SaschaTheresa

Bryllupskage - Til receptionen eller som dessert?

28 indlæg i dette emne

Hej tøser,

Ja som overskiften siger, så ville jeg gerne have jeres input om bryllupskagen skal serveres til receptionen, eller som dessert?

Jeg er helt vildt i tvivl, da jeg synes det ville være smart at servere den til receptionen, da vores gæster så har lidt at spise inden middagen - og så nyder de den måske mere end hvis den serveres som dessert (måske folk er så mætte at de ikke får den smagt??)

På den anden side, synes jeg også det ville være fint at servere den som desserten, så kan vi sparer lidt på budgettet.

Hjæææælp - hvad har i andre valgt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får kagen til receptionen. Jeg elsker kage, og synes det er synd, hvis folk er så mætte, at de ikke får smagt noget af den! Og så synes jeg også, det giver lidt "fylde"i receptionen, så man ikke bare står og venter på, at festen skal i gang.

Jeg har ikke prøvet at få bryllupskage til dessert, kun til kaffen efter maden. Og det syntes jeg ikke, virkede så godt, da vi alle var alt for mætte, og selve det at skulle skære for gik lidt upåagtet hen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til to bryllupper hvor vi fik den til dessert, jeg synes det fungerede rigtig fint, men jeg var altså ret mæt da vi nåede til den. Ved begge bryllupper var vielsen kl 13, og det gjorde man var ret sulten i løbet af eftermiddagen. Til det ene bryllup var de frugt og champagne til receptionen, så der var man godt sulten da vi nåede til forretten. Den anden var der små snacks og cupcakes til receptionen og det hele blev bare revet væk for folk var faktisk ret sulten.

Så jeg synes godt man kan have den til dessert, men der er dog stadig behov for noget mad/kage til receptionen hvis man bliver viet kl 13-14 stykker for folk er sulten. Jeg synes også at der sker lidt mere når man skal skære kagen for osv om eftermiddagen ellers kan receptionen godt blive lang for gæsterne (brudeparret er jo ude og få taget billeder i en time eller deromkring, så derfor føles det nok længere for gæsterne end brudeparret), men man kan jo sagtens finde andre ting til at underholde gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi planlægger også at få kagen til receptionen. Jeg er stor fan af kage og synes også som Anke skriver, at det vil være synd hvis gæsterne og jeg selv var for mæt til at spise en så fin og dyr kage efter middagen. Men kan godt forstå dit synspunkt med at bruge bryllupskagen som dessert, men tænker også at hvis man holder receptionen uden bryllupskage, skal der måske være lidt snacks el. og i sidste ende er det måske ikke så meget der spares alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den som "dessert"

Til receptionen får vi kransekage min mors mand laver og så har vi valgt at skippe desserten til festen fordi der kommer kage ved midnat. Dog har vi så i stedet for, valgt en mellemret. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder ingen reception og skal først giftes kl 16, så vi har valgt at servere kagen til dessert. Det sparer jo også i budgettet ;) Vi havde diskuteret om den skulle være til dessert eller kaffen efter, men blev enige om at hvis de lige havde fået dessert og derefter skulle have kage, så blev det nok for meget :) :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at have 2 x bryllups"kage"..

Til receptionen har vi bestilt 100 bryllups muffins (samt sandwiches, frugtfade og slik) - vi regner med at blive mellem 60-85 mennesker..

Vi serverer desuden en 3 etagers bryllupskage til kaffen - som vi regner med bliver skåret & serveret omkring kl. 23..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er i hurtige til at svarer - ÆLSKER det her forum :fløjt:

Men er dejligt at læse, at I har haft de samme overvejelser som jeg har.

Vi skal vies kl 14, og så har vi ½ times køretur til festedet, så vi vil nok være der ca. kl 15.30 - så synes også det ville være fint at vores gæster kunne få lidt sødt, inden vi går til bords. Dog regner jeg ikke med så mange til receptionen, som ikke skal med videre til festen.

Men efter alle mine overvejelser, tror jeg nu nok at vi servere kagen til receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ejjj jeg synes det er svært! Sidder selv med samme spørgsmål....

Regner med vi skal vies kl 14.00 og er færdige 15.00. Men så skal vi jo ud og ha taget billder bagefter.... Det tager jo nok en times tid og så er klokken ca. 16/16.30 inden vi kommer til fest stedet.... Ville helt vildt gerne ha bryllupkage når vi kommer der, men synes det bliver presset da jeg regner med at "gå til bords" kl 18.00.... Synes slet ikke jeg kan få den dumme kage ;) til at passe ind andet end til desserten!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejjj jeg synes det er svært! Sidder selv med samme spørgsmål....

Regner med vi skal vies kl 14.00 og er færdige 15.00. Men så skal vi jo ud og ha taget billder bagefter.... Det tager jo nok en times tid og så er klokken ca. 16/16.30 inden vi kommer til fest stedet.... Ville helt vildt gerne ha bryllupkage når vi kommer der, men synes det bliver presset da jeg regner med at "gå til bords" kl 18.00.... Synes slet ikke jeg kan få den dumme kage ;) til at passe ind andet end til desserten!

Samme problem som mig :wink:

Men jeg tror måske vi skærer kagen, og så tager vi ud og får taget billeder bagefter..

Så kan gæsterne nyden kagen, mens vi er væk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spis den som dessert - det er da en rigtig god idé.

Det gjorde vi med noget lækkert frugt til.

De gange jeg har været til bryllup, hvor kagen er serveret efter middagen har gæsterne ikke kunne spise så meget af den, og så kommer der jo typisk også lige natmad et par timer efter, så det er meget mad.

Jeg hepper på at spise den ved reception eller som dessert.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, som andre skriver, så tag den enten som dessert eller reception. Jeg har været til to bryllupper, hvor vi både fik dessert og bryllupskage, og der bliver ikke spist meget bryllupskage, folk er mætte :td:

Til gengæld har jeg også været til bryllup hvor man fik den til dessert eller til reception - det synes jeg klart fungerer bedst :loveflag:

Vi skal selv have vores til receptionen, da vi har et par timer inden middagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl 13 og er vel færdige ca 13.45. Så skal der hilse ønskes tillykke og kastes ris uden for kirken og så skal vi kører til feststedet, som tager ca. 15 min. Så jeg regner med at vi er fremme til kaffe og bryllupskage 14.30 eller kl 15. Så skal vi ud og have taget billeder efter vi har skåret kagen for, så gæsterne kan spise kage og skrive gæstebog imens.

Så er det planen, at efter en times fotografering, skal gæster komme og være med på gruppe billeder osv. Vi får fotografen ud der, hvor vi skal holde bryllupet.

Regner med at folk er små sultne om eftermiddagen og kan spise lidt mere kage på det tidspunkt. Har været til bryllup tidligere, hvor det fungerede rigtig godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lavede en lignende tråd for.. ja.. et par måneder siden, er det vel, hvor jeg spurgte om det samme ca.

Vi har valgt at tage den til kaffen efter desserten. Vi starter nok med middagen kl. 17-17:30, så der burde være tid nok til det hele inden brudevalsen og så natmaden mellem 1 og 2. Regner ikke med at skulle have en tung dessert. Vi holder ikke reception, fordi vi gerne vil være der til at skære kagen for, og vi skal nemlig ikke have taget billeder ved feststedet, men i nærheden af kirken, og de to ligger ikke lige op ad hinanden.

Det afhænger meget af, hvornår I regner med, at middagen skal begynde. Skal I først spise kl. 18 el. 18:30, kan man ikke rigtig nå at få den til kaffe mellem dessert og natmad, Så dér kunne man tage den til reception. Skal I derimod have middagen forholdsvis tidligt, f.eks. kl. 17, og I ankommer til stedet kl. 15:30, så skal du i hvert fald sørge for, at der ikke er dækket op til det helt store sønderjyske kagebord, for så kan folk jo heller ikke spise noget til selve middagen. Så skal receptionen nok være lidt mere beskeden, så man får stillet sulten en smule, men stadig har appetit til middagen.

Synes næsten at desserten skal være et eller andet let og forfriskende, i stedet for en bryllupskage (med mindre man laver en isbryllupskage :P). Hvis man ikke vil presse den ind inden brudevalsen, synes jeg, man skulle tage den til receptionen.

Hmm.. Det hele blev nok lidt rodet.. Der er bare så mange overvejelser og tanker ind over.. Hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have vores sammen med vores gæster inden middagen. Vi holder ikke reception som sådan, men vores gæster og vi skal have champagne, bryllupskage og en kold øl et par timer før middagen. Planen er at vi så åbner gaver samtidig med. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man ikke vil presse den ind inden brudevalsen, synes jeg, man skulle tage den til receptionen.

Med de valgmuligheder syntes jeg klart man skal tage den til receptionen. Hvis man først skal have folk ind og danse brudevals, hvorefter de skal til kaffe bagefter så er det op ad bakke hvis man efterfølgende skal have dem ind og danse. Det gælder i særdeleshed hvis vi taler om forskellige lokaler. Ikke at det ikke kan lade sig gøre at servere bryllupskagen efter brudevalsen og få folk op at danse bagefter men det tager mere tid i den sidste ende. Skal man servere kagen om aftenen anbefaler jeg altid at man får kaffe og bryllupskage inden brudevalsen for det giver en mere glidende overgang. Samtidig giver det mulighed for at udskyde kaffen og bryllupskagen hvis tiden bliver kneben, hvorved man har en tidsmæssig buffer/nødløsning at trække på.

Når man serverer kagen om aftenen og det ikke sker som dessert (hvad man sagtens kan) så skal man gøre sig klart at der nok ikke bliver spist meget kage fordi folk er mætte. Der får bryllupskagen alt andet lige "mere opmærksom" om eftermiddagen og det er også min oplevelse at langt de fleste serverer den der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer