Lene T

Alternativ musik i kirken, hvad synes i?

14 indlæg i dette emne

Jeg har aldrig haft den store fidus til "Here comes the bride" og jeg ville egentlig gerne gå min elskede i møde til en sang, der siger lidt om os, end trompeter og bulder og brag.

Jeg har fundet denne sang af Peter Gabriel og jeg kan se mig gå Thomas i møde, når jeg hører den ()() Indrømmet, tårerne presser sig også lidt på :blush:

Hvad er jeres mening om alternativ musik og er der nogen der har erfaring med det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en god idé, at bruge noget musik, som rører én. Og de fleste kirke er da også med på den, så længe organisten kan spille den. Ellers er det ofte også et alternativ, at få det spillet på anlæg.

Jeg er heller ikke selv til 'here comes the bride', så vi skal have Pachelbels Canon i D dur som præludium.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal gå ind til pachelbels cannon in D og vi går ud til beatles all you need is love, så det syntes jeg sagtens i kan ;) og book of love er også rigtig smuk :loveshower: men som de andre siger tror jeg heller ikke den egner sig til orgel. Vi regner med at få en til at spille på violin og en til at spille på keyboard.

mvh. Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et nummer som dette egner sig for mig at se ikke til at blive spillet af en organist. Det skal næsten være den ægte vare :biggrin:

Jeg regnede nu heller ikke med at den skulle spilles af orgel, men spilles over anlægget. Det jeg tænkte var, at det skulle være en sang/melodi, der stadig havde noget højtidelighed over sig, uden at det er übertraditionelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til Pachelbels Canon in D, og den har VIRKELIG en personlig betydning for mig nu... Men nogle gange kan jeg faktisk godt blive lidt vemodig over at jeg aldrig kommer til at gå op til Here Comes the Bride, for det er bare så bryllupsagtigt, som noget kan være... Hvis jeg skulle gøre det om, er jeg i tvivl om hvad jeg ville have valgt... Men ok, jeg ELSKER også traditioner. :tunge:

Hvis I ikke er så meget til traditioner, og hvis sangen betyder noget for jer, så synes jeg endelig at I skal gøre det. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal gå ind til pachelbels cannon in D og vi går ud til beatles all you need is love, så det syntes jeg sagtens i kan ;) og book of love er også rigtig smuk :loveshower: men som de andre siger tror jeg heller ikke den egner sig til orgel. Vi regner med at få en til at spille på violin og en til at spille på keyboard.

mvh. Trine

Hvor lyder det fedt, at i går ud til All you need is love!! Man er jo lige blevet gift, så det er jo et glædeligt øjeblik :loveshower: Det kunne man godt blive inspireret af :)

Pachelbel er også utrolig smuk og højtidelig, uden at være en kæmpe gang orgeltramperi ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik ind til Pachelbels Canon in D, og den har VIRKELIG en personlig betydning for mig nu... Men nogle gange kan jeg faktisk godt blive lidt vemodig over at jeg aldrig kommer til at gå op til Here Comes the Bride, for det er bare så bryllupsagtigt, som noget kan være... Hvis jeg skulle gøre det om, er jeg i tvivl om hvad jeg ville have valgt... Men ok, jeg ELSKER også traditioner. :tunge:

Hvis I ikke er så meget til traditioner, og hvis sangen betyder noget for jer, så synes jeg endelig at I skal gøre det. :)

Så sandt, det er da helt sikkert noget man skal overveje nærmere, for man går jo kun op af gulvet een gang. Jeg er nu også temmelig traditionsbundet, men lige "Here comes the bride", har jeg altid syntes var en forfærdelig omgang larm LOL Og jeg vil jo ikke gå og blive irriteret, når jeg føres op af kirkegulvet! hahaha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til Pachelbels Canon in D, og den har VIRKELIG en personlig betydning for mig nu... Men nogle gange kan jeg faktisk godt blive lidt vemodig over at jeg aldrig kommer til at gå op til Here Comes the Bride, for det er bare så bryllupsagtigt, som noget kan være... Hvis jeg skulle gøre det om, er jeg i tvivl om hvad jeg ville have valgt... Men ok, jeg ELSKER også traditioner. :tunge:

Hvis I ikke er så meget til traditioner, og hvis sangen betyder noget for jer, så synes jeg endelig at I skal gøre det. :)

Så sandt, det er da helt sikkert noget man skal overveje nærmere, for man går jo kun op af gulvet een gang. Jeg er nu også temmelig traditionsbundet, men lige "Here comes the bride", har jeg altid syntes var en forfærdelig omgang larm LOL Og jeg vil jo ikke gå og blive irriteret, når jeg føres op af kirkegulvet! hahaha

Haha, nej du skal helst ikke blive irriteret ;) Jeg er også sådan lidt ambivalent overfor den, men faldt lidt for den (efter at være blevet gift) da jeg hørte teksten (som jeg så har glemt nu, haha. Men googl den evt. den er meget smuk, synes jeg )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke var "Here comes the bride" der blev spillet da jeg gik ind, men derudover kan jeg kun sige at jeg den dag i dag ikke aner hvad der blev spillet hverken den ene eller den anden vej. de kunne have truttet i et paprør, jeg havde kun øje for min mand på vej ind og ham, familien og vennerne i kirken på vej ud. Men har man nogle sange, salmer, noget musik der betyder noget særligt for én, kan man ofte lave en aftale så det kan lade sig gøre. Vi sang en sang/salme som ikke er i salmebogen men som betyder meget for os, så den sang vi også. Vi havde selv lavet vores salmehæfter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til Nick Caves 'Into my arms'.. For mig er det den ultimative kærlighedssang, og jeg elsker den! Kunne slet ikke forestille mig at gå ind til andet. :) Hvad der blev spillet da vi gik ud kan jeg tilgengæld overhovedet ikke huske. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres tanker og erfaringer! Det er rart lige at få andres synspunkt på, når man nu ikke har prøvet at blive gift før, og så sandelig ikke har tænkt sig at blive det igen!! :wink: Det er vel lidt noget med at famle sig frem og føle efter, hvad man har det bedst med... og så spørge alle jer andre til råds :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gik ind til Nick Caves 'Into my arms'.. For mig er det den ultimative kærlighedssang, og jeg elsker den!

WoW ! Lige det nummer er jeg faktisk begyndt at bruge lidt i relation til dinnermusik indenfor de sidste par måneder. Bl.a. fordi jeg et eller andet sted syntes at vhere the wild roses grow og numre i den stil blev lidt for sukkersødt overfor brude som ligesom havde givet udtryk for at de ikke var til de sædvanlige kærlighedssange/tårepersnere. Iøvrigt er det nummer jo stilmæssigt lidt (kun lidt) i samme genre som Peter Gabriel nummeret, eller omvendt, og det er begge numre som man ikke hører så tit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer