sommerfugl83

Den bedste dag i vores liv :O) - Endelig færdig!

78 indlæg i dette emne

Hvor er I bare et smukt par. I ser bare så glade ud!

Mon du vil fortælle hvor du har købt kjolen henne?

Jeg skal selv giftes til maj, men er i udlandet og kan ikke komme til at kigge på kjole før januar, så ville rigtigt gerne have en idé om hvor jeg skal kigge henne. Jeg synes din kjole er så smuk og kunne godt tænke mig en kjole i den stil.

De bedste hilsener, Karen

Hej Karen

Tusind tak for de fine ord :7himmel: Jeg synes jo også selv det var den perfekte kjole. :loveshower:

Den blev købt i House of Brides i Tåstrup i november 2010. Havde ikke selv valgt den hvis jeg ikke havde fået hjælp. Tænkte i første omgang, at den skulle det i hvert fald IKKE være. Men da jeg så fik den på, var jeg overhovedet ikke i tvivl om, at det skulle være den :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et vidst ikke så god til det der med at få lavet min beretning færdig. Men jeg har ferie helt alene mellem jul og nytår, så håber at få lavet den færdig der. Beklager meget.... :blush:

Bort set fra det, så er mine forældre kommet os i forkøbet og fået lavet en samlet bryllupsbog med en masse billeder fra fotografen og fra selve dagen og aftenen. Den er blevet super god selvom jeg ikke selv har haft´en finger med i spillet. ÆÆÆlsker at sidde og kigge i den :loveshower:

Ellers er alt bryllupshalløj ret meget i baggrunden. Hussere mest på søster BK, da vi nu starter op på fertilitetsbehandling.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg forsøge mig med at fortsætte lidt med min beretning. Til orientering har jeg opdateret min tråd igennem, så der er kommet lidt flere billeder hist og her og nogle er blevet så store at man nu osse kan se dem :wink:

Men here it goes.

Vores fantastisk hyggelig lokaler. Lounge Lokalet på hotel Admiral

post-45847-0-39382100-1325329787.jpg

Og bordkortene som min skønne veninde og hendes mor fiksede for os. De blev bare alletiders og er meget tilfreds med dem. Alle kvinderne fik en rose i en lille potte og mændene fik et friskt grønt blad.

post-45847-0-30334900-1325329818.jpg

post-45847-0-20927400-1325329802.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Billeder af den fantastiske menu vi fik. Vi havde valgt den menu, der hed Årstidens 3 retter:

Letrøget, confiteret laks med fennikel og langtidsbagt tomat. Tror aldrig jeg har smagt en laks der smagte så godt som dette. Det smeltede på tungen o

post-45847-0-13320900-1325329988.jpg

Stegt kalvetyksteg med syltede kantareller og spinat, samt kalvesauce med majs og hasselnødder. Kødets var så mørt og lækkert at man nærmest kunne tygge det med øjenbrynene

post-45847-0-23409000-1325330006.jpg

Klassisk citrontærte med hvid chokoladeis. Det eneste jeg ikke var SÅ imponeret over. Det hvid marengs og isen var skønt, men selve citrontærten blev lidt for meget efter min smag. Men det smagte nu alligevel fint.

post-45847-0-13656800-1325330024.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fortsættelse følger snarest..... Men nu er der opdateringer igennem hele tråden med større billeder....

Vil slutte af med et par billeder af os lige inden vi sætter os til bords

post-45847-0-57068400-1325333039.jpg

post-45847-0-05393900-1325333050.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønne billeder!! :)

Det ser total luksus ud med de stole der... :) Lækkert!

Stolene var osse super gode at side i. Især når man nu sidder så længe som man gør. Det eneste lille bitte minus var at de var vildt svære at balancere på, når vi skulle op at stå på stolene for at kysse :rolleyes:

Hvor er I bare smukke! :loveflag: Og er absolut helt vild med din kjole og i det hele taget din styling! Og sikke nogle lokaler at holde festen i, wow en romantisk stemning! :a1221: Glæder mig til fortsættelsen...

Tusind tak for de pæne ord, Bliver næsten helt forlegen :blush: Men må indrømme at jeg osse selv er rigtig glad for resultatet :wink:

Jubiii endelig kom der flere billeder :loveshower:

I er så smukke. Super elegant bordopdækning, og uhmmmm lækker menu :metteholm

Ha ha - ja endelig lidt flere billeder :blush: Ved godt jeg ikke er så god til det der med at lave beretningen færdig, men det skal nok komme. Og ja menuen var fantastisk

Og tak for komplimenterne :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg besluttet mig for at gøre min beretning færdig. Så nu fortsætte jeg fra hvor jeg slap sidst :rolleyes:

Vi satte os til bordet, middagen startede og hygge bredte sig. Første taler meldte sig. Det var min far. Hans tale startede med hvordan han og min mor havde fået besked om Jacobs frieri og hvordan han og min mor havde reageret. Det var nu ret sjovt at høre :lol: Han sagde nogle rigtig rørende ting og kunne mærke at jeg blev helt varm inden i. Min far er ikke en mand, der normalt bruger ret meget tid på ting som at sætte ord på sine følelser. Men det gjorde han her og det var bare så fint! Han fortalte om hans følelser dengang jeg blev født og hvor stolt han var. Han fortalte at han havde følt sig rørt inden i, da jeg fortalte at jeg havde fundet min eneste ene og at han lige der følte, at han havde gjort det rigtige. Ja - hans tale indeholdte faktisk ALT en tale skulle. Fakta, følelser og humor. Jacob blve selvfølgelig osse kærligt mobbet :wink:

post-45847-0-05243000-1327744199.jpg

Hvad vi ikke vidste var, at vores forældre havde mødtes i smug op til vores bryllup og havde skrevet en tale sammen. Min svigermor afbryder derfor min far midt i det hele efter han har mobbet Jacob og taler videre. Min mor afbrød svigermor, min svigerfar afbrød min mor og til sidst sluttede min far talen af. Det var bare SÅ godt.

Her er endnu et par billeder fra under deres tale. Her har min svigermor fået sagt noget fjollet om mig og jeg kan slet ikke styre det :lol:

post-45847-0-79233100-1327744750.jpg

Og her fortæller min svigerfar om dengang jeg forvekslede ham med Jacob og var i færd med at tage min arme rundt om livet på ham i et kærligt kram indtil jeg fik øje på Jacob henne i sofaen. Ikke et af mine mest stolte øjeblikke, hvilket jeg osse tror billede fortæller...

post-45847-0-35769100-1327744767.jpg

Min far afslutter hele talen med følgende:

"Jacob og Carina! Må al kærlighed, glæde, fred og fordragelighed gennemvædde jeres øgteskab - det fortjener I, og det fortjener alle i kender. I får jeres bump på vejen fremover, men jeg er sikker på at i får kørt stille over dem, så varerne i bilen ikke vælter - og husk at elsk hinanden alligevel, selvom det skulle ske. Jeg ved Jacob bliver en god mand og jeg vil ønske jer alt held og lykke fremover. - Og Jacob! pas lige så godt på hende, som jeg har gjort!"

Redigeret af sommerfugl83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og så skulle der kysses. Heldigvis var de gode til ikke at gøre det for tit, det der med at slå på tallerkenerne og trampe i gulvet, for det var ærligtalt ret besværligt at stå på de stole. Der var jo hjul under. Både min veninde og min far holdt fast i min stol og jeg selv måtte støtte mig til muren for ikke at vælte ned, men pyt. Det var nu ret hyggeligt alligevel :a1221:

post-45847-0-34628300-1327745676.jpg

post-45847-0-92977200-1327746252.jpg (jacob slås lidt med mine sko hihi)

SÅ var der kysserunde. Jeg fik kysser, når Jacob var væk og omvendt. Har dog kun billeder af Jacob der bliver kysset på.

post-45847-0-87291800-1327746062.jpg

post-45847-0-43286800-1327746077.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det Jacobs tur til at holde tale for mig. Den var bare så fin og han gjorde det virkelig godt.

post-45847-0-38046500-1327746574.jpg

Han sluttede sin flotte tale af med følgende:

"Vi er gode for hinanden, gode til at hjælpe hinanden når der er svært men vi er også gode til presse/støtte hinanden til at blive bedre

Du er ikke kun min kone, min eneste ene men også en ven jeg ikke vil kunne leve uden. Jeg glæder mig til at dele mit liv med dig, glæder mig til at få børn med dig og gerne en masse;) Jeg vil jo gerne være far til 4.

Glæder mig til alle de projekter vi pusler med og der er ingen andre jeg kan forstille mig at gøre disse ting med end dig."

Min fantasiske mand :a1221:

Jacobs barnsdomsveninde valgte at synge en sang, da hun ikke synes hun var så god til det der med taler.

Før det blev min tur til at tale til min mand, fik vi en sang og dertil et "Ægteskab", hvor inden i var to champagneglas, en lille champagne, plade chokolade og en masse kort som alle gæsterne skulle skrive små hilsner på. Mine forældre har fået nøglen hertil og den får vi så udleveret på vores 1-års bryllupsdag, så vi kan side og læse alle hilsnerne med et glas bobler og lidt god chokolade. Det glæder vi os allerede til. Indtil videre står det lille (medicin)skab inde i vindueskarmen i soveværelset og bare venter på at blive åbnet om små 8 måneder :wink:

Endelig blev det min tur. Var lidt nervøs, men glæde mig allemest. Talen gik egentlig rigtig fint. Snublede lidt over nogle af ordene men generelt lykkedes det mig at tale langsomt og kun til Jacob.

post-45847-0-25882900-1327747740.jpg

Min tale sluttede med:

"Til dig skat vil jeg gerne fortælle at jeg elsker dig!Elsker dig - selvom du prutter under dynen. Elsker dig - selv om du kan være virkelig irriterende og frygtelig stædig. Elsker dig selv om du altid driller og "prutter" mig på halsen (når du ved at jeg ikke kan lide det). Elsker at vi er så gode til at være der for hinanden - igennem både op og nedture. Elsker at rejse sammen med dig. Elsker at det er dig jeg skal opleve verden med. Elsker dig for alt hvad du er og alt hvad du gør mig til. Elsker dig til universets ende og tilbage igen.

Du er min sten - min klippe. Honey - you are the rock wich upon I stand. Jeg ville egentlig synge vores sang for dig, da den har en helt unik og særlig betydning for os begge, men det vil jeg trods alt skånde dig for og har derfor fået en anden til det. Håber at du vil nyde det."

Ham der spillede vores sang med Coldplay: Green eyes

post-45847-0-48948400-1327747650.jpg

og vi sidder i vores helt egen boble og lytter

post-45847-0-76957300-1327747668.jpg

Han blev glad og det var det vigtigste

...... og så var han super dygtig ham der kom og sang og spillede :thumbsupsmileyanim: Jeg var MEGET tilfreds :)

Herefter valgt min rigtig gode veninde at holde en tale som tog udgangspunkt i Tilfældigheder. Den var bare rigtig godt sat sammen. Den startede med hvor hun og jeg ved en tilfældighed mødte hinanden, da vi var i "brobygning" i 10. klasse. Hvordan vi ved en tilfældighed kom i samme gymnasium og endda i samme klasse. Hvordan vores venskab havde udviklet sig og ikke mindst hvordan hun mødte Jacob ved en tilfældighed og hvordan hun gjorde mig opmærksom på at han fandtes. (jeg havde takket hende i min tale, da det i bund og grund er hendes skyld at jeg begyndte at interessere mig for Jacob)

post-45847-0-61329100-1327748479.jpg

Til sidst afsluttede vores toastmaster med sin tale. Han havde blot lidt stikord på sit papir og snakkede ellers løs derudfra. Det var en lang men en fantastisk personlig tale. Han startede ud med at fortælle at han altså havde kysset på mig først længe før Jacob kom ind i billede. Tossede ham :rolleyes: (i dag er han selv gift med den skønneste kvinde som jeg sætter stor pris på). Han fortalte om alle de ting han satte pris på ved os og alt det han elskede ved os - både hver for sig og som par. Af en eller anden årsag kaldet han Jacob Flotte fyr 22 gennem hele talen. Aner ikke hvor det kom fra :blink: Men sjovt var det :lol: En rigtig god tale fuld af kærlighed, spas, alvor, humor og kærlig mobning. Helt perfekt afslutning på alle talerne :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af sommerfugl83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter maden var det tid til kaffe, pakke gaver op og ikke mindst bryllupskage. :metteholm

post-45847-0-74604500-1327749149.jpg

Det var min mor der havde sørget for bryllupskagen, efter vores bryllupskagebager sprang fra kun nogle få måneder før dagen. Synes hun havde gjort det rigtig godt, da vi ikke er til for meget putte nutte. Vi kan bedst lide det helt enkelt og det var den. Og så smagte den helt fantastisk.

Der skæres...

post-45847-0-48873700-1327749523.jpg

læg mærk til hvis hånd der er øverst :thumbsupsmileyanim:

post-45847-0-55432800-1327749543.jpg

Da jeg fortalte at det betød at det ville være mig der kom til at bestemme mest i ægteskabet, svarede han bare med et smil: Jamen - det gør du jo allerede :tunge:

Vi fodre hinanden

post-45847-0-71945500-1327749599.jpg

Og uhmmmm den var god!!!!

post-45847-0-67416000-1327749262.jpg

Redigeret af sommerfugl83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter kagen skulle der pakkes gaver op. Vi nåede dog ikke at få pakke ret mange op, da klokken nærmede sig midnat med hastige skridt og dermed brudevalsen. Vi var ret spændte, da vi jo havde valgt at den oprindelige brudevals skulle gå over i en jive. Det startede ok, men det var sgu ikke så nemt at danse som da vi øvede. Havde jo pludselig stor kjole på og ikke bukser, som da vi øvede. Derudover blev vi udfordret lidt af gulvet, da det skiftede fra parketgulv til gulvtæppe. men det gik og vi havde det sjovt i mens.

Her er lidt billeder:

Vi bukker og nejer pænt for hinanden

post-45847-0-98588500-1327750236.jpg

Den almindelige brudevals

post-45847-0-02236000-1327750263.jpg

Som går over i Jive (eller noget der ligner)

post-45847-0-26491900-1327750286.jpg

post-45847-0-72196300-1327750305.jpg

Hvis man ser godt efter kan man se René stå op ved DJén og se efter om vi gør det godt nok og husker alt hvad vi har lært

Til sidst blev Jacob selvfølgelig fanget og fik klippet sokker. Jeg får et stort kram af min mor, da jeg har glemt at tage sløret på igen og de derfor ikke kan rive i det. Hun synes det var list snyd....

post-45847-0-31678500-1327750329.jpg

Meningen var egentlig at jeg bagefter brudevalsen ville kaste med min buket amarican stile, men det glemte jeg osse alt om... Når pyt.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her til sidst vil jeg bare kaste lidt sidste billeder ind fra resten af festen. Tror de fleste af dem taler for sig selv :heart:

første dans efter brudevalsen

post-45847-0-03269300-1327750849.jpg

fortsætter med at pakke gaver ud

post-45847-0-62973700-1327750881.jpg

Danser med min mor

post-45847-0-86734500-1327750933.jpg

.... og bom.... hun træder på min kjole og jeg ligger og roder rundt på gulvet. Hjælper hun mig op igen? Neeeej for hun er færdig af grin :lol:

post-45847-0-84519700-1327750948.jpg

in mor og lillesøster

post-45847-0-42056500-1327751095.jpg

De bedste veninder

post-45847-0-36072900-1327751109.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der danses på livet løs

post-45847-0-98315000-1327751279.jpg

post-45847-0-17635500-1327751316.jpg

Total hygge. Øl i hånden og fodres med natmad af manden. meget charmerende billede.

post-45847-0-50412600-1327751355.jpg

Søs og jeg ud på de sene timer

post-45847-0-92036900-1327751375.jpg

Min bedste veninde og jeg har en ting med fjollebilleder og det skal vi da osse have fra denne dag. (kvaliteten er ikke så god, da det er fra et engangskamera)

post-45847-0-58446500-1327751436.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden at aftenen slutter kl 03.00, spiller DJ'en vores sang med Green eyes for sidste gang. Jacob og jeg tager vores sidste dans sammen den aften og nyder hinanden. Det var meget intens.

post-45847-0-85014000-1327751701.jpg

Vores fantastiske aften lakkede mod enden og vi havde haft den mest fantastiske dag og aften man kunne forestille sig. Havde slet slet ikke lyst til at den skulle slutte. Folk begyndte lige så stille at smutte og vi pakkede vores gaver sammen på et rulle bord og gik derefter op til vores suite. Vi fik noget af en overraskelse da vi kom op. Vores venner havde været nede i køkkenet og hugge en kæmpe rulle vita wrap og min veninde havde fået lavet xtra nøgle til vores værelse. De havde så raseret vores værelse.

post-45847-0-09295900-1327751885.jpg

Da vi var kommet forbi afspærringen kom vi op og så at der bare var toiletpapir i hele loftet og ned fra alle de fritlagte bjælker. jacobs taske var blevet Vita wrappet ind i lænestolen, så det var noget af en opgave at få den fri :lol:

De havde sat vitawrap ude over toilettet og man kunne overhovedet ikke se det var der. Jacob nåede heldigvis at opdage det inden vi fik brugt toilettet. De havde tømt vores sæber og spredt ris i hele senge. Eller ris og ris - det var de der lede hjerte sukker ris, der var over det hele. Vågnede op dagen efter med små hjerter klistret til kroppen :griner:-

Efter vi havde fået ryddet op var det tid til at Jacob skulle havde mig ud af kjolen. Hold fast hvor han bandede :lol: Det var vist ikke helt nemt med alle de små knapper. Blev til sidst kastet ned på maven på sengen og han satte sig oven på mig og gik i krig. han gad ikke åbne de sidste to knapper men kunne også sagstens få den af uden.

Så gik vores bryllupsnat igang og vi havde en fantastik skøn nat :bed: Vi skulle bare :a1093: uanset hvad havde vi aftalt. Men at det rent faktisk blev SÅ godt var der vist ingen af os der havde regnet med :a1221::loveshower::7himmel:

Vi sov små 4 timer før vækkeuret ringede.

Redigeret af sommerfugl83
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Morgenen kom og vi udvekslede morgengaver. Jacob fik den collage jeg havde fået lavet samt en hvidguldshalskæde. jeg fik et par fine enkle brilliantørestikker :heart:

Vi mødtes med mine søster + hendes kæreste, mine forældre og mormor til brunch kl. 09.30.

Kl. 11 kom mine svigerforældre og hentede os og hjalp os hjem med alle vores fine gaver.

Vores ophold sluttede dog lidt kedeligt. Kort fortalt var vi alle blevet banket op af rengøringen for at høre hvornår vi ville tjekke ud, da de gerne ville gøre værelset klar til de næste. De var op på vores værelse omkring lidt i 9 - altså 3 timer FØR tjekud. Nårh - skidt pyt med det. Det der var meget for dårligt var, at mens vi sad i fred og fordragelighed og nød vores brunch, havde rengøringen rengjort min mormors værelse, på trods af at hun ikke var tjekket. De havde fjernet hendes briller, hendes toiletsager og hendes festtøj :pokey::shooter: Hvad Fanden bilder de sig ind??? mine forældre brugte en lille time på at få hendes ting lokaliseret!!! Men hun fik dem dog tilbage.

Dette kunne selvfølgelig ikke gå uhørt hen. Man må kunne forvente mere af et 4 stjernet hotel! Klagede derfor til vores arrangør. Blev efterfølgende ringet op af en af cheferne med en personlig undskyldning. Han beklagede meget af dette overhovedet var sket og ville gerne give et plaster på såret efter eget valg. Vi snakkede om over weekenden hvad vi gerne ville have, og endte med en lækker 3-retters menu på Admirals restaurant Salt inkl. vinmenu. Denne menu indtog vi på vores 1 måneds bryllupsdag og det var virkelig lækkert.

På trods af ovenstående episode ville jeg til en hver tid holde fest igen på Admiralen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette er enden på min beretning. Det har været sjovt at skrive den selvom jeg har været længe om det. Tak fordi i læste med - håber I kunne lide den.

Jeg kommer stadig en gang i mellem her på BK men lige i øjeblikket husere jeg mest på søster BK. Jacob og jeg er i fertilitetsbehandling og har for første gang prøvet inseminering. Vi er vildt spændte og krydser for det er lykkedes her i første forsøg. Vi havde ellers håbet at lave en kærlighedsbaby på vores bryllupsnat og min mens var da osse forsinket nogle dage, men sådan skulle det desværre ikke være. Nu håber jeg bare snart at vi kan få lov til at blive forældre.

Har fundet manden i mit liv, er blevet gift med ham, så nu er vi så klar til at kaste vores kærlighed på en ny lille mini Laursen :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt slutning på jeres fantastiske beretning. Jeg har løbende fulgt med, og den har været med til at gøre til, at jeg glæder mig endnu mere til den store dag forude :)

Er glad for at høre at du kunne lide min (vores) beretning. Og det er altid skønt at man kan være med til at andre glæder sig endnu mere til den store dag. De 5 måneder kan sørme hurtigt gå :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer