt af - det bliver den dag, hvor jeg overvejer om der er noget galt med børn i dag tunge.gif

De fleste børn vil nok synes, det er sjovt at skulle i det fine tøj. De vil nok også synes, det er sjovt at se ritualerne, fx. når brudeparret skal kysse på stolene. MEN de fleste børn vil synes, det er kedeligt at sidde stille og snakke, så som diskobil siger - hvis der kun er ét lokale og ikke mulighed for et legested, så kan det blive et problem.

Og jeg synes egentlig også, at jeg de voksne skal have lov at drikke sig i hegnet - og det synes jeg harmonerer dårligt med børn. Har selv dårlige barndomsminder om min piiiiiiiiiiiiiiinlige far, der altid blev alt for fuld til familiefester. Det (altså fulde voksne) synes jeg ikke børn skal udsættes for. Det er selvfølgelig fulde og ikke bare muntre voksne, der har fået et par glas, jeg mener i den forbindelse. Ved godt, at mange nok har en anden holdning, men det er måske en vinkel, der også er værd at overveje, når man beslutter, om man vil have børn med til fester, der er meget "voksne"....

Redigeret af sommer2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er ok at have børnefri fest - vi havde det selv (dog var babyer velkomne). Hvad man vælger afhænger nok en hel del af festen. Vores fest havde ikke været sjov for små børn - og dem med store børn ville egentlig gerne være fri for at have dem med (de ville ikke synes det var sjovt at slå sig alt for løs foran deres børn, hvilket jeg nok godt kan se en god pointe i). I min verden slapper man som forælder meget mere af når man ikke er til fest med sine børn (altså når de er over 1,5 år eller noget i den stil).

En ting der undre mig er dog at det nærmest altid bliver beskrevet i denne type tråde at børnene er meget uopdragne. Det kan da ikke passe at der er så mange slemme børn. Man skal huske på at børn er børn, og at de altså ikke er uopdragne fordi de gerne vil deres forældre, leger, larmer lidt og ikke kan holde bordskik i lang tid - men det ved du vel når du nu er pædagog?!

Børn larmer nok ikke mere end de voksne til sådan en fest, men det giver nok mere uro omkring bordene, da de vel ikke orker den helt lange seance - men så igen det gør rygere heller ikke :tunge: En god idé er nok at have en til at hjælpe med at underholde børnene eller nogle aktiviteter de kan gå i gang med - specielt under maden hvor de voksne bare sidder og snakker - keeeeeeeeeeeeeeedeligt i børnenes øjne.

jeg tænkte faktisk næsten det samme, da jeg læste beskederne..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og omvendt: er det overhovedet i børnenes interesse? Her tænker vi at holde en meget traditionel fest, med taler, osv... Det gider små børn da virkelig ikke vente på og høre på... Det er ALT for kedeligt for dem... Så omvendt, så gider ungerne det altså heller ikke... :griner:-

Det er ikke altid helt rigtigt. Jeg havde min egen søn DJ Lillemand med ude og spille bryllupsfest (med sin egen pult) første gang da han var 5 år, fordi parret (og ikke mindst deres brudesvend havde ønsket det). Han talte om det i flere uger efter: Kysserunderne, brudevalsen, talerne og de andre ritualer. Det samme oplever man (ikke altid) med andre børn ude ved festerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi invitere alle - både voksne og børn i familier. Det drejer sig om alt fra en baby, der på det tidspunkt vil være omkring 1 måned gammel - til et helt læs i 10 års alderen og et hold teenagere.

Jeg tror godt folk selv kan finde ud af at styre det, og vil gerne have at alle skal kunne være med. Vi har allerede fået nogle tilbagemeldinger på at folk får passet børn mellem 1,5 og 5 år - men det er mest for børnenes sengetider og for forældrenes egen skyld. Det er også helt fint :) Synes bare ikke at jeg har lyst til at gå ind og skille forældre og børn ad med tvang...

Med enkelte undtagelser plejer ungerne også at kunne opføre sig pænt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer