csc1

Bryllups lokation i Århus

9 posts in this topic

Hej alle,

Jeg skal giftes til næste år i august og er i gang med at finde det helt perfekte sted at holde festen.

Indtil videre er vi lidt hook på Hotel Marselis i Århus, da det lader til de er rimelige fleksible med hvad der kan lade sig gøre og da vi får flere gæster langvejs fra er det nemt og bekvemt med overnatningsmulighederne.

Vi har også haft kig på Varna, men synes ikke servicen var særlig god og lokalet ret lille. Også Thors Mølle i Marselis skoven har også været på tale.

Men det er som om, at vi bliver ved med at vende tilbage til Hotel Marselis. Er der nogen herinde som har erfaringer med dette sted både godt og skidt?

Håber nogen kan hjælpe

0

Annonce ♥

Følg jeres mavefornemmelse og gå efter Helnan Marselisborg.

Vi havde for et par år siden en kunde som havde mig hørt før herovre på Sjælland og ville have mig over og spille til deres bryllupsfest på Hotel Helnan Marselisborg. Det var en ekstrem positiv oplevelse, som jeg netop husker ved at de/vi kørte igennem til kl. 5 om morgenen. Det er der ikke noget odiøst i for det er set andre steder men det er sjældent at tjenerne ikke på en eller anden måde viser at nu må det snart være nok fordi de gerne vil hjem. Det var overhovedet ikke tilfældet her. Der var glade miner hele vejen igennem såvel hos personalet som hos gæsterne.

Jeg har så her i år været ovre på Varna Palæet og spille og det har jeg også kun godt at sige om. Lokalet var tilpas stort til pågældende selskab (de var 80 mener jeg). Jeg havde kun en positiv oplevelse af stedet men der havde vi næppe fået lov til at køre igennem ud på de små timer. Mener de sluttede ved 3.30 tiden og hørte noget om at gommen havde forlænget tiden et par gange.

0

Som diskobil siger.... gå efter mavefornemmelsen - det sted I aller aller helst vil ha .... go for it! hehe. Og at det har overnatningsmuligheder er altså kun et plus. For det gør, at famse kan gå op i seng, når hun er træt .... plus at faster og onkel ik behøver køre tidligt samtidig med, fordi nogen skal køre hende hjem.

0

Det er ikke fordi jeg har de vilde erfaringer, men vi har netop booket Helnan Marselis til vores bryllup.. De er SÅ flinke derude og der er ikke det der ikke kan lade sig gøre.. Er sikker på vi ikke kan finde et bedre sted at holde vores bryllup.. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Altid godt at høre andres oplevelser og gode råd.

Vi har også været ude og snakke med dem to gange nu og synes helt klart servicen er i top. Det jeg er lidt nysgerrig efter at vide er også erfaringer med maden, da jeg ikke er i tvivl om, at maden på Varna ikke er til at sætte en finger på.

5/5: Ved du om et er tilladt at pynte lokalet op selv, tænker på pynt fra loftet og på væggene? Lokalet vi har reserveret indtil nu er det med tilhørende terrasse med vinduer ud imod parkeringspladsen og kunne godt tænke mig at tilføre lidt mere stemning

0

Nu har jeg været på Varna mange gange og jeg kan IKKE anbefale det. Så jeg ville helt klart gå efter Helnan Marselis.

Varna er for dyrt, sevicen er ikke altid god, og maden laves ofte inde i byen, altså en transporttid oveni, og med risiko for kedelig/½kold mad.

0

Det er jeg helt sikker på i gerne må.. Vi fik af vide at havde vi nogle ting vi gerne ville have hængt op - billeder, bannere eller andet, så skulle vi bare sige til.. Det lød faktisk også som om at de gerne ville gøre det, bare vi kom med tingene.. :thumbsupsmileyanim:

Mht. maden så tror jeg uden tvivl den er i top på Marselis.. Deres kok har lige været med kongeskibet rundt.. Og sådan som de fortæller om maden bliver lavet er jeg sikker på det er i orden.. Men der følger jo også gratis prøvemiddag med derude, så der kan man jo se det an.. (Det er selvfølgelig først efter man har booket det.)

Har heller ikke hørt godt om Varna, hverken betjening eller mad.. :td:

0

Jeg skal ikke kunne sige det i Varnas tilfælde men andre steder har jeg oplevet at det her med service og mad kan have have noget at gøre med at der har været tale om meget store arrangementer.

Taler vi eksempelvis om en firmafest med 200 eller flere deltagere så er det en anden form for service der ydes og (muligvis) en anden form for mad der serveres. Ikke mindst fordi middage ved firmafester ofte er noget som er klaret på 2-3 timer. Dvs. det går forholdsvis stærkt.

En anden årsag kan ganske enkelt være at de har flere fester inde samme dag og måske ikke har haft personale nok. Jeg har bare ikke oplevet det den ene gang jeg var derovre og der var flere fester samme dag.

Men som sagt: Lige her ville jeg følge min mavefornemmelse og vælge Helnan Marselisborg.

0

Annonce ♥

Jeg tror vi er blevet enige om at vælge Varna fra, selvom det egentlig var drømmen. Men til den pris vil vi også bare gerne være 100% sikre og tilfredse.

Vi har også overvejet Thors Mølle, som jeg har hørt godt om fra nogle veninder og så kunne man jo tage overnatningerne på Hotel Marselis.

Tosafoto: det lyder også rigtig spændende med Café Hack, har aldrig selv været der, men har hørt godt om det og kiggede lige billede og sikke nogle fantastisk smukke lokaler. Virkelig stemningsfuldt.

0