Bibi yake

at have topfigur eller ikke have topfigur..

31 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke finde ud af, om vi skal have topfigur på kagen.

Egenligt synes jeg det er meget hyggeligt og "hører" sig til. Men helt ærligt. De fleste figurer ligner jo noget fra 50'erne og/eller fra en horror film.

Har søgt på Etsy og lign efter noget der er lidt mere sjovt og "os" - uden held. Derfor tror jeg vi dropper at komme en figur på toppen.

Er det go eller no go?

Eller er der nogen der har gode ideer til en - tropisk strand - inspireret topfigur? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt i forhold til at have topfigur eller ej... For mig er det noget der hører til og vi havde derfor også en, som måske var lidt klassisk :)

Men jeg kan da komme med lidt foreslag til topfigurer med strandtema :)

Topfigur

Topfigur

Topfigur

De er dog ikke helt så sjove, mere romantiske :) Men du kan jo prøve at google noget med "fun wedding cake topper beach" eller noget i den stil ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde heller ingen topfigur, og ingen kommenterede det. Jeg tror heller ikke at det ville have "passet" til vores kage, så selvom jeg er ret traditionel på mange punkter, så er jeg glad for at vi ikke havde topfigur. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis du skal ha nogen lidt sjove nogen, så er der jo Medusa'erne, som jeg syns er super søde og grimme på een gang og man kan ikke andet end at elske dem, hehe. Altså selvom vi skal ha cupcakes-bryllupskage, så skal der topfigurer på her! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går og overvejer det samme... Jeg synes bare at de fleste er virkelig grimme - og Kæresten synes at det skal være sådan en hvor Bruden 'fanger' gommen/holder ham fast/slæber ham efter sig. Og jeg synes bare at de er SÅ fesne...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@ Line - Tak for links. Jeg har faktisk været omkring alle dem. Det er bare alligevel ikke rigtigt os.. Hmm. Vi skal giftes på stranden og temaet er - sjov, fest, kærlighed og sammenhold. Måske er de bare lidt for romantiske til min stil... (Har fået prædikatet - anti alt traditionelt af kæreste og vores uformelle weddingplanner på hotellet ;) )

@ Maria - Medusa'erne? Dem kender jeg vist ikke. Kan du linke? :)

@ Charlotte - haha I know. Jeg er heller ikke glad for dem. (Har også set virkeligt mange af dem, i alle de virkeligt mange timer jeg har brugt på den her www: http://wedinator.icanhascheezburger.com/

Tror, at med mindre medusa'erne er sjove og gode - eller at vi pludselig falder over en der er lige os - så bliver det en kage uden Hr. og Fru på toppen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med monogram på toppen hvis det skal være... Eller hoptimister (se på min blog eller i en tråd herinde).

Jeg har faktisk set dine hoptimister. De er rigtigt fine. Men jeg tror ikke at hollænderne, kenyanerne, tyskerne, amerikanerne og de andre nationaliteter ud over danskerne der kommer til brylluppet lige fanger den ide :) (Viste hoptimister til min (hollandske) kæreste da vi var hjemme på sommerferie. Han kunne ikke rigtigt se det fine i dem, - så vi fik ikke en med hjem til hylderne haha)

- Og monogram har vi ikke noget af. Det er ikke lige mig - eller min kæreste for den sags skyld :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heller ikke så meget til de traditionelle topfigurer (de der små plastic nogle man SKULLE have på kransekagen engang) og H2B var ligeglad - så jeg fik lov at bestemme - og jeg er helt pjattet med glas. så jeg fik en lokal glaskunstner til at fremstille dem her:

293457_10150285550419096_554759095_7530267_1085884_n.jpg

Der er sådan nogle lange pinde i - så de kan stikkes ned i kagen! :)

Men hvis vi snakker tropisk bryllup på en strand et eller andet smukt sted - så er spørgsmålet vel - skal i have sådan en "traditionel" bryllupskage!? :)

Men der er masser af fine top figurer - synes jeg.. Du kan fx kigge på Ebay.. Har fundet lidt forskelligt:

Strandtema:

http://www.ebay.com/itm/Palm-Tree-Tropical-Beach-Wedding-Cake-Toppers-/330608381247?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cf9cb8d3f#ht_2351wt_905

http://www.ebay.com/itm/Just-Married-Groom-Bride-Beach-Wedding-Cake-Topper-NEW-/140529589658?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b8375d9a#ht_2794wt_952

http://www.ebay.com/itm/Beach-Get-Away-Swarovski-Crystal-Cake-Topper-Caketop-/160633853908?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25668617d4#ht_2123wt_952

http://www.ebay.com/itm/Summer-Lovin-Beach-Themed-Wedding-Caketop-Cake-Topper-/160633860540?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25668631bc#ht_2080wt_952

Monogrammer:

http://www.ebay.com/itm/Diamante-Wedding-Monogram-Initial-Cake-Topper-Cupcake-/280732967310?pt=AU_Wedding_Clothing&var=&hash=item870d3be4c0

http://www.ebay.com/itm/Silver-Monogram-Wedding-Cake-Topper-CHOOSE-LETTERS-Size-/400113849398?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item9bff274da4#ht_500wt_922

http://www.ebay.com/itm/Monogram-Silver-Initial-SECESJA-Wedding-Cake-Topper-/110707883697?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item5f77b9dc53

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have topfigur på vores. Hvis kagen bliver pyntet rigtig fint, synes jeg næsten ikke det behøves. Der er mange kager, hvor der ikke er figurer på, og synes de er lige så fine! :cheerleader3: (og så sparer man også pengene *høhø*)

Men der er rigtig mange sjove og forskellige figurer på nettet, prøv bare at google det. Inden vi besluttede os for ikke at have topfigurer på, havde jeg fundet en masse forskellige og sjove rundt omkring (kan bare ikke lige sige dig hvor - har ikke gemt links :blush:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@Shedevil. Hvor er de fine. :) Det er en super løsning synes jeg!

Vi har faktisk set på palme-toppen. Min kæreste er helt vild med den, jeg synes den er lidt kedelig. :S Men faktisk. Synes jeg at den med surfboarded er rigtig fin. Ikke mindst fordi vi mødte hinanden, da min kæreste kom til kysten for at surfe en weekend... :) Må se hvad han siger - men we could have a winner :)

Og nej. Vi skal ikke have den helt store bryllups-kage. Men en lille fin en, så vi bare kan skære et stykke kage (krav fra kæreste og bryllups-hjælper fra hotellet - jeg havde foreslået helt at droppe kagen :) ) - Men den figur kunne være fin synes jeg :)

Og tak for hjælpen alle. Sikke hurtigt der kom gang i tasterne- I'm impressed :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan godt følge dig i det med at de traditionelle topfigurer er bare alt for trælse... vi har valgt at vi gerne vil have en topfigur, men det skal være med Anders And og Andersine da vi er helt vilde med dem begge to så det vil passe til os og det vil være noget gæsterne vil kunne sige at det er bare os,.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er heller ikke så meget til de traditionelle topfigurer (de der små plastic nogle man SKULLE have på kransekagen engang) og H2B var ligeglad - så jeg fik lov at bestemme - og jeg er helt pjattet med glas. så jeg fik en lokal glaskunstner til at fremstille dem her:

293457_10150285550419096_554759095_7530267_1085884_n.jpg

Der er sådan nogle lange pinde i - så de kan stikkes ned i kagen! :)

Men hvis vi snakker tropisk bryllup på en strand et eller andet smukt sted - så er spørgsmålet vel - skal i have sådan en "traditionel" bryllupskage!? :)

Men der er masser af fine top figurer - synes jeg.. Du kan fx kigge på Ebay.. Har fundet lidt forskelligt:

Eii, de er jo fantastisk!!! Sådan nogle ville være helt perfekte! Hvad har i givet for dem? Og hvor fik I dem lavet henne?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt denne på nettet:

post-48514-0-55036700-1318360954.jpg

Og vidste bare at det skulle være den. Den er så romantisk og intim, og farverne passer fint til sådan som vi gerne vil have kagen til at se ud.

Jeg synes ikke det er et must med en topfigur, men det kan være med til at man giver kagen sit helt eget præg. Der findes desuden mange der laver topfigurer på bestilling hvor de bliver lavet efter hvordan man selv ser ud, hvad tøj man har på osv. Måske var det en mulighed?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eii, de er jo fantastisk!!! Sådan nogle ville være helt perfekte! Hvad har i givet for dem? Og hvor fik I dem lavet henne?

De er lavet af en lokal (Aalborg) glaskunstner der hedder Helle - du kan se hendes hjemmeside her..

Hun kan lave stort set alt - eller, hun er ihvertfald villig til at prøve! :)

Vi gav 400 kr for dem.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt denne på nettet:

post-48514-0-55036700-1318360954.jpg

Og vidste bare at det skulle være den. Den er så romantisk og intim, og farverne passer fint til sådan som vi gerne vil have kagen til at se ud.

Jeg synes ikke det er et must med en topfigur, men det kan være med til at man giver kagen sit helt eget præg. Der findes desuden mange der laver topfigurer på bestilling hvor de bliver lavet efter hvordan man selv ser ud, hvad tøj man har på osv. Måske var det en mulighed?

Nej hvor er det en fantastisk top figur. Hvis vi skal have topfigur på kagen, skal det helt sikkert være i den stil som du (I) har fundet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt denne på nettet:

post-48514-0-55036700-1318360954.jpg

Og vidste bare at det skulle være den. Den er så romantisk og intim, og farverne passer fint til sådan som vi gerne vil have kagen til at se ud.

Jeg synes ikke det er et must med en topfigur, men det kan være med til at man giver kagen sit helt eget præg. Der findes desuden mange der laver topfigurer på bestilling hvor de bliver lavet efter hvordan man selv ser ud, hvad tøj man har på osv. Måske var det en mulighed?

Nej hvor er det en fantastisk top figur. Hvis vi skal have topfigur på kagen, skal det helt sikkert være i den stil som du (I) har fundet.

Hvis det skulle have interesse så er den købt her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi havde ikke traditionel top figur - synes netop også det er svært at finde nogle jeg kan lide, og synes samtidig det var mange penge for noget jeg ikke rigtig ville bruge til noget bagefter - vores løsning blev, at vores bager lavede figurene i marcipan :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have topfigur.. Vi vælger i stedet friske roser/blomster, som vi begge synes er meget flottere. Kagen bliver en etagekage, så blomsterne kommer til at ligge øverst samt imellem hver etage... :) (ligesom nedenstående billde - vores farvevalg vil være rosa/hvid i stedet for lilla, som ses her)

post-44988-0-61929300-1318408025.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer