Riamusen

Hvodan fandt i kjolen? Og hvornår?

17 indlæg i dette emne

Hey Zilla-er :balloons:

Ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre med min kjole :unsure:

Jeg er meget i tvivl om, hvordan den skal se ud og har ikke en hel specifik kjole inde i hovedet :(

Jeg har naturligvis kigget rundt på nettet osv., men har virkelig ikke fået den der "Wauw"-følelse overhovedet.. Der er da mange rigtig flotte kjoler, men kan ikke sige at der er en der nødvendigvis er flottere end den anden..

Så hvordan fandt I jeres kjole? Vidste I bare at det var den, da I så den? Det frygter jeg nemlig slet ikke kommer til at ske, da jeg som sagt synes der er mange rigtig flotte kjoler, men ikke nogen speciel stil jeg synes er "Wauw"..

Er lidt bange for slet ikke at finde "KJOLEN", men bare ender med at tage en eller anden, der da er "meget pæn" :boohoo:

Ved godt der er lidt tid endnu til at finde den, men det lader jo åbenbart også til at være temmelig svært :boohoo:

Hvornår fandt/købte I jeres??

Maria :bearhug:

Redigeret af Riamusen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det at kigge på nettet er en ting, det at prøve den i butikken er en HEL anden ting! jeg var ude og prøve millioner af kjoler :loveshower: startede 8 måneder før, og købte 7 måneder før, så i løbet af en måneds tid prøvede jeg rundt i mange forskellige butikker!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kiggede på nettet, og ville have bestilt en kina kjole. Men så så jeg at Unique brudekjoler havde udsalg, og ville lige kigge derop. Købte kjole nr. 2 jeg prøvede. Fortryder idag at jeg ikke prøvede kjoler flere steder... dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide min kjole. :loveshower:

Mit råd at... prøv en masse kjoler... og husk at tage billeder, vi elsker billeder :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kiggede også på nettet og købte endda en kjole fra kina, men det er en helt anden historie, for den var bestemt ikke noget... :rolleyes:

Der er omkring 1 år til vi skal giftes og jeg har allerede fundet kjolen... :oops:

Men jeg tog også ud og prøvede kjoler, har været i 10 kjoler i alt... Og den kjole jeg er endt op med, troede jeg slet slet ikke var mig... Den havde intet af det jeg ville ha' og alt af det jeg ikke ville ha'... Men den sad bare guddommeligt på mig og så fik jeg den der wow-følelse af, at det altså var KJOLEN den her... :super:

Så du må ud og prøve... Prøv eventuelt først i Lilly, ikke fordi du SKAL købe din kjole dér, men for at få en dejlig neutral start og en super service... :loveshower:

Prøv prøv prøv... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget rigtig meget på nettet. :)

Jeg vidste inden at H2B havde friet at det skulle være en Benjamin Roberts, men den jeg godt kunne li, er meget svær at finde i nogle butikker mere.

Så faldt jeg pladask for mærket "Blue by Enzoani" og der er MAAAANGE af deres kjoler jeg er helt skudt i. Dog var der en af dem, der skilte sig ud.

Jeg fandt efter lidt tid en annonce med en af brudene herinde, der havde sin til salg og den er bare SÅ MEGET SMUKKERE i virkeligheden end på modellen. :loveshower::loveshower:

Og nu skal jeg så prøve den i næste weekend! :cheerleader3:

Såå.. helt klart nettet. Men tror også det er vigtigt at prøve en masse forskellige, så kan du nok pejle dig ind på noget af det rigtige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh altså..... du skal jo først giftes om 9 mdr, hehe ..... men altså ..... ud og prøv en masse kjoler .... og find ud af det .... jeg er sikker på, at når du får den rigtige kjole på, så ved du det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sad også og kiggede på nettet også tog jeg ud og prøvede en del kjoler og da jeg kom i den var jeg ikke et sekund i tvivl, jeg købte min 8 mdr før :loveshower:

Så ring og bestil tid flere steder og ud og prøv, et godt råd er at du ikke skal føle dig presset til at købe bare fordi ekspedient presser dig.

Redigeret af JSAC
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du et budget for kjolen eller koster den bare det den gør?

MIN kjole er altsp ikk noget særligt på modellen, selvom jeg er en tyktrunte synes jeg den er MEGET pænere på mig :thumbsupsmileyanim:

Havde været på Bryllupsmesse og bestilt tid hos Lilly og Lucca bride, da jeg fik min kjole på var jeg ikk et sek. itvivl blev rørt og det samme gjorde de to jeg havde med.

Så det er bare at bestille tid dvs. steder og PRØV løs, så skal du nok finde KJOLEN :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage chancen og købe min via nettet uden overhovedet at have været ude at prøve.

Jeg havde egentlig en tid nede ved lillys lagersalg d 27 i denne md. men turde simpelthen ikke vente, da jeg allerede havde forelsket mig i et par modeller fra deres hjemmeside, og tænk nu hvis de ikke var der når jeg kom der ned. Så jeg måtte igang med målebånd og tog chancen og bestilte via nettet.

til lagersalgspriser bestiltet jeg 3, 1 skal returneres. men de andre 2 er helt perfekte, de sidder perfekt og passer i længden, så det er jo skønt.

jeg er bare så glad for dem, så tror enda det må ende med et kjoleskift midt på dagen da jeg ikke kan vælge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg så min i udstillingsvinduet for omkring 1 år siden, inden vi havde sat dato.

Så da vi havde sat dato tog jeg ud for at prøve en masse bl.a den jeg er forelsket i.

og den var fantastisk.

Har så prøvet at bestille en lign. fra england som gerne skulle komme i løbet af næste uge.

Hvis ikke den er iorden så køber jeg den fra butikken ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun prøvet kjoler to steder. Startede ved Lily og troede faktisk jeg havde fundet KJOLEN - men ugen efter var jeg hos Panayotis og der forelskede jeg mig i (og købte) en kjole der var en helt anden type og noget dyrere end jeg havde forestillet mig den skulle være :wink:

Kjolen ved Lily var traditionel og super lækker at have på, men da jeg fik den anden kjole på var jeg slet ikke i tvivl - så ud og prøv, du kan mærke det i maven når du finder DIN kjole :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan kun tilslutte mig de andre der skriver at kigge på kjoler på nettet er en ting og at prøve er en helt anden ting. det er bare så vigtigt at komme ud og prøve en masse kjoler for kun på den måde finder man ud af hvad man kan lide og ikke kan lide, og hvilken kjole gør en god figur :o)

Jeg har lige afsluttet tour de brudekjole i weekenden og har været 5 steder for at prøve kjoler, puha har prøvet rigtig mange kjoler, mange af dem syntes jeg var super flotte inden jeg fik dem på men da jeg så fik dem på så de helt anderledes ud, og dem man ofte er i tvivl om man vil prøve kan ende med at blive KJOLEN. Men du er ikke i tvivl når du får den på, dog må jeg sige at jeg virkelig har prøvet mange fantastiske kjoler og er nu endt op med at have 2 smukke favoritter, og hvordan vælger man hvilken en det skal være??

Jeg kan helt klart anbefale dig at tage til Vejle og prøve kjoler og til Askepot og Valentino i Tønder.

Held og lykke med at finde din helt perfekte kjole til din store dag.

glæder mig til at følge med :o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have haft min mor til at sy min kjole, og vi tog derfor ud 11 mdr. før bryllup og kiggede inspiration.

Men skæbnen ville at jeg skulle finde den helt rigtige så den blev bestilt efter en 2. prøvning og jeg glæder mig som en gal til at få den hjem og prøve den igen.

Sjovt nok hører jeg tit at kvinder har noget i hovedet men ender med noget andet. I mit tilfælde har jeg fået præcis det jeg havde forestillet mig at jeg ville have :-) Enkelt og romantisk uden en masse skørt etc. Selvom hende damen i Lilly mente at jeg helt sikkert vilel ombestemme mine enkle tanker til noget større når først jeg fik det på. Det fik hun ikke ret i, for den enkle kjole sagde mig bare noget helt andet da jeg fik den på til forskel fra en stor én inde fra Lilly.

Jeg endte med at købe i House of Brides og har indtil videre været rigtig glad for det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte min fra Miss-Lena en 8-9 måneder for brylluppet. Inden da forelskede jeg mig i flere rigtig flotte kjoler på nettet, men det er ALDRIG det samme som at prøve dem på.

Du skal ud og prøve en masse før du ved hvad du leder efter og hvad der klæder dig. Jeg spurgte først ekspedienterne hvad de troede ville klæde min krop og hvis jeg selv havde nogle ønsker tog vi så det bagefter. Er glad for vi gjorde det sådan, for der var flere af de kjoler ekspedienten valgte, som jeg ellers ville have sagt nej til at prøve, der bare var rigtig flotte da de kom på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde får godt et år siden forelsket mig i 2 kjoler, og jeg vidste bare, at det skulle være en af dem.. Da planlægningen for alvor gik i gang for i januar skyndte jeg at booke tid så jeg kunne prøve de her fantastiske kjoler - og de var virkelig ikke gode. Den ene fremhævede ALLE mine buler og den anden fik mine bryster til at sidde oppe under hagen på mig, til trods for at jeg ikke har en kæmpe barm.. Så ud med dem igen..

Jeg prøvede 4 forskellige steder og prøvede mange kjoler hvert sted, og besluttede mig så for en Lillymodel, som bare var rigtig god til mig..

Så ud og prøv!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik slet ikke lov til at vælge min brudekjole. den kom nærmest dumpende ned fra himlen. Fik den foræret af en veninde, som selv havde den på til sit bryllup. Og det gode er, at den bare er så flot! Og den passer mig godt. Fik den over et år inden festen. Skoene var også med i gaven.

Men jeg tror bare , det handler om at komme ud og prøve løs! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da snakken først faldt på bryllup så tænkte jeg: "Kjoler.... Jeg kan bare købe en eller anden brugt billig en der sidder nogenlunde"

Da så datoen var sat, blev jeg nu alligevel enig med mig selv om at jeg kunne jo lige kigge lidt på nettet efter kjoler.. BIIIIG MISTAKE!

Det var nogenlunde omkring det tidspunkt jeg faldt over Bryllupsklar, og blev klar over at brudekjoler var ikke BARE brudekjoler... Der FANDTES altså andre kjoler her i verden end den klassiske Lilly model i skinnende satin! :lol:

Nå men jeg oprettede en mappe på min pc og gemte billeder deri af kjoler jeg synes der var fantastiske, smukke eller som jeg troede der ville klæde mig.. Uha der er mange kjoler i min mappe.. Også FOR mange.. Jeg gemte ALT hvad jeg faldt over der var smukt - og lets face it - brudekjoler er pr. definition smukke..

Men jeg faldt så over Ebay - fejl nummer 2! :o

Her tænkte jeg - Uhhh... En brudekjole til 800kr!!! Specialsyet efter mine mål.. Den ligner en million... Godt nok syet i Kina af underbetalte kinesere, men hey - moral går fløjten når der er udsigt til et godt tilbud..

AK... Kjolen kom efter 8 ugers ventetid - og lignede en hybrid mellem et VIRKELIG billigt fastelavnskostume og en hvid skraldesæk!

Det var så her jeg besluttede mig for at det kunne være jeg skulle gemme mappen med de 100vis af kjolebilleder væk, sætte Ebay i skammekrogen - og kommer UD og prøve nogle kjoler..

Så jeg bestilte tid i Lilly, og efter man har haft sin første lækre brudekjole på og stået der og drejet sig frem og tilbage mens veninderne siger "Ihhhhhhhh" så bliver det bare en lille smule trist at trække i sine leggins og tshirt igen.. :) Efter den succes oplevelse fulgte 3 andre kjoleprøvninger... Jeg ELSKEDE hvert øjeblik - det var fantastisk at stå der og hoppe i den ene skønne kjole efter den anden..

MEN.... (Og ja, der er altid et men)

Efter den 4e prøvning var jeg så kulret med hvilken kjole der EGENTLIG passede mig bedst.. Havde alle billederne fremme (og der er mange) og nærstuderede og fik meninger herinde fra og ja - tilsidst var jeg sq så rundforvirret at jeg overvejede at blive gift i bukser!!

traf jeg en beslutning - jeg havde haft 2 kjoler på fra 2 forskellige butikker som jeg havde det SÅ godt i.. problemet var at jeg havde det LIGE godt i begge kjoler (synes jeg) men da det var lang tid siden jeg havde haft Lilly kjolen på (som var den allerførste jeg prøvede) så tog jeg til ENDNU en kjoleprøvning, hvor jeg dog kun prøvede den ene kjole.. Og følelsen da den kom på i den helt rigtige størrelse, med 2 skørt under så den puffede forneden, sløret kom i håret og jeg stod der foran spejlet - LIGE der - i det sekund - der vidste jeg at det var KJOLEN!!!! :heart:

Jeg købte den med det samme, selvom jeg lige et splitsekund nåede at tænke: "Ajjj... Så er der ikke flere kjoleprøvninger til mig" :fløjt:

Jeg skal giftes den 28. januar 2012 - altså er der 3½ måned-ish til vores bryllup.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer