annekaffekande

Rådhusbryllup - forslag til aktiviteter på dagen?

14 posts in this topic

Hej alle sammen!

Første indlæg herinde - spændende :-)

Min dato er 14. juli 2012, hvor vi skal giftes på rådhuset. Da det jo er rådhusbryllup, så er tidspunkt endnu ikke afklaret - det kan det først blive 3,5 mdr. inden datoen. Super praktisk, for os der skal invitere alle gæster langvejsfra! Bliver nødt til at invitere omkring juletider, så de har mulighed for at planlægge, og så må vi bare melde tilbage om det præcise tidspunkt. Nå, men det kan være fra kl. 11 og udover. Det vil sige, vi kan risikere at være gift kl. 12 - hvilket betyder - hvad skal gæsterne så lave indtil middagen, som er omkring kl. 1730? Vi inviterer kun familie til middag og fest.

Har tænkt noget ala;

a) evt. en uformel reception holdt hos mit arbejdes kontorlokaler der ligger centralt ift. rådhuset og restauranten, hvor vi måske også kunne invitere venner og kollegaer (der ikke er rejst på sommerferie).

b) sejlads/bådtur, da det bliver godt vejr!

Nogen der har en god idé her, til hvad man kunne finde på?

På forhånd mange, mange tak :-)

0

Annonce ♥

Ja, det er måske lang tid at ligge beslag på folks tid .... :) Altså.... bum ..... syns faktisk, at sejlturen lyder smadder hyggelig. Ved self ikke lige hvor du er fra .... hvis du oplyser dette, vil det måske være nemmere at komme med forslag :)

Men hvis folk skal blive og overnatte evt på et hotel, så kunne I evt planlægge max et par timers sejlads og så kunne folk gå tilbage på hotellet og hvile sig til om aftenen .... bare så man ikke er "på" fra kl 11 af til kl bæ om natten .... det er altså en hård een :)

Udover det .... i stedet for at oplyse om tidspunktet senere, så kunne du/I evt også vælge at sende STD-kort ud .... oversat.... hehe.... Save The Date .... er kort man sender ud, hvor man bare oplyser om datoen og at man skal giftes og skriver, at invitationen følger senere .... det vil kunne give et større buffer ift invitationerne og hvornår de skal være ude.

0

Hej Maria, og tak for svar!

Sikke nogle kloge fif - det med STD-kort er ikke dumt i dette tilfælde :-) Prøvede ihærdigt at få en specialløsning af kvinden i kommunen, men nej, hun kunne ikke sige 100% OK til noget som helst før de endelige papirer var i orden, og det 3,5 mdr. inden datoen. Så er det vel sådan, man plejer gøre det!

Jo - de kommer nok faktisk alle sammen til at bo på hotel i byen (Aalborg), og du har helt ret i, at hvis vi er et af de første par der bliver viet, så bliver det godt nok en lang dag, så faktisk ikke så dumt at give dem nogle timer for sig selv, så de kan tage tilbage til hotellet, eller gøre det de nu har lyst til, da de alle heller ikke har været her i byen før, de tager turen fra Norge.

Men er interesseret i at høre andre aktiviteter, eller om der er nogen, der har været med til lignende - altså hvor der var en tidlig vielse :) Hvad laver man selv (altså parret!), i de ledige timer?

Åh, er så ny på området! Godt man har et forum :-)

0

Hej og tillykke med dit første indlæg :)

Jeg er desværre ikke den store fan af at gæsterne får tid for sig selv. Jeg har selv været til bryllup hvor dette var tilfældet. Jeg synes det var alt for lang tid at vente og jeg kunne godt have haft tænkt mig at nyde en cola, sammen med de andre gæster. Men der var ikke noget lokale ledigt :( så det var 4 timer, som mest af alt irriterende :) det er for kort tid til at små-shoppe og vi kunne ikke få 4 timers afslapning til at gå. Derudover så havde vi jo det fine tøj på og havde ordnet håret, så det skulle vi heller ikke bruge tid på.

Ej hvor lyder jeg sur, hehe

Hvis det var mig, så ville jeg hygge med gæsterne og tage på sejltur, som du selv foreslår. Super god idé forøvrigt :)

0

Annonce ♥

Hej Pernille,

Tak for din ærlige mening, har selv aldrig været til tidligt bryllup, så fint at høre andres erfaringer med det. Vi vil jo selvfølgelig også gerne have så meget hygge som muligt med gæsterne, som vi i øvrigt nok ikke har set i lang tid når den tid kommer.

Ja, den sejltur lyder bare som en bedre og bedre plan :-)

Men har svært ved at finde nogen der arrangerer det, desværre. Måske skulle man høre med turistkontoret eller noget!

Tror de ville blive glad for noget der er lidt sightseeing-agtig, og vi vil jo også gerne vise "vores by" frem. Det er jo langt fra alle, der faktisk har været i Aalborg.

Men hvad gør folk, der har et tidligt bryllup??

0

Jeg syns du skulle prøve at gå ind og tjekke Malou's beretningstråd :) Link HER ..... de blev gift på kanalrundfarten i Kbh og så vidt jeg lige husker, så havde folk noget tid inden festen om aftenen. Altså man kunne måske også forestille sig, at folk havde 2 sæt outfit - 1 til rådhuset og 1 til festen om aftenen :)

0

Folk havde faktisk ikke så meget tid for dem selv til vores bryllup. Vi blev gift kl. 14, og receptionen varede til kl. 15.30, hvor de af gæsterne, der skulle med til festen om aftenen så havde 2½ time til at nå fra Kbh til Glostrup Park Hotel. Nja ok, det er selvfølgelig også lidt tid.. :) Men der tror jeg egentlig bare, at folk udnyttede tiden til at få hvilet lidt på hotellet og skiftet tøj og gjort sig klar.

Er ikke selv den store fan af påtvungne selskabslege inden den egentlige fest. Der kan jeg egentlig bedst selv lide at nusse lidt rundt for mig selv og gøre mig stille og roligt klar. Var til et andet bryllup i sommers, hvor vi havde mulighed for det og syntes, det var så rart :)

0

Der kan alligevel blive en 5-6 timer imellem vielsen og middagen, hvis vielsen er kl. 1130 og middagen kl 1730 - puh, det er lang tid! Kan man forresten ikke bare tage i en park (selvfølgelig bliver det dejligt vejr :-), hvis man lige liner noget champagne og kager op? (Man MÅ vel det, så længe det er en offentlig/kommunal park, ikke?) Og måske have mødeværelserne i kontorlokalerne i baghånd i tilfælde af dårligt vejr? Og så måske runde af og give folk en "pause" i 14-15-tiden? OGSÅ en mulighed. Men så må vi bare finde på noget, vi (brudeparet) selv kan lave i mellemtiden - for man er jo egentlig allerede glam'et færdig på det tidspunkt :-)

Ser, jeg har en masse godt at læse herinde - det er så sjovt at I alle sammen fortæller så meget om jeres bryllupper - ser helt fantastiske ud!!! :-) Hvor er det fantastisk, det finder sådan et forum.

0

Annonce ♥

Jeg syns du skulle prøve at gå ind og tjekke Malou's beretningstråd :) Link HER ..... de blev gift på kanalrundfarten i Kbh og så vidt jeg lige husker, så havde folk noget tid inden festen om aftenen. Altså man kunne måske også forestille sig, at folk havde 2 sæt outfit - 1 til rådhuset og 1 til festen om aftenen :)

God ide med de to sæt forresten. Især hvis det bliver tur på fjorden eller i parken, hvilket er sådan lidt mere casual. Og det giver også en ikke-over-the-top rådhusbrud mulighed for at være flottere end de andre HELE dagen :-)

0

I kunne jo også overveje at fremrykke middagen til kl. 15 eller 16. Der er ingen som siger at middagen skal starte kl. 18-19 og slet ikke om sommeren. Fordelen er at man ofte opnår at der ikke er nogle som går inden festen slutter.

0

Jeg synes det lyder som en fantastisk idé med en kanalrundfart/bådtur sammen med jeres gæster. Vi har selv været til et bryllup, hvor jeg syntes det var lidt presset med tiden og godt kunne have brugt mere tid inden middagen. Jeg tror vi havde 45 minutter efter receptionen til lige at slappe af og gøre os klar osv.

Vi har tænkt på, at vi skal have sådan en fotovæg som gæsterne kan muntre sig med mens vi er ude og få taget billeder. Og så tror jeg også vi stiller kongespil og petanque og sådan noget frem, som de kan bruge hvis de har lyst. Men nu har vi heller ikke så lang tid, som i kan risikere at få. Men jeg synes det er en god idé at stille noget frem og så kan de selv vælge om de har lyst til at bruge det eller om de synes det er nok bare at snakke og spise kage :metteholm

0

God id

Jeg synes det lyder som en fantastisk idé med en kanalrundfart/bådtur sammen med jeres gæster. Vi har selv været til et bryllup, hvor jeg syntes det var lidt presset med tiden og godt kunne have brugt mere tid inden middagen. Jeg tror vi havde 45 minutter efter receptionen til lige at slappe af og gøre os klar osv.

Vi har tænkt på, at vi skal have sådan en fotovæg som gæsterne kan muntre sig med mens vi er ude og få taget billeder. Og så tror jeg også vi stiller kongespil og petanque og sådan noget frem, som de kan bruge hvis de har lyst. Men nu har vi heller ikke så lang tid, som i kan risikere at få. Men jeg synes det er en god idé at stille noget frem og så kan de selv vælge om de har lyst til at bruge det eller om de synes det er nok bare at snakke og spise kage :metteholm

Rigtig fin idé det der med petanque og lignende, hvertfald et eller andet de kan lave hvis de vil det :-) Så er måske parken heller ikke så tosset endda, for vejret bliver jo super godt!

0

Annonce ♥

I kunne jo også overveje at fremrykke middagen til kl. 15 eller 16. Der er ingen som siger at middagen skal starte kl. 18-19 og slet ikke om sommeren. Fordelen er at man ofte opnår at der ikke er nogle som går inden festen slutter.

OGSÅ en god mulighed, jeg ikke havde tænkt over, det er jo fuldt muligt at gennemføre det :) Men hmm, hvis festen også slutter lidt tidligere, kan det ikke risikeres blive lidt "fesent" for dem der gerne vil være længere?

0

Jeg synes også det er en rigtig god ide, at flytte middagen lidt frem, fx til kl. 16.30. Og jeg tror i øvrigt ikke du behøver bekymre dig om at nogle af gæsterne synes det er fesent hvis festen slutter "allerede" kl. 24. De har jo alligevel haft mange timers fest.....

Hvad med at leje en bus I og gæsterne kan køre rundt i? Så kan I planlægge en skræddersyet sightseeing rundt i Aalborg og omegn.. Alternativt kunne I måske holde reception på et museum, og efterfølgende lade gæsterne gå rundt i en times tid på museet?

0