M&R

Mandens tøj - en lille opsang

30 indlæg i dette emne

Sad lige og kiggede lidt her, har lånt M´s bruger da jeg lige ville kigge om der er noget om tøj til os mænd. Også blev jeg ærligt talt lidt harm, synes der er en bred opfattelse af at mandens tøj ikke må koste alverden, men gerne må ligne en hel masse. COME ON tøser, jeg kan godt forstå at det virker lidt dyrt, men har mange af jer tænkt over hvad jeres kjoler, slør, undertøj, sko, strømper, makeup, frisør osv koster også sidder man og småbrokker sig lidt over et jakkesæt/smoking alt inkl. til 4-5-6000 kroner :badgirl:

Jeg synes I skal lade jeres kommende mænd bestemme og have frie rammer ang. beklædning vil mene at selvom der ikke er mange af os, der siger det så betyder påklædningen rigtigt meget for os mænd. I må gerne vejlede manden, men hvis vi ser helt Emma Gadsk på det så er det gommen og forlover, der står for påklædningen... ALENE :wink:

Så lav et budget jeres mand kan bruge til noget, forstå godt man vil spare hvis der ikke er det store bryllupsbudget, men hvis der er 10-15000 til kjole inkl tilbehør så er der også 5000 til tøj til herren. MINIMUM! Ellers må I tage lidt fra kjolen :)

Og husk, man får som regel hvad man betaler for og jeg kan godt se og mærke en klar forskel på mine Hugo Boss jakkesæt og det jeg købte til en julefrokost i Dressmann for 999... Og jeres mand skal jo helst se helt perfekt ud på dagen, uden en jakke der sidder for løst og bukser der poser ikke :wink: ?

Nu hvor jeg lige er kommet af med min lille "opsang" vil jeg gerne lige høre jeres holdning til smoking i kirken? Mette synes at det kan man godt, men jeg er lidt af den "gamle" skole og der kan man jo ikke bære smoking før til festen om aftenen, så den er jeg mere på. Jeg har været lidt ude i smoking jakke i kirken også med alm skjorte/slips til også skifte til middagen til smokingskjorte og butterfly.

Hvad tænker I?

Godt bryllup til jer alle :loveshower:

Hilsen Rasmus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke så god til etikette - men jeg ville nu ikke rynke på brynet over smoking i kirken :)

Og jeg giver dig ret. Har tit tænkt over at der i indlæg i forbindelse med tøj til manden rimelig tit er skrevet: "så kan han bruge det igen bag efter", "Der var mega tilbud på", "han kan jo bruge det gamle jakkesæt" etc. Altså set fra brudens side er det en post der godt kan spares penge på (jeg ved godt jeg ikke skal generalisere).... Jeg synes det er fint at manden vælger billigt tøj, tøj der kan bruges igen etc. Men det skal selvfølgelig være hans eget valg.... Tror mange brude ville blive noget mugne hvis de blev tvunget til at vælge tøj udfra samme kriterier :lol:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

enig!! min mand fik helt frie tøjler og endte i noget der var dobbelt så dyrt som først antaget og det var bare super duper lækkert!!! selvfølgelig skal han da have det tøj han drømmer om ligesom jeg skulle - men vi betalte også selv vores tøj så ingen der bekymrede sig over hvilke prismærker der stod i den andens tøj...

Hverken min mand eller jeg er sådan fan af smoking - derfor jakkesæt, stadig fint med vest og kravat og alt det gøjl. synes et jakkesæt er mere sexet :lol:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i øvrigt også set at manden bliver pålagt farver for at matche hele brylluppet og bruden :)

ja det er sq også ærgeligt. min mand kom i mokka selvom farvetemaet var sort og en hvid skjorte selvom jeg havde ivory kjole haha! synes ikke alt skal matche, det bliver for meget! man skal være sig selv og gøre hvad man har lyst til! han ahvde dog knaphuls blomst der matchede temaet - men den havde han selv valgt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rart at høre lidt forskellige meninger og at nogen er enige med mig :) Mette Holm, jeg er helt enig jakkesæt er også rigtigt fedt, men da jeg tit bruger det til fest, middage osv. må der godt være lidt anderledes i det. Derfor ideen med smokingen, men ved ikke helt hvordan det ender :wink: Følger stadig spændt med tråden her ;)

- Rasmus

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu må blondinen her altså lige spørge: Hvad er forskellen på smoking og jakkesæt?

Her har H2B selv valgt at ville genbruge sit jakkesæt. Havde ellers spurgt ham om han ville ha et nyt, men han mente at det han havde var fint nok, og der derfor ikke var grund til at købe nyt.

Vi har dog købt en ny pæn skjorte til ham. og selvfølgelig tilbudt forlover at få en der matcher.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må blondinen her altså lige spørge: Hvad er forskellen på smoking og jakkesæt?

Her har H2B selv valgt at ville genbruge sit jakkesæt. Havde ellers spurgt ham om han ville ha et nyt, men han mente at det han havde var fint nok, og der derfor ikke var grund til at købe nyt.

Vi har dog købt en ny pæn skjorte til ham. og selvfølgelig tilbudt forlover at få en der matcher.

google efter det og se billeder, det er næsten nemmere end at forklare

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mannie, grundlæggende er forskellen at der er silkerevers og sjalskrave på en smoking :) Også selvfølge skjorten som oprindelig hører til...Skjorten har lidt andre detaljer end en almindelig skjorte. Bl.a. at der er lavet skjult knapslukning og at den er lavet med dobbelte manchetter, så man SKAL bruge manchetknapper :)

Hilsen Rasmus

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mannie, grundlæggende er forskellen at der er silkerevers og sjalskrave på en smoking :) Også selvfølge skjorten som oprindelig hører til...Skjorten har lidt andre detaljer end en almindelig skjorte. Bl.a. at der er lavet skjult knapslukning og at den er lavet med dobbelte manchetter, så man SKAL bruge manchetknapper :)

Hilsen Rasmus

aaaah Tak!

Men synes godt du kan bære både smoking eller jakkesæt i kirken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selv tak Mannie, håber du kunne bruge det til noget :wink:

Jaaa overvejer det også, men etiketten siger jo at det er en aftenbeklædning og at det først må bæres efter kl 17, og da jeg normalt er sådan en, der holder lidt på formerne så har jeg stadig mine tvivl, men tror jeg er meget på den med at have den på med skjorte og slips i kirken også skifte til smoking skjorte og butterfly til selve festen. Jeg skal jo også lige have afklaret det med svigerfar og forlover da vi jo gerne helst skal være i samme påklædning;) Det duer jo ikke at de kommer "finere" klædt end mig :lol:

Hilsen Rasmus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak Mannie, håber du kunne bruge det til noget :wink:

Jaaa overvejer det også, men etiketten siger jo at det er en aftenbeklædning og at det først må bæres efter kl 17, og da jeg normalt er sådan en, der holder lidt på formerne så har jeg stadig mine tvivl, men tror jeg er meget på den med at have den på med skjorte og slips i kirken også skifte til smoking skjorte og butterfly til selve festen. Jeg skal jo også lige have afklaret det med svigerfar og forlover da vi jo gerne helst skal være i samme påklædning;) Det duer jo ikke at de kommer "finere" klædt end mig :lol:

Hilsen Rasmus

Jo Bruden :P

Men ja gæsterne skulle jo nødig komme i finere tøj end brudeparet.

Men tror nu at så længe du ikke dukker op i slidte cowboybukser og T-shirt med print, så siger hun ja til dig ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest vil jeg give dig fuldstændig ret i din opsang! Jeg mener vi har sat næsten 6000kr af til tøj til h2b og 7500 til mig, så jeg synes ikke der er så stor forskel. Og i modsætning til mig, så kan h2b jo bruge sit jakkesæt igen. JEg har ingenting at gøre med valg af tøj til h2b, det står ham og hans forlovere selv helt for.

Angående smoking, så tvivler jeg på at der kommer nogle i det til vores bryllup, men jeg ville ikke have noget imod at folk havde det på i kirken. Der er ikke den store tid i planen til at skulle hjem og skifte tøj imellem kirke og middag, så derfor er folk lidt "tvunget" til at have det tøj på som de skal hele dagen, men vi skal også først vies kl 16 :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sad lige og kiggede lidt her, har lånt M´s bruger da jeg lige ville kigge om der er noget om tøj til os mænd. Også blev jeg ærligt talt lidt harm, synes der er en bred opfattelse af at mandens tøj ikke må koste alverden, men gerne må ligne en hel masse. COME ON tøser, jeg kan godt forstå at det virker lidt dyrt, men har mange af jer tænkt over hvad jeres kjoler, slør, undertøj, sko, strømper, makeup, frisør osv koster også sidder man og småbrokker sig lidt over et jakkesæt/smoking alt inkl. til 4-5-6000 kroner :badgirl:

Jeg synes I skal lade jeres kommende mænd bestemme og have frie rammer ang. beklædning vil mene at selvom der ikke er mange af os, der siger det så betyder påklædningen rigtigt meget for os mænd. I må gerne vejlede manden, men hvis vi ser helt Emma Gadsk på det så er det gommen og forlover, der står for påklædningen... ALENE :wink:

Så lav et budget jeres mand kan bruge til noget, forstå godt man vil spare hvis der ikke er det store bryllupsbudget, men hvis der er 10-15000 til kjole inkl tilbehør så er der også 5000 til tøj til herren. MINIMUM! Ellers må I tage lidt fra kjolen :)

Og husk, man får som regel hvad man betaler for og jeg kan godt se og mærke en klar forskel på mine Hugo Boss jakkesæt og det jeg købte til en julefrokost i Dressmann for 999... Og jeres mand skal jo helst se helt perfekt ud på dagen, uden en jakke der sidder for løst og bukser der poser ikke :wink: ?

Nu hvor jeg lige er kommet af med min lille "opsang" vil jeg gerne lige høre jeres holdning til smoking i kirken? Mette synes at det kan man godt, men jeg er lidt af den "gamle" skole og der kan man jo ikke bære smoking før til festen om aftenen, så den er jeg mere på. Jeg har været lidt ude i smoking jakke i kirken også med alm skjorte/slips til også skifte til middagen til smokingskjorte og butterfly.

Hvad tænker I?

Godt bryllup til jer alle :loveshower:

Hilsen Rasmus

Kan godt li' at du tager det op :) har tænkt over det samme :)

Hos os er kærestens budget ca. 2½ gang højere end mit :), men også fordi han har forelsket sig I et hugo boss jakkesæt, som han faldt over da vi kun havde været sammen 1 års tid :) så har hele tiden lovet at når det endelig skul holdes noget fint måtte han få det :) så det skal han self' nu :) Hvorimod jeg enten vil finde en kjole til lilly lagersalg eller en kinakjole og jeg har en skrædder som syer den til gratis :)

Synes da også det er mest rimeligt hvis man har ca. samme budget på både bruden og gommen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os har Jan frie hænder. Han vil gerne genbruge et super lækkert jakkesæt han købte forrige år.

Han vil dog rigtig gerne have mig med ud at købe det øvrige tøj; dvs. skjorte, slips - eventuelt vest - sko og bælte. Vi er så heldige, så vi har en Hugo Boss outlet i Ringsted, så der tager vi hen og ser, hvad vi kan finde.

Eneste krav er, at det ikke koster over 5.000 kr. samlet, for det er, hvad der oprindelig blev sat af til tøj. Når mine forældre så har betalt alt mit, kan han jo solde det hele op :wink:

Han er forresten mest til jakkesæt - vi var til globryllup hos en veninde i weekenden, hvis mand kom i jakkesæt. Han var SÅ flot, til trods for, at det var "simpelt".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rart at det bliver positivt modtaget!

Jeg har også stadig jakkesættet lidt i baghovedet, men men men nu må vi se, er så heldig at min fætter ejer en herretøjsbutik, så tror jeg skal derned og kigge lidt. Synes det kommer meget an på pasform, hvordan det føles og have på osv.... Men jeg kan ligesom konkludere at INGEN (udover mig) har et problem med en fuld smoking til et eftermiddags bryllup :wink: ?

Må vist ud og sondere markedet lidt, men tror bare jeg har "problemet" da jeg er lidt klassisk når det kommer til traditioner osv ;)

Hilsen Rasmus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand havde jakkesæt på til vores bryllup, efter eget ønske. Vi holdt en sommer/have bryllupsfest, så smoking var ikke rigtig på sin palds.

Jeg var med ham ude at købe det, men det er valgt fulstændigt ud fra hans egne ønsker.

Hvis jeg havde skulle bestemme havde jeg valgt et lækkert mørkebrunt Hugo Boss sæt. Han valgte et lyst sæt tøj til ca. 3000 kr + tilbehør... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rasmus jeg synes du lyder som en ret fornuftig mand, Mette har valgt at blive gift med!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har haft netop den snak med min kommende mand, da vi begge synes at der kan være lidt for meget zilla magt allover.. Så jeg har besluttet at give manden frie tøjler.. jeg har fortalt at min kjole bliver ivory og han får nok et stykke af det overskydende stof.

Han har planer om at ville have et gråbrunt jakkesæt, så det får han lov til. OG der er faktisk afsat 6000,- til det fra min side.. Self skal mændene ikke bare købe deres i H og M.. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her må H2B vælge præcis hvad han vil, men han HADER at prøve og købe tøj... :tunge: Så jeg tager med og hjælper ham, så godt som jeg nu kan...

Desuden er hans tøjbudget højere end mit... :wink:

Og han må vælge præcis hvad han vil, dog har jeg spurgt ind til om han kunne li' brune farver eller om det skulle være sort? Så ja, jeg lægger måske lidt op til et match... :biggrin:

Edit: læste lige mit eget indlæg, og det lyder som om jeg giver ham lov til noget... Sådan er det slet ikke... Men han hader den del med, hvor han skal købe tøj... for ham er tøj noget man holder varmen i... Og jeg må langsomt presse ham til, at han da skal se pæn ud... Og han kan se knaldhamrende godt ud... Så derfor får jeg en finger med i spillet, da jeg gerne vil ha' at han lever op til sit potentiale... Hvis det stod til mig, så gik han ligeså meget op i sit tøj, som jeg gør i mit... Men det bliver vist aldrig muligt... :rolleyes:

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan virkelig anbefale at se på Archetipo hvis du søger et almindelig jakkesæt, der er meget pænt - altså ikke bare til hvilken som helst lejlighed. Desværre skal du så en tur til Vejle.

de sælger det også hos sten golman her i KBH hvor vi købte tøj :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude at kigge på tøj til min kæreste sammen. Han fandt et (virkelig lækkert!) jakkesæt, skjorte, vest+kravat som vi endte med at købe. I alt 3600 kr.

Jeg låner kjolen af en veninde, så hos os er det ham der har været dyret at beklæde. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os havde h2b besluttet længe før vi lagde budget, at han ville leje sit sæt.. Også selv om han kunne have købt, hvis han ville..

Vi giver 1650 for leje og tilretning, så det kommer til at passe perfekt :)

At jeg var med og med til at vælge er KUN fordi h2b rigtig gerne ville have mig med, og ikke havde et clue selv.. Havde ellers sagt, jeg ville holde mig væk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer