ivanogline

Mit polerabent var over på 5½ time. STOR skuffelse

24 indlæg i dette emne

Tja... Så blev det min tur.

Jeg havde glædet mig rigtigt meget, og min veninde havde lagt op til det helt store.

for 14 dage siden, spurgte hun om H2B og Jeg ville komme til middag lørdag aften kl 17. Jo tak....

Jeg havde godt nok gættet hvad der skulle ske, for det var min eneste friweekend før brylluppet.

Vi ankommet kl 17 til min venindes lejlighed, fuld af humør, spændning og nervøsitet (pga det hun havde lagt op til). I stuen sidder min bedste ven, og en super veninde, også i godt humør.(Hun havde ikke engang fået fat i alle mine venner) Jeg spørger så hvad planen er. Og PA-Arangør, siger...:Det finder du ud af. Uhh Interresant!!

Kl 17.45 går vi ned til bilen, og drejer over mod BOWLINGCENTER. (skræk og jag)

Det skal lige siges, at jeg havde sagvt til min veninde (PA-Arangør) at jeg ikke ville klædes som en idiot, og jeg ville ikke drikkes fuld, ellers havde hun frit spil. Hun har kendt mig i 10 år, så burde vide hvad jeg elsker og ikke elsker.

Jeg tænkte, da vi ankom, at jeg håber inderligt, at det var en joke. For havde fortalt både til H2B, som vidste hvad der skulle ske, og min veninde, at dræberen er en bowlingtur. Jeg kan gost lide at bowle til en hyggeaften, men ikke til et polterabent.

Vi får buffe, og under hele middagen tænkte jeg at nu skal vi vel snart gå, så vi kan komme det rigtige sted hen. Men nej!!!

20.30 skulle vi bowle. Vi bowlede 1 time, hvor der så blev sagt...: Ja nu har vi ikke arrangeret mere, hvad har i lyst til? Jeg blev så ked af det, jeg klemte H2B meget hårdt i hånden.

Herefter forslog jeg at køre ind til byen, og høre livemusik. Det gjorde vi så. Vi sad der i en time, og fik en enkelt drink. Hele aftenen igennem, forsøgte jeg virkelig og smile, og have det skægt. Men tror bestemt at min skuffelse fyldte så meget, at de kunne se den.

Mine Skuffelser:

- Bowlingaften et noget man gør på en ganske almindelig aften med nogle venner. Det vidste PA-Arangør godt at jeg havde det sådan.

- Hun havde kun fået fat i to af mine gode venner, selvom hun ved hvem jeg ville have haft med.

- Der var ingen overraskelser, dril, eller andet som plejer at være sådan en dag.

- De havde ikke lagt nogle kræfter i det. Et opkald til bowlinghallen for at booke banen

- Det varede i så få timer.

- H2B var med hele aftenen. Vi har altid godt ville gøre noget hver for sig, og han fortæller mig bagefter, at de hade bedt ham om at være med.

- Min ven kiggede på klokken flere gange, og sagde kl 22.30, at nu ville han snart hjem.

Da jeg kom hjem og kom i seng kl 23.00 tude jeg. Jeg har ikke sovet det meste af natten, fordi at jeg har irriteret mig og tænkt på denne aften, som en kæmpe skuffelse.

Det skulle hve været en aften med en masse skæg og ballade, men jeg kan kun se tilbage på den med en skuffelse. Dagen kan ikke laves om, der kommer aldrig et nyt PA.

Nu tuder jeg igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fuldt ud forstå dig.. Jeg ville fandeme også blive noget så skuffet hvis mine tøser disker op med sådan en omgang til mig. Jeg synes ikke jeg forventer for meget, men mine tøser ved hvad jeg vil og ikke vil.! Så hellere bare en fed bytur eller sådan noget altså! :)

H2B og jeg har gjort det at vi satte os ned sammen og skrev hver vores ønsker ned, hvad vi kunne tænke os af ting, og hvad vi IKKE kunne tænke os. Og så står alle venner og deres tlf numre der også :)

Så regner jeg med at vi bliver kontaktet omkring hinanden (jeg ved i hvert fald at H2B er blevet kontaktet af min bedste veninde) :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstår godt din skuffelse!!

Ved selv hvor svært det kan være at arrangere en PA, men i det her tilfælde lyder det jo som om der nærmest intet er lagt i det.

Da jeg arrangerede min venindes var der kun 1 veninde som havde tid og råd til at komme, så vi var 5 i alt (arrangører, brud + veninde) Og selvom vi ikke havde penge til at lave det store og vilde, så benyttede vi os af de gratisaktiviteter der var i nærheden. Det synes jeg i det mindste din veninde også kunne ha gjort.

Synes måske du på en eller anden måde skal få sagt til din veninde at hvis ikke hun havde opdaget det, så var du pænt skuffet over den dag, og så se om i ikke kan få lavet en hyggedag/aften, evt efter brylluppet. Måske ikke lige en PA, men synes det er vigtigt at få hygget med de nære veninder, når man har haft sådan en skuffelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Shit man en aften du har haft dig...kan dælme godt forstå du er skuffet og ked af det...

Men se på den positive side at de to venner der kom, dem skal du værne om i fremtiden da de jo viser de virkelig vil dig!

Håber i får et kanon godt bryllup med MANGE gode minder... knus herfra...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for forståelsen. Det luner lidt og vide, at det ikke bare er mig som er gal på den med hensyn til skuffelsen over den aften.

Jeg plejer ikke at have forventninger til noget. Det havde jeg dog til den aften.

Jeg ser aftenen som en hyggeaften, det var dejligt at have de tætteste venner samlet, der er gerne langt imellem at alle har tid på en gang. Og et eller andet sted var det også skønt at have H2B med, han så hele aftenen igennem hvor skuffet jeg var, og tog sig virkelig godt af mig, så jeg havde det bare nogenlunde sjovt.

PA-Arangør har helt bestemt ikke givet meget af sig selv, og har nok nærmere tænkt at det skulle bare overståes, sådan føltes det hvertfald. Men hun har også mange timer på sit job. Syntes bare at hun har haft tid nok til at planlægge i. Jeg bader ikke om at det skulle være noget helt dyrt vi skulle. Hun ved hvad jeg kan lide og ikke lide, hun har kendt mig en del år. Dildoparty, vinterbadning osv. Man kan lave et ton af ting, som ikke er dyrt. Beskeden om at, nu har vi ikke planlagt mere, hvad har du lyst til, kom der en tåre i øjenkrogen, og H2B klemte mig blidt i hånden, hvortil at jeg trykker meget hårdt. Der var det virkelig svært at skjule.

Men er taknemlig over at de ofrede en aften sammen med mig. :) Jeg er sikker på at vores bryllup bliver fantastisk alligevel, og det vil være mindeværdigt. ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sørme også godt forstå dig. Var selv temmeligt skuffet over min PA, og sad med mange af de samme følelser som dig (selvom jeg nu nok synes du er særligt hårdt ramt).

Dog kan det måske trøste, at brylluppet som jo er næste step sagtens kan være en for vildt fantastisk oplevelse alligevel :) Men snak med din veninde om det; spørg hvad hun havde lagt til grund for dagen. Den følelse SKAL ud af kroppen.

Masser af held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke rigtig, om jeg synes, at du lyder lidt forkælet - og det er ikke ondt ment.

Det, jeg synes mangler i din fortælling, er, om andre i din venindekreds har haft den vilde PA, som du lidt efterspørger. Har du lagt an til, at det skulle være vildt?

Jeg synes et eller andet sted ikke, at man kan tillade sig at forlange dette og hint i forhold til sin PA - det er noget ens venner gør frivilligt og fordi de gerne vil glæde dig. Bare det, at de har tænkt på dig!!!

Det er lidt som en brudebuket (efter traditionen). Du må principielt ikke blande dig - men du skal være glad, hvis nogen holder så meget af dig, at de tænker på at arrangere noget for dig.

Jeg håber ikke, du tager det ilde op - men PA'erne har; særlig herinde; haft en tendens til at blive blæst op til noget, som de fleste ikke får.

Men knus alligevel - og glæd dig til dit bryllup :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke rigtig, om jeg synes, at du lyder lidt forkælet - og det er ikke ondt ment.

Det, jeg synes mangler i din fortælling, er, om andre i din venindekreds har haft den vilde PA, som du lidt efterspørger. Har du lagt an til, at det skulle være vildt?

Jeg synes et eller andet sted ikke, at man kan tillade sig at forlange dette og hint i forhold til sin PA - det er noget ens venner gør frivilligt og fordi de gerne vil glæde dig. Bare det, at de har tænkt på dig!!!

Det er lidt som en brudebuket (efter traditionen). Du må principielt ikke blande dig - men du skal være glad, hvis nogen holder så meget af dig, at de tænker på at arrangere noget for dig.

Jeg håber ikke, du tager det ilde op - men PA'erne har; særlig herinde; haft en tendens til at blive blæst op til noget, som de fleste ikke får.

Men knus alligevel - og glæd dig til dit bryllup :bearhug:

Jeg forstår hvad du siger, og tager det ikke på en forkert måde.

Min veninde spurgte om jeg havde lyst til et PA, hvor jeg svare ja selvf. Jeg fortæller hende at jeg ikke ville klædes ud, og ikke ville drikkes fuld. Det forstår hun fuldt ud. Hun havde 2 måneder at planlægge i, og har flere gange fortalt at det skulle blive vildt og spændene. Så det forventer jeg jo så, når hun fortæller det sådan.

Som jeg har skrevet før, så er jeg taknemlig over at de vil ofre en aften sammen med mig.

Jeg havde ikke forventet at det skulle blive noget af de helt dyre oplevelser. Men havde hvertfald forventet spændning, som hun selv har fortalt mig. Jeg er klar over at det er en sød intention som de har haft. Men har aligevel fået følelsen af at de har været en kende ligeglade. Og så mener jeg bare at de lige så godt kunne have ladet være. Hvis ikke man kan gøre noget fuldt ud, skal man lade være. Jeg har stadig ikke snakket med nogle af dem omkring det, men har det i tankerne og gøre det, før brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ligesom en anden tråd for noget tid siden .... jeg har altså også et lidt ambivalent forhold til de PA'er her .... for jeg syns altså også tit, at folk forventer for meget og så sidder de og tuder øjnene ud her på BK dagen efter.

Altså hvis du har sagt, at du IKKE vil klædes ud og IKKE vil drikkes fuld ... altså inde i mit hoved, så passer bowlingen måske meget godt ind... sry.

Altså jeg ville også være taknemmelig om nogen gad arrangere noget for mig - om det så bare var en bowling-tur. Og om de så havde sagt på forhånd, at det ville blive vildt og det ikke blev det, så ville jeg bare tænke: Nå, der er nok kommet noget op, der har gjort, at det ikke blev sådan. Skide være med det .... nu vil jeg bare nyde aftenen.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget enig med Jobela og Dunno-Maria også alligevel ikke.

Pro: Det er som om at der er gået lidt for meget sport i polterabend begrebet og at det er blevet lidt for kommercielt. Du har jo også ligesom selv nedtonet det ved at signalere at du ikke lige var til udklædning, druk etc.

Contra: Der hvor kæden hopper lidt af og hvor jeg måske kan forstå skuffelsen er ved at de tager dig ud og bowle når de ligesom har været klar over at det ikke lige ville være sagen. Der er 1.000 andre ting man kunne have lavet uden at du havde behøvet at hoppe i Storkespringvandet, sidde og kigge i mandeblade i S-toget med sjove lyde etc. Dertil kommer at det ikke var en decideret tøsetur men mere en tur I havde med et godt vennepar, hvorved det ikke har føltes som en egentlig polterabend lavet for dig.

.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du tror ikke de har taget røven på dig?

min mand tog nemlig numsen på broderen - de holdt en virkelig tam 'PA' for ham om fredagen og han var vildt skuffet da de læssede ham af derhjemme kl. 24. Dagen efter hentede de ham så igen til den RIGTIGE polterabend ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ligesom en anden tråd for noget tid siden .... jeg har altså også et lidt ambivalent forhold til de PA'er her .... for jeg syns altså også tit, at folk forventer for meget og så sidder de og tuder øjnene ud her på BK dagen efter.

Altså hvis du har sagt, at du IKKE vil klædes ud og IKKE vil drikkes fuld ... altså inde i mit hoved, så passer bowlingen måske meget godt ind... sry.

Altså jeg ville også være taknemmelig om nogen gad arrangere noget for mig - om det så bare var en bowling-tur. Og om de så havde sagt på forhånd, at det ville blive vildt og det ikke blev det, så ville jeg bare tænke: Nå, der er nok kommet noget op, der har gjort, at det ikke blev sådan. Skide være med det .... nu vil jeg bare nyde aftenen.....

Som jeg før har skrevet, er jeg taknemlig over at de vil ofre en aften sammen med mig. Man kan lave mange ting til et PA, uden druk og udklædning. Vi har forsøgt at få børn de sidste 6 måneder. Og hvis det var lykkeds at blive gravid inden PA, havde de stået med en masse planlægning, som ikke havde blevet til en fis. Det ville også have været træls, derfor sagde jeg, at jeg ikke ville drikke. Jeg havde nok drukket alligevel, når nu det ikke er lykkeds at blive gravid. Men stemningen var slet ikke til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du tror ikke de har taget røven på dig?

min mand tog nemlig numsen på broderen - de holdt en virkelig tam 'PA' for ham om fredagen og han var vildt skuffet da de læssede ham af derhjemme kl. 24. Dagen efter hentede de ham så igen til den RIGTIGE polterabend ?

HAHA, det lyder rimlig fedt :D

Det er desværre ikke tilfælde her.

I går snakkede jeg med min veninde omkring det. Hun kom selv ind på det. Hun lagde ud med at fortælle, at hun selv var meget skuffet over PA. Og forklarede hvad der var gået galt.

PA-Arangør(kan vi kalde Ina) og min anden veninde (Vi kalder hende bare MEtte)

Ina havde kontaktet Mette, hvor hun havde spurgt Mette hvad hun havde af forslag. Mette tog så over med alt planlægningen herfra. Men ov erholdte ingen af deres aftaler. Selvom Ina havde rykket i Mette en del gange, havde Mette ikke fundet ud af noget af alt det de aftalte. Tiden gik, og da der kun var 4 dage til den aftalte PA-dag, blev de enige om at ringe til bowlingcenter.

Intentionen var at jeg skulle hentes om formiddagen, H2B skulle ikke have været med, men det insisterede Mette på at han skulle, fordi at hun har kendt H2B i 11 år, og af flere årsager ville han ikke have et PA, hvilket hun så slet ikke accepterede ved at tage ham med til min. Han vidste så hvad der skulle ske, for ellers kunne han ikke korigere med insulin. Han vidste dog ikke at vi skulle spise ude, så hans blodsukker røg til vejrs, det er først i dag at det er ok igen.

Ina fortæller mig at, om formiddagen skulle jeg have været forkælet med ansigtsbehandling makeup, og hvad de ellers havde fundet på. Og så skulle vi havde mødtes med H2B til bowling om aftenen, og derfra videre ud og danse og more os. Men der kom ingen om formiddagen, og Ina havde først fri fra arbejde kl13. Så hun kunne først have mødt os efter der. Mette og de 2 andre kom ikke som aftalt, fordi at MEtte slet ikke havde fået bestilt tid til noget. Derfor blev til sådan en lallede omgang.

Ina fortæller mig at hun selv er meget skuffet over aftenen. Og hele planlægningen slet ikke blev som de havde aftalt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du tror ikke de har taget røven på dig?

Hvis de har så er det godt nok klasse :tunge:

Det må man da nok sige det er. Men nu er mit bryllup på lørdag, så skulle der have været en "rigtig" PA, så var det nok sket :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uheldigt og øv for dig at du ikke fik en PA som du var glad for.. Men kan se du skal giftes i morgen, og vil lige ønske dig og din kommende et rigtig godt bryllup :c166:

Redigeret af Mor-Til-To
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay, det var da dejligt med en forklaring syntes jeg!

Desværre kender jeg det godt - lidt det samme der skete til min gode venindes PA, jeg kendte hende ikke så godt dengang og en anden veninde tog styringen og det blev slet ikke i min venindes ånd - i dag ville jeg have taget over men kendte hende desværre ikke så godt dengang så tænkte de andre viste hvad hun ville.. Lidt ærgeligt :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan godt forstå du er skuffet, syens virkelig det lyder tamt. Jeg er også en af dem der synes man skal være glad for hvad man får og at det er utaknemmeligt at have alt for mange "ønsker" til sin egen polterabend, men det jeg synes er tamt ar at dine bedste veninder ikke kan tage sig sammen og få arrangere en polterabend for dig, det behøver på ingen måde at koste en masse penge som du også selv har skrevet, det er tanken der tæller og det lyder som om der ikke var meget tanke bag- kan godt forstå du er skuffet.. Håber du kan lade være at tænke for meget over det til dit bryllup så det ikke kommer til at ødelægge noget..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for bryllupshilsen. Det var en fantastisk og helt uforglemmelig dag. Solen skinnede fra en klar himmel, og min mand var smuk og dejlig. Festen forløb som forventet, og vi er lykkelige. Nu er vedebrødsdagene desværre snart over, og vi starter arbejde igen. Så kan vi se frem til bryllupsrejsen i december :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer