ChristinaE

Tale til gommen?

6 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at der er længe til det bliver min tur, men jeg har allerede på forhånd besluttet at jeg da selvfølgelig skal holde en tale for Andreas, så derfor søger jeg igen råd hos I andre søde zillaer. :rolleyes:

Er der nogle af jer dejlige piger som allerede er gift, der holdt tale for jeres mænd?

- hvis nogle gjorde er det så sådan at man må se det eller bare et uddrag?

Jeg er nemlig ikke super sej til det der med taler, og kunne godt bruge lidt inspiration.. :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo ret vild med temaer og synes ofte de gør det nemmere at skrive talen.

Min egen er skrevet som en slags dagbog/kalender. Datoen hvor vi mødte hinanden, for begyndelse på vores første rejse, for vores første morgen i vores nye hjem. Til hver dato fortæller jeg om dagen og hvad den betyder for mig/os/ham.

Ellers kan man skrive et eventyr.

Jeg har også engang brugt "Alle burde have en...". Alle burde have en Andreas, sådan en er i særdeleshed god til at rense tagrender, den er blød og god til at varme én på kolde vinteraftener, og har man drukket for meget, kan man bruge sin Andreas til at hente pizzaer og panodiler...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er jo ret vild med temaer og synes ofte de gør det nemmere at skrive talen.

Min egen er skrevet som en slags dagbog/kalender. Datoen hvor vi mødte hinanden, for begyndelse på vores første rejse, for vores første morgen i vores nye hjem. Til hver dato fortæller jeg om dagen og hvad den betyder for mig/os/ham.

Ellers kan man skrive et eventyr.

Jeg har også engang brugt "Alle burde have en...". Alle burde have en Andreas, sådan en er i særdeleshed god til at rense tagrender, den er blød og god til at varme én på kolde vinteraftener, og har man drukket for meget, kan man bruge sin Andreas til at hente pizzaer og panodiler...

Jeg ELSKER simpelthen din "alle burde have en" den er jo genial :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg kan jo desværre ikke tage æren for idéen. Jeg tror nok den blev holdt for Jesper Klein en gang... og da jeg en dag skulle skrive en tale (til mine forældres sølvbryllup) tænkte jeg - den hapser jeg. Den kan blive virkelig god - min gik i hvert fald rent ind hos gæsterne. Den var egentlig ikke sentimental, mere sjov og med en snert af noget sødt, men af en eller anden grund fik mændene meget våde øjne. Og mine forældre blev meget glade for den.

Den var også "nem" at holde, netop fordi der er en rød tråd og fordi det giver en lille smule distance til alt det sentimentale, selvom man sagtens kan få sagt alt det, man synes er vigtigt.

Go for it... Jeg vil i hvert fald gerne læse dit udkastcheerleader3.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer