Harmony

Smoking eller Jakkesæt/habit?

32 indlæg i dette emne

Hej damer! :)

Hvad havde/skal jeres have på jeres store dag? Min H2B vil helst have et jakkesæt for det kan nemlig bruges igen, og det har han jo ret i.. Men man skal jo ikke købe noget bare fordi at man skulle kunne bruge det igen! Jeg får jo heller ikke glæde af min kjole mere end 1 gang. Man skal jo købe det man bedst kan lide.

Men SKAL man ikke have enten slips eller butterfly på til et jakkesæt? Jeg kan nemlig rigtig godt lide kravat, jeg syntes at det er hamrende flot, der er sådan lidt gammeldags over det, alá skødesløs elegance anno 1900... :heart:

Men hvad syntes i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B ville ikke have smoking på fordi han synes det var kedeligt.. Og han ville ikke have "pingvinen" på fordi den ville han aldrig komme til at bruge igen.. Så han valgte et lyst jakkesæt (sådan et har han aldrig haft før) fordi det var så langt væk fra det han normalvis havde på til fest - og så valgte han vest og kravatte i lyst "perlemor" agtigt, så det passede til "temaet" - Winter Wonderland.. :)

Og han ser BRAND godt ud i det! :wink::heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er jo deres valg :) Jeg så ham lige i et jakkesæt i dag med syrenlilla slips på.. Det var nu altså også flot. Men jeg tænker bare.. Er slips ikke meget hverdagsagtigt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B ville ikke have smoking på fordi han synes det var kedeligt.. Og han ville ikke have "pingvinen" på fordi den ville han aldrig komme til at bruge igen.. Så han valgte et lyst jakkesæt (sådan et har han aldrig haft før) fordi det var så langt væk fra det han normalvis havde på til fest - og så valgte han vest og kravatte i lyst "perlemor" agtigt, så det passede til "temaet" - Winter Wonderland.. :)

Og han ser BRAND godt ud i det! :wink::heart:

Åh det lyder bare super pænt! Så man kan altså godt have kravatte og vest på under jakkesæt :) Min H2b vil bare ikke giftes i et lyst jakkesæt, det skal være sort/koksgrå men en lille stribe i. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er jo deres valg :) Jeg så ham lige i et jakkesæt i dag med syrenlilla slips på.. Det var nu altså også flot. Men jeg tænker bare.. Er slips ikke meget hverdagsagtigt?

Jo måske :blush: Min H2B vil ha et sort blank jakkesæt (jakken er kortere end normalt) og et smalt slips. Så jo hverdagsagtigt med slips, men det er jeg ski ligeglad med, for jeg synes det er MEGA LÆKKERT med slips :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er jo deres valg :) Jeg så ham lige i et jakkesæt i dag med syrenlilla slips på.. Det var nu altså også flot. Men jeg tænker bare.. Er slips ikke meget hverdagsagtigt?

Jo måske :blush: Min H2B vil ha et sort blank jakkesæt (jakken er kortere end normalt) og et smalt slips. Så jo hverdagsagtigt med slips, men det er jeg ski ligeglad med, for jeg synes det er MEGA LÆKKERT med slips :biggrin:

Ja aller vigtigste er jo først om fremmest at han har det godt i det, så er alt andet jo lige meget :) Men man kan jo også få så mange flotte slips!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre! Det er jo også et stort plus at han kan bruge det igen bagefter.

Så jeg tror at det bliver et jakkesæt med kravat og vest! Så får jeg også min Edward... :heart: (har twilight på hjernen) :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillebror arbejder i Harders i Århus (jakkesæt-forretning) og han siger at smoking faktisk ikke hører til i en kirke, men er middagspåklædning, som man først har på efter 17(mener jeg nok)

Men som alt andet bestemmer man jo selv. Min H2B er ikke til pingvinen, så han skal have jakkesæt, som han selvfølgelig køber eller får syet hos min bror :-) (så jeg føler mig i trygge hænder, han vil nemlig gerne holde sit outfit hemmeligt også :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min lillebror arbejder i Harders i Århus (jakkesæt-forretning) og han siger at smoking faktisk ikke hører til i en kirke, men er middagspåklædning, som man først har på efter 17(mener jeg nok)

Men som alt andet bestemmer man jo selv. Min H2B er ikke til pingvinen, så han skal have jakkesæt, som han selvfølgelig køber eller får syet hos min bror :-) (så jeg føler mig i trygge hænder, han vil nemlig gerne holde sit outfit hemmeligt også :-)

Ja, det siger traditionen jo godt nok (smoking = rygerjakken, den man skiftede over i om aftenen). Men synes det er så frit i dag, at man egentlig selv bestemmer det.

Redigeret af louisevibe
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B ville ikke have smoking på fordi han synes det var kedeligt.. Og han ville ikke have "pingvinen" på fordi den ville han aldrig komme til at bruge igen.. Så han valgte et lyst jakkesæt (sådan et har han aldrig haft før) fordi det var så langt væk fra det han normalvis havde på til fest - og så valgte han vest og kravatte i lyst "perlemor" agtigt, så det passede til "temaet" - Winter Wonderland.. :)

Og han ser BRAND godt ud i det! :wink::heart:

Åh det lyder bare super pænt! Så man kan altså godt have kravatte og vest på under jakkesæt :) Min H2b vil bare ikke giftes i et lyst jakkesæt, det skal være sort/koksgrå men en lille stribe i. :)

Du kan se billeder af min H2B i min planlægningstråd (se det første indlæg i tråden for direkte link til indlægget med H2Bs billede) hvis du skal se hvordan det ser ud! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udover det her med hvornår man bruger smoking så er der også lige med årstiden at tage i betragtning. Det er ikke altid lige sjovt at have smoking på når det er 30 grader varmt. Det er ikke noget jeg direkte lægger mærke til men min fornemmelse er at det er meget sjældent man oplever brudgomme i smoking, lige bortset fra de fester hvor der er en dresscode som hedder smoking. Det er typisk noget med et jakkesæt en skjorte med flæser (ved ikke hvad de kaldes) og en butterfly o.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var nok en smule utraditionelle men gik aller mest op i at "det var os". Dvs vi styrede uden om alt med veste, silke, smoking, kravat osv og valgte i stedet et super lækkert jakkesæt i helt sort som kan bruges de næste mange mange år. Derunder en kridhvid enkelt skjorte og sort butterfly. Og lækre sko og bælte som også sagtens kan bruges efter som pænt brug. Alt var fra Hugo Boss så det holder mange år endnu :thumbsupsmileyanim:

Og prikken over i'et var den brystbuket jeg selv havde lavet til ham.

Looket endte med at være meget James bond agtigt og vi var begge enige om at det var helt perfekt til ham. Med vest og kravat ville vi have følt at han var "klædt ud". Men synes det er super flot til andre, bare ikke sådan en sporty mand som min :biggrin:

Der er billeder af ham i min beretning :)

Redigeret af Ceciliepil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer