Måske giftes??

skal giftes om 1 uge og 1 dag.

9 posts in this topic

Hej med jer, håber i vil hjælpe mig lidt.

Skal giftes her næste fredag på rådhus.

Det er bare noget der skal overståes, for børn og hus skyld. Ved godt det lyder så koldt, men det var ikke lige med i mine drømme at vi skulle giftes på rådhus. Men håber engang vi får råd til kirke, kjole og fest.

Vi har ingen penge- så derfor rådhuset (da dette var gratis) ingen vidner eller gæster- kun os.

Nu mine spørgsmål :

Vi har forlovelsering på, hvad skal vi med den bagefter- skal de af? Vi har ikke råd til vielsesring. Vil ikke bruge dem som vielsering da de jo er forlovelseringe..

Håber jo en dag og skulle giftes med kjole og hele pivtøjet, men vil jo selvfølgelig gerne have en pæn kjole på, nogen forslag? evt. nederdel.. Gerne smæk et billede op :)

Hvordan med alle de plactik kort man har- kørekort, pas osv.. bliver de automatisk fornyet med nyt efternavn? sygesikringskortet kommer vel af sig selv..??

Kan ikke lige komme på flere spørgsmål pt. men kommer nok..

0

Annonce ♥

Fra toppen af ..... og jeg kan ikke alle svarene her, hehe.

1) Ringene. Altså der er mange, der bruger forlovelsesringene som vielsesringe, hvor der evt blir sat en extra sten i hendes ring. Jeg kan måske godt forstå, at I ikke vil bruge de samme ring, men man vælger nu stadig bare at flytte dem fra venstre til højre hånd. Ellers er der jo også billigere muligheder ift ringe, fx sølv, titanium, rustfrit stål (som jeg personligt syns ser monster fedt ud) osv ....

2) Mht at kjolen/nederdel at blive gift i på rådhuset ? Jamen der er det vel bare at gå ned i den lokale tøjbutik og finde dig et sæt tøj, som du syns, du ser brand godt ud i ? :) Altså jeg har en svigerinde, der tog ind i Sand og fandt en blå kjole at blive gift i på rådhuset. En anden svigerinde havde et limegrønt sæt på med jakke og nederdel, da de blev gift på rådhuset.

Lige et par inspirationsbilleder:

IMG_5563.jpg

50p7w7.jpg

213155-bryllup--.jpg

- bare nogen af mulighederne ..... :)

3) Mht kortene .... der er jeg så lidt i tvivl. Altså sygesikring burde komme automatisk .... men jeg er faktisk ret sikker på, at fx kørekort og kreditkort er noget, du selv skal fixe. Jeg er dog 100 på, at der kommer een meget hurtigt her om lidt, der har svaret :P

0

Mener altså man selv skal betale og bestille nyt kørekort, hævekort, pas mv. men det er ikke så vigtigt at det nye navn er der på eller ej, det har kun betydning hvis I skal til udlandet hvor navnene gerne skulle være ens. Ellers er det kun for ens egenskyld at det er det nye efternavn på. Sådan har jeg ihvertfald forstået det :blush:

Mht kjole, så hvis pengene er lidt små behøver du jo ikke købe nyt. Måske finde H2Bs yngligt kjole, den han synes du ser helt uimodståelig ud i, eller den du føler dig bedst tilpas i.

Også hoppe i en pasfoto "vogn" og få taget et par billeder, det er billig nemt og uformelt. Og sjov at se tilbage på, når kirkebrylluperet kommer.

Vi genbruger også vores forlovelsesringe, det er der altså intet forkert i. Der skal bare ny dato i :blush:

HOV tillykke med det forstående bryllup :balloons:

0

Stort tillykke med jeres kommende bryllup <3

0

Annonce ♥

Hej og stort tillykke med at I skal giftes. Jeg må lige sige at jeg synes det er rigtig godt at I overvejer hvordan I sikrer jer og børn.. Kan selvfølgelig også gøres med testamente, men jeg synes det er rigtig godt og sødt at gifte sig! :loveshower::bestwishes:

Hvad angår kort mv. Når I gifter jer og skifter efternavn inden for 3 måneder er det gratis (altså bare navneændringen) Sygesikring er gratis. Disse ting og info til bank, læge mv. sker automatisk.

Pas og kørekort skal I betale for at ændre og selv stå for. Det er meget nemt at finde oplysninger på borger.dk - hvis der er andre praktiske spørgsmål. Men her kommer også et link. Du kan finde alle emner omkring vielse øverst på siden.

NB. Det har tidligere været min oplevelse at jeg selv skulle opdatere personoplysninger på biblioteket. Eneste undtagelse med offentlige instanser jeg kender til.

NÅR I VIL GIFTES

0

Tillykke med jeres bryllup. Jeg blev sådan lidt øv sådan må man ikke tænke om sin bryllupsdag selv om det ikke er lige hvad man ønsker sig. Et bryllup på rådhuset er en rigtig dejlig oplevelse.

Prøv og læs denne beretning fra Tykke.

http://www.bryllupsklar.dk/forum/63550/mette-thomas-1482010.html

Jeg ønsker jer en rigtig dejlig bryllupsdag.

mange hilsner Anette

0

Tillykke med det kommende bryllup! :)

0

Tak for jeres svar og input. og tak for tillykkerne :)

Grunden til vi ikke vil bruge vores forlovelsringe er at de er sølv, og eftersom vi har haft dem på hver dag i over 7 år, så er de pænt slidte og min H2B´ring er meget tyndslidt, den er kun ca halv tykkelse af hvad den var fra start.

Så vi må bare se om ikke der bliver råd til nye ringe engang.. :)

0

Annonce ♥

Tillykke med brylluppet.

Hvis I stadigvæk har drømme om, at holde et traditionelt bryllup med stor fest, hvorfor så ikke beholde forlovelsesringene som vielsesringe midlertidigt, og så skifte dem ud med nogle nye, når I holder brylluppet om et års tid eller to (eller hvor langt ude i fremtiden det nu måtte være). Så har I noget at se frem til thumbsupsmileyanim.gif

Mht. tøj, så tænker jeg også, at yndlingskjolen er en god løsning. Ligesom en af de andre sagde, så synes jeg, det er synd, hvis du ikke får det bedste ud af situationen, selvom det ikke er drømmebrylluppet. Hvad med fx. en tur til frisøren samme dag, hvis du alligevel skal klippes snart, så du kan starte med noget luksus. Og så kunne I måske fejre brylluppet med noget brunch eller frokost sammen bagefter. Jeg tror også, jeg ville overveje at have forældre med, selvom jeres penge er små nu. De vil sikkert meget gerne være en del af jeres dag, og de vil sikkert også gerne betale for brunch eller frokost selv bagefter, når de ved, at pengene er små. Bare en tanke.

Håber I får en dejlig, hyggelig hyggelig bryllupsdag cheerleader3.gif

Edited by sommer2012
0