M&R

Mandens tøj - en lille opsang

30 indlæg i dette emne

Bed mærke i - der er ingen der har meldt sig på banen og "indrømmet" at de har det på den måde du beskriver :lol:

Måske er det slet ikke så udbredt? Måske er vi slet ikke så zilla agtige som vi går og tror!? :wink:

Eller også styrer man udenom tråde hvor man allerede når man ser overskriften, føler sig truffen!? :wink:

Jeg synes nu det er et ganske godt emne - og du har da så evigt ret.. Hvorfor skal manden "nøjedes" nu når vi kvinder gladeligt kaster 1000krone sedler i grams efter kjoler i alle afskygninger og tilbehør i et prisleje hvori vi kunne brødføde en mindre Afrikansk landsby..

Herhjemme blev der afsat 5000kr til H2B og 5000kr til mig - alt inkl.

Manden købte - efter eget valg - et sæt til 3600kr, sko til 400kr, gratis strømper der fulgte med sættet, manchetknapperne var en gave fra mig (kostede 150kr og har form som et snefnug :heart:) - og så mener han vist egentlig han er klædt på..

Jeg har derimod købt en kjole i Kina jeg ikke kunne bruge - og har derfor endt med at købe en Lilly model til 5.500kr - og tilbehør ialt for ca. samme beløb.. Kort sagt - jeg er 3 x så dyr i drift som H2B.. Men han elsker mig stadig og brylluppet er ikke aflyst! :lol:

Og så synes det det kunne være MØG lækkert med et frækt skræddersyet Hugo Boss jakkesæt til 15.000 til H2B, men han var lige ved at stille træskoene da jeg foreslog det! :( Nogle mænd (min inkl.) ER bare for nærige når det kommer til tøj... Hvorimod han siger "Du skal ikke tænke på penge når du køber kjolen.. Du skal bare have det godt i den.." :loveshower:

Mht. dit spørgsmål om jakkesæt og smoking - så synes jeg det afhænger mere af hvordan du har det, end traditioner. Og det lyder på mig som om du synes traditionerne er vigtige, og spørgsmålet er så om ikke du kommer til at fortryde hvis du kommer i smoking i kirken!? Jeg synes personligt man skal "skide hul i" formalia og gøre som man har lyst - men kun hvis man har det godt med det! :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har Jesper også helt frie tøjler - også prismæssigt (selvfølgelig er der en grænse, 15.000 kroners jakkesæt er der ikke lige til - medmindre han selv spæde til udenfor bryllupsbudgettet). Mener jeg har afsat 5000 kr i budgettet til ham for tøj og 1500 kr til sko (hvor jeg fx kun har 500 kr). Men det er egentlig bare for at have noget at gå efter. For Jesper er mærkedyr, og det bliver det helt sikkert ikke billigere af - tilgengæld får han noget, som han forhåbentlig kan bruge i mange år fremad.

Han har selv sagt, at han godt kunne tænke sig en smoking. (og vi skal giftes kl.14 - og synes sagtens man kan det, trods traditionen siger, at man ikke må bære den efter kl17. Skid hul i det, hvis det er det han vil have på). Men regner med at han tager forloveren med ud og så køber de tøj sammen - og så ved jeg ellers ikke mere.

Og synes også du skal gøre lige hvad du har lyst til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt to kjoler til i alt 5.500,- kr., sko til 110,- kr og diverse for ca 600,- kr. Skoene er betalt af egen lomme, og min mor har skudt 10.000,- kr. i bryllupskassen til kjolen. Alt hvad der ikke bliver brugt på kjolen, må vi stadig beholde og bruge til andet, så derfor var det vigtigt for mig at kjolen ikke kostede en formue, og det er Anders blevet glad for. :) Desuden synes jeg priserne på brudekjoler er helt hen i vejret, men det kan jeg jo desværre ikke ændre på.

Anders' mor betaler hans tøj, og han har snakket meget om et Hugo Boss jakkesæt eller noget andet i en god kvalitet med den helt rigtige pasform. Det synes jeg kun er fair, det er jo vores dag og derfor skal han også føle sig lækker og godt tilpas i noget fedt tøj. Desuden er pengene på hans tøj i sidste ende givet godt ud, da han jo vil få mulighed for at bruge det igen til andre store begivenheder i livet.

Min holdning til tøjet havde været helt den samme, hvis vi selv skulle betale. Jeg tror måske ikke at tøjet er så vigtigt for mange mænd og derfor genbruger de noget af det de har, eller køber noget billigere.

Mht. formalia så er det skib vidst sejlet for os for lang tid siden, men hvis det betyder noget for dig så skal du ikke tage smoking på i kirken. Synes derimod det var en god idé som du selv skrev med skjorte og slips i kirken, og så skifte til smoking skjorte og butterfly senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle :)

Tak for en god lille snak om det, rart at høre så mange positive kommentarer og at der er så mange der er enige, jeg tror også det bliver løsningen med at tage smoking, alm. skjorte og sort slips på i kirken også lige skifte til smokingskjorte og butterfly inden festen ( det er nok også meget rart at lige få luftet lidt ud når man har stået der nervøst og småsvedt :wink: ).

Godt at høre at I ser sådan på formalia og hvis jeg vælger den måde jeg hælder mest til lige nu, mener jeg også godt at jeg selv kan stå inde for det :)

Igen tak for de gode indlæg og meninger:)

Mange hilser Rasmus

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer