Sanglærke

Kjoleprøvning og køb eller ej...

10 indlæg i dette emne

Nu har jeg fået rådet at jeg skal prøve flere kjoler inden jeg bestemmer mig, MEN altså hvordan får man sagt til kjolestedet at man ikke ønsker en kjole derfra selvom man måske lige har taget en del af deres tid ved at prøve mange kjoler. Det syns jeg måske ikke at jeg kan være bekendt, så hvordan i alverden prøver og køber man en kjole og samtidig er en høflig kunde?....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du siger bare at du har brug for at tænke over det :-) Lige meget hvad så synes jeg det er en stor beslutning at fyre omkring ti tusind af på et kjolekøb i løbet af to timer, det må kræve mere overvejelse. Og de ved godt at du højst sandsynligt også skal kigge andre steder ;-)

Jeg havde det som dig i starten, men jeg meldte klart ud at jeg ikke skulle have kjole med hjem samme dag! Det tog de pænt og forstående :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilslutter mig koret.. Langt de fleste forhandlere har fuld forståelse for, det er en stor, vigtig beslutning og følelsen af, at det er KJOLEN skal være der.. Så det er helt okay at melde ud, hvis den enkelte forhandlers kjoler ikke er den rette - på en pæn måde naturligvis :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hehe .... du lyder som H2B .... kan huske før i tiden, hvor han fx gik ind i bageren, for at se om de havde noget specielt brød ... havde de ikke det, så kom han ud med noget andet, for han kunne da ik li at gå derind og bare spørge, så blev han da nødt til at købe noget :P

det er helt legalt at sige: Jeg er altså i tvivl .... jeg må hjem og tænke over den .... eller .... jeg skal også andre steder hen og prøve kjoler. Og finder du endelig een, som du syns er rigtig fin .... så be dem om at hænge den til side til dig / reservere den til dig. Så kan du jo altid ringe og sige: "surt show venner", hvis du finder en anden kjole i en anden butik :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvet kjoler 4 steder nu - og alle stederne har jeg været ærlig og sagt at jeg er nødt til at tage billeder for at kunne skille kjolerne fra hinanden i hukommelsen når jeg kommer hjem, og har alle stederne sagt at jeg skal andre steder hen.. :)

Og ja - de bruger måske 2 timer på dig som kunde - men sådan er det at være sælger, de er vant til det.. Synes ikke det er fair at få dem til at ligge til side hvis man godt ved man går et andet sted hen og køber den - så hellere være ærlig og sige at man ved den er billigere et andet sted, og der har man en tid senere på ugen - kan jo være de kan gøre det ligeså billigt! :)

Der er ikke ét af de steder jeg har været der har haft sure miner over min udlægning..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var heller ikke meningen, at man skulle få lagt en kjole til side, man ikke kan li :) Fx dig og Lilly vs Lucca ..... der ville jo ikke ha været noget i vejen for, at du havde fået reserveret begge kjoler og så traf en afgørelse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer